Dat is grappig, want wij zijn via de F-weg (alleen 4x4) naar de Dettifoss gereden, en die was goed te doen. We zijn toen (via Skinnastaðir) via de gewone weg teruggereden, en die was een stuk slechter dan die voor 4x4quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Groeten vanuit Seyðisfjörður in de oostfjorden van IJsland. Wát een fantastisch mooi land![]()
. Heel veel gezien en gedaan en genoten
. Eén van de hoogtepunten was wel de humpback whale (17 meter; 48 ton) die we tijdens de walvissafari van heel dichtbij hebben gezien
. Verder alleen paar dolfijnen (seizoen loopt op einde). En gisteren op een vulkaan gewandeld. En en en en.. zoveel. Al dik 1400 foto's gemaakt. Nog een week in Ísland
.
En owja, wat een KUTWEG naar de Dettifoss toe![]()
. Dat ze goddomme iets aan die weg doen in plaats van een bordje plaatsen dat die weg slecht is. Dat had ik al door ja. Bijna 30 km door elkaar geschud. Zelfs het. UV-filter van een van m'n cameralenzen getrild
.
Al met al: ik geniet. Heel erg veel

Ik zit dus nu in IJsland en zou haast geen selectie kunnen makenquote:Op zondag 6 september 2009 00:27 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Ik wil volgend jaar juli een weekje naar Ijsland gaan. Auto huren en rondtoeren.
Zijn er ook plekken die je écht gezien moet hebben?

Verbaast me niks. Die weg voor gewone auto's (de 864 uit m'n hoofd) is echt heel slecht.quote:Op zondag 6 september 2009 00:40 schreef moonmovies het volgende:
[..]
Dat is grappig, want wij zijn via de F-weg (alleen 4x4) naar de Dettifoss gereden, en die was goed te doen. We zijn toen (via Skinnastaðir) via de gewone weg teruggereden, en die was een stuk slechter dan die voor 4x4

Het heet "waterboard" en het ontstaat door autobanden die de kuiltjes elke keer weer wat meer uitdiepen.quote:Op zondag 6 september 2009 00:16 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, dat hield ik me de eerste vijf kilometer ook voor, maar daarna begon 't toch snel vervelend te worden. heb me ook zitten af te vragen waardoor die verdomde ribbels ontstaan. Kuilen begrijp ik, maar die ribbels zijn haast te perfect om niet door mensen te zijn aangelegd...

prachtige foto'squote:Op zaterdag 12 september 2009 13:57 schreef Gripper het volgende:
Ik heb alvast een paar plaatjes van Ijsland en de Faröer op mn flickr gezet : http://www.flickr.com/photos/pieter_b/
(Eigenlijk heb ik mn flickr pas sinds vandaag, dus je hebt bijna de primeur)

Is wel heel handig voor James Bond. Kan'ie zelf z'n Martini's shakenquote:Op dinsdag 15 september 2009 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die verdomde kuiltjes van en naar Dettifoss ook.
.

quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:50 schreef Light het volgende:
[..]
Is wel heel handig voor James Bond. Kan'ie zelf z'n Martini's shaken

Dat wil ik helemaal niet wetenquote:Op dinsdag 29 september 2009 16:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Temperatuur gaat ineens flink omlaag in IJsland, zie ik. Niet heel raar met noordenwind. Komt zo van de noordpool af daar
. Sneeuw deze week: http://en.vedur.is/

In IJsland krijgen ze ook regen hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:30 schreef Inu het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet wetenZeker niet nu wij hier in de regen zitten

Weet ik, maar ook sneeuw en die kans is hier toch wel wat kleinerquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 23:40 schreef Light het volgende:
[..]
In IJsland krijgen ze ook regen hoor.

Voorlopig krijg je hier nog geen sneeuw, da's waarquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:17 schreef Inu het volgende:
[..]
Weet ik, maar ook sneeuw en die kans is hier toch wel wat kleiner

Mijn tante woont in IJsland en heeft het dit jaar al wel gezienquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:00 schreef christvs het volgende:
Nog 5 dagen voordat ik naar Ijsland ga!
Ik hoop het noorderlicht te zien, maar met de (ongewoon) lage zonne-activiteit van de afgelopen twee jaar schat ik de kans niet al te hoog in.

Ja, onmogelijk is het zeker niet. Maar het is wel een feit dat het er een stuk minder is dan gebruikelijk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Mijn tante woont in IJsland en heeft het dit jaar al wel gezien

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |