En het venijnige is dat wanneer de cheque niet geint kan worden het bedrag weer van je rekening wordt afgeschreven en je toch de kosten kwijt bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 21:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik heb een cheque uit Ierland gekregen voor het onbeschrijflijke bedrag van 0,03 euro. Die kon ik aan de balie van de SNS innen, maar die moest dan ook opgestuurd worden e.d., met kosten van 13,50 euro. Niet gedaan dus, maar het wás mogelijk.
Dat was in 2004 overigens.
Ik had me het niet zo moeilijk voorgesteld en feitelijk had het niet zo moeilijk gehoeven natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:17 schreef Mr.Mojito het volgende:
Je houdt wel van moeilijk doen of niet?
bedankt, ik zal dit adres gebruiken.quote:Als jij een klacht wil indienen waar wat mee gedaan wordt zul je een brief moeten schrijven:
ING afdeling betalen
Antwoordnummer 2
6800 PB Arnhem
Mij werd verteld dat het geld met 2 weken op mijn rekening zou staan; telefonisch werd dit verdraaid naar 14 werkdagen, maar hoe dan ook is mij een termijn gegeven en dat was mijn voorwaarde. Deze voorwaarde is niet nagekomen, maar ik moet hun voorwaarden wel nakomen.quote:Ben benieuwd of je het terugkrijgt. Je betaalt namelijk niet om de cheque binnen een aantal werkdagen te innen, maar om de cheque geint te krijgen.
Dit werd mij geadviseerd, maar heb ik uiteindelijk niet gedaan. Ik vond het al bijna nutteloos om de cheque nog te innen.quote:Trouwens, je OP insinueert dat je de cheque via interne post hebt laten verzenden, maar in de post hierboven zeg je dat je 7 euro hebt betaald om de cheque aangetekend te versturen. Wat is het nou?![]()
Die cheque kwam van een groot telecombedrijf aldaar. Dat zou geen probleem zijn geweest.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:21 schreef Mr.Mojito het volgende:
En het venijnige is dat wanneer de cheque niet geint kan worden het bedrag weer van je rekening wordt afgeschreven en je toch de kosten kwijt bent.
Alleen jammer dat ik dan zoveel reiskosten kwijtben om een cheque te innenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:32 schreef _Michiel_ het volgende:
Bij alle banken in Australie is het gratis*
*Als je klant bent van die bank
En dan ook nog klant wordenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:34 schreef Goofup het volgende:
Alleen jammer dat ik dan zoveel reiskosten kwijtben om een cheque te innen
Ik denk dat het proces hetzelfde is, alleen geeft Rabobank direct een voorschot.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:32 schreef Goofup het volgende:
Bij mij op het werk worden wel vaker cheques geint afkomstig uit het buitenland en dit gebeurd gewoon aan de balie (Rabobank). Waarom is dit niet mogelijk bij de ING?
Of is het bij de Rabobank soms alleen voor zakelijke klanten mogelijk?
Als bedrijf ben ik liever de klant kwijt dan rijk die begint te dreigen met "als jullie niet dit en dat dan ga ik nooit meer met jullie in zee hoor!".quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:23 schreef stapas het volgende:
Rabobank heeft hier een grote fout gemaakt. Ik ben een migrant in NL, en een stuk vermogender dan Rabobank denkt dat ik ben.
poepoe, ik ben onder de indruk hoor! (NOT)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:42 schreef stapas het volgende:
Ik ben nu eenmaal iemand die een bedrijf eerst test met een kleine opdracht. Als die goed is, dan komt er meer. Dan is het inderdaad aan dat bedrijf om uit te maken of ze goede dienstverlening willen leveren. Als je je kleine klanten afzeikt, dan wil ik er ook als grote klant niet bij terecht. Ik heb intussen een indrukwekkende zwarte lijst die ik naar hartelust deel met vrienden en collega's.
Ik stoor me aan het feit dat ik blijkbaar een nummer ben in hun systeem. Ik ben altijd persoonlijke dienstverlening gewoon geweest (een ouderwetse Belgische bank), en ben eerlijk gezegd geshockeerd over het gebrek aan dienstverlening bij nederlandse banken. Om over de technologische achterstand nog maar te zwijgen.
onjuist. Bij de Rabobank hoef ik geen aangetekende post te versturen naar het Rabobank kantoor; bij de ING wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:40 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Ik denk dat het proces hetzelfde is, alleen geeft Rabobank direct een voorschot.
ik vind ¤ 12,30 erg duur, gezien ik zelf veel meer handelingen moet verrichten dan de bank en ik deze kosten niet vergoed krijg. Sterker nog, ik moet als klant nog betalen om een wettig betaalmiddel te innen! Waar ben je dan klant voor en waar is de balie dan nog goed voor?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 22:54 schreef Lois het volgende:
Ik vind het bedrag aan provisie heel redelijk en de tijdsduur ook. Ik werk bij een zakelijke bank en wij rekenen 30 euro en geven als tijdsduur 3-5 weken.
Chequeverkeer is tijdrovend. De betrokken bank kan er rustig 4 weken over doen om het geld naar de begunstigde bank, in jouw geval ING, te storten.
De kosten op zich had ik me allang bij neergelegd, maar ik gaf die cheque af onder de voorwaarde dat het binnen 14 dagen op mijn rekening stond. Dit waren de woorden van deze baliemedewerker zelf (en later nogmaals, licht verdraaid, van de klantenservicemedewerkster). Als de bank zich niet aan zijn woord kan houden, hoe kan ik ze dan nog mijn geld toevertrouwen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:23 schreef stapas het volgende:
(overigens toevoegen dat ik die 12 euro van OP nog net aanvaardbaar vind - 50 euro is belachelijk. Dat is iets als een bakker die 1 euro extra vraagt om het brood te snijden)
Bij de ING moet het ook niet, maar het wordt aangeraden, aangezien het waardedocumenten zijn.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:24 schreef Goofup het volgende:
[..]
onjuist. Bij de Rabobank hoef ik geen aangetekende post te versturen naar het Rabobank kantoor; bij de ING wel.
Geef je rekeningnummer maar, stuur ik 'm meteen op. Kinderachtig gedoe.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 00:43 schreef Goofup het volgende:
Ik heb een brief opgesteld en onderaan gezet:
Graag hoor ik van u of u dit een normale gang van zaken vind. Zo ja, dan kunt u een opzeggingsformulier meezenden met uw antwoord.
Opzeggen schijnt ook al een moeilijk iets te zijn bij ING, zag ik in de gauwigheid op Google. Dan heb ik in ieder geval gelijk het juiste formulier.
volgens mij is een buitenlandse check helemaal geen wettig betaalmiddel in Nederland.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:10 schreef Goofup het volgende:
Ik zie niet in wat kinderachtig is aan klagen over het feit dat je niet terecht kunt bij de balie van je eigen bank met een wettig betaalmiddel. Of dit nu vaak voorkomt of niet.
Ik zeur niet om de tientjes; ik zeur om de service die beloofd wordt en niet wordt nagekomen.quote:Op zondag 16 augustus 2009 03:59 schreef jortkeldert het volgende:
TS huilt over paar tientjes![]()
Zoek liever een baan, dan heb je niet eens zoveel tijd om zoveel moeite te doen voor 2 tientjes
Nu doe je alsof die baliemedewerker zelf de cheque gaat innenquote:Op maandag 17 augustus 2009 12:23 schreef Goofup het volgende:
[..]
Ik zeur niet om de tientjes; ik zeur om de service die beloofd wordt en niet wordt nagekomen.
Een baan heb ik en die tientjes kan ik best missen.
Maar als iemand mij zijn woord geeft, moet die zich daar aan houden, vooral een bedrijf/instelling.
Als je als klant een foutje maakt, kost dit je geld, maar als de bank een foutje maakt, heb je daar mee te leven. Ik leg me daar niet zo snel bij neer.
Nee, ik heb het geld reeds gestort gekregen, zoals ik ook vermeldde.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:49 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Nu doe je alsof die baliemedewerker zelf de cheque gaat innen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |