Klopt, maar je bent niet de eerste en vast niet de laatste die t overkomt..quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:01 schreef Goofyduck het volgende:
het is alleen onze eigen stomme fout geweest.. dom dom dom.
Zou k wel doen, als is t voor de zekerheid...Beter nu paar tientjes teveel, dan later problemen...quote:Betekent dit loodgietertje bellen?
tis tegenwoordig overal flexpijp, en meestal is inderdaad alleen de verwarmingspijp met een kleucode uitgevoerdquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:16 schreef sanger het volgende:
Grijze flexibele pijp..... Heb je toevallig vloerverwarming? Dat klinkt namelijk niet als waterleiding maar als vloerverwarming.
Dat is het probleem met klussers. Men denkt vaak dat ze dit soort dingen niet kunnen, terwijl heel veel dingen erg makkelijk zijn om te doen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:28 schreef twixx het volgende:
_VoiD_ dat lijkt me ook een risico als je dat nog nooit gedaan hebt? Een lekkage in je vloer als alles klaar is klinkt als een groter drama dan nu even de expert laten komen.
Ik ben het deels met je eens; het doen is niet moeilijk en het testen ook niet. Maar is de gemiddelde of beginnende klusser bekend met zaken als het bouwbesluit of NEN?quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:32 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Dat is het probleem met klussers. Men denkt vaak dat ze dit soort dingen niet kunnen, terwijl heel veel dingen erg makkelijk zijn om te doen.
Mocht je vragen hebben Styliste moet je maar effe mailen of PM'en...quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:56 schreef styliste het volgende:
tvp, moet zelf leidingen gaan aanleggen en dat flexibele spul is erg interessant..
Nee, maar daar hebben ze internet en telefoon voor...quote:Op zondag 16 augustus 2009 21:36 schreef twixx het volgende:
[..]
Ik ben het deels met je eens; het doen is niet moeilijk en het testen ook niet. Maar is de gemiddelde of beginnende klusser bekend met zaken als het bouwbesluit of NEN?
Inderdaad! Wat is die site ook alweer waar ik die verplichte NEN documentatie kan inzien?quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:36 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Nee, maar daar hebben ze internet en telefoon voor...
quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:33 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Mocht je vragen hebben Styliste moet je maar effe mailen of PM'en...
Ik heb 180m van die buis door het huis getrokken dus de DO's en DON'Ts ken ik onderhand wel![]()
Wat betreft dit, net zoals gezegd is, rondom RUIM vrij kappen, stukje er tussenuit knippen en stukje tussen koppelen...
En als het gat niet te groot is kan je met een koppelstuk en 2 schuifhulzen al af... Kosten ongeveer 5 euro...
[ afbeelding ]
Je knipt dus een stukje er tussenuit ter breedte van het middenstuk van deze koppeling want de buis komt tegen het opstaande randje aan.
Dan plaats je op beide buizen een schuifhuls:
[ afbeelding ]
En dan plaats je de koppeling er tussen en pers je de beide delen af...
Wat betreft degene die net riep dat koppelingen in de vloer en muur niet mogen, dat klopt, maar dit is enkel knelkoppelingen... Pers koppelingen worden ook in de bouw gebruikt en zijn 100% veilig als de huls rondom maar netjes tegen de kraag van de koppeling aan zit... Dus er netjes recht op.
Aansmeren en gaan met die banaan.
Je moet alleen effe uitzoeken wat voor buis je hebt, want dit voorbeeld is met VSH koppelingen en Multicon buis van 14, 16 of 20 mm maar dit kan per merk verschillen maar het systeem blijft hetzelfde en mijn beschrijving ook...
D
In zijn geheel vervangen gaat het niet worden, deze leiding is waarschijnlijk zonder mantelbuis ingestort.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:07 schreef Deetch het volgende:
Loodgieter bellen die zal de leiding voor een deel vervangen, misschien wel in zijn geheel. Volgens het bouwbesluit is het dacht ik namelijk niet toegestaan om koppelingen in een vloer weg te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |