Aan de postbode hoefde er dus niks betaald te worden.quote:Op zondag 16 augustus 2009 05:53 schreef Unstoppable het volgende:
Bij stuff dat via de post word verzonden en van buiten de EU komt moet je BTW (en vaak inklaringskosten) betalen aan je postbode. Dat word niet automatisch uitgerekend en aangegeven in de prijs die je bij een webshop besteld.
Bedrijven buiten de E.U. brengen aan kopers binnen de E.U. geen BTW in rekening (daarop bestaan uitzonderingen, maar die heb ik in China nog nooit gezien). Je broer heeft ook aan de postbode geen BTW hoeven betalen, dus het antwoord is nee.quote:Op zondag 16 augustus 2009 05:01 schreef saban het volgende:
Het was verzonden per 'gewone post', er was vooruit betaald via PayPal. Echter is er nou dus BTW betaald of niet? Er is namelijk geen factuur.
Enig idee hoe 'hoog' dat drempelbedrag is?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:08 schreef dvr het volgende:
Overigens, als aan het eind van het jaar blijkt dat hij onder een bepaald drempelbedrag blijft, kan hij de BTW die hij aan de Belastingdienst heeft afgedragen weer terugvorderen.
Valt mee : http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.htmlquote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:38 schreef D. het volgende:
[..]
Enig idee hoe 'hoog' dat drempelbedrag is?
Volgens mij is het nl. zo laag dat het de moeite van de webshop al niet meer waard is.
Da's dus max. 589 euro omzet per maand. Valt me nog mee.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:51 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Valt mee : http://www.belastingdiens(...)dernemen_btw-07.html
Maar voorwaarde is dan wel dat hij BTW-plichtig is.
Dat zeg ikquote:
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:51 schreef JumpingJacky het volgende:
Valt mee :
Meer, want het is gesaldeerd met de vooraftrek.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:36 schreef D. het volgende:
[..]
Da's dus max. 589 euro omzet per maand. Valt me nog mee.
Volgens mij stond er dat het na aftrek van de voorbelasting isquote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:44 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Meer, want het is gesaldeerd met de vooraftrek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |