abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:58:19 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_72865357
Het ziet er allemaal weer fantastisch uit, hulde
disclaimer
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:48:29 #202
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_72865956

Tnx

@Xs2Shanna:
We hebben de sleutel 24 april gekregen maar zijn niet al die dagen aan het klussen geweest. Er zijn ook weekenden geweest dat we helemaal niets hebben gedaan in het huis. Ik houd de foto's bij per klusdag zodat we straks weten hoeveel dagen we ook daadwerkelijk iets hebben gedaan. Dan hebben we gisteren klusdag 93 gehad.

We zouden dit weekend helemaal niet gaan klussen maar we hebben besloten zaterdag maar niet naar de rally te gaan. Heel jammer want naast zelf mee doen in de wedstrijd vinden we het onwijs leuk om onze vriendjes en vriendinnetjes aan te moedigen.. Verstandiger is echter om hier te blijven en te gaan klussen. Naast het feit dat we er achter kwamen dat de bouwmarkt in de buurt gaat verbouwen en zaterdag onwijs veel kortingen geeft... Omdat we toch al twijfelde of we moesten gaan, was dit gegeven ook wel een bepalende om hier te blijven. Budget begint op te raken dus alles wat we met korting nog kunnen halen is natuurlijk mee genomen

Gisteren heeft zich een keer uitgeleefd met de kwast. Hij was het andere allemaal even zat en heeft lekker op z'n gemak de voordeur (voor de 2e keer) en het raamkozijn in de woonkamer gegrond. Na mijn werk heb ik in de middag nog het keldertrapje (zijkanten) in de witte grondverf gezet en het kelderraampje en toiletraampje weer in de grond gezet.
heeft de afvoer in de badkamer op elkaar aangesloten dus nu kan de vloer gestort worden.
's avonds hebben we van de zolder tot beneden alles opgeruimd en is het allemaal weer overzichtelijker

is vandaag aan het werk dus zal er niet heel veel geklust worden. Na mijn werk wil ik nog wel naar het huis gaan om wat te schuren en plamuren. Kunnen we morgen na het shoppen weer lekker verder met gronden en boven beginnen met lakken.
pi_72866686
Lakken
en nu wel een lijst maken voor die bouwmarkt
Ben wel erg benieuwd of een schilder ook 2x grond en dan gaat lakken (gaan we zien, of ik ga het doen dan haha).
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:05 #204
248562 Rallydame
pi_72869933
De nieuwe kozijnen krijgen bij ons maar 1 laag grondverf. Die zijn al licht van kleur en hebben al een soort van grondverf-laag. Volgens mij kan je daar ook meteen lak voor gebruiken maar de assistraven moeten ook in de grondverf dus als ik er dan toch mee bezig ben. Dan alles maar meteen dezelfde basis geven
De oudere kozijnen zijn van origine donkerbruin, zijn donkergroen geverfd en hebben daarna pas een laag wit gekregen of een folie laag zoals op de deuren zat. Dat groen krijg ik er niet onder met 1 laag grondverf dus vandaar een tweede zodat ik zeker weet dat als ik ga lakken het daar ook niet tussendoor komt
pi_72889198
Aha dat is het dus had het nu ik het lees al wel eerder gelezen
Denk niet dat het een overbodige luxe is op de nieuwe kozijnen, de onze zijn erg schraal.
  maandag 21 september 2009 @ 08:27:32 #206
248562 Rallydame
pi_72957828
Vanaf vandaag gaan we weer lekker aan de slag.

Zaterdag hebben we inkopen gedaan bij de bouwmarkt. De opbrengst was niet heel erg veel qua spullen maar wel hebben we alweer wat nieuwe ideeën opgedaan. Was dus wel erg nuttig..
Gisteren zijn we lekker met (schoon)paps en mams, (schoon)broer en vriendinnetje naar de Efteling geweest. Het was heerlijk weer, aardig druk maar de langste wachtrij die we hebben gehad was voor de Droomvlucht met iets meer dan een uur. Dat is me alles mee gevallen..

