Tja, geheel volgens verwachting uiteraard, desalniettemin vervelend. Laten we vooral verder gaan met het privatiseren van ziekenhuizen, zorginstellingen etc.quote:De eerste geluiden over een stijging van de premie voor de zorgverzekering zijn te horen. Zorgverzekeraar CZ verwacht dat de premie volgend jaar tot tien euro per maand omhoog gaat. De vergrijzing, maar ook de Mexicaanse griep worden mede genoemd als oorzaak voor de stijging.
Het ministerie van Volksgezondheid gaf dit jaar een eenmalige bijdrage, waardoor de ziektekostenpremie niet met zestig euro hoefde te stijgen. "Dat bedrag komt er volgend jaar sowieso bij. We schatten de stijging op minimaal tachtig euro, maar het kan ook zo een tientje per maand worden", zo zegt een woordvoerder van CZ.
De Nederlandse Zorgautoriteit zegt dat de zorgmarkt een vrije markt is en heeft daarom geen mening over prijsstijgingen. "De Nederlandsche Bank kan ingrijpen als de stijging van de kosten niet meer in verhouding staat tot het dekken van de kosten voor de verzekeraar."
Deze?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
Niet Klink maar die andere mongool is de schuldige met z'n grote grafbek dat het niet duurder zou worden....
Hem moeten ze afschieten als een schurftige hond dat die is.
Die ja.quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
Niet Klink maar die andere mongool is de schuldige met z'n grote grafbek dat het niet duurder zou worden....
Zoals je het nu stelt klopt het nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:44 schreef Mr.J het volgende:
En als je dan al eens kosten hebt (tandarts, reisvaccinaties) wordt 't niet eens 100% vergoed. Laat staan als iets buiten je polis valt dat je dan eerst je 200/250 eigen risico mag aanspreken.
Goedkoper kan haast niet, dat is het probleem.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:45 schreef Gulo het volgende:
De zorg is nu al helemaal uitgekleed. Kan je nagaan wat er gebeurt als ziekenhuizen straks zoveel mogelijk winst moeten gaan maken om dit vervolgens uit te keren aan aandeelhouders...
Volgens klink zal het door de concurrentie onderling goedkoper worden.
Guess again...
Het probleem is dat de regering in al haar "wijsheid" heeft besloten dat de zorg geen zorg van de regering is, maar commercieel gedaan moet worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Goedkoper kan haast niet, dat is het probleem.
Ja en het kwartje van Kok krijgen we ook nog terug.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:50 schreef Freak187 het volgende:
Maar als de Mexiaanse Griep is geweken, gaat het bedrag dan weer naar beneden????
Dat dus. Op zich is zo'n verhoging los gezien geen ramp, maar het lijkt wel of er geen einde aan komt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:42 schreef marcb1974 het volgende:
Het zat eraan te komen ja. Beetje jammer dit wel.
De kosten stijgen jaarlijks, dus die 200 is zo gehaald hoor, wees maar niet bang.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Niet erg dat ze het verhogen... maar ze vergeten dat je verplicht bent een zorgverzekeraar te hebben... wat als de kosten straks 200 euro per maand worden per persoon.... of hoger....
Dan komen er nog meer mensen in de schuldsanering, krijgen wij het nog drukker met incasso maatregelen bij patiënten en worden de verzekeraars nog rijker.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
Niet erg dat ze het verhogen... maar ze vergeten dat je verplicht bent een zorgverzekeraar te hebben... wat als de kosten straks 200 euro per maand worden per persoon.... of hoger....
En wie betaald de overheid?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:58 schreef Adfundum het volgende:
Hoe kan de Mexicaanse griep de zorgverzekeraars nu zoveel geld kosten. De overheid koopt de medicijne in en het is nog maar afwachten of de griep echt eorm toeneemt in Nederland.
Mooi systeem he.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Gulo het volgende:
Wat ik trouwens ook storend vind is dat Tokkies en illegalen die geen premie betalen alsnog gewoon geholpen worden.
Ik probeer de premie maar weer een beetje te drukken door het maximale eigen risico te nemen. Ik maak echt nooit gebruik van medische zorg dus dan blijft de premie nog enigszins betaalbaar. Vroeger kreeg ik altijd nog volledige no claim terug maar dat is nu ook niet meer.
Ja, maar wat heeft dat met de zorgpremie te maken? Die gaat naar de verzekeraars, niet naar de overheid.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En wie betaald de overheid?
Idd, wij.
Die medicijnen kosten iets in de trant van 35 miljoen hoorde ik ergens.
Dat geld moet ergens vandaan komen en aangezien wij de regering betalen betalen we dit ook.
Het is zo simpel op te lossen: houd het gewoon in op hun uitkering.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mooi systeem he.
Er is geen ruk veranderd sinds de invoering.
Er werdt gezegt dat dit soort praktijken niet meer voor konden komen...
Yeah right.
Deels maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:01 schreef Gulo het volgende:
Wat ik trouwens ook storend vind is dat Tokkies en illegalen die geen premie betalen alsnog gewoon geholpen worden.
Klopt, maar er is een nieuw mode woord hergeintroduceerd met deze maatregel:quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ja, maar wat heeft dat met de zorgpremie te maken? Die gaat naar de verzekeraars, niet naar de overheid.
Dubbelop dus. Bovendien, 35 miljoen is 2 ¤ per persoon per jaar, niet 10¤ per maand.
Als je echt zo gezond als een vis bent, zou het een optie kunnen zijn om idd niet mee te doen aan die gekkenbende en zelf 50 euro per maand (oid) opzij te zetten voor als er eventueel toch een keer wat is (naast je standaard reserver dus). Zeker als je jong en gezond bent een financieel aantrekkelijk scenario denk ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef L3IPO het volgende:
Zit er steeds meer over te denken om geen zorgverzekering te nemen. Ik betaal me blauw aan die onzin, heb echt zelf NOOIT wat, en als je echt wat hebt zijn ze toch verplicht je te helpen. Het is gewoon belachelijk dat ik 120 euro per maand betaal, volgend jaar dus 130, en als ik ook maar iets wil declareren valt dat of niet onder mijn polis, of heb ik eerst een eigen risico
Ik ben sowieso tegen verzekeringen, en als iets een verplicht tintje heeft, ben ik er al snel tegen. Maar eens uitzoeken wat de consequenties zijn als ik mij niet meer verzeker. Irritant land met alleen maar regels en verplichtingen...niks geen vrijheid hier...
Wat klopt er niet? Ik betaal voor dekking voor tandartskosten, maar een eenvoudig gaatje wordt 75% vergoed. Mocht ik bij de huisarts komen voor weet-ik-veel worden de eerste 2x0,- niet vergoed en zijn voor eigen rekening.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:46 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zoals je het nu stelt klopt het niet
Ook gezonde mensen kunnen voor hoge kosten komen te staan, sportblessures, ongevallen en dergelijke. Je kunt het risico niet nemen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je echt zo gezond als een vis bent, zou het een optie kunnen zijn om idd niet mee te doen aan die gekkenbende en zelf 50 euro per maand (oid) opzij te zetten voor als er eventueel toch een keer wat is (naast je standaard reserver dus). Zeker als je jong en gezond bent een financieel aantrekkelijk scenario denk ik.
Ze kunnen al miljoen bezuinigen op het weggooien van de medicijnen. Mensen in een terminale fase slikken vaak voor honderden of zelfs duizenden euro's aan medicijnen per dag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:09 schreef ethiraseth het volgende:
Het wordt toch het overwegen waard om mensen van 80 geen nieuwe knie of longen meer te geven. Zorg is leuk, maar met de aankomende vergrijzing zal het er toch echt van komen dat vooral oude mensen niet meer alles zomaar kunnen laten doen. Vervelend, maar noodzakelijk. Ik hou graag nog wat geld over van mijn salaris.
Dan doen we daar toch wat aan als we niet meer willen betalen!?!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:10 schreef Netsplitter het volgende:
En dit gaat alleen maar meer geld kosten aangezien we alleen maar ouder worden met z'n allen.
Vriendelijkste vriend, de overheid (wie je daar ook mee moge bedoelen) doet hier wat de politiek haar vraagt en opdraagt. De dragonder die marktwerking in de zorg heet is een fijne hybride van sociaal-democratisch gelijkheidsdenken en christen-democratische efficiëntie zo geroerd dat er van beide geen ruk terecht komt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:53 schreef gateway het volgende:
Wel ja, waarom ook niet. Overheid faalt weer enorm... zoals zovaak. Alles maar privatiseren, commercieel maken..... Volgens mij is er door die acties waar het volgens de overheid goedkoper zou worden door concurrentie, alleen maar duurder geworden en de service nog minder!
Het systeem vaart juist op gezonden mensen, al zou het helemaal niet betaalbaar zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef L3IPO het volgende:
Zit er steeds meer over te denken om geen zorgverzekering te nemen. Ik betaal me blauw aan die onzin, heb echt zelf NOOIT wat, en als je echt wat hebt zijn ze toch verplicht je te helpen. Het is gewoon belachelijk dat ik 120 euro per maand betaal, volgend jaar dus 130, en als ik ook maar iets wil declareren valt dat of niet onder mijn polis, of heb ik eerst een eigen risico
Ik ben sowieso tegen verzekeringen, en als iets een verplicht tintje heeft, ben ik er al snel tegen. Maar eens uitzoeken wat de consequenties zijn als ik mij niet meer verzeker. Irritant land met alleen maar regels en verplichtingen...niks geen vrijheid hier...
Waarom terminale patiënten überhaupt behandelen? Als er iets zinloos is...quote:
Het tandarts deel klopt idd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:08 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Wat klopt er niet? Ik betaal voor dekking voor tandartskosten, maar een eenvoudig gaatje wordt 75% vergoed. Mocht ik bij de huisarts komen voor weet-ik-veel worden de eerste 2x0,- niet vergoed en zijn voor eigen rekening.
Dat is het genaaide van het systeem. Je kunt het risico niet nemen, dus verzeker je jezelf voor de eerste 20 gezonde jaren van je leven voor "slechts" 32.000, waar je vrijwel niets zelf van terugzietquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:11 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ook gezonde mensen kunnen voor hoge kosten komen te staan, sportblessures, ongevallen en dergelijke. Je kunt het risico niet nemen.
Klink was ten tijde van het invoeren van het huidige zorgstelsel de architect ervan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:37 schreef Netsplitter het volgende:
En dan hebben we dus het inkomensafhankelijke stelsel zoals we dat eerder haddenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het is zo simpel op te lossen: houd het gewoon in op hun uitkering.
Maar nee, nu krijgen ze en die toeslag, en ze betalen niets. Per saldo verdienen wanbetalers dus elke maand geld hiermee!
Ik heb nooit begrepen waarom die toeslag niet direct aan de zorgverzekering overgemaakt wordt. Dan zou in ieder geval al weer bijna de helft schelen.
Mwoch, ik heb op een gegeven moment denk ik toch een jaar of 10 de huisarts niet gezien. En ik denk dat dat voor erg veel mensen in een bepaalde leeftijdscategorie geldt. Zeker, het is een risico maar dat zijn verzekeringen altijd.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:11 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Ook gezonde mensen kunnen voor hoge kosten komen te staan, sportblessures, ongevallen en dergelijke. Je kunt het risico niet nemen.
Mondkapje blauwzuur klaar!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom terminale patiënten überhaupt behandelen? Als er iets zinloos is...
Deels mee eens. Maar ik zou het ook grotendeels beperken tot palliatieve zorg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:16 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Waarom terminale patiënten überhaupt behandelen? Als er iets zinloos is...
Maar dat mag toch niet? Ik dacht dat ze dan alsnog het geld komen halen bij je met wat leuke boetes erbovenop.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Als je echt zo gezond als een vis bent, zou het een optie kunnen zijn om idd niet mee te doen aan die gekkenbende en zelf 50 euro per maand (oid) opzij te zetten voor als er eventueel toch een keer wat is (naast je standaard reserver dus). Zeker als je jong en gezond bent een financieel aantrekkelijk scenario denk ik.
That's it. We gaan in de wietteelt J.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:21 schreef Joene het volgende:
Tief maar op met die hoeren zorg verzekering , ik betaal al fucking 138 euro in de maand word het nog duurder
Geen idee. Ik ben zelf een iets te brave burger daarvoor maar kennelijk (volgens dit topic) zijn er hele stammen tokkies die er mee wegkomen ofzo. Sowieso, burgerlijke ongehoorzaamheid is okay.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef MrData het volgende:
[..]
Maar dat mag toch niet? Ik dacht dat ze dan alsnog het geld komen halen bij je met wat leuke boetes erbovenop.
Jammer dat een verzekering in dit land verplicht is, in ieder geval een basisverzekering. De aanvullende verzekeringen kun je nog zelf kiezen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ze zijn wettelijk verplicht je te helpen ook als je niet verzekerd bent.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben zelf een iets te brave burger daarvoor maar kennelijk (volgens dit topic) zijn er hele stammen tokkies die er mee wegkomen ofzo. Sowieso, burgerlijke ongehoorzaamheid is okay.
Consequentie is dat je op een bepaald moment een incassobureau achter je aan krijgt, aangezien verzekeren gewoon verplicht is in dit land of je dat nou wilt of niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef L3IPO het volgende:
Bull, je komt er echt niet zomaar mee wegquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben zelf een iets te brave burger daarvoor maar kennelijk (volgens dit topic) zijn er hele stammen tokkies die er mee wegkomen ofzo. Sowieso, burgerlijke ongehoorzaamheid is okay.
Ook niet waar, dat gaat alleen voor de meest spoedeisende zorg. En daarna moet je echt betalen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ze zijn wettelijk verplicht je te helpen ook als je niet verzekerd bent.
Die Tokkies komen er niet mee weg, de regering verzuimt alleen om er wat aan te doen. Ze roepen wel elke keer van alles over aanpakken en korten op de uitkering etc maar er gebeurt nooit wat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:26 schreef Jarno het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want al die Prachtwijken in nederland flikken het ook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Bull, je komt er echt niet zomaar mee weg
En dat alleen als het levensbedreigend is. Alles daar bovenop mag je toch echt zelf betalen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Joene het volgende:
[..]
Ze zijn wettelijk verplicht je te helpen ook als je niet verzekerd bent.
Lig jij voor de rest dan voor de lol in dat ziekenhuis ? als je maar lang genoeg wacht wordt een bepaalde ziekte of iets vanzelf spoedeisend he.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ook niet waar, dat gaat alleen voor de meest spoedeisende zorg. En daarna moet je echt betalen.
Als je echt nooit iets hebt, waarom heb je dan in godsnaam een aanvullende verzekering genomen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:05 schreef L3IPO het volgende:
Je hebt niet echt een idee hoe de gezondheidszorg werkt he?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Lig jij voor de rest dan voor de lol in dat ziekenhuis ? als je maar lang genoeg wacht wordt een bepaalde ziekte of iets vanzelf spoedeisend he.
jawel hoor maar het is gewoon niet normaal dat er dus wel mensen mee wegkomen waardoor jij en ik meer betalen omdat mevrouw en mijnheer tokkie geen euro willen uitgeven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Je hebt niet echt een idee hoe de gezondheidszorg werkt he?
Dus moet ik 5% van mijn besteedbaar inkomen besteden aan zorg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef Gulo het volgende:
Van de andere kant moet je het ook zo zien dat er gewoon te weinig geld is voor een fatsoenlijk gesubsidieerde gezondheidszorg zoals wij die vele jaren geleden kennen.
Dat is onbetaalbaar geworden. En daar liggen andere oorzaken ten grondslag aan.
Het geld moet ergens vandaan komen / bespaard worden.
Omdat ik eerst collectief verzekerd was wat de baas betaalde, maar na het switchen van baan is deze omgezet naar een niet collectieve verzekering die ik dus ineens zelf moet betalen en uiteraard mag ik niet overstappenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Als je echt nooit iets hebt, waarom heb je dan in godsnaam een aanvullende verzekering genomen?![]()
Verder kun je natuurlijk je eigen risico omhoog gooien zodat je minder premie betaalt.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:29 schreef Joene het volgende:
[..]
Lig jij voor de rest dan voor de lol in dat ziekenhuis ? als je maar lang genoeg wacht wordt een bepaalde ziekte of iets vanzelf spoedeisend he.
Waarschijnlijk omdat het voor de overheid niet meer te betalen was.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Omdat ik eerst collectief verzekerd was wat de baas betaalde, maar na het switchen van baan is deze omgezet naar een niet collectieve verzekering die ik dus ineens zelf moet betalen en uiteraard mag ik niet overstappen
Ik was nooit zo anti overheid en het systeem is verrot enzo, maar feit is wel dat je wordt genaaid waar je bijstaat en ik begrijp eigenlijk gewoon niet zo goed waarom...wat bereikt een Klink bijvoorbeeld met het invoeren van een systeem dat alle burgers verneukt, terwijl het systeem gewoon goed was?
Het systeem was zeker goed. Echter een probleem: het was onbetaalbaar geworden!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
wat bereikt een Klink bijvoorbeeld met het invoeren van een systeem dat alle burgers verneukt, terwijl het systeem gewoon goed was?
Kom maar op dan met de onderbouwing voor je stelling.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef Joene het volgende:
[..]
jawel hoor maar het is gewoon niet normaal dat er dus wel mensen mee wegkomen waardoor jij en ik meer betalen omdat mevrouw en mijnheer tokkie geen euro willen uitgeven.
Dat ben ik wel met je eens. Mensen die er nu onder uit komen zouden wel wat harder aangepakt mogen worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:31 schreef Joene het volgende:
[..]
jawel hoor maar het is gewoon niet normaal dat er dus wel mensen mee wegkomen waardoor jij en ik meer betalen omdat mevrouw en mijnheer tokkie geen euro willen uitgeven.
Die moeten een lintje krijgen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Mensen die er nu onder uit komen zouden wel wat harder aangepakt mogen worden.
Zoeentje die aangetrokken kan worden ter hoogte van hun nekjes.quote:
Ja zodat de hele wereld kan zien dat het klaplopers zijn en we allemaal weten waardoor de premies zo hoog zijn.quote:
bronquote:Arts deelt tweedehands medicijnen uit
Internist windt zich op over vernietigen van goede pillen
Een internist-oncoloog van het Slingeland Ziekenhuis in Doetinchem heeft in een jaar tijd 16.000 euro weten te besparen door overgebleven medicijnen in te zamelen en vervolgens te verstrekken aan andere patiënten.
Hij overtrad hiermee echter de Geneesmiddelenwet. De ziekenhuisleiding heeft daarop de overige medicijnen verzameld en vernietigd. Ook kreeg de arts een schriftelijke reprimande.
De medisch specialist dr. Erik Muller zegt zich mateloos te storen aan de grootschalige vernietiging van overgebleven geneesmiddelen. Daarop besloot hij een jaar geleden overgebleven medicijnen, die patiënten bij hem weer inleveren, te verzamelen. Muller: „Zuinig opgevoed als ik ben. Mijn moeder warmde vroeger zelfs oude thee op.”
Verbranding
Uit eerder onderzoek blijkt dat Nederlanders jaarlijks voor bijna 100 miljoen euro aan geneesmiddelen ongebruikt naar de apotheek brengen of in de chemokar gooien. Om ieder risico te vermijden, worden deze pillen via verbranding vernietigd.
Muller zegt een aantal schappen van zijn archiefkast te hebben ingeruimd voor een eigen redistributiecentrum. „Ik vroeg mijn patiënten overgebleven verpakkingen mee te brengen, peuterde het etiket met de naam eraf en gaf het, met inachtneming van uiterste verbruikdatum, mee aan de volgende patiënt.”
Dat leverde volgens hem louter positieve reacties op.
„Mijn patiënten vonden het een uitstekend initiatief, waaraan ze van harte meewerkten. Soms nam ik tijdens een consult dankon[/url]baar zestig dure pillen in ontvangst om ze bij het volgende alweer te kunnen uitdelen.”
De medicus becijferde vervolgens dat hij in een jaar tijd zestien mille bespaarde. Volgens hem verdienen overgebleven geneesmiddelen ’een beter lot dan de verbrandingsoven van de apotheek’.
Muller: „Als iedereen dit zou doen, zouden we miljoenen kunnen besparen”, al maakt hij daarbij wel de kanttekening dat hij als internistoncoloog „grossiert in gepeperde pillen”.
Nadat de Achterhoekse arts zijn experiment toelichtte in het artsenvakblad Medisch Contact kwam de ziekenhuisdirectie meteen in actie.
„Omdat dit nu eenmaal in overtreding is met de Geneesmiddelenwet”, aldus woordvoerster Saskia de Ree. Volgens de zegsvrouw heeft de arts intussen aangegeven te stoppen met zijn spaaractie. „Hij verklaarde dat hij een statement heeft willen maken. En dat is nu gebeurd.”
Wel kwam het experiment de medicus op een berisping van zijn werkgever te staan.
Volgens een woordvoerder zal de Inspectie voor de Gezondheidszorg verder niet in actie komen tegen de arts.
En daardoor hogere kosten veroorzaken voor ons allemaal. Nee die hebben echt een compliment verdiendquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:47 schreef L3IPO het volgende:
Nee, dat zijn gewoon wel wijze mensen met ballen die zien hoe verrot het systeem is en er gewoon weigeren aan mee te doen
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:47 schreef Revolution-NL het volgende:
GODVERDOMME dit is toch niet meer normaal. Woest wordt ik hiervan.
Ik betaal zometeen dus verdomme 1500 euro premie per jaar. Ik heb nooit wat en als ik een keer wat heb mag ik OOK nog een keer 150 euro lappen.
Dit jaar dus 1500 euro aan premie moeten lappen + 150 euro eigenrisico + 450 euro tandarts dit terwijl ik aanvullend verzekerd ben. Of te wel dit jaar kost de zorg mij 175 euro!!!! per maand
WALGELIJK!![]()
Jij geloof nog in een overheid die goedkoop en efficient werkt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef L3IPO het volgende:
Wat is dan het voordeel van 30 bedrijven die zorg aan kunnen bieden, waar we dus verplicht elk jaar veel geld aan moeten geven, ten opzichte van 1 overheidsinstelling waar we hetzelfde bedrag aan geven? Die zou dan nog groter in moeten kunnen kopen, en hoeft geen winst te maken, waardoor de poliskosten flink lager zouden kunnen zijn?
Geef daarvan de schuld aan het systeem, niet aan deze heldenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:48 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En daardoor hogere kosten veroorzaken voor ons allemaal. Nee die hebben echt een compliment verdiend
Tot dit jaar niet nee. Maar dan denk je goed verzekerd te zijn en dan mag je nog godverdomme 600 euro bijlappenquote:
Jij gelooft dat dat in het bedrijfsleven beter gaat? In een vorm waar de overheid je verplicht om hun producten af te nemen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:49 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jij geloof nog in een overheid die goedkoop en efficient werkt?.
Nederland wil sociaal doen naar asociale mensen die geen reet uitvoeren. Dit ten koste van de nette burger.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
En NOG zijn er in Nederland wachtlijsten van enkele weken tot maanden. Dan gaan de mensen wel naar België, waar de ziekenhuizen beter zijn. En de Belgische inwoners betalen maar een fractie per jaar van wat het in Nederland "moet" kosten.
Wat doet Nederland verkeerd?
Mijn moeder loopt al een jaar met een hernia achtig probleem, en staat nu weer op een wachtlijst van 5 maanden in Nijmegenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
En NOG zijn er in Nederland wachtlijsten van enkele weken tot maanden. Dan gaan de mensen wel naar België, waar de ziekenhuizen beter zijn. En de Belgische inwoners betalen maar een fractie per jaar van wat het in Nederland "moet" kosten.
Wat doet Nederland verkeerd?
Kun je nagaan wat het had gekost als je helemaal niet verzekerd was geweest!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:51 schreef Revolution-NL het volgende:
Tot dit jaar niet nee. Maar dan denk je goed verzekerd te zijn en dan mag je nog godverdomme 600 euro bijlappen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |