abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71907766
En vergeet niet dat 'ie een heel bijzonder, opvallend stemgeluid heeft. Daarom waren de Jackson 5 ook zo populair. Iets in zn stem emotioneert (als dat een Nederlands woord is ), waardoor je geraakt wordt door de muziek. Zoals NvM zegt, hij schrijft natuurlijk geen grensverleggende muziek.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_71907797
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:36 schreef matthijst het volgende:

[..]

Idd.
En vergeet Jesus Juice niet, ook zo'n ex-Jehova imago-killertje
Haha the Jesus Juice idd. Een heilig drankje hoor
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:44:09 #203
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_71907873
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:25 schreef veuvje het volgende:
Hebben jullie deze filmpjes wel eens gezien?
Ze zijn echt de moeite waard om te kijken....
Ik word daar zo hebberig van, alleen heb ik geen idee wat ik precies van hem zou willen hebben.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:45:33 #204
265233 veuvje
MJ......Love
pi_71907898
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:44 schreef Noax het volgende:

[..]

Ik word daar zo hebberig van, alleen heb ik geen idee wat ik precies van hem zou willen hebben.
Ja dat is lastig he dat had ik ook maar het is zoveel!!!!
En hebberig O JA!!!
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:48:54 #205
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_71907968
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:45 schreef veuvje het volgende:

[..]

Ja dat is lastig he dat had ik ook maar het is zoveel!!!!
En hebberig O JA!!!

Die hele veiling is toch inmiddels totaal van de baan?
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:21 #206
265233 veuvje
MJ......Love
pi_71907990
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:48 schreef Noax het volgende:

[..]

Die hele veiling is toch inmiddels totaal van de baan?
Ja klopt uiteindelijk hebben ze er maar een soort expositie van gemaakt......ook vet!
1958 - forever....Rest in Peace Applehead!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:57 #207
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908012
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:38 schreef Zapato het volgende:
En vergeet niet dat 'ie een heel bijzonder, opvallend stemgeluid heeft. Daarom waren de Jackson 5 ook zo populair. Iets in zn stem emotioneert (als dat een Nederlands woord is ), waardoor je geraakt wordt door de muziek. Zoals NvM zegt, hij schrijft natuurlijk geen grensverleggende muziek.
Noem eens 10 pop platen die niet door MJ geschreven zijn die grotere klassiekers zijn dan Bilie Jean, Beat It, Thriller, etcetera?

Ik kan zelf maar een paar popartiesten bedenken die de gave hebben om tijdloze pop te schrijven en die vind ik zelf nog altijd slechter dan MJ omdat ze op andere vlakken tekort schieten. Ik kom eigenlijk niet verder dan Prince en George Michael. En heel misschien Madonna, hoewel haar grootste hits niet door haarzelf geschreven zijn.

Zo niet-grensverleggend is het volgens mij dus niet.

Phil Collins schiet me nu ook te binnen. Is Elton John ook pop? Volgens mij wel, dus die dan ook.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:53:39 #208
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71908067
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:39 schreef Shitney het volgende:

Eigenlijk is hij een bariton.

Ehhhhhh, dat zou dus inhouden dat ie heel zijn leven geforceerd heeft gezongen?
Om een Nederlands voorbeeld te noemen, Marco Bakker is een bariton, maar die zou toch niet altijd en eeuwig zo kunnen zingen als MJ deed, en Marco is dan tenminste nog supergeschoold.

MJ was een tenor. Een hoge tenor zelfs. Ik zou willen zeggen een contratenor. Hetgeen dan ook meteen goed te rijmen valt met zijn androgyniteit.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71908101
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Shitney het volgende:

[..]

Noem eens 10 pop platen die niet door MJ geschreven zijn die grotere klassiekers zijn dan Bilie Jean, Beat It, Thriller, etcetera?

Ik kan zelf maar een paar popartiesten bedenken die de gave hebben om tijdloze pop te schrijven en die vind ik zelf nog altijd slechter dan MJ omdat ze op andere vlakken tekort schieten. Ik kom eigenlijk niet verder dan Prince en George Michael. En heel misschien Madonna, hoewel haar grootste hits niet door haarzelf geschreven zijn.

Zo niet-grensverleggend is het volgens mij dus niet.

Phil Collins schiet me nu ook te binnen. Is Elton John ook pop? Volgens mij wel, dus die dan ook.
Njah, kijk, er zijn muzikaal gewoon beter artiesten. Hij is een goede songwriter, maar geen Stevie Wonde rof Prince die twintig instrumenten bespelen en elke tour nummers in een andere versie spelen, live zingen en dat al net zo lang als Michael.

Ik denk dat hij wel het tálent heeft, maar dat er voor Michael maar een gebod is: het gebod van nummer 1. Niet het gebod van de muzikaal gezien beste plaat.
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:58:08 #210
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908162
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:53 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ehhhhhh, dat zou dus inhouden dat ie heel zijn leven geforceerd heeft gezongen?
Om een Nederlands voorbeeld te noemen, Marco Bakker is een bariton, maar die zou toch niet altijd en eeuwig zo kunnen zingen als MJ deed, en Marco is dan tenminste nog supergeschoold.

MJ was een tenor. Een hoge tenor zelfs. Ik zou willen zeggen een contratenor. Hetgeen dan ook meteen goed te rijmen valt met zijn androgyniteit.
Serieus, Michael Jackson is van nature een bariton. Ik dacht ook dat hij een tenor of een contratenor was, maar hij was naar het schijnt een bariton. En hij zong inderdaad geforceerd, die hoge stem is aangeleerd. Je kan het ook horen aan zijn normale spraakstem en er bestaan ook nummers waarin hij in zijn lage regionen zingt en daaraan kan je niet eens horen dat hij het is. 2000 watts bijvoorbeeld, de eerste keer dat ik dat nummer hoorde zat ik maar te wachten totdat MJ ging zingen en toen was het nummer afgelopen . Bleek hij het al die tijd al te zijn.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_71908204
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:58 schreef Shitney het volgende:

[..]

Serieus, Michael Jackson is van nature een bariton. Ik dacht ook dat hij een tenor of een contratenor was, maar hij was naar het schijnt een bariton. En hij zong inderdaad geforceerd, die hoge stem is aangeleerd. Je kan het ook horen aan zijn normale spraakstem en er bestaan ook nummers waarin hij in zijn lage regionen zingt en daaraan kan je niet eens horen dat hij het is. 2000 watts bijvoorbeeld, de eerste keer dat ik dat nummer hoorde zat ik maar te wachten totdat MJ ging zingen en toen was het nummer afgelopen . Bleek hij het al die tijd al te zijn.
Dat snap ik dus niet he. Hoe kan je nou al 20 jaar zijn muziek luisteren en níet horen dat dat Michael is.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:01:57 #212
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_71908244
't is dat ik geen wijn drink, lege colablikjes liggen al klaar...
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:02:54 #213
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908259
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:55 schreef Zapato het volgende:

[..]

Njah, kijk, er zijn muzikaal gewoon beter artiesten. Hij is een goede songwriter, maar geen Stevie Wonde rof Prince die twintig instrumenten bespelen en elke tour nummers in een andere versie spelen, live zingen en dat al net zo lang als Michael.

Ik denk dat hij wel het tálent heeft, maar dat er voor Michael maar een gebod is: het gebod van nummer 1. Niet het gebod van de muzikaal gezien beste plaat.
Ik ben het hier volstrekt niet mee eens. Maar als pop fan ben ik wel gewend dat men denkt dat pop niemendalletjes zijn. Net als Abba bijvoorbeeld, daarvan zegt men ook vaak dat het geen goede nummers zijn. Dan denk ik meestal: als het zo makkelijk en zo nietszeggend is, waarom doet niet iedereen dat dan?

Het lijkt me dat er een reden voor is dat MJ de bestverkopende artiest ter wereld is. Of dat we meer dan 30 jaar na dato nog steeds allemaal blij worden van een nummer als Waterloo of Dancing Queen, om maar even een ander voorbeeld dan MJ aan te halen. Goede, tijdloze pop is net zo'n kunst als soul zoals Stevie Wonder die schreef.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:04:49 #214
28167 matthijst
pi_71908291
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:50 schreef Shitney het volgende:
http://en.wikipedia.org/w(...)ng_singles_worldwide
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:05:40 #215
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908308
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:00 schreef Zapato het volgende:

[..]

Dat snap ik dus niet he. Hoe kan je nou al 20 jaar zijn muziek luisteren en níet horen dat dat Michael is.
Ik dacht de eerste keer dat het een duet was, ik was echt verbaasd dat hij alle vocals doet.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:06:05 #216
28167 matthijst
pi_71908315
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:58 schreef Shitney het volgende:
Serieus, Michael Jackson is van nature een bariton. Ik dacht ook dat hij een tenor of een contratenor was, maar hij was naar het schijnt een bariton.
HIj zegt zelf: "I'm a tenor".
Misschien TMZ ff mailen dat je een primeur hebt?
pi_71908322
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:02 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik ben het hier volstrekt niet mee eens. Maar als pop fan ben ik wel gewend dat men denkt dat pop niemendalletjes zijn. Net als Abba bijvoorbeeld, daarvan zegt men ook vaak dat het geen goede nummers zijn. Dan denk ik meestal: als het zo makkelijk en zo nietszeggend is, waarom doet niet iedereen dat dan?

Het lijkt me dat er een reden voor is dat MJ de bestverkopende artiest ter wereld is. Of dat we meer dan 30 jaar na dato nog steeds allemaal blij worden van een nummer als Waterloo of Dancing Queen, om maar even een ander voorbeeld dan MJ aan te halen. Goede, tijdloze pop is net zo'n kunst als soul zoals Stevie Wonder die schreef.
Dát ben ik met je eens. Hij schreef verdomd goede tijdloze pop. Maar toch vind ik m als muzikant op een lager treetje staan dan een hoop anderen. Maar zoals ik al zei, ik denk dat dat met zn keuzes en interesses te maken heeft. Je hoort wel dat er godsgruwelijk veel muzikaliteit in die man zat, maar voor hem was de muziek maar een onderdeel van het geheel en daarom is ie ook zo groot geworden. Álles wat hij deed, kon je niet bter doen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:07:33 #218
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908330
quote:
Tel het aantal pop platen in die lijst eens?
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:09:44 #219
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908369
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:06 schreef Zapato het volgende:

[..]

Dát ben ik met je eens. Hij schreef verdomd goede tijdloze pop. Maar toch vind ik m als muzikant op een lager treetje staan dan een hoop anderen. Maar zoals ik al zei, ik denk dat dat met zn keuzes en interesses te maken heeft. Je hoort wel dat er godsgruwelijk veel muzikaliteit in die man zat, maar voor hem was de muziek maar een onderdeel van het geheel en daarom is ie ook zo groot geworden. Álles wat hij deed, kon je niet bter doen.
En dat ben ik dan weer met jou eens, dat de muziek voor MJ maar een onderdeel van het geheel was. En dat is nu net het geheim .
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_71908462
Daar ben ik weer..

Even voor de duidelijkheid: ik weet niet of het al opgelost was, maar ik ben niet de kloon van Robijn. Valt me een beetje tegen dat jullie dat denken.

En nu hopelijk weer een normale voortgang van dit topic.
pi_71908506
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:07 schreef Shitney het volgende:

[..]

In feite is die hele lijst pop.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:15:21 #222
28167 matthijst
pi_71908512
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:07 schreef Shitney het volgende:
Ah, het gaat je puur om popmuziek. Dacht standaard top40 spul.

Thriller heeft ie niet zelf geschreven, denk ik?
pi_71908513
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:13 schreef Rnnz het volgende:
Daar ben ik weer..

Even voor de duidelijkheid: ik weet niet of het al opgelost was, maar ik ben niet de kloon van Robijn. Valt me een beetje tegen dat jullie dat denken.

En nu hopelijk weer een normale voortgang van dit topic.
Nee het idee was dat jij een robijn-kloon zou hebben gemaakt. Nevermind gast.
pi_71908528
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, het gaat je puur om popmuziek. Dacht standaard top40 spul.

Thriller heeft ie niet zelf geschreven, denk ik?
Nee maar Billie Jean dan weer wel. En dat is natuurlijk wel echt een dijk van een nummer.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:16:57 #225
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908546
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:06 schreef matthijst het volgende:

[..]

HIj zegt zelf: "I'm a tenor".
Misschien TMZ ff mailen dat je een primeur hebt?
Ik heb geen idee meer van wie of waar ik het gehoord heb, ik heb dat jaren geleden al eens gehoord. Net zoals ik ook meerdere keren gehoord heb dat hij een bereik van 8 octaven had. Aangezien dat zacht gezegd nogal bijzonder is, is me dat bijgebleven. Of het waar is weet ik natuurlijk ook niet, ik stond niet naast hem in de badkamer als hij stond te zingen.

Maar volgens mij is het een feit dat hij zijn natuurlijke bereik door training veranderd en als het ware "opgerekt" heeft.
Does it lead you home?
When you're all alone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')