abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 september 2009 @ 07:37:52 #226
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_73201661
Nog een paar daagjes en dan mag haar gips er weer af en kan ze weer wat vrijer bewegen .

Op de planning vandaag staat:
- kan overdag aan de slag met de koof in de kelder, kitten van de ramen boven en met de latjes die boven op de kozijnen geplaatst moeten worden. Na mijn werk kan ik dan weer verder met het gronden van de deurkozijnen beneden en het toiletraamkozijn.

Gisteravond vroeg aan me wat ie kon doen als ie klaar was met het lijstje. Of ik zo nog wat wist..
Nou....
- gronden koof kelder
- kitten trap naar zolder (onderkant kunnen we nu nog bij via het kleine slaapkamertje)
- lichtjes opschuren van de trap naar zolder
- in de grondverf zetten
- trap naar eerste verdieping schoonkrabben
- gronden (2e keer) raamkozijn in de hal
- rolluik maken van de deur op het kleine slaapkamertje (te ver opgetrokken)
- deurtje boven meterkast af maken
- deurtje gronden

Of zou dat lijstje te veel zijn??

Ow voor ik het vergeet... heeft er iemand van jullie misschien nog interesse in een paar van de rolluiken die bij ons gaan verdwijnen? Exacte maten en prijzen weet ik zo even niet maar die zal ik zsm posten.
Het gaat iig om de rolluiken voor het toiletraampje, raampje in de hal, die voor de voordeur en die voor het badkamerraam.
Zo ja PM me even voor ik ze op Marktplaats gooi of bij de buren een briefje in de brievenbus doe...

En nog een nieuwtje... als het een beetje mee zit dan wordt er zaterdag begonnen aan het tegelen van de toilet boven. . De ouders van hebben aangeboden dit te gaan doen maar het is nog niet helemaal zeker of de hun planning dit toe laat. Het zou natuurlijk heel leuk zijn maar lukt het niet dan niet...
Volgens mij had ik jullie trouwens nog niet laten zien hoe 2 matten van de mozaïktegels er naast elkaar uit zien. Of wel?

Klein beetje een beeld bij hoe het er uit komt te zien...
pi_73201712
Als het lijstje vandaag klaar moet zijn, dan is het teveel..

Leuk die verschillende grote tegels...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:01:17 #228
248562 Rallydame
pi_73201776
Meet een te lange lijst kan ie altijd nog kiezen wat ie wil doen als het dit-moet-af-vandaag geplande klaar is. De rest komt de komende dagen / weken nog wel. Ik moet nog 4 dagen werken en nog eentje en dan hebben we 3 weken vakantie . Tijd genoeg dan
pi_73201840
Oh, dan komt het allemaal wel af!
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:09:55 #230
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_73201869
die fohn ga ik ook proberen

ik heb een probleemtrap waar zelfs het meest gemene spul geen effect op heeft en wat ik op jouw trap zie lijkt erg op mijn trap, heb je daarvoor een doodgewone fohn gebruikt ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 29 september 2009 @ 08:51:33 #231
248562 Rallydame
pi_73202270
We hebben een speciale verfföhn gebruikt. Misschien is dat niet de officiële benaming maar kan even niet op een andere komen..
Bij ons ging het wel met afbijtmiddelen maar niet makkelijker dan met een krabber en föhn. Maar moet zeggen dat wij ook geen baat hadden bij de afbijtmiddelen voor het verwijderen van de lijm van het zeil (bijkeuken) en vloerbedekking (slaapkamer voor). Misschien dat het er al te lang op heeft gezeten of zo. Vandaar dat ook al snel de afbijtmiddelen aan de kant werden gezet en het geprobeerd werd met de föhn.

Succes iig met je trap. Ben benieuwd of het lukt. Overigens zal een gewone föhn ook wel helpen denk ik maar zo'n verfföhn wordt warmer denk ik.

Overigens hebben we de verf voor de trap al gehaald. De traptrede krijgen de kleur: Antraciet van Histor.
  dinsdag 29 september 2009 @ 10:54:05 #232
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_73204915
Antraciet is mooi beetje zwart-grijzig.
EN de rest dan van de trap?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 30 september 2009 @ 10:27:53 #234
248562 Rallydame
pi_73234885
Stootborden worden allemaal wit. Zelfde wit als we voor de kozijnen gebruiken.

Op de rechtermuren langs de trap (hoogste muur, koofje en muur die stopt op de overloop) worden waarschijnlijk de kleur Kiezel van Histor. Tenminste... als dat uiteindelijk bij de trap kleur past

Gisteren heeft het koofje in de kelderkast gemaakt dus nu zijn de afvoer, waterleiding, gasleiding die naar boven lopen en elektra van de kelder weer netjes "verstopt". Koofje is al geplamuurd en geschuurd dus die kan vrijdag in de grondverf net als het raamkozijn in de kelder.
Verder zitten de latjes bij de kozijnen boven op z'n plek en heb ik ze 's avonds geplamuur. Opschuren en dan kunnen alle raamkozijnen boven in de eerste laklaag

De deurkozijnen in de bijkeuken (bijkeuken / woonkamer bijkeuken / toilet) heb ik voor de tweede keer in de grondverf gezet. Nu nog 2 andere deurkozijnen (hal / keuken keuken / kelder) en dan kan ook beneden alles gelakt worden (op toiletraampje na)

's avonds zijn de ouders van mee komen rekenen voor de tegels in de badkamer en toiletten. Zoals het er nu naar uit ziet en berekend is gaat het allemaal perfect passen. Vloertegels in de toiletten worden diagonaal gelegd, in de badkamer "gewoon" recht want daar komt natuurlijk ook een stukje van de mozaïktegels op de grond. Met diagonale gelegde vloertegels wordt dat een beetje druk. Alles berekend en gepast dus let the tegelen begin

Schoonmams is gisteren ook weer verder gegaan met het afkrabben met de trap en het is (zoals alles bij ons dat van de vloer af moet... ) een hels karwei. Niets helpt alleen de verfafbrander (dank je wel voor het woord Gateway ) zo dicht mogelijk houden en steken met een mesje... Voorlopig zijn we daar dus nog niet klaar mee..
Verder hebben en ik de rolluiken allemaal opgemeten maar ben ik het briefje vergeten dus de maten kan ik zo niet hier posten.

Vandaag en morgen ligt het klussen stil en vanaf vrijdag gaan we er 3 weken lang weer hele dagen tegen aan
pi_73235562
3 weken straks dan ga je echt een eind komen hoor
Wel goed dat dat koofje behalve gemaakt dan meteen geplamuurd en geschuurd is scheelt zoveel!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:12:27 #236
248562 Rallydame
pi_73298312
Vandaag voor de start van de vakantie. Ik moet nog 6 uurtjes en dan heb ik ook lekker vakantie.
Kunnen we er 3 weken tegen aan

heeft vandaag voor zichzelf op de planning staan:

- toiletraam schuren en plamuren
- deurkozijnen hal / keuken gronden
- deurkozijn keuken / kelder gronden
- koof in kelder gronden
- kelderraamkozijn gronden
- bijwerken raamkozijnen boven (licht opschuren en plamuur een licht grondverflaagje geven)
- schuren van de lat boven de achterpui
- deze lat gronden
- deurkozijnen boven waar een slot in zat dicht smeren met houtreparatie

Als hij dan daar al een deel van kan doen vandaag dan kan ik vanavond verder gaan met de lijst of zelfs al boven beginnen met lakken.
Vanavond gaat Udo helpen met het leeghalen van zijn tuin. Dan kan ik op m'n gemak verder gronden / lakken.
Morgen als het mee zit kunnen we een start maken met tegelen in de toilet boven. En dan is onze klusvakantie officieel begonnen en kunnen we er weer flink tegen aan
pi_73298355
Heerlijk meis! dan gaat het als een tierelier straks en kun je heel snel gaan verhuizen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:18:46 #238
248562 Rallydame
pi_73298492
Ik hoop het wel . Vind het zo langzamerhand wel tijd worden.
We zaten het gisteren eens allemaal te overdenken maar het is nu eigenlijk voornamelijk tegel, verf en behang werk (muv de badkamer daar moet nog een betonvloer in). Daar zijn we wel heel blij mee en dan is het ook allemaal zichtwerk vanaf nu... We gaan dus lekker hard aan de slag en we zullen zien hoe ver we zijn aan het einde van de 3 weken
pi_73298671
Das echt wel fijn alleen maar zichtwerk en die betonnen vloer..dat moeten wij dus ook nog haha grappig!
Zien we mega tegenop, weer vloerverwarming en leidingen en dan netten pffff dacht dat we dat gehad hadden.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 12:10:28 #240
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_73301534
Skon huiske wordt het, als je ziet hoe het eruitzag toen jullie t kochten!!!

Die balken bovenin vind ik ook super mooi!!
Succes!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_73305894
Hoe hebben jullie dat aangepakt mbt de kozijnen schuren? Zelf gedaan, zoja hoe? Of laten doen, zoja, hoeveel ramen en hoeveel geld! HAHA!

Ik heb behoorlijk uitgedroogde raamkozijnen namelijk, en moeten ook flink geschuurd worden!!
pi_73310447
Hoi.

Mooie tegeltjes! En de balkjes zijn ook mooi geworden zo. Had ik niet gedacht, ik ben meer van de donkere balken... Welke kleuren gaat die slaapkamer krijgen? Of blijft het wit?
It's funny
But not ha-ha funny.
  maandag 5 oktober 2009 @ 12:04:41 #243
248562 Rallydame
pi_73387399
@NouMooiNiet
Dank je wel. We doen ons best

@Xs2Shanna
We hebben de kozijnen elf geschuurd. Eerst met grof schuurpapier (bij ons was 60 grof genoeg) en toen hebben we alles geplamuurd weer opgeschuurd en in de grondverf gezet. Weer licht opgeschuurd en weer gegrond. Nu zijn ze weer licht geschuurd (met 180) en dan komt de eerste laklaag er op.

@Nero
Dank je wel. Wij vinden de balkjes zo licht ook mooier maar we houden we van dat lichte hout. De muur tegenover het raam krijgt een bruin behangetje met barok motiefje. De muur met de buren (dus waar je op kijkt als je binnen loopt) wordt waarschijnlijk bruin. Wat mij betreft blijft het daarbij en wordt de rest rAL 9010 maar daar is het nog niet mee eens. Die wil ook graag de muur rondom het raam bruin. Dus dat vechten we nog even uit (lees hij zal wel "winnen" want ik ben daar wel makkelijk in)

Dinsdag kwam de tegelploeg bij een voor het grote overleg: Hoe gaan we het tegelen van de toilet boven aanpalkken?

Uit dit overleg kwam naar voren dat het precies uit komt als de tegels van het plateau oversteken op de tegels die op de achterwand komen. Welke stukken van de mozaïk zijn dat dan vraag je je misschien af.. Nou deze..

Zaterdag was het dan zover. Op klusdag 100 (!!!) werd dan ook echt de eerste tegel gelijmd. Een mijlpaal in een verbouwing en dat ook nog op zo'n dag. Als ik het had geweten had ik het zo gepland maar kom er echt net pas achter dat het ook klusdag 100 was. Hihi.. wel een leuk toeval vind ik dan

Stap 1: het op maat slijpen van de mozaïk tegels van de achterwand

Stap 2: het op volgorde leggen van snijafval want misschien is het nog ergens anders te gebruiken

Stap 3: het inlijmen van de te tegelen plek
Stap 4: het plaatsen van de eerste tegel of in ons geval het matje

en zijn ouders hebben zich ontfermt over het tegelwerk en na een middagje tegelen zag de achterwand er zo uit

Ondertussen hield ik me bezig met het gronden van het kelderraamkozijn, het deurkozijn en de koof in de kelder

Vervolgens ben ik er maar weer eens goed voor gaan zitten en weer verder gegaan met de trap

Ook het broertje van kwam even langs en heeft mee geholpen met tegelen en het afkrabben van de trap. Dat laatste hield ie echter na een paar minuten al voor gezien want dat was maar niks

En na een middagje bezig zijn met verfabrander en plamuurmes zagen er weer wat treden zo uit

Het duurt even (heel lang) maar dan wordt de trap wel kaal.
Verder hebben we nog een paar nieuwe aanwinsten. Een bergje sierkeien die we gratis mochten hebben

En we hebben de lamp voor boven de eettafel gekocht
http://www.apartdesign.nl(...)bundle-leitmotiv.jpg

Vandaag wordt er niet geklust want we besteden de dag aan het bouwmarktboodschappen doen en het ophalen van het schakelmateriaal in Eindhoven. Gaan we ook meteen langs bij paps en mams om te vertellen hoe gaaf het parachutespringen van gisteren wel niet was . En misschien nog wat klussen bij broerlief.
Tot morgen weer
pi_73388880
Gaahaaf die lamp en wat apart je toilet zeg!!
Ik ben direct uit mijn after lunch dip fijn ook die keien!!
Heb je parachute gesprongen?? Knap!! Lef hoor
Enne ga vanavond ook een fohn ter hande nemen..voor de hoekjes onder de traptreden .
Schiet wel super op zo in de vakantie.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:18:48 #245
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_73396432
ff een vraagske over dat afbranden van de trap...

Waarom gebruik je daar in hemels naam een plamuur mes voor?????

Je weet dat ze daar special krabbers voor hebben ? Die dingen kosten 3-5 euro in verschillende vormen. Koop er een stuk of 4, want ja ze worden bod..., en ga daar je trap mee te lijf. Dat gaat een stuk makkelijker dan met die elcheapo plamuur dingen waar ze ook niet voor bedoeld zijn....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:22:27 #246
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_73403284
Driehoekskrabbers FTW
Ideaal zijn die dingen!

Leuk huis is het Rallydame, niet allemaal mijn smaak, maar wel erg mooi bij elkaar!
Fijn dat je zulke goeie tegelzetters in de familie hebt
En de trap wordt uiteindelijk ook heel netjes, weet ik zeker!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:31:12 #247
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_73403663
VAAAAAAAAAAAAAAKANTIE!!!

Gave lamp en supermooie tegels!
  maandag 5 oktober 2009 @ 22:38:37 #248
11102 knep
Mountainfreak
pi_73409542
Respect . Al meer dan 5 maanden aan het klussen en hoe .
Ik zou het niet op kunnen brengen .
pi_73412822
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef BBQ-kip het volgende:
Driehoekskrabbers FTW
Ideaal zijn die dingen!

YEAH!
pi_73415222
koop ook een mini en één met een ronde kant, perfect voor de trap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')