Nu zijn we weer helemaal opgeladen en kunnen we weer aan de slag.. Planning heb ik nog niet gemaakt voor de week maar het zal vast wel weer iets te maken hebben met badkamer, schuren, gronden, verven...
pi_72958313
lekker hoor een vrij weekend
En je kan al aan het verven!
  maandag 21 september 2009 @ 12:27:05 #208
248562 Rallydame
pi_72963309
Helemaal vrij hadden we niet hoor. Zaterdag hebben we al een deel van de spullen van uitgezocht en alles netjes in kratten en dozen gedaan zodat het naar het huis kan.
Oke het is niet echt klussen maar wel alvast nuttig werk, moet tenslotte ook gebeuren... Hihi...
pi_72982447
De efteling Dan was je niet zo ver bij mij vandaan!

Ik wilde ff laten weten dat ik zo nu en dan nog wel mee lees hoor. Ik heb het alleen wat drukker dan goed voor me is.

Wanneer denk je over te kunnen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:22:58 #210
248562 Rallydame
pi_72991012
Styliste.

Leuk dat je nog mee leest. Denk je wel een beetje aan jezelf? Te druk is niet goed he..
Moest wel aan je denken toen ik in de rij voor het parkeerterrein stond.. Hihi..

Nog anderhalve week werken en dan hebben we lekker 3 weken "vakantie". Dan kunnen we 3 weken samen bikkelen en misschien kunnen we er dan begin november in trekken.
Het ligt er natuurlijk allemaal een beetje aan of er dingen gaan tegen zitten. Iets concreets durf ik niet te roepen hoor..
pi_72991078
drie weken vrij! Lekker dat gaat dan wel vlot hoor.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:16:46 #212
248562 Rallydame
pi_72991821
Hoop het wel.
Misschien kunnen we dan al een heel eind zijn zodat we een datum kunnen noemen wanneer we over gaan. Dat lijkt me toch ook wel een fijn punt..
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:05:59 #213
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_72992788
Wat fijn dat je klusvakantie voor de deur staat Rally! Zou inderdaad super zijn wanneer je een datum kunt gaan prikken voor de verhuizing, dan is het eind in zicht .

Moest zaterdag nog aan je denken toen we aan het motorrijden waren (ik achterop). We reden namelijk ineens tussen de rallywagens die bij Rijssen het parcours voor de klassementsproef voor de rally van Hellendoorn opreden .
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:04:27 #214
248562 Rallydame
pi_72994295

Dan heb je er dit jaar meer van gezien dan ik in Hellendoorn. We hebben het maar laten schieten dit jaar... met moeite hoor maar het huis gaat nu op sommige vlakken even voor..
Maar... we weten steeds meer dingen voor ons huis en het opbouwen gaat nog steeds door (zij het wat minder snel de laatste dagen) maar we komen er...
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:31:02 #215
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73003252
Hebben jullie hier trouwens nog iets aan? http://www.troostwijkauct(...)vloerdelen/01-12540/
  woensdag 23 september 2009 @ 09:56:53 #216
248562 Rallydame
pi_73030569
Tnx. Lief dat je aan ons dacht
Voor beneden hebben we de vloer al en voor boven gaan we waarschijnlijk voor laminaat.

Heb het linkje wel door gezet naar een collega die ook nog op zoek was dus hij komt goed terecht
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:33:41 #217
248562 Rallydame
pi_73091305
Goedemorgen,

Het lijkt alsof we lange tijd niets gedaan hebben maar in werkelijkheid valt het wel mee.
We hebben veel opgeruimd van z'n spullen en naar het huis gebracht maar ook veel budhet geshopt bij de bouwmarkten. Moeten toch een beetje op de centjes letten nietwaar In het huis was echter niet heel veel meer gebeurd de laatste dagen hierdoor.
Gisteren is weer een hele dag gaan klussen in het huis. Hij heeft de hele dag met het kitpistool "gespeeld". Beneden zijn alle ramen en kozijnen netjes gekit (alleen voordeurraampjes moeten nog) dus kunnen we daar weer verder met de kwast.
Gisteravond ben ik bezig geweest met het plamuren van de kelder- en toiletraampjes. Deze zijn weer schoon van verf en voorzien van plamuur en wachten nog op een mooi kitrandje.. Dan kunnen deze ook weer geschuurd en nog eens gegrond worden.

Aangezien er geen fotowaardige zaken gedaan zijn, dit keer geen foto's. Vanmiddag ga ik weer helpen in het huis, hij is er zelf al vroeg dus begint al met het kitten van de raampjes. Dan kunnen we vanaf vanavond of morgenvroeg weer met de kwast aan de slag. Als het een beetje meezit hebben we dit weekend alweer een aantal zaken in de eerste laklaag staan

pi_73091531
Goed joh! DAn ga je het echt zine hé met die laklaag
  zondag 27 september 2009 @ 22:08:57 #219
248562 Rallydame
pi_73164488
Hallo

Het werd weer eens tijd voor een foto update dacht ik dus komt ie

We hebben de afgelopen dagen niet stil gezeten.
heeft alle kozijnen en ramen gekit. Alles is nagelopen en indien nodig geplamuurd.
Ook heeft de voordeur een tweede laag grondverf gekregen en zijn alle kozijnen weer geschuurd.

De deurkozijnen woonkamer / bijkeuken, bijkeuken / toilet en keuken / hal zijn gegrond

Alle ramen zijn weer schoon van schilderstape en verf. De schilderstape ging er niet echt meer af dus werd deze ingesmeerd met vettigheid

Helaas ging het nog niet echt makkelijk maar de tape is weg

Vandaag kregen we hulp van onze ouders.
2 muren op de kleine slaapkamer kregen nog een stuclaagje van mijn vader omdat ze een beetje beschadigd waren

Ook heeft hij samen met het plafond op dezelfde kamer dicht gemaakt

Vervolgens ging hij aan de slag met een afsteekmes en leefde zich uit op de vloer van de voor slaapkamer. Daar waren we ook al een tijd mee bezig geweest maar niets hielp behalve afsteken en los bikken

Mijn moeder nam weer de schuurmachine ter hand en schuurde voor ons de deurkozijnen beneden. Deze kunnen weer in de grondverf gezet worden.
De kap van de achterpui heeft ze ook schoongemaakt en ook heeft ze geholpen met de lijmlaag afsteken op de voor slaapkamer

Daarna ging zij de moeder van helpen met de trap..

De moeder van had namelijk al de vloerbedekking van de trap af gehaald

Aangezien we deze graag willen lakken moet de trap helemaal kaal gekrabt worden. De trede werd ingesmeerd met lijmverwijderaar maar uiteindelijk ging het sneller met een krabber en föhn..

Ook heeft ze de dorpel geschuurd die bij de toilet boven komt

De vader van ging aan de slag met de balken op de slaapkamer. Deze hebben nu twee lagen blanke beits gekregen. En ik vind ze nog steeds super mooi

In de tussentijd heeft een deurtje gemaakt voor het kastje boven de meterkast.

En heeft hij Udo geholpen in de kelder. Hij was namelijk bezig met de elektra in de kelder

Nadat ik de ramen schoon heb gemaakt van schilderstape en verf, ben ik ook mee gaan helpen met het afsteken van de lijmresten op de voor slaapkamer.
Deze is nu eindelijk helemaal schoon!!

Iedereen heeft weer hard gewerkt en we zijn weer stappen dichterbij het eindresultaat. Dank jullie wel
pi_73165094
Wow die moeders zijn ook voor geen kleintje vervaard hé?
Gaat weer lekker en bekend klepje boven de meterkast heeft eenzelfde gemaakt van een stuk hout.
De balken zijn mooi geworden! en je voordeur
  zondag 27 september 2009 @ 23:54:47 #221
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_73168739
'Oh what a lovely beams' .. aldus alle bbc programma's die met huizen te maken hebben, haha.
heet zeker betrekking op jouw verbouwing. Wat werken jullie alles prachtig af zeg en hulde voor de schoon-/ouders. Wat een welkome harde werkers zullen dat zijn

Heel veel succes!
Big mouth strikes again
pi_73169764
Wat fijn moet dat toch zijn, al die hulp!
Jullie gaan hard!

En inderdaad, mooie balken...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 28 september 2009 @ 07:56:48 #223
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73171895
Hulde!

Alles ziet er echt strak uit en ik ben ook weg van die 'lovely beams'!
  maandag 28 september 2009 @ 09:24:28 #224
248562 Rallydame
pi_73172839
We zijn ook superblij met alle hulp die we krijgen
Ze hebben het alle 4 super druk (mijn paps klust ook 6 dagen bij mijn broertje zoals jullie hebben gezien in zijn topic), 2 van de 4 zijn geblesseerd ( z'n vader heeft last van zijn nek en mijn moeder heeft een gebroken enkel zoals jullie mss hebben gezien op de foto) , mijn ouders komen iedere zondag vanuit Eindhoven (en dit keer met hindernissen want echt alle toegangswegen waren afgesloten) als wij gaan klussen en nog staan ze er alle 4 met een lach en vol enthousiasme
We hebben echt geluk... heel erg.

Planning deze week:
- Vandaag gaat de dakkapel schuren en verven bij zijn ouders. Vanavond andere verplichtingen dus geen werk in ons eigen huis
- Morgen (dinsdag) kan overdag aan de slag met de koof in de kelder, kitten van de ramen boven en met de latjes die boven op de kozijnen geplaatst moeten worden. Na mijn werk kan ik dan weer verder met het gronden van de deurkozijnen beneden en het toiletraamkozijn.
- Woensdag moet werken en ga ik na mijn werk naar Eindhoven dus dan ligt het klussen ook stil
- Donderdag zie ik weer op het station Amsterdam RAI omdat we na mijn werk in Hoofddorp saampjes gezellig naar de woonbeurs gaan. Lekker even rondneuzen daar..
- Vrijdag wordt er weer overdag geklust door . Hij heeft dan al vakantie en voor mij begint deze na half 5 .
Als het dan dinsdag heeft mee gezeten zijn de kozijnen beneden allemaal gegrond en kan ik beginnen met lakken. Boven kan dat al als de latjes op z'n plek zitten dus daar kan ik ook verder mee.
- Zaterdag gaan we lekker hele dag klussen
- Zondag hebben we een klusvrije dag aangezien we al vroeg op pad zijn. We gaan namelijk parachute springen . z'n broertje en diens vriendinnetje gaan ook mee springen dus dat wordt spannend en gezellig. Hebben het alle 4 nog nooit gedaan dus ben benieuwd.
- Daarna hebben we 3 weken vakantie dus kunnen we lekker veel doen in ons huis..
pi_73173333
Wat goed joh!!
Ik dacht al wat zit je moeder gek maar dat is het dus.
Parachute springen en bijna vakantie
  dinsdag 29 september 2009 @ 07:37:52 #226
248562 Rallydame
pi_73201661
Nog een paar daagjes en dan mag haar gips er weer af en kan ze weer wat vrijer bewegen .

Op de planning vandaag staat:
- kan overdag aan de slag met de koof in de kelder, kitten van de ramen boven en met de latjes die boven op de kozijnen geplaatst moeten worden. Na mijn werk kan ik dan weer verder met het gronden van de deurkozijnen beneden en het toiletraamkozijn.

Gisteravond vroeg aan me wat ie kon doen als ie klaar was met het lijstje. Of ik zo nog wat wist..
Nou....
- gronden koof kelder
- kitten trap naar zolder (onderkant kunnen we nu nog bij via het kleine slaapkamertje)
- lichtjes opschuren van de trap naar zolder
- in de grondverf zetten
- trap naar eerste verdieping schoonkrabben
- gronden (2e keer) raamkozijn in de hal
- rolluik maken van de deur op het kleine slaapkamertje (te ver opgetrokken)
- deurtje boven meterkast af maken
- deurtje gronden

Of zou dat lijstje te veel zijn??

Ow voor ik het vergeet... heeft er iemand van jullie misschien nog interesse in een paar van de rolluiken die bij ons gaan verdwijnen? Exacte maten en prijzen weet ik zo even niet maar die zal ik zsm posten.
Het gaat iig om de rolluiken voor het toiletraampje, raampje in de hal, die voor de voordeur en die voor het badkamerraam.
Zo ja PM me even voor ik ze op Marktplaats gooi of bij de buren een briefje in de brievenbus doe...

En nog een nieuwtje... als het een beetje mee zit dan wordt er zaterdag begonnen aan het tegelen van de toilet boven. . De ouders van hebben aangeboden dit te gaan doen maar het is nog niet helemaal zeker of de hun planning dit toe laat. Het zou natuurlijk heel leuk zijn maar lukt het niet dan niet...
Volgens mij had ik jullie trouwens nog niet laten zien hoe 2 matten van de mozaïktegels er naast elkaar uit zien. Of wel?

Klein beetje een beeld bij hoe het er uit komt te zien...
pi_73201712
Als het lijstje vandaag klaar moet zijn, dan is het teveel..

Leuk die verschillende grote tegels...
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:01:17 #228
248562 Rallydame
pi_73201776
Meet een te lange lijst kan ie altijd nog kiezen wat ie wil doen als het dit-moet-af-vandaag geplande klaar is. De rest komt de komende dagen / weken nog wel. Ik moet nog 4 dagen werken en nog eentje en dan hebben we 3 weken vakantie . Tijd genoeg dan
pi_73201840
Oh, dan komt het allemaal wel af!
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:09:55 #230
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73201869
die fohn ga ik ook proberen

ik heb een probleemtrap waar zelfs het meest gemene spul geen effect op heeft en wat ik op jouw trap zie lijkt erg op mijn trap, heb je daarvoor een doodgewone fohn gebruikt ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:51:33 #231
248562 Rallydame
pi_73202270
We hebben een speciale verfföhn gebruikt. Misschien is dat niet de officiële benaming maar kan even niet op een andere komen..
Bij ons ging het wel met afbijtmiddelen maar niet makkelijker dan met een krabber en föhn. Maar moet zeggen dat wij ook geen baat hadden bij de afbijtmiddelen voor het verwijderen van de lijm van het zeil (bijkeuken) en vloerbedekking (slaapkamer voor). Misschien dat het er al te lang op heeft gezeten of zo. Vandaar dat ook al snel de afbijtmiddelen aan de kant werden gezet en het geprobeerd werd met de föhn.

Succes iig met je trap. Ben benieuwd of het lukt. Overigens zal een gewone föhn ook wel helpen denk ik maar zo'n verfföhn wordt warmer denk ik.

Overigens hebben we de verf voor de trap al gehaald. De traptrede krijgen de kleur: Antraciet van Histor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:54:05 #232
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_73204915
Antraciet is mooi beetje zwart-grijzig.
EN de rest dan van de trap?
  woensdag 30 september 2009 @ 10:27:53 #234
248562 Rallydame
pi_73234885
Stootborden worden allemaal wit. Zelfde wit als we voor de kozijnen gebruiken.

Op de rechtermuren langs de trap (hoogste muur, koofje en muur die stopt op de overloop) worden waarschijnlijk de kleur Kiezel van Histor. Tenminste... als dat uiteindelijk bij de trap kleur past

Gisteren heeft het koofje in de kelderkast gemaakt dus nu zijn de afvoer, waterleiding, gasleiding die naar boven lopen en elektra van de kelder weer netjes "verstopt". Koofje is al geplamuurd en geschuurd dus die kan vrijdag in de grondverf net als het raamkozijn in de kelder.
Verder zitten de latjes bij de kozijnen boven op z'n plek en heb ik ze 's avonds geplamuur. Opschuren en dan kunnen alle raamkozijnen boven in de eerste laklaag

De deurkozijnen in de bijkeuken (bijkeuken / woonkamer bijkeuken / toilet) heb ik voor de tweede keer in de grondverf gezet. Nu nog 2 andere deurkozijnen (hal / keuken keuken / kelder) en dan kan ook beneden alles gelakt worden (op toiletraampje na)

's avonds zijn de ouders van mee komen rekenen voor de tegels in de badkamer en toiletten. Zoals het er nu naar uit ziet en berekend is gaat het allemaal perfect passen. Vloertegels in de toiletten worden diagonaal gelegd, in de badkamer "gewoon" recht want daar komt natuurlijk ook een stukje van de mozaïktegels op de grond. Met diagonale gelegde vloertegels wordt dat een beetje druk. Alles berekend en gepast dus let the tegelen begin

Schoonmams is gisteren ook weer verder gegaan met het afkrabben met de trap en het is (zoals alles bij ons dat van de vloer af moet... ) een hels karwei. Niets helpt alleen de verfafbrander (dank je wel voor het woord Gateway ) zo dicht mogelijk houden en steken met een mesje... Voorlopig zijn we daar dus nog niet klaar mee..
Verder hebben en ik de rolluiken allemaal opgemeten maar ben ik het briefje vergeten dus de maten kan ik zo niet hier posten.

Vandaag en morgen ligt het klussen stil en vanaf vrijdag gaan we er 3 weken lang weer hele dagen tegen aan
pi_73235562
3 weken straks dan ga je echt een eind komen hoor
Wel goed dat dat koofje behalve gemaakt dan meteen geplamuurd en geschuurd is scheelt zoveel!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:12:27 #236
248562 Rallydame
pi_73298312
Vandaag voor de start van de vakantie. Ik moet nog 6 uurtjes en dan heb ik ook lekker vakantie.
Kunnen we er 3 weken tegen aan

heeft vandaag voor zichzelf op de planning staan:

- toiletraam schuren en plamuren
- deurkozijnen hal / keuken gronden
- deurkozijn keuken / kelder gronden
- koof in kelder gronden
- kelderraamkozijn gronden
- bijwerken raamkozijnen boven (licht opschuren en plamuur een licht grondverflaagje geven)
- schuren van de lat boven de achterpui
- deze lat gronden
- deurkozijnen boven waar een slot in zat dicht smeren met houtreparatie

Als hij dan daar al een deel van kan doen vandaag dan kan ik vanavond verder gaan met de lijst of zelfs al boven beginnen met lakken.
Vanavond gaat Udo helpen met het leeghalen van zijn tuin. Dan kan ik op m'n gemak verder gronden / lakken.
Morgen als het mee zit kunnen we een start maken met tegelen in de toilet boven. En dan is onze klusvakantie officieel begonnen en kunnen we er weer flink tegen aan
pi_73298355
Heerlijk meis! dan gaat het als een tierelier straks en kun je heel snel gaan verhuizen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:18:46 #238
248562 Rallydame
pi_73298492
Ik hoop het wel . Vind het zo langzamerhand wel tijd worden.
We zaten het gisteren eens allemaal te overdenken maar het is nu eigenlijk voornamelijk tegel, verf en behang werk (muv de badkamer daar moet nog een betonvloer in). Daar zijn we wel heel blij mee en dan is het ook allemaal zichtwerk vanaf nu... We gaan dus lekker hard aan de slag en we zullen zien hoe ver we zijn aan het einde van de 3 weken
pi_73298671
Das echt wel fijn alleen maar zichtwerk en die betonnen vloer..dat moeten wij dus ook nog haha grappig!
Zien we mega tegenop, weer vloerverwarming en leidingen en dan netten pffff dacht dat we dat gehad hadden.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:10:28 #240
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73301534
Skon huiske wordt het, als je ziet hoe het eruitzag toen jullie t kochten!!!

Die balken bovenin vind ik ook super mooi!!
Succes!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73305894
Hoe hebben jullie dat aangepakt mbt de kozijnen schuren? Zelf gedaan, zoja hoe? Of laten doen, zoja, hoeveel ramen en hoeveel geld! HAHA!

Ik heb behoorlijk uitgedroogde raamkozijnen namelijk, en moeten ook flink geschuurd worden!!
pi_73310447
Hoi.

Mooie tegeltjes! En de balkjes zijn ook mooi geworden zo. Had ik niet gedacht, ik ben meer van de donkere balken... Welke kleuren gaat die slaapkamer krijgen? Of blijft het wit?
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:04:41 #243
248562 Rallydame
pi_73387399
@NouMooiNiet
Dank je wel. We doen ons best

@Xs2Shanna
We hebben de kozijnen elf geschuurd. Eerst met grof schuurpapier (bij ons was 60 grof genoeg) en toen hebben we alles geplamuurd weer opgeschuurd en in de grondverf gezet. Weer licht opgeschuurd en weer gegrond. Nu zijn ze weer licht geschuurd (met 180) en dan komt de eerste laklaag er op.

@Nero
Dank je wel. Wij vinden de balkjes zo licht ook mooier maar we houden we van dat lichte hout. De muur tegenover het raam krijgt een bruin behangetje met barok motiefje. De muur met de buren (dus waar je op kijkt als je binnen loopt) wordt waarschijnlijk bruin. Wat mij betreft blijft het daarbij en wordt de rest rAL 9010 maar daar is het nog niet mee eens. Die wil ook graag de muur rondom het raam bruin. Dus dat vechten we nog even uit (lees hij zal wel "winnen" want ik ben daar wel makkelijk in)

Dinsdag kwam de tegelploeg bij een voor het grote overleg: Hoe gaan we het tegelen van de toilet boven aanpalkken?

Uit dit overleg kwam naar voren dat het precies uit komt als de tegels van het plateau oversteken op de tegels die op de achterwand komen. Welke stukken van de mozaïk zijn dat dan vraag je je misschien af.. Nou deze..

Zaterdag was het dan zover. Op klusdag 100 (!!!) werd dan ook echt de eerste tegel gelijmd. Een mijlpaal in een verbouwing en dat ook nog op zo'n dag. Als ik het had geweten had ik het zo gepland maar kom er echt net pas achter dat het ook klusdag 100 was. Hihi.. wel een leuk toeval vind ik dan

Stap 1: het op maat slijpen van de mozaïk tegels van de achterwand

Stap 2: het op volgorde leggen van snijafval want misschien is het nog ergens anders te gebruiken

Stap 3: het inlijmen van de te tegelen plek
Stap 4: het plaatsen van de eerste tegel of in ons geval het matje

en zijn ouders hebben zich ontfermt over het tegelwerk en na een middagje tegelen zag de achterwand er zo uit

Ondertussen hield ik me bezig met het gronden van het kelderraamkozijn, het deurkozijn en de koof in de kelder

Vervolgens ben ik er maar weer eens goed voor gaan zitten en weer verder gegaan met de trap

Ook het broertje van kwam even langs en heeft mee geholpen met tegelen en het afkrabben van de trap. Dat laatste hield ie echter na een paar minuten al voor gezien want dat was maar niks

En na een middagje bezig zijn met verfabrander en plamuurmes zagen er weer wat treden zo uit

Het duurt even (heel lang) maar dan wordt de trap wel kaal.
Verder hebben we nog een paar nieuwe aanwinsten. Een bergje sierkeien die we gratis mochten hebben

En we hebben de lamp voor boven de eettafel gekocht
http://www.apartdesign.nl(...)bundle-leitmotiv.jpg

Vandaag wordt er niet geklust want we besteden de dag aan het bouwmarktboodschappen doen en het ophalen van het schakelmateriaal in Eindhoven. Gaan we ook meteen langs bij paps en mams om te vertellen hoe gaaf het parachutespringen van gisteren wel niet was . En misschien nog wat klussen bij broerlief.
Tot morgen weer
pi_73388880
Gaahaaf die lamp en wat apart je toilet zeg!!
Ik ben direct uit mijn after lunch dip fijn ook die keien!!
Heb je parachute gesprongen?? Knap!! Lef hoor
Enne ga vanavond ook een fohn ter hande nemen..voor de hoekjes onder de traptreden .
Schiet wel super op zo in de vakantie.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:18:48 #245
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73396432
ff een vraagske over dat afbranden van de trap...

Waarom gebruik je daar in hemels naam een plamuur mes voor?????

Je weet dat ze daar special krabbers voor hebben ? Die dingen kosten 3-5 euro in verschillende vormen. Koop er een stuk of 4, want ja ze worden bod..., en ga daar je trap mee te lijf. Dat gaat een stuk makkelijker dan met die elcheapo plamuur dingen waar ze ook niet voor bedoeld zijn....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:22:27 #246
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73403284
Driehoekskrabbers FTW
Ideaal zijn die dingen!

Leuk huis is het Rallydame, niet allemaal mijn smaak, maar wel erg mooi bij elkaar!
Fijn dat je zulke goeie tegelzetters in de familie hebt
En de trap wordt uiteindelijk ook heel netjes, weet ik zeker!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:31:12 #247
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73403663
VAAAAAAAAAAAAAAKANTIE!!!

Gave lamp en supermooie tegels!
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:38:37 #248
11102 knep
Mountainfreak
pi_73409542
Respect . Al meer dan 5 maanden aan het klussen en hoe .
Ik zou het niet op kunnen brengen .
pi_73412822
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Driehoekskrabbers FTW
Ideaal zijn die dingen!

YEAH!
pi_73415222
koop ook een mini en één met een ronde kant, perfect voor de trap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')