Kersjes, denk je niet dat als hij echt honger zou hebben hij het dan later op de dag wel zou inhalen?
Erg fijn trouwens dat het zo goed haat op de peuterspeelzaal. Zo te horen vond hij het erg leuk!
Ingrid, veel plezier in de Efteling. De trein gaat ze vast ook wel leuk vinden.
Neem bijvoorbeeld wat stiften een kleurboek mee en een leesboekje.
Ik ben blij dat wij al een tijdje voorbij de dwarse periode zijn, want dat duurde me toch lang.

Damian luistert nu erg goed en ik kan me de laatste keer dat hij straf kreeg niet eens herinneren.
Met Damian gaat het verder erg goed. Het gaat allemaal zo snel de laatste tijd. Ik mis af en toe echt mijn kleine mannetje, maar toch is het erg leuk om al die ontwikkelingen te zien.
De laatste weken eet Damian ineens alsof hij het van de afgelopen 2,5 jaar moet inhalen.. Hij heeft periodes erg slecht gegeten. Hij wilde dat niet en durfde niet te proeven. En nu wil hij ineens overal hapjes van en vindt hij alles lekker. Hij eet zelfs hele borden leeg. Erg fijn dat hij ineens zo kan genieten van eten.
Verder is het gewoon erg leuk om hem te horen kletsen. Hij babbelt de hele dag en begint nu ook vergelijkingen te maken zoals: zo hoog als de wolken.

Alleen van kleuren snapt hij nog steeds helemaal niks. Zijn favoriete kleur is roze, maar dat noemt hij blauw.

Damian is op het moment ook heel erg met letters en cijfers bezig. Hij kan bijna alle letters van het alfabet benoemen en wil tijdens het voorlezen ook elke keer weten welke letters het zijn.
Ik dacht eigenlijk dat het op deze leeftijd meer herkenning was in plaats van begrijpen. Toch lijkt het dat hij de betekenis steeds beter gaat begrijpen. Hij weet van vrijwel alle letters dat je ze op 2 manieren kan uitspreken: Zoals Ef en fff en begint er nu regelmatig woorden mee te maken, zoals fiets.