quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:12 schreef Copycat het volgende:
Ik heb een huisdier!
Of eigenlijk: een fietsdier.
Gisteren zat er een sprinkhaan op mijn fiets toen ik even naar de stad moest en die bleef gewoon stoïcijns zitten, welke bewegingen ik ook maakte.
Vandaag moest ik weer even een stukje fietsen en daar was ie weer. Mijn fietsbel is zijn huisje en als ik hard fiets, vindt ie het heel erg stoer om midden op het stuur te gaan zitten, met z'n voelsprieten in de wind.
En dat ik tegen hem praat, vindt hij vast en zeker ook erg fijn.
Wat is de laatste hitquote:
Nee klopt maar ik kan solliciteren naar functie's in het oosten van het land. Dan wordt de reistijd langer dan 1 uur per enkele reis en dat mag dan weer niet.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar potentieel boventallig? DAt is dus nog niet definitief? of heb ik de verkeerde definitie van potentieel ?![]()
Maar wel extreem lullig zeg! succes met alles wat komen gaat!
Oh en zoonlief is weer opgeknapt, Heeft belachelijk zitten bunkeren tussen de middag en zingt inmiddels alweer.
Balen Lies, ook al dat gedoe nu met uitzoeken wat je rechten zijn enzo.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef lies1958 het volgende:
[..]
Nee klopt maar ik kan solliciteren naar functie's in het oosten van het land. Dan wordt de reistijd langer dan 1 uur per enkele reis en dat mag dan weer niet.
Maar ben al een beetje aan het informeren want kwam er net achter dat er een fout is gemaakt wat gunstig voor mij kan uitvallen.
Ben me al rot aan het zoeken naar gegevens op internet en heb gelijk maar even mijn rechtsbijstandverzekering opgezocht en ga daar ook maar eens naar bellen.
Het Juridisch Loket, die kan je ook echt helpen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef lies1958 het volgende:
[..]
Nee klopt maar ik kan solliciteren naar functie's in het oosten van het land. Dan wordt de reistijd langer dan 1 uur per enkele reis en dat mag dan weer niet.
Maar ben al een beetje aan het informeren want kwam er net achter dat er een fout is gemaakt wat gunstig voor mij kan uitvallen.
Ben me al rot aan het zoeken naar gegevens op internet en heb gelijk maar even mijn rechtsbijstandverzekering opgezocht en ga daar ook maar eens naar bellen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:29 schreef lies1958 het volgende:
Dacht hoera vandaag weer lekker naar het werk, kreeg gelijk een brief met daarin het bericht
dat ik potentieel boventallig wordt verklaard.
Werk er al 20 jaar en dan nu einde oefening.
20 jaar = 20 maanden WW.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
De vuistregel is een maand WW per gewerkt dienstjaar. Sterkte, damn.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:51 schreef lies1958 het volgende:
Iets zelfbedachts op Jingle Bells.quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:46 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
![]()
Is het een baby sprinkhaan of al wat groter?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:08 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Iets zelfbedachts op Jingle Bells.
Ja blijf ook gewoon werken. Mijn collega's kunnen er ook niets aan doen. Wordt van bovenhand uit beslist.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
Niks tekenen, alles alleen ter kennisgeving aannemen, gewoon op je werk verschijnen en je goed laten informeren.
oh! afschuwlijk!quote:
Ik zit in het zelfde schuitje. Maar krijg je dan geen regeling (geld) mee na het aantal gewerkte dienstjaren?quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:23 schreef lies1958 het volgende:
[..]
Ja blijf ook gewoon werken. Mijn collega's kunnen er ook niets aan doen. Wordt van bovenhand uit beslist.
Het rolt gewoon uit de computer. Het gaat ook wel eerlijk naar het aantal dienstjaren dus kan je er weinig aan doen. Maarja ze hebben nu in mijn geval toch iets over het hoofd gezien en daar ben ik nu gelijk mee aan de slag gegaan.
Moet er niet aan denken om thuis te komen zitten. Maarja maar even de antwoorden afwachten op de mails die ik verstuurd heb.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:28 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
oh! afschuwlijk!En dit wordt dan zo'n kind wat weer aan idols meedoet enzo.
Het staat toch op youtube? Dus daar is een niet zo kritische ouder ook nog trots op geweest. Of erger nog, hebben m aan zitten moedigen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:32 schreef FANN het volgende:
[..]
![]()
Welnee......... da's gewoon ''homevideo'' kan ie later om lachen
idols..........
da's ook weer waarquote:Op maandag 17 augustus 2009 16:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het staat toch op youtube? Dus daar is een niet zo kritische ouder ook nog trots op geweest. Of erger nog, hebben m aan zitten moedigen.
quote:Op maandag 17 augustus 2009 16:31 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben een aantal maanden geleden lid geworden van CNV daar zit gelijk een rechtsbijstand bij ..
Nee toch ? Dat is de kantons regeling die ze behoort mee te krijgen. De uitkering is gebaseerd op 70 % van je huidige maandsalaris. Pff ik word zelf moe van die regels. Anyway ik ga me morgen inschrijven bij het UWV.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
De vuistregel is een maand WW per gewerkt dienstjaar. Sterkte, damn.
Dat zou ik op moeten zoeken, maar dat kun je zelf ook wel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:25 schreef Copycat het volgende:
Hoe is trouwens die nieuwe regeling, Gert?
quote:Kantonrechtersformule voorbeeld 2
Personeelsmanager Jannie Veerhuis is 46 jaar en 19 jaar in dienst bij haar werkgever Zij krijgt ontslag via de kantonrechter. De ontslagvergoeding die zij meekrijgt is:
Factor A (aantal gewogen dienstjaren):
Gewerkt tussen 27-34 levensjaar: 8 x 0,5 = 4
Gewerkt tussen 35-44 levensjaar: 10 x 1 = 10
Gewerkt tussen 45-46 levensjaar: 1 x 1,5 = 1,5
Totaal aantal gewogen dienstjaren = 15,5
Factor B (bruto beloning per maand):
Jannie Veerhuis heeft een bruto maandsalaris van ¤ 3.500,-. Zij ontvangt jaarlijks een vakantietoeslag en dertiende maand en een vaste overwerkvergoeding van ¤ 250,- per maand.
De bruto beloning is:
Brutosalaris per maand: ¤ 3.500,-
Vakantietoeslag (8%) ¤ 280,-
Dertiende maand (1/12 deel) ¤ 292,-
Vaste overwerkvergoeding ¤ 250,-
Totaal ¤ 4.322,-
Factor C (correctiefactor):
Door de ontbinding kan de werkgever de toekomstverwachtingen die hij bij Jannie Veerhuis had gewekt niet meer nakomen. De kantonrechter is hiervan overtuigd en hanteert een correctiefactor van 1,3.
De ontslagvergoeding is:
A * B * C = 15,5 * 4.322 * 1,3 = ¤ 87.088,30
Ja doh dat weet ik ook wel maar dan mag ze hem nog wel Japie noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:45 schreef beequeen het volgende:
Zie je, het valt achteraf altijd mee buuf. Gelukkig maar.
Tom, Japie is een krekel.![]()
Wel een stoere sprinkhaan Cc.
In de oude regeling zou Jannie Veerhuis (Jans voor vrienden) gekregen hebbenquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:42 schreef Copycat het volgende:
Ja, zoiets had ik ook begrepen ...
... En ik was er al bang voor ...
En dus heb ik toch maar even gegoogled.
Dat met die verdeelsleutel (of zo) is het voornaamste verschil?
[..]
De nieuwe is volgend jaar ook nog van toepassing. Daarna kan je volgens mij fluiten naar je centen. Of iig stukken minder gunstigquote:Op maandag 17 augustus 2009 17:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat zou ik op moeten zoeken, maar dat kun je zelf ook wel.
Ik weet die nieuwe wat minder goed, omdat wij onder de oude regeling vielen. Met mijn mogelijke ontslag in het vooruitzicht heb ik me dus daarop gericht en verder niet op de nieuwe. Weet alleen dat die dus vaak slechter uitpakt voor loonslaven c.q. je krijgt minder geld mee.
Dank je .. Ohh fuckquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:17 schreef liesje1979 het volgende:
Sterkte Lies, dat zal schrikken geweest zijn! Ik hoop dat je snel iets anders hebt.![]()
Zo dat was weer de maandag!
Ohw sorry, ik dacht dat ik je al sterkte had gewenst, toen het bekend werd, maar bij deze jij ook nog veel sterkte Soury, en ik hoop ook dat jij snel weer wat anders vindtquote:
Ik zal er vast overheen gelezen hebben.. Dankquote:Op maandag 17 augustus 2009 18:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ohw sorry, ik dacht dat ik je al sterkte had gewenst, toen het bekend werd, maar bij deze jij ook nog veel sterkte Soury, en ik hoop ook dat jij snel weer wat anders vindt
De nieuwe is een interim richting 'amper iets'?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:55 schreef Soury het volgende:
De nieuwe is volgend jaar ook nog van toepassing. Daarna kan je volgens mij fluiten naar je centen. Of iig stukken minder gunstig
Hoe doet Nigelia het?quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:13 schreef debuurvrouw het volgende:
Wij hebben ook pasta carbonara op, maar dan volgens Nigella.Juhum!
Wat een wending.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vlinder in huis gevonden, wat nu?
YW.. Ik moet dat ook weer es flansen.... Ik ben twee weken braaf aan de piepers/rijst en groente geweest.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
De nieuwe is een interim richting 'amper iets'?
Je carbonara smaakte weer hemelsch
![]()
Jammer, ik wilde weer een kaartenactie voor je op gang brengenquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:20 schreef Soury het volgende:
[..]
YW.. Ik moet dat ook weer es flansen.... Ik ben twee weken braaf aan de piepers/rijst en groente geweest.
Vette nierbekkenonsteking.. Nog net geen drain![]()
Maar ik ben verlicht en opgelucht en pis weer (fokazijn) als vanouds
Inmiddels heeft iemand een kat in huis gevonden.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat een wending.
En hoe niet lief!
Bronquote:buitenland
'Vrouw zwanger van twaalfling'
GAFSA - Volgens Britse media staat een vrouw op het punt een twaalfling ter wereld te zetten en daarmee het record van 'octomama' Nadya Suleman, die een achtling kreeg, te verbreken...
Foto: Zefa
Meerdere kranten melden dat de lerares uit Gafsa, Tunesië, zwanger is van zes zoontjes en zes dochtertjes. Na twee miskramen besloten de vrouw en haar echtgenoot om over te gaan tot een IVF-behandeling. Die sloeg behoorlijk goed aan...
Ondanks de grote risico's van zo'n meervoudige zwangerschap zegt de vrouw, van wie de identiteit nog niet bekend gemaakt is, uit te kijken naar de bevalling. De familie spreekt over een 'geweldig wonder', meldt The Daily Mail .
Volgens de aanstaande vader, in lokale media Marwan genoemd, kwam het nieuws over de twaalfling als een complete verrassing. "In het begin dachten we dat we een tweeling zouden krijgen, maar er werden veel meer foetussen ontdekt", aldus Marwan, die docent is op een hogeschool. "Onze vreugde werd daardoor alleen maar groter."
De zwangere vrouw heeft te kennen gegeven niet te kunnen wachten tot ze alle kinderen in haar armen kan nemen. Volgens Marwan hebben artsen gezegd dat de bevalling mogelijk op een natuurlijke wijze plaats kan vinden.
Jep ik pis over ierdreen weer met een big smile....quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:25 schreef Copycat het volgende:![]()
Dat klinkt heel pijnlijk.
En als een opluchting, weer gewoon kunnen pissen.
Grasshopper is ook coolquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Jep ik pis over ierdreen weer met een big smile....![]()
Maar uh Grasshopper vind ik wel cool .
Spekjes bakken (moet natuurlijk pancetta zijn, maar kom daar maar eens om in Schubbekuttenveen) tot ze krokant beginnen te worden. Dan afblussen met witte wijn en in laten koken. Ondertussen de pasta koken. dan de pasta met boter bij de spek en dan van het vuur af eierdooiers met kaas en room, peper en nootmuskaat erdoor roeren. Wachten tot het ei gestold is en dan lekker etenquote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:53 schreef FANN het volgende:
[..]
Grasshopper is ook cool![]()
We hadden die serie op video maar die banden heb ik ooit een keer allemaal aan mijn neefie
meegegeven.. (tassen vol)
eigenlijk moet ik die serie weer eens een keer op DVD aanschaffen
Morgen komt Mad Meneerst die eens even bekijken ...
Die had je van mij kunnen krijgen !! 2 euro en hoppa in de bus ... Jemig Fann![]()
Dat wordt dan een soort van baby-salvoquote:
12 babies .... Is het gras en kruid en groeten/vee niet meer goed genoegquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat wordt dan een soort van baby-salvoplopplopplopplop
![]()
my gawd. 12! tegelijk.
Compleet utgewoondquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:05 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat wordt dan een soort van baby-salvoplopplopplopplop
![]()
my gawd. 12! tegelijk.
Inknippen en niet zeurenquote:
En dichtnaaien hoeft niet, want ze heeft altijd al graag een garage gewild.quote:
Dat hangt er vanaf Lies.. Na 20 jaar denk ik dat je er wel goed vanaf komt. Maar goed ik sta je bijquote:Op maandag 17 augustus 2009 20:53 schreef lies1958 het volgende:
Allemaal bedankt. Kom nu wel weer een beetje bij van de schrik. Maar het idee van in de ww te komen benauwd me ontzettend. En dan ook het thuis zitten straks.
Er is wel een kantonrechters procedure in het sociaal plan geregeld. Die nieuwe van dit jaar. Maar daar hou je netto weinig van over heb ik al van iemand begrepen.
Maarja eerst nu maar even mijn bezwaar afwachten wat er mee gedaan wordt en anders maar even de verzekering aanspreken om mij te helpen met een procedure.
Maar jij gaat dus nu de sollicitatieplicht in?quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:10 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf Lies.. Na 20 jaar denk ik dat je er wel goed vanaf komt. Maar goed ik sta je bij
Nee eigenlijk niet Buuf. Ja ik heb 1 brief de deur uitgezet. Maar het klote is dat ik sinds ik het heb vernomen er nog een dikke maanden overheen gingen. Van uhh nou waarrschijnlijk gaat het helemaal niet door en oh oeps foutje. Vreselijk onzeker. Maar per 1 augustus is het definitief. En zucht.. Ben er blij mee. Kan nu verder met wat dan ookquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:11 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar jij gaat dus nu de sollicitatieplicht in?buh...
Ja, maar bij het UWV heb je toch sollicitatieplicht? Wel irritant zeg, dat heenenweergeslinger qua emotiesquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet Buuf. Ja ik heb 1 brief de deur uitgezet. Maar het klote is dat ik sinds ik het heb vernomen er nog een dikke maanden overheen gingen. Van uhh nou waarrschijnlijk gaat het helemaal niet door en oh oeps foutje. Vreselijk onzeker. Maar per 1 augustus is het definitief. En zucht.. Ben er blij mee. Kan nu verder met wat dan ook
Copy en pasta!quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:02 schreef debuurvrouw het volgende:
Spekjes bakken (moet natuurlijk pancetta zijn, maar kom daar maar eens om in Schubbekuttenveen) tot ze krokant beginnen te worden. Dan afblussen met witte wijn en in laten koken. Ondertussen de pasta koken. dan de pasta met boter bij de spek en dan van het vuur af eierdooiers met kaas en room, peper en nootmuskaat erdoor roeren. Wachten tot het ei gestold is en dan lekker etenVandaag had ik er rucola door gedaan. Ook lekker!
Ja dat besef ik me wel.. Maar ze moeten een 70 % van mij salaris waarborgen.. Dat gaat echt niet lukken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:25 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ja, maar bij het UWV heb je toch sollicitatieplicht? Wel irritant zeg, dat heenenweergeslinger qua emoties![]()
quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:30 schreef Soury het volgende:
[..]
Plus ik ben een beetje lastig qua karakter.
Tis allemaal al shit genoeg voor je met al dat uwv gedoe. Ik hoop dat je zelf snel wat anders vindt want dat verplicht solliciteren, daar word je niet vrolijk van.quote:
Nicolaas tochquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:36 schreef FANN het volgende:
[..]
HUMOR !!
trouwens....... Hoe heet die gast ook alweer ?
Nicolaas.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:36 schreef FANN het volgende:
[..]
HUMOR !!
trouwens....... Hoe heet die gast ook alweer ?
\quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Tis allemaal al shit genoeg voor je met al dat uwv gedoe. Ik hoop dat je zelf snel wat anders vindt want dat verplicht solliciteren, daar word je niet vrolijk van.
Precies, en word je uitgenodigd voor gesprek, en men vraagt je wat je belangrijk vind in je werk, benadruk dan vooral dat je het onmisbaar vindt om met gemotiveerde mensen samen te werken.quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:37 schreef Soury het volgende:
[..]
\
Yoh ik smiegt me er 2 jaar uit, en dan moet ik wel..
Nee ik ga in de plantjes !!!quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:41 schreef Marrije het volgende:
[..]
Precies, en word je uitgenodigd voor gesprek, en men vraagt je wat je belangrijk vind in je werk, benadruk dan vooral dat je het onmisbaar vindt om met gemotiveerde mensen samen te werken.
Daar krijgen ze de kans niet voor .. Opgerookt voordat het een kop boven de grond raaktquote:
quote:Op maandag 17 augustus 2009 21:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar krijgen ze de kans niet voor .. Opgerookt voordat het een kop boven de grond raakt
quote:
Tja tis watquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:58 schreef CarOnline het volgende:
Oh wat ontzettend vervelend en stressvol Lies.
Sterkte ermee.
Ben blij dat jij het zegt, want ik dacht het ook, alleen dat "They're easy to grow" snapte ik niet zoquote:Op maandag 17 augustus 2009 21:57 schreef Soury het volgende:
[..]
Oh sjesus dit ken ik.. Mijn zusje had de singel ... Ik dacht dat het snoepjes waren
Ik had hoop op snoepjes bomen/struikenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:05 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ben blij dat jij het zegt, want ik dacht het ook, alleen dat "They're easy to grow" snapte ik niet zo
Eén va de teleurstellingen uit mijn jeugdquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik had hoop op snoepjes bomen/struiken
Die snap ik niet en vind het gemeenquote:Op maandag 17 augustus 2009 22:10 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Eén va de teleurstellingen uit mijn jeugd![]()
Zo zei mijn vader altijd als ik boos was: Ga huilen dan krijg je een blokkendoos![]()
Geen blokkendoos gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |