Ja, waarom? Waarom weigeren ze Frans te leren als ze zelf Fransen zijn?quote:Maar WAAROM weigeren ze frans te leren? De meest jonge mensen kunnen geen frans, alsof ze het niet eens op school leren.
Idd onzinnig topic nummer 11 vandaag...quote:
ja, dat was ff fail.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:04 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ja, waarom? Waarom weigeren ze Frans te leren als ze zelf Fransen zijn?
En dat terwijl de meeste (jonge) spanjaarden wel redelijk engels kunnen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:07 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ze krijgen daar ook geen Engels op school, stelletje imbecielen.
Had er in Spanje ook al last van dat bijna geen enkele Franse schone een woord Engels sprak.
Vous ne aves pas une libre du jour?quote:
Vous n'avez pas un journal intime?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vous ne aves pas une libre du jour?
Hmm, zij was anders toch wel erg glad geschoren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:13 schreef rgras het volgende:
Waarom zou je een Franse überhaupt willen aanspreken, je weet toch dat scheren bij hen uit den boze is?
Wat een homo's de fransen. En dat terwijl Spaans veeeeeeeeeeeeeeeeeul groter is dan Frans. Lutsersquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:15 schreef nozem het volgende:
Omdat de meeste Fransen Engels niet accepteren als wereldtaal. Ze zouden liever Frans als wereldtaal zien, dat is altijd zo geweest. Zelfde geldt feitelijk voor veel Spanjaarden, zij het in wat mindere mate.
Daarom.
Un journal intime aves Sasha du agriculteurquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:11 schreef donroyco het volgende:
[..]
Vous n'avez pas un journal intime?
Anders openen jullie zelf ff een frans adoratie topic ofzo. Tu est gay. Nou goed?quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:17 schreef Adelante het volgende:
[..]
Un journal intime aves Sasha du agriculteur
Neuh heul niet. Bij mij schreven ze alles op op een blaadje.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:18 schreef Barney_Stinson het volgende:
O ze kunnen wel Engels ... als je iets bestelt verstaan ze het goed en ook het te betalen bedragen weten die honden perfect uit te spreken
HoAX! ik ben onweerstaanbaar.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:18 schreef Wackyduck het volgende:
Dat wijf sprak vloeiend engels maar wou je gewoon niet.
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat iedere boerenlul met steenkolen frans zo'n meisje wel mee krijgtquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:18 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Anders openen jullie zelf ff een frans adoratie topic ofzo. Tu est gay. Nou goed?
Frans is geen wereldtaal. Sorry. Engels wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:22 schreef trovey het volgende:
Waarom zouden ze Engels moeten spreken? Omdat één of andere toerist ze dan de weg kan vragen? Fransen zien hun taal inderdaad als een wereldtaal en ben je in hun land dan spreek je maar hun taal of leer je het maar van tevoren als je graag in Frankrijk vertoefd, dat Nederlanders wel Engels spreken (en velen ook Duits) dat interesseert ze niet. Trouwens wel eens in Engelstalige landen geprobeerd met een andere taal iemand aan te spreken, verrassing.... Engelstaligen verdommen ook een andere taal te spreken om dezelfde reden als de Fransen.
Ik ben geen boerenlul, dus daarom lukte het niet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar duidelijk maken dat iedere boerenlul met steenkolen frans zo'n meisje wel mee krijgt
Maar toch zijn ze wel zo arrogant dat als ze zélf in het buitenland zijn nog steeds weigeren Engels te spreken.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:22 schreef trovey het volgende:
Waarom zouden ze Engels moeten spreken? Omdat één of andere toerist ze dan de weg kan vragen? Fransen zien hun taal inderdaad als een wereldtaal en ben je in hun land dan spreek je maar hun taal of leer je het maar van tevoren als je graag in Frankrijk vertoefd, dat Nederlanders wel Engels spreken (en velen ook Duits) dat interesseert ze niet. Trouwens wel eens in Engelstalige landen geprobeerd met een andere taal iemand aan te spreken, verrassing.... Engelstaligen verdommen ook een andere taal te spreken om dezelfde reden als de Fransen.
Nou kijk, ze deed dit:quote:
Knikken betekend vaak ja!quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:03 schreef appelsjap het volgende:
Laatst toen ik in Frankrijk was wilde ik het lekkerste wijf ooit aanspreken. Dus ik vraag zo; do you speak english? Ze knikt: Nee.
Zoals ik zal zei Fransen zien Frans als wereldtaal, of dat werkelijk zo is daar ga ik niet over.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:25 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Frans is geen wereldtaal. Sorry. Engels wel.
[..]
Tja je bent Fransman of niet (overigens bezit ik gewoon de Nederlandse nationaliteit).quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:25 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar toch zijn ze wel zo arrogant dat als ze zélf in het buitenland zijn nog steeds weigeren Engels te spreken.
Als ze ook zo teleurgesteld keek ben ik het niet eens met de statement dat je onweerstaanbaar bent.quote:
Nee, ze lachte.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:39 schreef NRaider het volgende:
[..]
Als ze ook zo teleurgesteld keek ben ik het niet eens met de statement dat je onweerstaanbaar bent.
fixedquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:20 schreef appelsjap het volgende:
[..]
HoAX! ik ben onweeruitstaanbaar.
Fixedquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:20 schreef appelsjap het volgende:
[..]
HoAX! ik ben onweerverstaanbaar.
Diezelfde 'barbaren' hebben een einde gemaakt aan de heerschappij van regenten en adel in de toenmalige Republiek en onze huidige rechtsstaat heeft veel kenmerken die terug te brengen zijn op het Franse republikanisme en de Code Napoléon.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:50 schreef MrX1982 het volgende:
Napoleon syndroom waarbij men zich nog steeds als het middelpunt van het heelal beschouwd en Frankrijk de leiding heeft. Die tijden zijn geweest maar niet in de hoofden van de Fransen. Omhoog gevallen barbaren.
Het blijven Galliërsquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:54 schreef nappei het volgende:
Diezelfde 'barbaren' hebben een einde gemaakt aan de heerschappij van regenten en adel in de toenmalige Republiek en onze huidige rechtsstaat heeft veel kenmerken die terug te brengen zijn op het Franse republikanisme en de Code Napoléon.
Nergens staat dat Engels de 'wereldtaal' is. Zelf spreek ik ook geen woord Engels en ik zou niet weten waarom ik het zou moeten kennen. Het Frans bij vrijwel elke internationale organisatie één van de talen waarmee gewerkt wordt. Sowieso verwachten (of zelfs eisen) dat de plaatselijke bevolking een voor hen vreemde taal zou moeten verstaan/pratenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:15 schreef nozem het volgende:
Omdat de meeste Fransen Engels niet accepteren als wereldtaal. Ze zouden liever Frans als wereldtaal zien, dat is altijd zo geweest. Zelfde geldt feitelijk voor veel Spanjaarden, zij het in wat mindere mate.
Daarom.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:04 schreef nappei het volgende:
[..]
Nergens staat dat Engels de 'wereldtaal' is. Zelf spreek ik ook geen woord Engels en ik zou niet weten waarom ik het zou moeten kennen. Het Frans bij vrijwel elke internationale organisatie één van de talen waarmee gewerkt wordt. Sowieso verwachten (of zelfs eisen) dat de plaatselijke bevolking een voor hen vreemde taal zou moeten verstaan/praten
gast flikker toch op man, dat ze in elk kut kolonie in afrika frans spreken betekent niet dat het een wereldtaal isquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:04 schreef nappei het volgende:
[..]
Nergens staat dat Engels de 'wereldtaal' is. Zelf spreek ik ook geen woord Engels en ik zou niet weten waarom ik het zou moeten kennen. Het Frans bij vrijwel elke internationale organisatie één van de talen waarmee gewerkt wordt. Sowieso verwachten (of zelfs eisen) dat de plaatselijke bevolking een voor hen vreemde taal zou moeten verstaan/praten
Het Engels is wijder verspreid dan het Frans. Om jezelf in (grote) delen van de wereld verstaanbaar te maken en daarmee je horizon te verbreden lijkt het mij makkelijk om Engels te leren en te spreken. Als je dat weigert omdat je denkt dat Frans dé taal is zit je ernaast en maak je het jezelf alleen maar onnodig lastig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:04 schreef nappei het volgende:
Ik hoor hem toch echt niet beweren dat Frans een wereldtaal is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:17 schreef appelsjap het volgende:
[..]
[..]
gast flikker toch op man, dat ze in elk kut kolonie in afrika frans spreken betekent niet dat het een wereldtaal is
Maar TS werkt niet bij een internationale organisatie, het is toch ergens wel heel erg onlogisch dat ze in de Franse versie van Schubbekutteveen Frans spreken. Zo spreekt men in gehuchten het oosten ook geen fatsoenlijk Nederlands.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 20:04 schreef nappei het volgende:
[..]
het is vous parlez kneus.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |