quote:Voorbeschouwing Heracles - Feyenoord
Clubs vernoemd naar Griekse goden, doorgaans moeten wij ze niet. Behoeft geen verder toelichting natuurlijk, dat idee. Negeren, zulke clubs! Maar zodra je er tegen moet spelen, zoals aanstaande zondag het geval is, dan ontkom je er natuurlijk niet aan, om ook aan dergelijke clubs een stukje te moeten wijden. Bij deze daarom onze dappere poging aangaande onze tegenstander van aankomend weekend:
Heracles. Opgericht in 1903. Klassiek zwart-wit gestreept tenue. Trots van Almelo. Bekend door cultvoetballers als Steve Mokone en Folkert Velten. Twee maal kampioen in de eredivisie (1927, 1941) en drie maal kampioen van de eerste divisie (1962, 1985, 2005). Als je het zo beschouwd bevat de club natuurlijk tal van ingredienten voor het predikaat 'hele mooie club'...
Nee, dan Heracles. Daar hebben ze het gepresteerd om werkelijk álles wat die club mooi maakt cq zou kunnen maken om zeep te helpen. Ga maar na:
* De oorspronkelijke clubnaam werd verrijkt met het subsidie-aanhangsel 'Almelo'.
* Het authentieke hart-logo moest wijken voor een modieus misbaksel.
* Het oude stadion aan de Bornsestraat, met die fantastische houten tribunes, moest zonder pardon wijken voor een dertien-in-een-dozijn betonbak, met zeer beperkte capaciteit.
* De naam van dit stadion is vergeven aan een sponsor.
* In het uitvak van dit kraak-noch-smaak onderkomen kunnen amper drie man en een paardenkop plaatsnemen.
* Die ook nog eens met een waardeloze combiregeling moeten komen.
* De jeugdopleiding heeft men voor een habbekrats verkocht, aan nota bene de -eveneens nabij de Duitse grens gevestigde- rivaal FC Twente.
* Voetballen ten slotte, doet men op kunstgras.
* En dat alles onder bewind van ene Gertjan Verbeek...
Conclusie: Heracles is KUT!
En met die gedachte in ons achterhoofd nemen wij zondag zitting in dat Polman Stadion. Of thuis aan de radio. Of in de kroeg voor de televisie. Want van Heracles hopen we dat men snel degradeert (liever zien wij clubs als MVV of Go Ahead Eagles terugkeren!), maar die wedstrijd van zondag willen we niet missen.
Feyenoord succes!
Gewoon blind gekopieerdquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 09:52 schreef Freudie het volgende:
Denk alleen dat de contractdatum van Rob van Dijk niet klopt.
quote:,,Naar dat soort dingen kijk ik absoluut niet,’’ zegt Been. ,,Ik kijk puur naar wat ik op het veld zie. En puur daarom wil ik zondag met een wat andere aanval spelen, met meer beweging. Dat heb ik donderdag persoonlijk aan Roy uitgelegd, omdat ik vind dat een speler van zijn statuur daar recht op heeft. Hij ging daar heel beschaafd en goed mee om, want Roy is een superprof. Dat een speler het zelf niet eens is met zo’n beslissing, lijkt me normaal.’’
Been is dan ook een goede "people manager" (zoals Johan Derksen zou zeggen). Als Verbeek dat wat meer had geweest had hij er misschien nu nog gezetenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:14 schreef Ritmo het volgende:
Ik denk dat geen speler het in het hoofd haalt om dingen te gaan proberen richting Been. Overigens wel ontzettend netjes hoe hij met Makaay omgaat vind ik:
[..]
Inderdaad, zeer overbodige aankoopquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:16 schreef buddyb het volgende:
Waarom is Landzaat eigenlijk gekocht? We hadden al genoeg controleurs in dat seizoen.
Van Marwijk/Bosz
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:17 schreef TN-FR het volgende:
Ruud, puik gedaan! Binnenkort denk ik een update over mijn ssc, want was veel te laat met verlengen voor qq, maar kreeg net te horen dat het nu is uitverkocht.Dus denk dat het nu w4 gaat worden.
Hopelijk morgen eindelijk weer eens winnen daar.
Ik heb het opnieuw gevraagd, heb je waarschijnlijk niet gezienquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 17:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Mooie OP. Helaas sta ik er niet meer in. Ik zit W1.
Pardon.quote:Vertrek Makaay in zicht
Van onze Telesportredactie
ROTTERDAM - Mario Been heeft de beladen situatie rond Roy Makaay verder op scherp gesteld. Nadat de spits op de eerste twee speeldagen al voortijdig werd gewisseld, begint hij morgen bij de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo op de bank. Een klap voor Makaay, die in zal zien dat hiermee direct wordt aangestuurd op een vertrek. De timing van Beens beslissing is ook niet toevallig: de transfermarkt is nog twee weken open en op basis van Makaays reputatie en glanzende productiviteitscijfers zullen zich ongetwijfeld geïnteresseerde clubs aandienen.
Been heeft er geen geheim van gemaakt van zijn spits iets anders te verwachten dan Makaay jarenlang gewend is geweest te doen. De nieuwe technische baas heeft een voorkeur voor een beweeglijke, hardwerkende spits, die als aanspeelpunt het elftal tot steun is. De scoringscijfers uit het verleden van Makaay zijn voor hem niet zaligmakend. Bovendien hangt het topsalaris van Makaay als een molensteen om de nek van Feyenoord, overigens net als dat van enkele andere goedbetaalde routiniers, waarvan een aantal voorlopig ook vooral de bank bezet. Tot op heden gaf Makaay geen krimp als werd gehint naar een voortijdig vertrek. De spits heeft bij herhaling aangegeven het goed naar zijn zin te hebben bij Feyenoord, het familieleven in Nederland na tien jaar buitenland enorm te waarderen en zich bovendien te willen revancheren voor de tegenvallende eerste twee seizoenen.
Makaay zal nu echter beseffen dat het ernst is, ook al gaf de trainer net als bij de eerdere wissels een tactische uitleg voor zijn beslissing. "Ik kies voor Jon Dahl Tomasson als spits, omdat ik veel beweging tussen het centrale duo van Heracles wil hebben." Been wilde niet expliciet uitspreken dat Makaay van hem weg mag. "Maar ik kan me wel voorstellen dat Roy zijn loopbaan niet op de bank wil beëindigen."
Sportief gezien.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 22:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het zou wel het beste voor iedereen zijn.
LNquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:19 schreef Zapper het volgende:
Wie heeft dat kansloze stuk tekst uit de OP geschreven?
Ook leuk, een jubileumtopic met verlies.
quote:
Valt wel mee hoor. Zelfs ik kan de stukjes van LN (meestal) wel waarderen.quote:
Hehe ik overdrijf een beetje. Ze hebben prima stukjes hoor, alleen die stukjes als Heracles is KUT! vind ik een beetje jammer. Als ze de energie die ze daarin stoppen nou eens in de wat betere stukken stoppen zou het echt een goede site zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Vandaar deze mening? Ik vind ze in ieder geval beter dan alle andere Feijenoordsites.
Lopen alleen maar te zeiken, terwijl ze zelf niets doen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 01:40 schreef MB23 het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Dat zal hem leren zomaar je basisplaats af te pakken![]()
Tiendalli trouwens niet geblesserd dus? Waarom dan tóch Leerdam rechtsback?![]()
Eens, belachelijke keuze van Been.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 23:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Vandaar deze mening? Ik vind ze in ieder geval beter dan alle andere Feijenoordsites.
Andersom, koekebakker.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:21 schreef Ytereo het volgende:
[..]
Lopen alleen maar te zeiken, terwijl ze zelf niets doen.
[..]
Eens, belachelijke keuze van Been.
Ja, moet 2010 zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:53 schreef Ruud het volgende:
[..]
Gewoon blind gekopieerd![]()
Moet 2010 zijn zeker?
Dan moeten we eerst nog winnenquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:41 schreef PabloLopez het volgende:
als 020 gelijk speelt en FEY wint staan we weer eerste NICE
Och gut, wat een mannetje ben je toch ook...quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:30 schreef TC03 het volgende:
Slory in de basis, zucht.
Maarja, Been is een held etc.![]()
En wij met Heracles.quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:41 schreef PabloLopez het volgende:
[..]
die heeft al moeite genoeg met VVV haha
Lijkt er wel op dat we wel gaan winnen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:10 schreef PabloLopez het volgende:
we gaan toch niet winnen he vandaag haha
PSV ook toch?quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:25 schreef Palmboom313 het volgende:
Feyenoord enige team nog met geen tegen doelpunten.
Nee die 3 van vandaag vergeten we evenquote:
Dit is gewoon voortborduren op de 2e seizoenshelft van vorig jaar. Maar in defensief opzicht iets beter.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:25 schreef buddyb het volgende:
Feyenoord speelt misschien wel slechter dan vorig jaar, maar toch worden de punten gepakt.
Dit kan maar een ding betekenen:KAMPIOENUHHHHH
oh wacht we moeten volgende week ook nog geen tegen goal krijgen voor het record.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:30 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
3 wedstrijden op rij de nul gehouden?
quote:Als Feyenoord zondag tegen Heracles Almelo ‘de nul’ houdt, evenaren de Rotterdammers een eigen clubrecord. Slechts tweemaal eerder kreeg Feyenoord in de eerste drie wedstrijden van de competitie geen doelpunt tegen, namelijk in 1991/1992 en 2007/2008. Dit seizoen tekende de ploeg van Mario Been zowel tegen Nec als tegen Vitesse voor een ‘clean sheet’.
Denk dat het wel mee valtquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Kwam verkeerd neer bij een kopduel.
Hij werd tijdens het springen op zijn knie getrapt door Quansah volgens mij.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Kwam verkeerd neer bij een kopduel.
vond het al even raar, aangezien ik wel zeker wist dat we wel eens vaker meer dan 3 duels de nul hadden gehouden. Blijkt het alleen om de eerste duels van de competitiequote:Op zondag 16 augustus 2009 16:35 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
oh wacht we moeten volgende week ook nog geen tegen goal krijgen voor het record.
[..]
quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:24 schreef Palmboom313 het volgende:7 punten geen tegen doelpunten. Spel was niet om aan te zien maar goed 1e
![]()
En toch moest ik met mijn gekrenkte ego dat even uitwijzenquote:Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef inZanity het volgende:
[..]
poeh poeh
welgeteld 1 doelpuntje verschil..
Doe maar niet.quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:39 schreef Ytereo het volgende:
Volgende week Tim Vincken maar eens de kans geven
Ook vandaag heeft hij weer een hoop potentieel gevaar in de kiem gesmoord vond ik,quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:51 schreef Juk het volgende:
Dramatisch spelen en toch winnen, nog steeds de nul weten te houden... Het moet niet gekker worden.
Ik zie trouwens een verband met dat record uit 2007-2008 en nu en het heet Vlaar. Ondanks dat hij vandaag niet zo heel sterk was vond ik hem de vorige 2 keer wel erg goed. Blijkbaar kan hij toch het 1 en ander goed neerzetten.
Ik vind hem eigenlijk wel beter dan Cisse, die telkens te veel ruimte nodig heeft voor zijn actie.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:
Bisseswar in de basis volgende week.
Cissé zit niet zo lekker in z'n vel inderdaad, tegen NEC en Sampdoria deed hij het wel goed. Vreemd.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:10 schreef buddyb het volgende:
[..]
Ik vind hem eigenlijk wel beter dan Cisse, die telkens te veel ruimte nodig heeft voor zijn actie.
Van mij mogen ze dit seizoen de resterende wedstrijden allemaal op deze manier winnen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:22 schreef MB23 het volgende:
Maarja, op deze manier winnen, ik kan er eerlijk gezegd niet blij mee zijn.![]()
Sportief.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:24 schreef Zapper het volgende:
Wat een kutgras he. Gefeliciteerd met de punten, hoop voor jullie wel dat het spel snel beter wordt
Anders waren wij in 2007 kampioen... Eerste is eerste...quote:Op zondag 16 augustus 2009 16:55 schreef inZanity het volgende:
[..]
poeh poeh
welgeteld 1 doelpuntje verschil..
Interesse in een seizoenskaart dan?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:25 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Van mij mogen ze dit seizoen de resterende wedstrijden allemaal op deze manier winnen.Heracles uit wint niemand makkelijk.
Lekkere supporter ben je dan.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:27 schreef MB23 het volgende:
[..]
Interesse in een seizoenskaart dan?70 euro, kan je hem ophalen.
Hij heeft wel een punt dat veel spelers er nog de kantjes vanaf lopen, dat hoeft ook niet geaccepteerd te worden. Het baart me een beetje zorgen dat Been zo tevreden is.quote:
Spelers lopen de kantjes er niet af, ze zijn alleen niet agressief genoeg. Dat is de tegenstander wel en daarom komen ze bij Feijenoord nooit goed in hun spel.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat veel spelers er nog de kantjes vanaf lopen, dat hoeft ook niet geaccepteerd te worden. Het baart me een beetje zorgen dat Been zo tevreden is.
Hoe kom je er bij dat de spelers er de kantjes van af lopenquote:Op zondag 16 augustus 2009 17:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat veel spelers er nog de kantjes vanaf lopen, dat hoeft ook niet geaccepteerd te worden. Het baart me een beetje zorgen dat Been zo tevreden is.
Dan ga je op gegeven moment als speler toch een keer beseffen dat je een tikkeltje aggresiever moet gaan spelen?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef Happel het volgende:
[..]
Spelers lopen de kantjes er niet af, ze zijn alleen niet agressief genoeg. Dat is de tegenstander wel en daarom komen ze bij Feijenoord nooit goed in hun spel.
Over het resultaat mag ie zeker wel tevreden zijn, maar de aanval moet nog veel en veel beter en ik zie nog steeds enorm veel balverlies, het is dat Vitesse kampioen kansen missen is en Heracles erg zwak was vandaag maar tegen AZ of Ajax heb je er dan al 2 tegen.quote:En waarom zou Been niet tevreden mogen zijn? Voor het eerst in drie jaar leiden we geen puntverlies in Almelo. Dat het voetbal dan nog niet geweldig is, is dan alleen maar bijzaak.
Niet iedereen, maar heb me weer gestoord aan het lakse spel van Guzman en Bruins en ook El Ahmadi leek het allemaal niet veel te interesseren. Het probleem ligt met name op het middenveld, daar gaat erg veel mis. Tomasson was ook kut, maar maakte dat goed met z'n goal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:00 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat de spelers er de kantjes van af lopen?
Anders worden ze nooit gebruiktquote:Op zondag 16 augustus 2009 18:07 schreef Ritmo het volgende:
Vanwaar die gele uitshirts trouwens?
Nee joh. Lekker laten concentreren op Feyenoord.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vlaar was goed vandaag. Wordt tijd voor het Nederlandselftal
Europese shirts dus?quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Anders worden ze nooit gebruikt
Heracles uit bonuspunten? Als dat de maatstaaf van Been is dan maak ik me wel zorgen over Feyenoord.quote:Feyenoord kwam zondagmiddag goed weg op bezoek tegen Heracles Almelo. Door een laat doelpunt van Jon Dahl Tomasson kaapten de Rotterdammers de volle winst weg. Mario Been verklaarde na afloop tegenover Sportweek dan ook: “Dit zijn bonuspunten.”
Shirts worden ook gedragen bij uitwedstrijden in het bekertoernooi. Puma heeft de shirts uit eind jaren tachtig als inspiratie gebruikt.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Europese shirts dus?Volgend jaar weer! Maar waarom maken ze die dingen uberhaupt als ze niet Europees spelen?
Mooi voor ons trouwens dat een groot deel van onze concurrentie Europese verplichtingen heeft.
Ah zo. Maar v. Dijk had wel z'n normale uit-shirt aan... Ik vind ze niet mooi, de normale uitshirts zien er veel beter uit.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:16 schreef Zoonlief het volgende:
[..]
Shirts worden ook gedragen bij uitwedstrijden in het bekertoernooi. Puma heeft de shirts uit eind jaren tachtig als inspiratie gebruikt.
Altijd in voor een grapje, die Mario.quote:'Bewaking nodig bij spelersbank Feyenoord'
16 augustus 2009
Trainer Mario Been van Feyenoord erkende zondag na het gewonnen uitduel met Heracles Almelo (0-1) dat er "veel kapitaal" bij hem op de bank had gezeten. "Misschien moeten we er de volgende keer twee bewakers naast zetten", grapte hij.
Been doelde daarmee niet zozeer op de transferwaarde, maar wel op de hoge salarissen van de wisselspelers Roy Makaay, Kevin Hofland, Tim de Cler en Denny Landzaat. Het viertal is goed voor 105 interlands. Alleen Hofland mocht in de slotfase invallen, de andere drie prominente reserves bleven aan de kant.
"Roy is goed met zijn reservebeurt omgegaan", antwoordde Been desgevraagd. "Ik heb geen wanklank van hem gehoord en hij was ook blij met onze zege. Ik had hem na de rust net geroepen om warm te gaan lopen, toen Tomasson scoorde. Dat was lullig voor Roy, want daarna koos ik voor een andere optie."
Been kon nog niet zeggen wanneer hij met een vaste aanval gaat spelen. "Als we met een wisselende voorhoede blijven winnen, teken ik ervoor. Iedereen kan en mag bij mij spelen. Het is afhankelijk van de vorm en van de speelwijze van de tegenstander. Wie er zondag tegen Roda JC in onze aanval spelen, weet ik nu nog niet."
Been: "Ik heb er helemaal geen moeite mee dat die gasten ooit een flink salaris bij Feyenoord hebben bedongen. Dat hebben ze gewoon goed gedaan. Maar het vormt verder geen garantie op een basisplaats ofzo. Het zijn echter prima jongens. Met hen is niks mis."
Akkoord
Been wees verontwaardigd de suggestie van de hand dat hij het met de clubleiding van Feyenoord op een akkoordje heeft gegooid. Door de vier grootverdieners nu op te zadelen met een reserverol, zou de kans groter zijn dat een of meerdere bankzitters nog voor het einde van de transfertermijn (31 augustus) naar een andere club verkassen. Dat zou het armlastige Feyenoord op de begroting heel goed uitkomen.
"Maar iedereen die mij een beetje kent, weet dat ik zo niet in elkaar steek", wierp Been tegen. "Als het aan mij ligt, blijft iedereen. Ik heb alle spelers het hele seizoen nog hard nodig. Hoe de clubleiding en de spelers in kwestie daarover denken, moet je niet aan mij vragen. Maar ik heb geen signalen ontvangen dat iemand weg moet of weg wil."
Been sprak in Almelo nog wel waarschuwende woorden. "De ploeg mag niet gaan lijden onder de nukken van een bepaalde speler. Wie problemen veroorzaakt, zal ik zonder aanzien des persoons uit de groep zetten. Dat is geen stoere taal van mij. Zo heb ik het bij mij vorige clubs altijd gedaan, dus nu ook bij Feyenoord."
Dat bericht klopt niet. Hij heeft dat zo niet gezegd. Op de radio had hij het ook over "bonuspunten" met betrekking tot vorig seizoen. Toen verloren we van Heracles en NEC en dit jaar hebben we die wedstrijden gewonnen. Dus ten opzichte van vorig jaar zijn deze 2 wedstrijden 6 extra punten geweest.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heracles uit bonuspunten? Als dat de maatstaaf van Been is dan maak ik me wel zorgen over Feyenoord.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Altijd in voor een grapje, die Mario.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |