weet ik nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:21 schreef synnath het volgende:
[..]
Samenvatting:
TS wil na MBO-4 opl. VWO opl. volgen. Is dit mogelijk?
Het enige probleem is dat ik dan vrijwel meteen een richting moet kiezen, en ik weet nog niet welke kant ik precies op wil.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:21 schreef the-undertaker het volgende:
ik zou zelf eerder voor HBO kiezen dan
ik antwoord nietquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:22 schreef synnath het volgende:
[..]
Waarom antwoord je dan in dit topic?
HBO propedeuse 1 jaar? Een informatica opl. misschien op het fontys? Ik heb al een beetje rondgekeken..maar is dit mogelijk in één jaar? Kan alleen opl. vinden van 3 of 4 jaar..quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:36 schreef Cahir het volgende:
Nee. Ik zou HBO doen. WIskunde op VWO haal je niet, Economie enzovoort ook niet. Je mist daarvoor teveel kennis. HBO propedeuse 1 jaar > WO Bachelor is redelijker.
Propedeuse is de benaming voor het eerste jaar HBO (als je alle vakken gehaald hebt). Op veel universiteiten kun je of met een vwo-diploma, of met een propedeuse beginnen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:46 schreef synnath het volgende:
[..]
HBO propedeuse 1 jaar? Een informatica opl. misschien op het fontys? Ik heb al een beetje rondgekeken..maar is dit mogelijk in één jaar? Kan alleen opl. vinden van 3 of 4 jaar..
quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:46 schreef synnath het volgende:
[..]
HBO propedeuse 1 jaar? Een informatica opl. misschien op het fontys? Ik heb al een beetje rondgekeken..maar is dit mogelijk in één jaar? Kan alleen opl. vinden van 3 of 4 jaar..
Ik denk dat je wel weet wat een propedeuse is als je omgaat met mensen die een WO studie volgenquote:Aangezien ik er vol van overtuigd van ben dat ik een VWO diploma kan halen, wil ik na deze opleiding daarvoor gaan. Ik heb meerdere vrienden die VWO of WO volgen en als ik hun boeken doorblader, vind ik uitdagende, interessante leerstof.
Ja, want de gespreksonderwerpen bestaan voor het meerendeel uit school/studie/werk, net zoals bij jouquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:33 schreef Dartanion het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je wel weet wat een propedeuse is als je omgaat met mensen die een WO studie volgen
Je hoeft geen sneerende opmerking te plaatsen. Je kan mijn opmerking ook zien als opbouwend commentaar, dat je je misschien nog een keer moet afvragen of je wel geschikt hebt voor het HBO/WO. Een van de compententies die je moet bezitten is zelfsredzaamheid, dat je dus zelf gaat onderzoeken wat je mogelijkheden zijn. In plaats van je "vraag" op een forum te plaatsen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:42 schreef synnath het volgende:
[..]
Ja, want de gespreksonderwerpen bestaan voor het meerendeel uit school/studie/werk, net zoals bij jou.
Posten op een forum is dan misschien juist wel de beste actie. Zelfde opbrengst voor minder energie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Je hoeft geen sneerende opmerking te plaatsen. Je kan mijn opmerking ook zien als opbouwend commentaar, dat je je misschien nog een keer moet afvragen of je wel geschikt hebt voor het HBO/WO. Een van de compententies die je moet bezitten is zelfsredzaamheid, dat je dus zelf gaat onderzoeken wat je mogelijkheden zijn. In plaats van je "vraag" op een forum te plaatsen.
Ohjah, uit je OP maak ik op dat je met je "vrienden" over hun "studie" praat aangezien je hun "boeken" door bladerd
Vooropleiding (VWO 5/6 in 1 jaar)quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:14 schreef synnath het volgende:
Beste mede Fok!-ers,
Aan het einde van de basischool heb ik een CITO toets gemaakt. Uit deze CITO toets, kwam de score 542. De HAVO/VWO opleiding op school1 te Eindhoven, leek een goede keuze, aangezien zowel de score als het advies van de mentor HAVO/VWO aanraden. Helaas ging het niet goed. Ik besteede geen tijd aan school, heb totaal niets uitgevoerd, en dat resulteerde in een overplaatsing naar leerjaar 1 VMBO-T op school2 te Eindhoven.
Dit ging goed. Tijdens deze vier jaren heb ik veel algemene ontwikkeling opgedaan, helaas niet zoveel als ik denk dat er mogelijk was, aangezien ik denk dat ik niet echt 'thuishoor' in die groep studenten. Aan het einde ben ik geslaagd met een 8,0 gemiddeld, geen enkel probleem.
Ik volg nu een MBO niveau 4 opleiding, op een particuliere onderwijsinstelling zodat ik deze opleiding in 2 jaar afrond, in plaats van 4 jaar. Aan het einde van deze 2 jaren (eind '10), heb ik een volwaardig MBO niveau 4 ICT beheerer diploma.
Maar nu komt het. Ik vind het niet leuk, ik presteer onder mijn kunnen op school, het niveau is niet uitdagend genoeg, ik heb het idee dat ik niets hiermee ga bereiken. Ik wil zo niet verder. De informatie die mij geleerd wordt op MBO niveau, interesseert mij niet, het daagt me niet uit.
Aangezien ik er vol van overtuigd van ben dat ik een VWO diploma kan halen, wil ik na deze opleiding daarvoor gaan. Ik heb meerdere vrienden die VWO of WO volgen en als ik hun boeken doorblader, vind ik uitdagende, interessante leerstof.
Nu weet ik niet precies wat mijn mogelijkheden zijn, kan ik na het afronden, in combinatie met een goed gesprek waarin ik laat zien dat ik zeer gemotiveerd ben en er helemaal voor wil gaan, een HAVO of VWO opleiding volgen? En in welk leerjaar kom ik dan terecht?
Samenvatting:
TS wil na MBO-4 opl. VWO opl. volgen. Is dit mogelijk?
Waarom raad jij hem aan het in twee jaar te doen als hij gewoon in 1 jaar naar het wo kan gaan via de hbo-weg?quote:Op maandag 17 augustus 2009 02:55 schreef Issje het volgende:
[..]
Vooropleiding (VWO 5/6 in 1 jaar)
Havo (diploma met een gemiddelde van 6,5)
• Vwo 5e klas (met overgangsbewijs naar de
6e klas)
• Vwo 6e klas en gezakt
• Vwo 6e klas en geslaagd (maar profiel sluit niet
aan bij vervolgonderwijs)
Vooropleiding (HAVO 4/5 in 1 jaar)
Vmbo-TL met bij voorkeur wiskunde met een
cijfergemiddelde van 7,0
• Mavo met 6 vakken op D, waaronder bij voorkeur
wiskunde en twee moderne vreemde talen
met een cijfergemiddelde van 7,0.
• 3e klas havo of vwo (met overgangsbewijs
naar 4e klas)
Maak een afspraak met een Havo/vwo coördinator van de gewenste school of het mogelijk is om Havo 4/5 in 1 jaar te volgen.
Daarna kun je dus vwo in 1 jaar doen en daarna naar het wo.
Als jij denkt dat je op het wo thuis hoort lijkt mij havo->vwo een beter keus dan het HBO.
Edit:
Je bent ruim geslaagd.
Waarom ben je daarna niet direct naar havo 4 gegaan? Terwijl je wist dat je niet thuis hoort op de Mavo en vervolgens mbo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |