En natuurlijk wat takjes rozemarijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:57 schreef RobinOok het volgende:
Goed wassen/schrobben en de rare plekjes weghalen. Dan in 2-en, 3-en of 4-en, ligt aan de grootte. De bedoeling is dat alle partjes ongeveer even dik worden. Dan kwartiertje in bak met lauw water met wat zout en een scheut azijn zetten. Daarna afspoelen en in een schone theedoek doen. Goed droog deppen. Terug in de nu droge bak doen. Eetlepeltje olie erbij en daar de aardappeltjes even omschudden en rondzwieren zodat ze allemaal bedekt zijn met olie.
Oven met bakplaat voorverwarmen op 200 graden. Partjes op de hete bakplaat uitspreiden. Grof zeezout erover. Terug in de oven zetten, bij elkaar 50 minuten. Halverwege een keertje omkeren.
Nieuwe aardappelen, denk ik zelfs.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:58 schreef Rewimo het volgende:
Nee, het zijn geen krieltjes, het zijn kleine aardappelen. Groter dan krieltjes dus![]()
quote:
Is anders erg lekkerquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:42 schreef Winner_Taco het volgende:
Ziet er lekker uit hoor , maar oregano?? Dat lijkt me echt vies
Je bent nog wel een beetje een haarlemse hoor, met je 'evengoed'quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:22 schreef Rewimo het volgende:
Nee, in de schaalDie had ik even gemist dus...
Leermomentje voor de volgende keerZe zullen evengoed wel lekker smaken
Wat ik al zei:quote:Op zondag 16 augustus 2009 19:09 schreef Filiassi_Jane het volgende:
Moet je de partjes direct op een bakplaat leggen? Of moet er bakpapier onder? Bij direct op de plaat, moet je de plaat mee voorverwarmen of de partjes op een koude plaat leggen?
Ook met bakpapier worden ze minder mooi bruin. Bakplaat werkt gewoon het beste.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:57 schreef RobinOok het volgende:Oven met bakplaat voorverwarmen op 200 graden. Partjes op de hete bakplaat uitspreiden. Grof zeezout erover. Terug in de oven zetten, bij elkaar 50 minuten. Halverwege een keertje omkeren.
Ik vind voorkoken toch minder lekker, maar eerst blancheren doe ik wel eensquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:08 schreef Winner_Taco het volgende:
Even voorkoken is lekkerder . Dat doe ik met de patat ook. Iemand hier op FOK heeft dat weleens uitgelegd . Doordat je het kookt komt het zetmeel los en krijg je ze dus krokanter.
Niet te veel erop hoor!quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb alvast rozemarijn gekocht voor de volgende poging
ftw. das seht kaum gut aus. (sorry ik kan geen duits)quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Wat ik al zei:
[..]
Ook met bakpapier worden ze minder mooi bruin. Bakplaat werkt gewoon het beste.
Het voorweken in zout water, het goed droog deppen en de hete bakplaat zorgt gewoon dat ze het lekkerst bakken en niet gaan plakken. Voorkoken niet nodig.
(en niet lekker ook trouwens, maar goed, daar was al eens een topic over)
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |