abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:58:19 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_72865357
Het ziet er allemaal weer fantastisch uit, hulde
disclaimer
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:48:29 #202
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72865956

Tnx

@Xs2Shanna:
We hebben de sleutel 24 april gekregen maar zijn niet al die dagen aan het klussen geweest. Er zijn ook weekenden geweest dat we helemaal niets hebben gedaan in het huis. Ik houd de foto's bij per klusdag zodat we straks weten hoeveel dagen we ook daadwerkelijk iets hebben gedaan. Dan hebben we gisteren klusdag 93 gehad.

We zouden dit weekend helemaal niet gaan klussen maar we hebben besloten zaterdag maar niet naar de rally te gaan. Heel jammer want naast zelf mee doen in de wedstrijd vinden we het onwijs leuk om onze vriendjes en vriendinnetjes aan te moedigen.. Verstandiger is echter om hier te blijven en te gaan klussen. Naast het feit dat we er achter kwamen dat de bouwmarkt in de buurt gaat verbouwen en zaterdag onwijs veel kortingen geeft... Omdat we toch al twijfelde of we moesten gaan, was dit gegeven ook wel een bepalende om hier te blijven. Budget begint op te raken dus alles wat we met korting nog kunnen halen is natuurlijk mee genomen

Gisteren heeft zich een keer uitgeleefd met de kwast. Hij was het andere allemaal even zat en heeft lekker op z'n gemak de voordeur (voor de 2e keer) en het raamkozijn in de woonkamer gegrond. Na mijn werk heb ik in de middag nog het keldertrapje (zijkanten) in de witte grondverf gezet en het kelderraampje en toiletraampje weer in de grond gezet.
heeft de afvoer in de badkamer op elkaar aangesloten dus nu kan de vloer gestort worden.
's avonds hebben we van de zolder tot beneden alles opgeruimd en is het allemaal weer overzichtelijker

is vandaag aan het werk dus zal er niet heel veel geklust worden. Na mijn werk wil ik nog wel naar het huis gaan om wat te schuren en plamuren. Kunnen we morgen na het shoppen weer lekker verder met gronden en boven beginnen met lakken.
pi_72866686
Lakken
en nu wel een lijst maken voor die bouwmarkt
Ben wel erg benieuwd of een schilder ook 2x grond en dan gaat lakken (gaan we zien, of ik ga het doen dan haha).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:05 #204
248562 Rallydame
pi_72869933
De nieuwe kozijnen krijgen bij ons maar 1 laag grondverf. Die zijn al licht van kleur en hebben al een soort van grondverf-laag. Volgens mij kan je daar ook meteen lak voor gebruiken maar de assistraven moeten ook in de grondverf dus als ik er dan toch mee bezig ben. Dan alles maar meteen dezelfde basis geven
De oudere kozijnen zijn van origine donkerbruin, zijn donkergroen geverfd en hebben daarna pas een laag wit gekregen of een folie laag zoals op de deuren zat. Dat groen krijg ik er niet onder met 1 laag grondverf dus vandaar een tweede zodat ik zeker weet dat als ik ga lakken het daar ook niet tussendoor komt
pi_72889198
Aha dat is het dus had het nu ik het lees al wel eerder gelezen
Denk niet dat het een overbodige luxe is op de nieuwe kozijnen, de onze zijn erg schraal.
  maandag 21 september 2009 @ 08:27:32 #206
248562 Rallydame
pi_72957828
Vanaf vandaag gaan we weer lekker aan de slag.

Zaterdag hebben we inkopen gedaan bij de bouwmarkt. De opbrengst was niet heel erg veel qua spullen maar wel hebben we alweer wat nieuwe ideeën opgedaan. Was dus wel erg nuttig..
Gisteren zijn we lekker met (schoon)paps en mams, (schoon)broer en vriendinnetje naar de Efteling geweest. Het was heerlijk weer, aardig druk maar de langste wachtrij die we hebben gehad was voor de Droomvlucht met iets meer dan een uur. Dat is me alles mee gevallen..

Nu zijn we weer helemaal opgeladen en kunnen we weer aan de slag.. Planning heb ik nog niet gemaakt voor de week maar het zal vast wel weer iets te maken hebben met badkamer, schuren, gronden, verven...
pi_72958313
lekker hoor een vrij weekend
En je kan al aan het verven!
  maandag 21 september 2009 @ 12:27:05 #208
248562 Rallydame
pi_72963309
Helemaal vrij hadden we niet hoor. Zaterdag hebben we al een deel van de spullen van uitgezocht en alles netjes in kratten en dozen gedaan zodat het naar het huis kan.
Oke het is niet echt klussen maar wel alvast nuttig werk, moet tenslotte ook gebeuren... Hihi...
pi_72982447
De efteling Dan was je niet zo ver bij mij vandaan!

Ik wilde ff laten weten dat ik zo nu en dan nog wel mee lees hoor. Ik heb het alleen wat drukker dan goed voor me is.

Wanneer denk je over te kunnen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:22:58 #210
248562 Rallydame
pi_72991012
Styliste.

Leuk dat je nog mee leest. Denk je wel een beetje aan jezelf? Te druk is niet goed he..
Moest wel aan je denken toen ik in de rij voor het parkeerterrein stond.. Hihi..

Nog anderhalve week werken en dan hebben we lekker 3 weken "vakantie". Dan kunnen we 3 weken samen bikkelen en misschien kunnen we er dan begin november in trekken.
Het ligt er natuurlijk allemaal een beetje aan of er dingen gaan tegen zitten. Iets concreets durf ik niet te roepen hoor..
pi_72991078
drie weken vrij! Lekker dat gaat dan wel vlot hoor.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:16:46 #212
248562 Rallydame
pi_72991821
Hoop het wel.
Misschien kunnen we dan al een heel eind zijn zodat we een datum kunnen noemen wanneer we over gaan. Dat lijkt me toch ook wel een fijn punt..
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:05:59 #213
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72992788
Wat fijn dat je klusvakantie voor de deur staat Rally! Zou inderdaad super zijn wanneer je een datum kunt gaan prikken voor de verhuizing, dan is het eind in zicht .

Moest zaterdag nog aan je denken toen we aan het motorrijden waren (ik achterop). We reden namelijk ineens tussen de rallywagens die bij Rijssen het parcours voor de klassementsproef voor de rally van Hellendoorn opreden .
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:04:27 #214
248562 Rallydame
pi_72994295

Dan heb je er dit jaar meer van gezien dan ik in Hellendoorn. We hebben het maar laten schieten dit jaar... met moeite hoor maar het huis gaat nu op sommige vlakken even voor..
Maar... we weten steeds meer dingen voor ons huis en het opbouwen gaat nog steeds door (zij het wat minder snel de laatste dagen) maar we komen er...
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:31:02 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73003252
Hebben jullie hier trouwens nog iets aan? http://www.troostwijkauct(...)vloerdelen/01-12540/
  woensdag 23 september 2009 @ 09:56:53 #216
248562 Rallydame
pi_73030569
Tnx. Lief dat je aan ons dacht
Voor beneden hebben we de vloer al en voor boven gaan we waarschijnlijk voor laminaat.

Heb het linkje wel door gezet naar een collega die ook nog op zoek was dus hij komt goed terecht
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:33:41 #217
248562 Rallydame
pi_73091305
Goedemorgen,

Het lijkt alsof we lange tijd niets gedaan hebben maar in werkelijkheid valt het wel mee.
We hebben veel opgeruimd van z'n spullen en naar het huis gebracht maar ook veel budhet geshopt bij de bouwmarkten. Moeten toch een beetje op de centjes letten nietwaar In het huis was echter niet heel veel meer gebeurd de laatste dagen hierdoor.
Gisteren is weer een hele dag gaan klussen in het huis. Hij heeft de hele dag met het kitpistool "gespeeld". Beneden zijn alle ramen en kozijnen netjes gekit (alleen voordeurraampjes moeten nog) dus kunnen we daar weer verder met de kwast.
Gisteravond ben ik bezig geweest met het plamuren van de kelder- en toiletraampjes. Deze zijn weer schoon van verf en voorzien van plamuur en wachten nog op een mooi kitrandje.. Dan kunnen deze ook weer geschuurd en nog eens gegrond worden.

Aangezien er geen fotowaardige zaken gedaan zijn, dit keer geen foto's. Vanmiddag ga ik weer helpen in het huis, hij is er zelf al vroeg dus begint al met het kitten van de raampjes. Dan kunnen we vanaf vanavond of morgenvroeg weer met de kwast aan de slag. Als het een beetje meezit hebben we dit weekend alweer een aantal zaken in de eerste laklaag staan

pi_73091531
Goed joh! DAn ga je het echt zine hé met die laklaag
  zondag 27 september 2009 @ 22:08:57 #219
248562 Rallydame
pi_73164488
Hallo

Het werd weer eens tijd voor een foto update dacht ik dus komt ie

We hebben de afgelopen dagen niet stil gezeten.
heeft alle kozijnen en ramen gekit. Alles is nagelopen en indien nodig geplamuurd.
Ook heeft de voordeur een tweede laag grondverf gekregen en zijn alle kozijnen weer geschuurd.

De deurkozijnen woonkamer / bijkeuken, bijkeuken / toilet en keuken / hal zijn gegrond

Alle ramen zijn weer schoon van schilderstape en verf. De schilderstape ging er niet echt meer af dus werd deze ingesmeerd met vettigheid

Helaas ging het nog niet echt makkelijk maar de tape is weg

Vandaag kregen we hulp van onze ouders.
2 muren op de kleine slaapkamer kregen nog een stuclaagje van mijn vader omdat ze een beetje beschadigd waren

Ook heeft hij samen met het plafond op dezelfde kamer dicht gemaakt

Vervolgens ging hij aan de slag met een afsteekmes en leefde zich uit op de vloer van de voor slaapkamer. Daar waren we ook al een tijd mee bezig geweest maar niets hielp behalve afsteken en los bikken

Mijn moeder nam weer de schuurmachine ter hand en schuurde voor ons de deurkozijnen beneden. Deze kunnen weer in de grondverf gezet worden.
De kap van de achterpui heeft ze ook schoongemaakt en ook heeft ze geholpen met de lijmlaag afsteken op de voor slaapkamer

Daarna ging zij de moeder van helpen met de trap..

De moeder van had namelijk al de vloerbedekking van de trap af gehaald

Aangezien we deze graag willen lakken moet de trap helemaal kaal gekrabt worden. De trede werd ingesmeerd met lijmverwijderaar maar uiteindelijk ging het sneller met een krabber en föhn..

Ook heeft ze de dorpel geschuurd die bij de toilet boven komt

De vader van ging aan de slag met de balken op de slaapkamer. Deze hebben nu twee lagen blanke beits gekregen. En ik vind ze nog steeds super mooi

In de tussentijd heeft een deurtje gemaakt voor het kastje boven de meterkast.

En heeft hij Udo geholpen in de kelder. Hij was namelijk bezig met de elektra in de kelder

Nadat ik de ramen schoon heb gemaakt van schilderstape en verf, ben ik ook mee gaan helpen met het afsteken van de lijmresten op de voor slaapkamer.
Deze is nu eindelijk helemaal schoon!!

Iedereen heeft weer hard gewerkt en we zijn weer stappen dichterbij het eindresultaat. Dank jullie wel
pi_73165094
Wow die moeders zijn ook voor geen kleintje vervaard hé?
Gaat weer lekker en bekend klepje boven de meterkast heeft eenzelfde gemaakt van een stuk hout.
De balken zijn mooi geworden! en je voordeur
  zondag 27 september 2009 @ 23:54:47 #221
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73168739
'Oh what a lovely beams' .. aldus alle bbc programma's die met huizen te maken hebben, haha.
heet zeker betrekking op jouw verbouwing. Wat werken jullie alles prachtig af zeg en hulde voor de schoon-/ouders. Wat een welkome harde werkers zullen dat zijn

Heel veel succes!
Big mouth strikes again
pi_73169764
Wat fijn moet dat toch zijn, al die hulp!
Jullie gaan hard!

En inderdaad, mooie balken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 28 september 2009 @ 07:56:48 #223
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73171895
Hulde!

Alles ziet er echt strak uit en ik ben ook weg van die 'lovely beams'!
  maandag 28 september 2009 @ 09:24:28 #224
248562 Rallydame
pi_73172839
We zijn ook superblij met alle hulp die we krijgen
Ze hebben het alle 4 super druk (mijn paps klust ook 6 dagen bij mijn broertje zoals jullie hebben gezien in zijn topic), 2 van de 4 zijn geblesseerd ( z'n vader heeft last van zijn nek en mijn moeder heeft een gebroken enkel zoals jullie mss hebben gezien op de foto) , mijn ouders komen iedere zondag vanuit Eindhoven (en dit keer met hindernissen want echt alle toegangswegen waren afgesloten) als wij gaan klussen en nog staan ze er alle 4 met een lach en vol enthousiasme
We hebben echt geluk... heel erg.

Planning deze week:
- Vandaag gaat de dakkapel schuren en verven bij zijn ouders. Vanavond andere verplichtingen dus geen werk in ons eigen huis
- Morgen (dinsdag) kan overdag aan de slag met de koof in de kelder, kitten van de ramen boven en met de latjes die boven op de kozijnen geplaatst moeten worden. Na mijn werk kan ik dan weer verder met het gronden van de deurkozijnen beneden en het toiletraamkozijn.
- Woensdag moet werken en ga ik na mijn werk naar Eindhoven dus dan ligt het klussen ook stil
- Donderdag zie ik weer op het station Amsterdam RAI omdat we na mijn werk in Hoofddorp saampjes gezellig naar de woonbeurs gaan. Lekker even rondneuzen daar..
- Vrijdag wordt er weer overdag geklust door . Hij heeft dan al vakantie en voor mij begint deze na half 5 .
Als het dan dinsdag heeft mee gezeten zijn de kozijnen beneden allemaal gegrond en kan ik beginnen met lakken. Boven kan dat al als de latjes op z'n plek zitten dus daar kan ik ook verder mee.
- Zaterdag gaan we lekker hele dag klussen
- Zondag hebben we een klusvrije dag aangezien we al vroeg op pad zijn. We gaan namelijk parachute springen . z'n broertje en diens vriendinnetje gaan ook mee springen dus dat wordt spannend en gezellig. Hebben het alle 4 nog nooit gedaan dus ben benieuwd.
- Daarna hebben we 3 weken vakantie dus kunnen we lekker veel doen in ons huis..
pi_73173333
Wat goed joh!!
Ik dacht al wat zit je moeder gek maar dat is het dus.
Parachute springen en bijna vakantie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')