abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 september 2009 @ 13:38:54 #176
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_72641479
Jeetje wat gaan jullie snel!

Stoel vind ik trouwens zo ook al leuk *schaam*
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:43:36 #177
263797 KlusDavekuh
Dat smeren we wel dicht...
pi_72654038
Geinig ding zus....
  maandag 14 september 2009 @ 10:48:35 #178
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72724030
Afgelopen weekend hebben we helaas niet zo veel kunnen doen als we gehoopt hadden.
Zaterdag gingen we op pad voor een wasmachine want die hadden (schoon)paps en mams vijdag voor een spot prijsje gezien maar konden zij toen niet voor ons meenemen. Nog met de medewerker over gehad of dat echt de prijs was en het zou allemaal moeten kloppen.
Zaterdag ervoor op weg en wat blijkt foute voorlichting dus zonder wasmachine weer vertrokken. Nu hadden we zelf ook wel bedacht dat het onmogelijk moest kunnen maar ja... het was natuurlijk niet voor niets nagevraagd. Weer wat bouwmarkt boodschappen gedaan en nog even voor lampen gaan kijken. We hadden nog geen enkel idee wat we nu aan lampen wilden hebben. Nu weer wat ideetjes op gedaan dus al met al wel wat wijzer geworden...

Zondag zijn we vroeg begonnen en hebben we toch nog wat kunnen doen:

- Plafond in de toilet is dicht gemaakt
- Koof in de bijkeuken om de afzuigkapslang is gemaakt
- Ontwerp voor de kast om het verwarmingselement is gemaakt (hout wordt vanavond door op z'n werk op maat gezaagd)
- Weer een deel van de achtergevel is gegrond (het afplakken ervan neemt al bijna een halve dag in beslag... Wat een hels karwei )
- Leidingen voor de badkamer liggen allemaal. Nog niet alles is gekoppeld maar we misten de speciale koppelingen ervoor (morgen halen)
- Afvoer badkamer ligt
- Gaten voor de afzuiging zijn in de plafonds van toilet en badkamer gemaakt
- Raamkozijnen boven zijn behandeld tegen houtrot. Gelukkig is het per kozijn nog maar een klein hoekje maar die zullen we over een tijdje echt moeten vervangen..
- Keldertrapje gegrond
- Toiletraam en kelderraam gegrond
- En er is nog een lijmlaag van de ondervloer in de voor slaapkamer af... Dit is al de tweede laag en er moet nog meer af . Ben ik dus nog wel even zoet mee (net als die vloer die in de bijkeuken lag... )

Planning voor komende week (dinsdag t/m vrijdag want het weekend valt weer af )
- Verder met gronden beneden (nog een deel achterpui en raamkozijn voor te gaan)
- Schuren geplamuurde delen van de deurkozijnen boven
- Vloer slaapkamer voor schoon krijgen
- 2e maal gronden voordeur en raam hal
- Gronden deurkozijnen boven
- Latjes op raamkozijnen boven maken en deze gronden
- Balkjes slaapkamer beitsen (blanke lak)
- Leidingen afmaken badkamer (koppelen)
- Betonvloer storten badkamer
- Kast om verwarmingselement maken
- Kast gronden
- Lakken raamkozijnen boven
- Lakken onderkant trap zichtbaar in kelder..

Kortom veel te doen en maar weinig tijd dus we zien wel hoe ver we komen
pi_72725759
Nou die lijsten gaan gelijk op
Je bent gewoon al aan het gronden super toch!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 14 september 2009 @ 12:24:15 #180
248562 Rallydame
pi_72726404
Al een tijdje dus nu zou ik willen dat ik aan het lakken was... Ach... je moet wat te klagen hebben toch

Gelukkig hoeven alle nieuwe kozijnen niet gegrond te worden dus misschien kan ik binnenkort beneden ook gaan lakken... Morgen raamkozijn voor en de deurkozijnen keuken / hal en toilet . Kan ik woensdag aan de achterpui weer verder... Kan er donderdag gelakt worden in de ideale situatie
We zien wel wat er van komt..
pi_72756509
Hier begint het ook lekker op te schieten,
jammer dat er soms zoveel tijd in dingen gaat zitten he;)
Maar de afwerking heb je straks het meeste plezier van!

Ik heb nog een vraagje;
ik heb jou driftig bezig zien zijn met radiatoren schilderen:?
Hoe heb je dit aangepakt,
moet er ook mee aan de slag nl.
  woensdag 16 september 2009 @ 10:09:59 #182
248562 Rallydame
pi_72794325
Eerst zijn alle radiatoren geschuurd met gewoon wat grover schuurpapier. Zo zijn ze een stuk gladder te geworden.
Vervolgens heb ik ze gegrond en daarna zijn ze weer met fijn gewoon schuurpapier geschuurd, weer gergrond en daarna heb ik ze met het fijne schuurpapier geschuurd speciaal voor metaal.
Daarna gelakt.

Er is niet zo heel veel anders mee gedaan als bijvoorbeeld het verven van een deur. Alleen de laatste keer schuren was met een ander type schuurpapier.
Ik heb er ook eentje gedaan met schuurpapier voor metaal maar die voelt toch minder glad aan.

is gisteren weer druk bezig geweest met de badkamer leidingen. Dat zit nu allemaal op z'n plek.
Ik heb na mijn werk me weer uitgeleefd op de vloer van de voor slaapkamer maar wat voor spul ik er ook op smeer. Het gaat er gewoon alleen maar af met een beitel en hamer. Irritant werk dus maar ja.... heb er ervaring mee... de bijkeuken vloer was ook zo hardnekkig...
* houd stiekem mijn hart vast voor de trap.. Dit voorspelt allemaal weinig goed....
pi_72794517
Lijm?
Hmm dat zit goed ingebakken dan (heb de onderkant van onze trap ook met beitel gedaan (met het risico de tredes te vernielen).

Je doet het wel goed dat verven!
  woensdag 16 september 2009 @ 10:48:10 #184
248562 Rallydame
pi_72795423
Heb nu al 2 vloeren van lijm ontdaan door op mijn knietjes met hamer en beitel aan de slag te gaan. Al die chemische zooi haalt er niets op uit... Gelukkig is er na deze vloer geen vloer meer die nog moet. Rest is allemaal kaal
Alleen de trap.... die ziet er nog goed uit en het lijkt alsof de lijm er makkelijk af gaat maar dat hebben we alleen nog op de stoitborden getest. Op de traptrede zit de vloerbedekking er nog op...
Hadden we laten zitten ter bescherming maar nu de muren ook daar allemaal gestuct zijn kan het er best van afgehaald worden...
pi_72795599
Misschien een bandschuurmachine nemen? Dat werkte bij ons bovenop de traptreden echt perfect (onderop is geen aanrader of de machine zat klem of je vingers).
Wat komt er op de vloer?
  woensdag 16 september 2009 @ 12:55:12 #186
248562 Rallydame
pi_72799559
Laminaat
Maar omdat aan de ene kant van de kamer veel lijm zit, aan de andere kant er niets lijkt te zitten.... en we alles door willen leggen op de boven verdieping moet het allemaal wel egaal zijn. En dat is het nu niet op die kamer...
Dus het moet er echt af..... hoe dan ook
pi_72799851
Hmm balen!
pi_72814864
Domme vraag,
maar grondlak en lak speciaal voor verwarmingen neem ik aan?
anders gaat het toch stinken ofzoiets haha.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:17:55 #189
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72817183
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:54 schreef Ml-etje het volgende:
Misschien een bandschuurmachine nemen? Dat werkte bij ons bovenop de traptreden echt perfect (onderop is geen aanrader of de machine zat klem of je vingers).
Wat komt er op de vloer?
bandschuurmachine om lijm eraf te krijgen is meestal een domper.

Die banden lopen vrij snel vol en het spul klont erop en word hard door de temperatuur.. Althans dat had ik en ik gebruikte grove 40 band. Koste best een paar centen om dat steeds te vervangen. Dat echte rliever dan die chemische zooi.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 16 september 2009 @ 22:10:13 #190
248562 Rallydame
pi_72821995
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:23 schreef KlusMolletje het volgende:
Domme vraag,
Ik wilde speciale grondverf en lak daarvoor halen maar bij de verfwinkel werd me gezegd dat ik dat niet nodig had als ik al verf had op basis van Alkyd.
Vroeger moest dat wel maar dat hoeft nu blijkbaar niet meer...
pi_72822172
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:23 schreef KlusMolletje het volgende:
Domme vraag,
Ik denk dat elke verf gaat stinken als de verwarming aan gaat, even goed door stoken en dan heb je er geen last meer van
pi_72822427
Ik moet dan eens kijken of ik verf heb
op basis van alkylyd ofzoiets hahaha!
of is elke verf vanzelfsprekend zo?
Dat is wel mooi,
vrijdag word mijn verfdag, lekker dagje vrij genomen:D
pi_72824201
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:17 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

bandschuurmachine om lijm eraf te krijgen is meestal een domper.

Die banden lopen vrij snel vol en het spul klont erop en word hard door de temperatuur.. Althans dat had ik en ik gebruikte grove 40 band. Koste best een paar centen om dat steeds te vervangen. Dat echte rliever dan die chemische zooi.
Klopt ik heb voor 10 euro bandjes gehaald en heb er uiteindelijk 2 gebruikt (dus 5 euro voor de hele trap).
Machine kantelen (zodat de neus echt goed op de trede staat) en dan gaat het wel.
  donderdag 17 september 2009 @ 06:55:40 #194
248562 Rallydame
pi_72829159
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:14 schreef exlurker het volgende:

[..]

Ik denk dat elke verf gaat stinken als de verwarming aan gaat, even goed door stoken en dan heb je er geen last meer van

Heb me laten vertellen dat de verf op waterbasis verkleurd door de warmte en dat er daarom dus nog speciale radiatorlak bestaat. Als je de Alkyd verf neemt dan zou het niet moeten verkleuren. We zullen het zien
  donderdag 17 september 2009 @ 07:12:43 #195
248562 Rallydame
pi_72829205
quote:
Op woensdag 16 september 2009 22:53 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt ik heb voor 10 euro bandjes gehaald en heb er uiteindelijk 2 gebruikt (dus 5 euro voor de hele trap).
Machine kantelen (zodat de neus echt goed op de trede staat) en dan gaat het wel.
Zal eens kijken of we een bandschuurmachine in ons assortiment hebben zitten. Of ergens kunnen lenen..
Kan het altijd proberen. Nu is het echt vervelend werk..

Al een paar dagen had ik geen foto's meer gepost dus zal er nu even een paar weer posten voor jullie denken dat we niets meer doen

Er is een koofje gemaakt in de bijkeuken. Daar zit de slang van de afzuigkap in die via een gat in de muur van het toilet, daar boven het plafond , zo weer naar buiten gaat.
Koof in de bijkeuken

Plafond toilet er weer in

heeft de leidingen en afvoer in de badkamer gemaakt. Het is allemaal in het doolhof aangesloten. Het enige wat nog moet gebeuren voor de badkamervloer gestort wordt is de afvoer aansluiten op elkaar. Gisteren heeft de douchegoot in de menie en het cement gezet. Hopelijk blijft die nu op z'n plek zitten dan kunnen we ook weer verder in de badkamer.

Douchegoot in menie

Verder heb ik eindelijk de achterpui helemaal af met gronden. Staat de nieuwe assistraaf om het kozijn van de woonkamer / bijkeuken in de grondverf. Heeft de voordeur en het raampje daar helemaal geschuurd, geplamuurd en weer geschuurd. Heeft hij het voorraam weer voorzien van een goede kitlaag en is deze geplamuurd.
Ook is het trapje van de kelder weer in de grondverf gezet. Treden worden donkergrijs net als de trap naar boven dus kunnen we even kijken hoe het staat op de keldertrap Al is het natuurlijk nu nog wel grondverf..
Achterpui

Keldertrapje

Planning voor vandaag..
Verder met gronden, plamuren en schuren beneden. Boven kunnen we natuurlijk verder met de vloer van de voor slaapkamer en kunnen de kozijnen weer geschuurd worden die tegen houtrot zijn behandeld. Dan kan daar weer een mooi latje op wat nog gegrond moet worden.
Dan kan er daar gelakt worden...
pi_72829617
Jullie doen niet aan half werk
Gipsen jullie zelf??
Je is ook n complete bouwvakker joh
Enne wat super die openslaande deuren! En dan dat ienieminie trapje nog met een rondingkje aan de onderkant .
  donderdag 17 september 2009 @ 09:53:16 #197
248562 Rallydame
pi_72831368
"Als we het doen, dan doen we het goed" is ons verbouwingsmotto.
Hopelijk blijven we dat volhouden want zo langzamerhand willen we wel dat het af is

Gipsen doen we zelf. Er zijn 2 muurtjes gegipst en voor de rest alle plafonds.

Het keldertrapje past door een leiding niet helemaal meer zoals het zat toen we het huis kochten maar heeft dat opgelost door een balk te maken in de kelder waar hij nu tegen aan komt geschroefd. Gelukkig kon de trap voor de verdere vorm gewoon zo blijven.
Het grijs is grondverf maar zo'n kleur willen we ook qua lakverf gebruiken dus konden we nu mooi op het kleine trapje proberen of het staat voor we de trap naar boven ermee doen.
Beetje een proef trapje dus
pi_72835344
Hoelang zijn jullie nu eigenlijk al bezig? Je boft ook ontzettend met niet alleen een handige lief, maar ook je familie & vrienden. Veel van mijn mannelijke vrienden weten alleen hoe ze een muis moeten vasthouden
pi_72848216
Mooi tintje grijs hoor! En niet gaan haasten nu, het is allemaal "zichtwerk" dat zou zonde zijn.
@Xs2Shanna; dat ken ik ben blij dat mijn lief handige vrienden heeft.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:32:23 #200
263950 Knutselhoek
Klussende ouders
pi_72861421
Ik volg nu al een tijdje een paar klustopic's van voornamelijk dames MI-etje-BBQ-kip-Twentemeisje-Styliste-Oblivon en natuurlijk Rallydame.Zelf heb ik ook wel van alles geklust schuren,verven,tegels afbikken,tegelen en voegen maar jullie doen zoveel meer.Bovendien werkte ik toen niet buitenshuis en julle wel.Nu help ik af en toe nog bij dochter of zoon.Maar mijn complimenten hoor ook voor jullie partners natuurlijk.
Petje af
Geen klustopic van mij wel reacties
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')