quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:12 schreef Jahr00n het volgende:
Echte mensenNIGGAZ FROM THE HOOD luisteren hiphop.
Ja, hoezo?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja want hiphop bestaat alleen uit 50 cent etc.
Alles wat bekend is en verkoopt wel. Dat er een paar underground rappers toevallig niet over guns en niggaz rappen tja..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:14 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ja want hiphop bestaat alleen uit 50 cent etc.
Nee jijquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Beter breek je je nek tijdens het headbangen in je drakenshirt.
Wie zegt dat hij metal luistert. Maar ga nu maar gauw weer in je wijde kleren een debiel naar doen. Lekker nigga roepen en en in een raar taaltje spreken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Omdat alleen metalheads zo kortzichtig en autistisch zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:20 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Wie zegt dat hij metal luistert. Maar ga nu maar gauw weer in je wijde kleren een debiel naar doen. Lekker nigga roepen en en in een raar taaltje spreken.
quote:
Yo nigga i'm gonna kill you with tha motherfucking gunz.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Omdat alleen metalheads zo kortzichtig en autistisch zijn.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Doen die nog wel eens wat dan?quote:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:12 schreef Jahr00n het volgende:
Echte mensen luisteren hiphop.
Och, metalpuristen zijn doorgaans net zo kortzichtig..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:27 schreef Penisbaard het volgende:
[..]Alleen hiphopluisteraars zijn zo dom dat ze denken dat iedereen die geen fan is van hiphop automatisch een metalhenk is
Viva La Moz!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:29 schreef nozem het volgende:
[..]
Och, metalpuristen zijn doorgaans net zo kortzichtig..
Sowieso, houden van 1 genre...
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:32 schreef wakajawaka het volgende:
Ik heb een plaatje van die rap figuren hier gevonden
[ afbeelding ]
Hmmm... Wellicht ben ik enigszins schizofreen, maar ik heb zowel (alt) countrydingen (Lucinda Williams, Johnny Cash, Uncle Tupelo en enkele meer country/folk geörienteerde albums van Ryan Adams) als hiphopalbums van Snoop, Outkast, Wu Tang, Tribe Called Quest etc..quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:31 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Viva La Moz!
Maar van veel verschillende muziek houden is erg vreemd, als je van techno houd is toch logisch dat je niks met musicals hebt. Luister je Country dan zal je rap kut vinden etc..
Waarom zou iemand objectief naar muziek willen luisteren? Ik wil met plezier naar muziek luisteren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:44 schreef nozem het volgende:
[..]
Hmmm... Wellicht ben ik enigszins schizofreen, maar ik heb zowel (alt) countrydingen (Lucinda Williams, Johnny Cash, Uncle Tupelo en enkele meer country/folk geörienteerde albums van Ryan Adams) als hiphopalbums van Snoop, Outkast, Wu Tang, Tribe Called Quest etc..
Ik ken eigenlijk geen muziekfreaks zonder extreem brede muzieksmaak. De echte puristen hechten meer aan de subcultuur waarin ze zich begeven denk ik. En als de wetten van je subcultuur verbieden naar een compleet ander genre te luisteren dan zal je nooit objectief naar nieuwe muziek kunnen luisteren.
Dit dus.quote:
Kan jou dat nou schelen wat andere mensen vinden van jou muzieksmaakquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:09 schreef wakajawaka het volgende:
Luister ik op youtube naar
Zijn er van die reacties van ik ben pas 15 en ik luister hier naar !!1!! Ik ben 18 en ik waardeer dit ook.
Klacht: Wat boet mij jou leeftijd, je bent niet stoer als op je 15de naar Jazz luistert.
sub klacht: Op je 15de hoor je top 40 muziek te luisteren.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:50 schreef Lil.Gangsta het volgende:
[..]
Dit dus.. Mensen die geen Hip Hop luisteren.
. En btw, sinds wanneer is er iemand op FOK! die van Hip Hop hout behalve ik?!
.
En wanneer kwam 'ie?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:06 schreef Lil.Gangsta het volgende:
[..]
Ik dacht al wanneer komt ie nou..
drakentrui denk ik...quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:17 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Breezersquote:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 21:23 schreef wakajawaka het volgende:
[..]
Yo nigga i'm gonna kill you with tha motherfucking gunz.![]()
Dat is de gemiddeld tekst waar jij naar luistert.
Pink Floydquote:Op zondag 16 augustus 2009 03:58 schreef DrDentz het volgende:
Twintigers horen niet naar muziek van vóór 1990 te luisteren.![]()
Als ie dat doet ga je daar weer over klagenquote:Op zondag 16 augustus 2009 05:30 schreef DrDentz het volgende:
Act your age
Luister Black Eyed Peas en T-Pain.
De enige leuke hiphop, puur omdat het zo lachwekkend is:quote:
Nogmaals:quote:Op zondag 16 augustus 2009 03:58 schreef DrDentz het volgende:
Twintigers horen niet naar muziek van vóór 1990 te luisteren.![]()
quote:
Alleen de 1e ben ik het mee eens.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:54 schreef mirved het volgende:
[..]
Breezers![]()
GTST![]()
ONM![]()
LENEN.nl![]()
DRIES ROELVINK![]()
Heb hem even voor je afgemaakt.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:34 schreef Levolution het volgende:
Ik heb ook een erg breed scala aan muziekgenres die ik luister, juist om mijn oren te plezieren door zoveel mogelijk te ontdekken (je zal maar vastzitten aan één genre, er moet toch echt variatie in zitten). Van folk (ook naar country neigend) tot Moz en tot metal. Metal is moeilijke muziek, ik draag echt geen drakenshirts of corpspaint, maar je moet metal een kans gunnen wil je het begrijpen.
Nu valt over smaak niet te twisten, maar een hiphoppert die metal zo in een hokje stopt en afkraakt mag is per definitie zelf kortzichtig. Hiphop is technisch zo simpel, metal is tecnhisch een meesterwerk. Lyrisch vaak ook trouwens, als je goede metal selecteert.
Overigens kraak ik hiphop niet af, er zal heus wel goede muziek tussen zitten (soul en funk kan ik wel waarderen), maar ben er niet in thuis. Ik hoor alleen die troep van de televisie helaas.
Om dit even formeel te onderbouwen (want ik ben het er roerend mee eens): dat je zegt dat variatie nodig is, betekent dat je naar verschillende genres luistert om hun generieke eigenschappen, zoals dat hiphop een beat heeft, en metal gierende gitaren. Maar het is helemaal niet het idee van muziek om het te gaan luisteren omdat je een bepaalde stijl wilt horen. Je denkt toch ook niet, kom, ik heb zin om eens wat kubistische schilderijen te gaan bekijken. Integendeel: ik luister naar een muziekstuk om wat het voor unieks te bieden heeft.quote:
Nee. waarom zou je als je altijd hiphop luistert metal gaan luisteren als je het teringherrie vindt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:38 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Om dit even formeel te onderbouwen (want ik ben het er roerend mee eens): dat je zegt dat variatie nodig is, betekent dat je naar verschillende genres luistert om hun generieke eigenschappen, zoals dat hiphop een beat heeft, en metal gierende gitaren. Maar het is helemaal niet het idee van muziek om het te gaan luisteren omdat je een bepaalde stijl wilt horen. Je denkt toch ook niet, kom, ik heb zin om eens wat kubistische schilderijen te gaan bekijken. Integendeel: ik luister naar een muziekstuk om wat het voor unieks te bieden heeft.
Natuurlijk luister ik niet geforceerd naar verschillende genres, dat is het gevolg van mijn vraag naar variatie. Ik luister waar ik zin in heb: als ik hier zo zit kan ik toch ineens zin krijgen in een lekkere langdradige gitaarsolo? Dan is het toch logisch dat ik wat progressieve rock op zet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:38 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Om dit even formeel te onderbouwen (want ik ben het er roerend mee eens): dat je zegt dat variatie nodig is, betekent dat je naar verschillende genres luistert om hun generieke eigenschappen, zoals dat hiphop een beat heeft, en metal gierende gitaren. Maar het is helemaal niet het idee van muziek om het te gaan luisteren omdat je een bepaalde stijl wilt horen. Je denkt toch ook niet, kom, ik heb zin om eens wat kubistische schilderijen te gaan bekijken. Integendeel: ik luister naar een muziekstuk om wat het voor unieks te bieden heeft.
Neequote:Op zondag 16 augustus 2009 05:40 schreef Teezie het volgende:
[..]
Als ie dat doet ga je daar weer over klagen
Ik vind het altijd wel interessant om te bestuderen hoe genres in elkaar steken, het is een hele geschiedenis wat daar bij komt kijken.quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:59 schreef Wouter1989 het volgende:
'Genre' dat is zo'n overbodige post hoc-abstractie. Ik luister naar muziekstukken.
Daniane: ik zou sowieso niet naar metal of hiphop luisteren, volgens mij bestaat die muziek alleen maar uit generieke elementen. Uit ambacht dus, en niet uit kunst.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:59 schreef Wouter1989 het volgende:
'Genre' dat is zo'n overbodige post hoc-abstractie. Ik luister naar muziekstukken.
Daniane: ik zou sowieso niet naar metal of hiphop luisteren, volgens mij bestaat die muziek alleen maar uit generieke elementen. Uit ambacht dus, en niet uit kunst.
Ik luister hiphop omdat ik het mooi vind, niet omdat het makkelijker is dan metal. (Wat overigens niet zo is.)quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:34 schreef Levolution het volgende:
Ik heb ook een erg breed scala aan muziekgenres die ik luister, juist om mijn oren te plezieren door zoveel mogelijk te ontdekken (je zal maar vastzitten aan één genre, er moet toch echt variatie in zitten). Van folk (ook naar country neigend) tot Moz en tot metal. Metal is moeilijke muziek, ik draag echt geen drakenshirts of corpspaint, maar je moet metal een kans gunnen wil je het begrijpen.
Nu valt over smaak niet te twisten, maar een hiphoppert die metal zo in een hokje stopt en afkraakt is per definitie zelf kortzichtig. Hiphop is technisch zo simpel, metal is tecnhisch een meesterwerk. Lyrisch vaak ook trouwens, als je goede metal selecteert.
Overigens kraak ik hiphop niet af, er zal heus wel goede muziek tussen zitten (soul en funk kan ik wel waarderen), maar ben er niet in thuis. Ik hoor alleen die troep van de televisie helaas.
En daarom kraak ik nooit zomaar een hele genre af (maar wel een heleboel nummers), jij mag luisteren wat je mooi vindt. Dat doe ik ook, ik luister ook muziek die makkelijk te spelen is.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:36 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik luister hiphop omdat ik het mooi vind, niet omdat het makkelijker is dan metal. (Wat overigens niet zo is.)
Kloptquote:Op zondag 16 augustus 2009 12:59 schreef Wouter1989 het volgende:
Eens. Luister je naar Cher/Barbra Streisand daarintegenquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:58 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Klopt
Of mensen die zeggen dat je geen echte man bent als je naar Whitney Houstonluistert.
Sonny & Cher mag dat wel?quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:00 schreef UncleErnie het volgende:
[..]
Eens. Luister je naar Cher/Barbra Streisand daarintegen
Twijfelgevalletje. In dit geval moet je in je kast kijken. Zie je daar meer dan 2 roze kledingstukken --> gefeliciteerd, u bent geen echte man.quote:
Toch vind ik genrevorming, tenzij het zo breed is als 'klassiek' of 'rock' zoiets als de verschuiving van kunst naar ambacht. Hetgene wat er oorspronkelijk aan was, vervalt tot iets reproduceerbaars, een stijlkenmerk. Ik luister vooral naar klassiek vanaf de 2e Weense school.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:11 schreef Levolution het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel interessant om te bestuderen hoe genres in elkaar steken, het is een hele geschiedenis wat daar bij komt kijken.
Ben overigens wel benieuwd wat jij luistert, elk muziekstuk bestaat uit generieke elementen, de ene echter bewust en de andere onbewust. Je zegt 'volgens mij', je gunt metal niet eens een kans.
Black en death en de andere growl metal genres even ter zijde, kun je lekker ouderwetse heavy metal ook niet waarderen dan? Ik noem een Black Sabbath. Prima zang, lekkere instrumenten.
Beter houd je nu op met klagen , en donder je op voordat je de sfeer hier verpest.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:02 schreef Wouter1989 het volgende:
[..]
Toch vind ik genrevorming, tenzij het zo breed is als 'klassiek' of 'rock' zoiets als de verschuiving van kunst naar ambacht. Hetgene wat er oorspronkelijk aan was, vervalt tot iets reproduceerbaars, een stijlkenmerk. Ik luister vooral naar klassiek vanaf de 2e Weense school.
Ik ken wel wat van Black sabbath. Ik weet hoe het is om dat 'lekker' te vinden, maar ik luister muziek niet voor de lekkerheid. 't Is wis en drie geen consumptie-artikel!
Ik ben hoe dan ook blij dat je serieus op me ingaat en niet meteen in het defensief schiet.
TC03: kun je dat misschien even voordoen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |