abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71939519
Zijn er ook mensen die niet deelnemen aan een introductie van hun nieuwe opleiding? Ik kan zelf wegens omstandigheden niet mee doen en vroeg mij af hoe "erg"/nadelig dit is...
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:05:20 #2
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_71939540
Ik heb niet meegedaan, kende de stad niet, maar had er geen spijt van
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 01:06:36 #3
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71939562
Ik heb half mee gedaan. Al de kut zooi heb ik overgeslagen. Ben gekke mohammed niet.
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:13:49 #4
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71939687
Nope, niet meegedaan.

Nadelig, lijkt mij niet.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 01:15:15 #5
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71939705
Je leert wat namen kennen, maar als je ouder wordt dan weet je toch dat iedereen ook reageert als je hey, jij roept.
pi_71939708
OKey dan valt het nog mee. Bij mij zou het Nijmegen zijn geweest.

Van de andere kant, mensen die later instromen kunnen ook niet mee doen;).
  maandag 17 augustus 2009 @ 01:16:19 #7
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71939718
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:15 schreef djm008 het volgende:

Vooral in Nijmegen maakt het niet uit, heb ik begrepen. Gewoon actief worden in je studievereniging, en je leert genoeg mensen kennen (als je daar zorgen om maakt).
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 01:18:05 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71939751
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:15 schreef djm008 het volgende:

Nijmegen hier: boeit geen reet. Weekje nadat de colleges begonnen zijn ken je iedereen al, weet je al wie dr neukbaar zijn en welke geiten je niet mag aaien.
pi_71939767
Je mist echt wat als je niet gaat. Het is echt leuk, mensen leren kennen, de stad leren kennen, en vooral gewoon bier natuurlijk.
gr gr
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 01:21:25 #10
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71939804
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:18 schreef Quyxz_ het volgende:
Je mist echt wat als je niet gaat. Het is echt leuk, mensen leren kennen, de stad leren kennen, en vooral gewoon bier natuurlijk.
Ja, want die optie bestaat alleen tijdens de intro en niet tijdens je 8 jarige studie?
pi_71939874
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:21 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ja, want die optie bestaat alleen tijdens de intro en niet tijdens je 8 jarige studie?
5,6,7 dagen lang zuipen gebeurt bij mij toch niet al te vaak hoor.
Maar bij jou misschien wel dat je 8 jaar over je studie doet.
gr gr
pi_71939952
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:18 schreef Quyxz_ het volgende:
vooral gewoon bier natuurlijk.

daar doe je 't voor
"Those unforgettable days, for them I live"
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2009 @ 01:37:21 #13
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71940018
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:26 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Komt omdat jij vast een duffe piet bent!
pi_71940272
Ik denk dat het erg aan de stad en instelling ligt..

Hier in Enschede doet +90% mee aan de intro van de UT, en in mijn geval (redelijk kleine studie) ken je alle namen van de studie al (behalve de niet introductiemensen) en die hebben in de eerste paar dagen/weken toch een beetje een achterstand daar.. Maar dat trekt snel zat bij.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_71941449
Kleine achterstand dus, maar geen onoverkomelijke begrijp ik dus. Ik probeer volgende week nog twee dagen te gaan. Dan heb ik toch iets meegepikt.

Ik weet trouwens niet wat het deelnemingspercentage in Nijmgen is.
pi_71941579
Het nadeel van introducties lijkt mij dat het een soort studentencarnaval is en ik ben niet zo van dat soort feestjes Natuurlijk doe je ook andere dingen, maar ik vind het allemaal zo geforceerd." Zo jongens, en nu gaan we lekker gek doen met z'n allen! Yeahh "
pi_71941592
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 02:19 schreef Market_Garden het volgende:
Ik denk dat het erg aan de stad en instelling ligt..

Hier in Enschede doet +90% mee aan de intro van de UT, en in mijn geval (redelijk kleine studie) ken je alle namen van de studie al (behalve de niet introductiemensen) en die hebben in de eerste paar dagen/weken toch een beetje een achterstand daar.. Maar dat trekt snel zat bij.
Hoe weet je dat dat 90% is? Volgens mij valt het wel mee namelijk.
Zou ook wel eens cijfers willen zien van het percentage mensen dat deelneemt aan de intro en de studie haalt, en het percentage dat niet deelneemt en de studie haalt. Ik heb zo mijn vermoedens
pi_71943107
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:53 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dat 90% is? Volgens mij valt het wel mee namelijk.
Zou ook wel eens cijfers willen zien van het percentage mensen dat deelneemt aan de intro en de studie haalt, en het percentage dat niet deelneemt en de studie haalt. Ik heb zo mijn vermoedens
Ik denk ook dat de 90% procent bij lange na niet gehaald wordt bij de introducties. Bij mijn opleiding heb ik al gehoord dat ze blij zijn als 40% van de studenten komt ..
pi_71943623
In Utrecht maakt 't geen hol uit of je gaat of niet. De kans is erg klein dat je al tijdens de UIT veel mensen van je daadwerkelijke opleiding leert kennen. Dat neemt verder niet weg dat de introducties gewoon leuk en gezellig zijn, dus in die zin kan ik 't iedereen aanraden.
Even helemaal weg.
pi_71943814
Ik kan helaas ook niet, heb deze week al wat anders wat ik niet zomaar kan terugdraaien, maar denk dat het allemaal wel goed komt. En je kunt altijd nog een keer mee als begeleider de komende jaren
pi_71946487
Waarom denkt de meerderheid dat de intro werkelijk is voor nieuwe contacten leggen etc. Het is gewoon een erg gezellige en leuke week, waar je natuurlijk ook goed zonder kunt.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:03:06 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71947430
Ik zie niet waarom je niet zou gaan........jemig zeg, een week gezelligheid negeren? Je leeft maar 1x hoor.

Overigens was het percentage op de VU dat naar intro kwam ongeveer 75-80% bij mijn studie (waarbij ongeveer 350 eerstejaars zijn).
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:07:34 #23
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_71947555
Ik heb ook niet meegedaan. Je merkt wel dat er veel contacten worden gelegd in die week. Enige reden waarom ik spijt heb gekregen is omdat het mij een twee jaar later toch ineens wel heel erg leuk leek
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:41:55 #24
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_71948625
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:26 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Jeuj, zuipuhhhh.

maandag 17 augustus 2009 @ 13:43:42 #25
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71948675
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

Jeuj, zuipuhhhh.

mijn gedachte
pi_71948708
Ik heb altijd mee gedaan. Ik vind niks ergens dan in een klas stappen waar iedereen elkaar al kent, en jij niemand.

Gelukkig kan ik snel contacten leggen... maar het is toch een achterstandje als je niet mee gaat.
pi_71955283
Ik ga volgende week maandag en dinsdag nog mee. Dan heb ik toch 2 dagen introductie gedaan.
pi_71972016
Voor welke studie?

Het is vooral leuk als je het zelf leuk vindt en het niet doet 'omdat het moet', da's voor de mentoren en mede-kindjes ook niet leuk maar noodzakelijk is het niet. Als je niet compleet contactgestoord bent, kun je in de eerste collegeweken ook genoeg contact leggen Dit is niet je enige mogelijkheid in 4 a 5 jaar

Ben zelf mentor in Nijmegen en zuip me ook niet kapot (gisteren dagje spa rood) en ben officieel kindje bij Engels. Ben een paar keer gaan kijken zondag en gisteren en we zwaaien nu al naar elkaar als we elkaar in de stad kruisen (de mensen met wie ik praatte) dus maak me geen zorgen
Ja doei.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:20:34 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_71973468
Niet meegedaan, woon al mijn hele leven in Groningen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71979559
Ik heb zelf wel gedaan tot ik een paar mensen leerde kennen. Daarna toch echt je eigen kant op gaan.
Reden dat ik het deed is omdat ik er nog geen hond kende in die stad. En het scheelt altijd als de colleges beginnen en je kent al een paar gezichten. Persoonlijk vond ik dit wel handig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71984450
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik heb half mee gedaan. Al de kut zooi heb ik overgeslagen. Ben gekke mohammed niet.
Zo moet het dus.
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:46:31 #32
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_71985084
Ik heb meegedaan aan de UIT in Utrecht, maar achteraf had ik het wel kunnen overslagen. Vond het nogal tegenvallen, mijn mentoren waren echt de grootste chaoten, heb weinig van Utrecht gezien want ze zaten alleen maar bij hun vereniging te zuipen

Ik ga ook mee met de introductie met rechten, altijd handig om daar alvast wat mensen te leren kennen.
pi_71985125
Ik heb niet meegedaan aan de introductie en heb daar nooit spijt van gehad.
Na 1 week colleges gehad te hebben kende ik genoeg mensen om me thuis te voelen..

Ik zou zeker niet meedoen aan een introductie als je zelf niet mee wil doen, met die instelling zou het denk ik niet leuk worden
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:50:14 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_71986490
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:48 schreef Pitom het volgende:
In Utrecht maakt 't geen hol uit of je gaat of niet. De kans is erg klein dat je al tijdens de UIT veel mensen van je daadwerkelijke opleiding leert kennen. Dat neemt verder niet weg dat de introducties gewoon leuk en gezellig zijn, dus in die zin kan ik 't iedereen aanraden.
Mensen buiten je studie leren kennen lijkt me nuttiger/leuker dan mensen binnen je studie, die laatste leer je later wel kennen.
pi_71986843
Ik denk dat het een beetje van je studie afhangt. Zelf heb ik wel meegedaan en doe een kleinschalige studie, waardoor de intro me kwa vrienden niet echt geholpen heeft. Ik ben toch weer in groepen bij anderen ingedeeld, en heb zo mijn eigen vriendenkring gemaakt. En zo gaat het denk ik altijd, de mensen bij wie je in de intro zat hoeven niet de komende jaren om je heen te hangen. Hoewel het bij sommige mensen wel zo is. Maar ook als je een grotere studie doet zoals rechten of psychologie leer je echt wel mensen kennen, alleen al tijdens de werkcolleges. Maakt geen zak uit dus, of je meedoet of niet.
pi_71988781
Ik kon destijds er niet bij zijn vanwege vakantie. Ik heb nooit iets van een achterstand ofzo gemerkt. Als je gewoon bij het eerste college met wat mensen een praatje maakt, dan heb je voor de volgende keer al een aanspreekpunt en volgt de rest vanzelf
pi_71989264
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:50 schreef Nobu het volgende:

[..]

Mensen buiten je studie leren kennen lijkt me nuttiger/leuker dan mensen binnen je studie, die laatste leer je later wel kennen.
De meeste mensen bouwen in no-time toch wel een aardig netwerkje op, ongeacht of je nou wel een of niet een intro bijwoont. Aangezien dat in de meeste gevallen ook geldt voor je introgenoten, zul je deze eigenlijk alleen nog tegenkomen bij een eventuele 'reünie'. Je gaat toch immers niet je gehele studietijd blijven plakken aan de mensen die je toevalligerwijs bij je intro hebt leren kennen?
Even helemaal weg.
pi_71992567
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 20:15 schreef Pitom het volgende:

[..]

De meeste mensen bouwen in no-time toch wel een aardig netwerkje op, ongeacht of je nou wel een of niet een intro bijwoont. Aangezien dat in de meeste gevallen ook geldt voor je introgenoten, zul je deze eigenlijk alleen nog tegenkomen bij een eventuele 'reünie'. Je gaat toch immers niet je gehele studietijd blijven plakken aan de mensen die je toevalligerwijs bij je intro hebt leren kennen?
Inderdaad. Je bouwt sowieso al contacten op in je studentenhuis.
Daarnaast is het nou ook weer niet essentieel om ook buiten je studie nog contacten te hebben. Ligt er maar net aan hoe je in elkaar zit als persoon. Aan een paar contacten heb ik wel genoeg. Ben niet zo van het super sociale gezellige studentenfeestleven.
pi_71997893
Ik wel , was erg leuk toen. Had nog wel wat leuke contacten eraan overgehouden, tijdje terug nog met iemand gemaild van mijn groepje toen. (is nu 4 jaar geleden )
pi_71998727
quote:
Maar ook als je een grotere studie doet zoals rechten of psychologie leer je echt wel mensen kennen, alleen al tijdens de werkcolleges. Maakt geen zak uit dus, of je meedoet of niet.
Als het alleen daarom draait niet nee.

Sowieso is het "zal ik wel genoeg vriendjes maken"-gehalte een beetje hoog hier.
We serial killers are your sons, we are your husbands, we are everywhere. And there will be more of your children dead tomorrow.
pi_71998955
Ik ben zo'n draak die nooit zelf introductie heeft gedaan maar ben nu al voor mijn 5e jaar actief als mentor/organisatie
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  † In Memoriam † woensdag 19 augustus 2009 @ 02:09:43 #42
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_71999606
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:16 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben zo'n draak die nooit zelf introductie heeft gedaan maar ben nu al voor mijn 5e jaar actief als mentor/organisatie
Haal gewoon een keer een diploma, lamzak!
pi_71999663
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:58 schreef TedBundy het volgende:

[..]

Als het alleen daarom draait niet nee.

Sowieso is het "zal ik wel genoeg vriendjes maken"-gehalte een beetje hoog hier.
Precies. Echt sociale types willen geen enkele kans missen om nieuwe vriendjes te maken.
Bovendien is er op intro's gratis bier, wat wil je nog meer?
Het was de zomer van 1969
Ik weet het nog zo goed
Het fietsenhok was leeg
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:55:29 #44
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_72007372
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:17 schreef Sport_Life het volgende:
Ik wel , was erg leuk toen. Had nog wel wat leuke contacten eraan overgehouden, tijdje terug nog met iemand gemaild van mijn groepje toen. (is nu 4 jaar geleden )
En herkende diegene van jouw groepje je ook nog?
pi_72007472
ik moet me nog ff inschrijven, vergeet 't steeds
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72007697
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 01:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Same here.

De 'belangrijke' dingetjes tijdens de introductie pak ik nog wel mee ('t is toch wel handig als je weet waar en hoe je je moet inschrijven voor van alles en nog wat), maar van al die activiteiten die ze bedacht hebben, heb ik het merendeel geskipt.
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 08:52 schreef RRGJL het volgende:
Het nadeel van introducties lijkt mij dat het een soort studentencarnaval is en ik ben niet zo van dat soort feestjes Natuurlijk doe je ook andere dingen, maar ik vind het allemaal zo geforceerd." Zo jongens, en nu gaan we lekker gek doen met z'n allen! Yeahh "
Precies hoe ik er ook over denk... Allemaal van die geforceerde gezelligheid waarbij je je lekker "tot in de kleine uurtjes kunt misdragen", en dan zeker met zo'n groep van 20 man in dezelfde shirtjes rond gaan lopen en afvinken hoeveel bier je wel niet op hebt.
pi_72009066
zelfde shirtjes, check!

geen bier strepen

wel super handig.. we zijn de enige naast biologie van de beta faculteit die nog alle kindjes met shirts hebben en dat valt op met verzamelen en dat soort meuk. Wel hebben we best mooie polo's in licht en donkerblauw met wat subtiele tekst in tegenstelling tot anderen
Ja doei.
pi_72010740
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:07 schreef Omniej het volgende:

[..]

Same here.

De 'belangrijke' dingetjes tijdens de introductie pak ik nog wel mee ('t is toch wel handig als je weet waar en hoe je je moet inschrijven voor van alles en nog wat), maar van al die activiteiten die ze bedacht hebben, heb ik het merendeel geskipt.
[..]

Precies hoe ik er ook over denk... Allemaal van die geforceerde gezelligheid waarbij je je lekker "tot in de kleine uurtjes kunt misdragen", en dan zeker met zo'n groep van 20 man in dezelfde shirtjes rond gaan lopen en afvinken hoeveel bier je wel niet op hebt.
Ja het hele concept is al vervelend, maar dat gedrag dan ook... Schreeuwend over straat. Dingen naar mensen roepen enzo Zucht. Niveautje niveautje, denk ik dan altijd. Maar misschien ben ik een zuurpruim
pi_72014810
Jaar of vijf terug de TIK week gedaan . Ik vind het prima om tot in de nacht te zuipen, maar dan moet je niet verwachten dat ik de volgende ochtend om 9 uur naast mn nest sta. Halverwege de week ook met 2 andere vrienden gewoon wat gaan drinken in de stad. Als je 'groepje' dan langskomt is dat ook priceless . "Hoe wist je dat wij hier waren" , eh ja NIET . Jaar daarop naar Rotterdam verkast, maar niet aan de Eurekaweek meegedaan. Nooit als gemis gezien.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_72021625
Nadelig is het niet. Ik kan ook de helft van de introductie niet, en alle belangrijke dingen (blackboardinstructie, boeken kopen) kunnen daarna nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')