abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:19:47 #226
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908616
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:15 schreef Desunoto het volgende:

[..]

In feite is die hele lijst pop.
Bing Crosby en Elvis en zo zou ik geen pop noemen. Eerder rythm and blues, of rock and roll, of swing of iets in die geest. Ik hanteer de definitie dat pop zo'n beetje begonnen is met de Beatles, en geperfectioneerd is door MJ. Maar dat is mijn persoonlijke definitie.
And when you think of trust
Does it lead you home?
To a place that you only dream of
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:21:29 #227
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908650
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:15 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, het gaat je puur om popmuziek. Dacht standaard top40 spul.

Thriller heeft ie niet zelf geschreven, denk ik?
Ik dacht dat hij het samen met Rod Temperton geschreven heeft? De starlight versie was toch door hem zelf geschreven? Dat lijkt al verdomd veel op het eindresultaat.
Does it lead you home?
When you're all alone
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:22:35 #228
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71908674
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 20:58 schreef Shitney het volgende:

[..]

Serieus, Michael Jackson is van nature een bariton. Ik dacht ook dat hij een tenor of een contratenor was, maar hij was naar het schijnt een bariton. En hij zong inderdaad geforceerd, die hoge stem is aangeleerd. Je kan het ook horen aan zijn normale spraakstem en er bestaan ook nummers waarin hij in zijn lage regionen zingt en daaraan kan je niet eens horen dat hij het is. 2000 watts bijvoorbeeld, de eerste keer dat ik dat nummer hoorde zat ik maar te wachten totdat MJ ging zingen en toen was het nummer afgelopen . Bleek hij het al die tijd al te zijn.
Als je een bariton stem uit de populaire muziek wilt vergelijken met MJ zijn, wat jij dan noemt bariton, dan kan ik zeggen dat de volgende mensen bariton zijn

Tom Jones

Levi Tubbs (Four Tops) is misschien nog wel het beste te vergelijken met MJ

En zelfs Corey Taylor van Slipknot is een bariton als ie normaal zingt. Wereldnummer trouwens

Die hebben toch bij lange na niet het hoge timbre van MJ? In 2000 Watts hoor ik nog steeds een tenor hoor. Dat stukje in het begin, dat praten zeg maar, is met behulp van een vocoder gedaan denk ik zomaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door ElizabethR op 15-08-2009 21:38:02 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_71908701
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als je een bariton stem uit de populaire muziek wilt vergelijken met MJ zijn, wat jij dan noemt bariton, dan kan ik zeggen dat de volgende mensen bariton zijn

Tom Jones

En zelfs Corey Taylor van Slipkot is een bariton als ie normaal zingt. Wereldnummer trouwens

Die hebben toch bij lange na niet het hoge timbre van MJ? In 2000 Watts hoor ik nog steeds een tenor hoor. Dat stukje in het begin, dat praten zeg maar, is met behulp van een vocoder gedaan denk ik zomaar.
Sowieos tenor idd, maar dat lage stuk is ook sowieso zn eigen stem. Die laagte haalt ie makkelijk.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_71908809
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:15 schreef Zapato het volgende:

[..]

Nee het idee was dat jij een robijn-kloon zou hebben gemaakt. Nevermind gast.
Ja, maar waarom zou je dat gaan denken? Een beetje raar om mijn naam zomaar op te gooien imo.

Maar goed, never mind.
pi_71908841
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:28 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Ja, maar waarom zou je dat gaan denken? Een beetje raar om mijn naam zomaar op te gooien imo.

Maar goed, never mind.
Rnnz, je denkt toch niet echt dat iemand hier dacht dat jij die kloon was hè? Maar goed. Never mind.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:31:36 #233
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71908875
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:16 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik heb geen idee meer van wie of waar ik het gehoord heb, ik heb dat jaren geleden al eens gehoord. Net zoals ik ook meerdere keren gehoord heb dat hij een bereik van 8 octaven had. Aangezien dat zacht gezegd nogal bijzonder is, is me dat bijgebleven. Of het waar is weet ik natuurlijk ook niet, ik stond niet naast hem in de badkamer als hij stond te zingen.

Maar volgens mij is het een feit dat hij zijn natuurlijke bereik door training veranderd en als het ware "opgerekt" heeft.
8 octaven? Godsonmogelijk

Whitney heeft er al 5 en dat is echt een supersupersuper uitzondering.

Een moderne piano heeft 7 1/4e octaaf Jij wilt beweren dat MJ meer noten zong als er op een piano kunnen??

Sorry Shitney.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:33:17 #234
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71908917
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:22 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Tom Jones

En zelfs Corey Taylor van Slipkot is een bariton als ie normaal zingt. Wereldnummer trouwens

Ik vertel ook maar wat ik een aantal producers die met MJ gewerkt hebben heb horen vertellen. Ik heb ook nooit met hem in de studio gestaan. Maar ik heb meerdere bronnen meermaals horen vertellen dat MJ zijn falsetto puur door training gecreëerd heeft en dat dat een van de redenen was waarom hij altijd met dat zachte hoge stemmetje praatte.

Ik heb ook ooit gehoord dat dat begonnen is in de tijd van de Jackson 5 en de Jacksons, dat hij zijn stem hoog moest houden omdat men bang was dat als hij de baard in de keel zou krijgen het succes over zou zijn. Dat heb ik hem zelf ook horen vertellen, volgens mij in die Bashir docu en bij Oprah. Dat hij zich heel jong aangeleerd heeft om zijn hogere regionen te trainen. En volgens zijn eigen zeggen was dat ook de reden van zijn tweede nosejob (eigenlijk derde, want de eerste was vanwege een gebroken neus, een hersteloperatie). Zoals hij zelf zei was de eerste nose job een herstel operatie, de tweede een cosmetische, en daarna heeft hij nog een nose job gehad omdat hij na die eerste cosmetische niet goed hoog meer kon zingen. Volgens mij telde hij die eerste nose job niet mee als "plastic surgery" want hij heeft het altijd over twee nose jobs gehad in de jaren 80 en 90 terwijl het er zeker 3 waren, die eerste was na een ongeluk tijdens een Jacksons optreden. Volgens mij telde dat in zijn hoofd dan niet mee ofzo, omdat hij dat niet om cosmetische redenen deed. Dat heb ik overigens zelf geconcludeerd, omdat het me opgevallen is dat hij het steeds over 2 nosejobs heeft en hij voor die 2 nosejobs dus al een nose job had gehad. Al voor Off the Wall, maar in interviews gaat het altijd over zijn nosejobs rond Thriller.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shitney op 15-08-2009 21:39:56 ]
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_71908981
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:30 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Rnnz, je denkt toch niet echt dat iemand hier dacht dat jij die kloon was hè? Maar goed. Never mind.
Ach, ik weet het niet. Heb even snel het topic doorgelezen, vandaar.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:38:20 #236
198485 Shitney
It's Shitney, Bitch
pi_71909024
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

8 octaven? Godsonmogelijk

Whitney heeft er al 5 en dat is echt een supersupersuper uitzondering.

Een moderne piano heeft 7 1/4e octaaf Jij wilt beweren dat MJ meer noten zong als er op een piano kunnen??

Sorry Shitney.
ik zeg toch juist dat me dat vooral is bijgebleven omdat ik het zacht gezegd nogal bijzonder vond. Mij lijkt het ook onmogelijk, maar ik heb geen idee wat MJ wel of niet kon. Ik weet wel zeker dat hij die falsetto heeft aangeleerd. Dat hebben Paul McCartney, Quincy Jones en Stevie Wonder alledrie afzonderlijk in verschillende periodes en op verschillende gelegenheden verteld en eerder vanavond kwam ik weer iemand anders tegen, een of andere producer, die dat ook zegt in een docu, ik kwam er toevallig langs toen ik dat ebony interview aan het zoeken was.
Volgens mij heb ik het zelfs in een van de statements over zijn dood nog gelezen, dat iemand daarin vertelt over zijn bijzondere hoge stem die hij zichzelf had aangeleerd.

En nu ik erover nadenk: volgens mij staat dat ook op the special edition van Off The Wall, daarop staan interviews met Q. Ga ik even opzetten, kijken of het daar ook op staat.
Does it lead you home?
When you're all alone
pi_71909070
Ik schat dat Michael zo'n vier octaven had. Laten we niet vergeten dat hij niet alleen de hoogte goed was, maar ook in de laagte behoorlijk kon zingen.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:43:14 #238
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_71909133
Zoiets zal het wel zijn ja Rnnz, lijkt mij ook realistisch, 4 octaven.

Maar zoals met alles over MJ, het wordt allemaal in de hoogte, breedte en lengte uitvergroot om hem maar zo interessant mogelijk te doen lijken.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:47:52 #239
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_71909254
Interview met Teddy Riley:
http://www.mjworld.net/news/2009/07/11/teddy-riley-interview/

Maandje oud.
Geinig: MJ heeft schijnbaar "Joy" geschreven voor Blackstreet's eerste album.
Ziekelijk goeie CD is dat trouwens...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_71910296
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:05 schreef Shitney het volgende:

[..]

Ik dacht de eerste keer dat het een duet was, ik was echt verbaasd dat hij alle vocals doet.

Er zijn 2 stemmen.
Je hoort zowel Teddy Riley als Michael
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:52:09 #241
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_71910504
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:27 schreef DrDentz het volgende:
Kijk dan wat een grappige OP:
Michael Jackson 29 augustus ballonnen op de Dam
Leuk initiatief!

Net Upclose: James Brown, op tv gezien, ook leuk.
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_71910969
'Heaven sent us an angel named Michael Joseph Jackson. We didn't know what to do with him. We mistreated and abused him. He's home now.'

Kwam ik toevallig tegen op YouTube, vond hem wel mooi.

pi_71911094
Ik heb trouwens een beetje een haat/liefde-verhouding met We've had enough. De ene keer vind ik hem geniaal, en soms heb ik zoiets van... 'mjah, wel okee'.

pi_71911129
Ik heb nooit iets gehad met dat nummer. Ook omdat het eerst een beetje gehyped werd als een duet met Janet Jackson, hun 1e 'hit' samen sinds Scream.
pi_71911159
Ik vind de beat en zo een beetje dertien in een dozijn, maar Michael's vocals zijn wel heel sterk vind ik.

Jammer overigens dat MJ sinds de jaren '90 nooit echt meer een soulplaat heeft opgenomen. Het is altijd agressief gezongen, nooit een keer lekker zonder zorgen à la Rock With You.
  Moderator zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:27:02 #246
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_71911281
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:43 schreef ElizabethR het volgende:
Zoiets zal het wel zijn ja Rnnz, lijkt mij ook realistisch, 4 octaven.

Maar zoals met alles over MJ, het wordt allemaal in de hoogte, breedte en lengte uitvergroot om hem maar zo interessant mogelijk te doen lijken.
Dit vond ik in een eerder topic op FOK!
quote:
Michael Jackson heeft een bereik van zo'n 4 octaven. In de jaren 80 was z'n bereik E2-B5, maar op latere leeftijd is z'n stem lager geworden waarbij hij nog steeds de hoge noten kan halen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_71911763
Dus Rnnz is je bron. Hoe betrouwbaar is dat?
pi_71911947
Haha, én bedankt.

Nee, maar dat klopt wel ongeveer. Ik heb zelf zangles gehad en kan van iemand die ik dagelijks luister wel ongeveer inschatten wat zijn bereik is.

En trouwens, die bron die ik daar gebruikte was van zijn zangcoach Seth Riggs geloof ik. Die zal het wel het beste weten.
pi_71911955
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 21:40 schreef Rnnz het volgende:
Ik schat dat Michael zo'n vier octaven had. Laten we niet vergeten dat hij niet alleen de hoogte goed was, maar ook in de laagte behoorlijk kon zingen.
Had hier vanavond een discussie over, ik hoorde dat hij gezegd heeft dat hij drie speciale octaven had, en dat hij deze altijd heeft gehad. Dit vertelde hij tijdens een interview met Jesse Jackson in 2003. Weet niet of het waar is, maar de docu op youtube bestaat uit zes delen van tien minuten, ga ik nu niet meer kijken...
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_71912018
Vocal timbre: Spinto, Countertenor, Baritone (in the song 2000 Watts of Invincible album, for example)
Highest note: B5
Lowest note : E2
Vocal range: 3.6+ octaves (E2-B5; 44 notes by the middle of 1980s according to Seth Riggs, Jackson's vocal consultant (Quote from Seth Riggs); in the 1990s, Riggs said the range expanded to 4 octaves. Apparently, due to aging, Jackson got few additional lower notes, while not losing the highest ones.)
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')