@NouMooiNiet
Dank je wel. We doen ons best
@Xs2Shanna
We hebben de kozijnen elf geschuurd. Eerst met grof schuurpapier (bij ons was 60 grof genoeg) en toen hebben we alles geplamuurd weer opgeschuurd en in de grondverf gezet. Weer licht opgeschuurd en weer gegrond. Nu zijn ze weer licht geschuurd (met 180) en dan komt de eerste laklaag er op.
@Nero
Dank je wel. Wij vinden de balkjes zo licht ook mooier maar we houden we van dat lichte hout. De muur tegenover het raam krijgt een bruin behangetje met barok motiefje. De muur met de buren (dus waar je op kijkt als je binnen loopt) wordt waarschijnlijk bruin. Wat mij betreft blijft het daarbij en wordt de rest rAL 9010 maar daar is

het nog niet mee eens. Die wil ook graag de muur rondom het raam bruin. Dus dat vechten we nog even uit

(lees hij zal wel "winnen" want ik ben daar wel makkelijk in)
Dinsdag kwam de tegelploeg bij een voor het grote overleg: Hoe gaan we het tegelen van de toilet boven aanpalkken?
![]()
Uit dit overleg kwam naar voren dat het precies uit komt als de tegels van het plateau oversteken op de tegels die op de achterwand komen. Welke stukken van de mozaïk zijn dat dan vraag je je misschien af.. Nou deze..
![]()
Zaterdag was het dan zover. Op klusdag 100 (!!!) werd dan ook echt de eerste tegel gelijmd. Een mijlpaal in een verbouwing en dat ook nog op zo'n dag. Als ik het had geweten had ik het zo gepland maar kom er echt net pas achter dat het ook klusdag 100 was. Hihi.. wel een leuk toeval vind ik dan
Stap 1: het op maat slijpen van de mozaïk tegels van de achterwand
![]()
Stap 2: het op volgorde leggen van snijafval want misschien is het nog ergens anders te gebruiken
![]()
Stap 3: het inlijmen van de te tegelen plek
Stap 4: het plaatsen van de eerste tegel of in ons geval het matje

en zijn ouders hebben zich ontfermt over het tegelwerk en na een middagje tegelen zag de achterwand er zo uit
![]()
Ondertussen hield ik me bezig met het gronden van het kelderraamkozijn, het deurkozijn en de koof in de kelder
![]()
Vervolgens ben ik er maar weer eens goed voor gaan zitten en weer verder gegaan met de trap
![]()
Ook het broertje van

kwam even langs en heeft mee geholpen met tegelen en het afkrabben van de trap. Dat laatste hield ie echter na een paar minuten al voor gezien want dat was maar niks
![]()
En na een middagje bezig zijn met verfabrander en plamuurmes zagen er weer wat treden zo uit
![]()
Het duurt even (heel lang) maar dan wordt de trap wel kaal.
Verder hebben we nog een paar nieuwe aanwinsten. Een bergje sierkeien die we gratis mochten hebben
![]()
En we hebben de lamp voor boven de eettafel gekocht
http://www.apartdesign.nl(...)bundle-leitmotiv.jpg Vandaag wordt er niet geklust want we besteden de dag aan het bouwmarktboodschappen doen en het ophalen van het schakelmateriaal in Eindhoven. Gaan we ook meteen langs bij paps en mams om te vertellen hoe gaaf het parachutespringen van gisteren wel niet was

. En misschien nog wat klussen bij broerlief.
Tot morgen weer