abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:51:32 #81
3542 Gia
User under construction
pi_71881410
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:40 schreef franksetank het volgende:

[..]

voorjaarsvakanties en zo.
ik vind het altijd zo raar dat ik en mijn vrienden dan wel altijd goedkope accomodatie kunnen regelen.
we hadden onze eigen tent bij ons, behalve ik, ik sliep idd onder de blote hemel op mijn luchtbedje
maar goed, een koepeltentje kun je altijd lenen of ergens heel goedkoop kopen.
idem voor camping kookgerei.

of je neemt een hostel, betaal je ook een paar euro per dag en heb je vaak een gemeenschappelijke keuken erbij.
Campinggerei voor een gezin met kinderen is niet zo goedkoop.

Enneh, ook de voorjaarsvakantie is duurder dan de week daarvoor of de week daarna. Vakantieparken en campings weten dat en profiteren daarvan.
pi_71881677
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Iemand een helpende hand reiken, een voorzet geven of hoe je het ook noemen wil, prima.
Ik vind dat mensen het daarna zelf moeten doen. Ik zie teveel mensen, oa ook op TV en
in de praktijk, die een zielig verhaal ophangen en vervolgens in een hoekje gaan zitten huilen.
Dat kan en daar is voor eventjes niets mis mee maar daarna gaat het leven gewoon verder.
In mijn ogen zijn dat dus apatische negertjes (nofi) die nooit zullen veranderen als
je alles voor ze blijft regelen. Hun eigenwaarde en eigen initiatief boor je daarmee de grond in.
Voedselbank is dus ook aan tijdlimiet gebonden, en alleen bij wijze van hoge uitzondering wordt daarvan afgeweken .. dat het alleen tijdelijk hulp is is het uitgangspunt en je wordt, als het goed gaat, dus op het juiste spoor gezet naar zelfredzaamheid. En daarbij heeft de een blijkbaar wat meer hulp nodig dan de ander ..
pleased to meet you
pi_71881850
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:40 schreef franksetank het volgende:

[..]

voorjaarsvakanties en zo.
ik vind het altijd zo raar dat ik en mijn vrienden dan wel altijd goedkope accomodatie kunnen regelen.
we hadden onze eigen tent bij ons, behalve ik, ik sliep idd onder de blote hemel op mijn luchtbedje
maar goed, een koepeltentje kun je altijd lenen of ergens heel goedkoop kopen.
idem voor camping kookgerei.

of je neemt een hostel, betaal je ook een paar euro per dag en heb je vaak een gemeenschappelijke keuken erbij.
Leuk voor jou dat je de kosten kan delen met een grotere groep en het daardoor voor jou alleen heel goedkoop wordt, maar wat heeft dat te maken met de kosten voor een gezin?
pleased to meet you
pi_71882059
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:49 schreef Gia het volgende:

Dus zeggen dat iemand met minder dan modaal nergens recht op heeft, klopt gewoon niet.
Ik moet af gaan op hetgeen ik hoor daar ik er zelf niets mee te maken heb.
Dit jaar schijnt wel het toetsingsbedrag voor de huursubsidie lager te zijn dan voorheen
zodat meer mensen aanspraak kunnen maken op huursubsidie.
Maar dan nog praat je over tientjes.
Ik zit er in deze dus naast en heb jij gelijk.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71882256
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Campinggerei voor een gezin met kinderen is niet zo goedkoop.

Enneh, ook de voorjaarsvakantie is duurder dan de week daarvoor of de week daarna. Vakantieparken en campings weten dat en profiteren daarvan.
vakantieparken moet je ook niet heen gaan als je een goedkope vakantie wil.
campinggerei duur?
man, neem een bbq mee en een gasbrandertje met een pan.
ik neem aan dat je zelf wel bestek hebt en een paar plastic borden en bekers (anders ga je naar de action).
je moet natuurlijk ook wel willen he maar goedkoop op vakantie en toch een leuke tijd kan echt wel.
pi_71882283
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:15 schreef moussie het volgende:

[..]

Leuk voor jou dat je de kosten kan delen met een grotere groep en het daardoor voor jou alleen heel goedkoop wordt, maar wat heeft dat te maken met de kosten voor een gezin?
als je voor meerdere mensen kookt word de maaltijd vaak goedkoper, of dat nu een gezin is of een studentenhuis.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:55:41 #87
3542 Gia
User under construction
pi_71882542
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:28 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ik moet af gaan op hetgeen ik hoor daar ik er zelf niets mee te maken heb.
Dit jaar schijnt wel het toetsingsbedrag voor de huursubsidie lager te zijn dan voorheen
zodat meer mensen aanspraak kunnen maken op huursubsidie.
Maar dan nog praat je over tientjes.
Ik zit er in deze dus naast en heb jij gelijk.

Ik heb ingevuld van januari tot juli 2009. Dit jaar dus.
pi_71882594
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:28 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Dat besteedbaar inkomen betekent dus in de praktijk dat er nagenoeg geen werkende mensen in aanmerking komen voor voedselpakketten.
[..]

Bron:
http://parlis.nl/pdf/kamervragen/KVR25043.pdf
PDF!!
tsja. nu je dit zo aantoont kan ik het enkel beamen. dus blijkbaar levert een uitkering toch echt minder inkomen dan werk. om even slinks terug te komen dan op een ander twistpuint wat hier voorbij kwam.....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:02:24 #89
3542 Gia
User under construction
pi_71882662
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:40 schreef franksetank het volgende:

[..]

als je voor meerdere mensen kookt word de maaltijd vaak goedkoper, of dat nu een gezin is of een studentenhuis.
Met dat verschil dat al die studenten meebetalen, die kinderen niet.

Verder heb je voor kinderen wel wat meer nodig dan alleen een gasbrandertje, zeker als ze nog klein zijn.
Onze kinderen zijn nu groot, dus wij hebben onze bungalowtent van vroeger, pas verkocht. En jawel aan een gezin met nog jonge kinderen. Die mensen waren er echt blij mee.
Ons gezin kan het wel doen met een paar kleine tentjes, slaapmatjes en slaapzakken. Wij hebben ook niet per se een zwembad nodig, omdat onze kids wel op zichzelf kunnen passen en dus ook een duik in zee kunnen nemen. Met hele jonge kinderen heb je echt wel een camping nodig met de nodige voorzieningen, zoals zwembad, douche met kleed- verschoningsruimte voor de kids. Je kunt je baby niet midden in een douchegebouw op de grond verschonen, natuurlijk. Een beetje vermaak op de camping voor de kids, een miniclub is ook wel zo fijn. En dan kom je al gauw aan kosten voor één plaats van minimaal 24 euro per overnachting. Wil je een extra tent? Electriciteit? Komt er nog wat extra bij. En dan heb ik het over een goedkope camping met minimale voorzieningen. Is er een zwembad, miniclub, fatsoenlijke douchegebouwen en eventueel een winkeltje, dan zit je al gauw op 40 euro per nacht. En dat kun je niet delen met z'n vieren.
pi_71882859
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat een onzin, ik heb trouwens geen behoefte aan allemaal de zelfde mensen. Lijkt me vreselijk sáái

En als ik jou zo bezig zie dan hoop ik toch wel dat JOUW kwaliteit er in de loop der jaren op vooruitgaat.
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. De 'zwakkeren' van onze samenleving gingen vroeger simpelweg dood.
pi_71882913
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 18:58 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja. nu je dit zo aantoont kan ik het enkel beamen. dus blijkbaar levert een uitkering toch echt minder inkomen dan werk. om even slinks terug te komen dan op een ander twistpuint wat hier voorbij kwam.....
Daar is niets slinks aan. (mooi woord)
Qua inkomen is een uitkering absoluut minder dan een salaris, is ook geen twistpunt.
Wat je van dat salaris over kunt houden tov een uitkering is een twistpunt.
Daarnaast heeft iemand met een uitkering meestal recht op de maximale subsidie's e.d.
terwijl mensen die werken slechts minimaal daarvan kunnen profiteren, zoals gebleken is. (dank Gia)
Ik blijf erbij dat de verhouding scheef is als je per saldo nagenoeg hetzelfde overhoudt
van je salaris als iemand anders aan uitkering heeft.

Het komt er op neer, gechargeerd, dat je 40 uur p/w moet werken om een paar tientjes meer te hebben
dan een uitkeringstrekker en dat vind ik niet correct.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71882978
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:30 schreef moussie het volgende:

[..]

Die laatste groep zie je dan ook niet op de televisie bij SBS6, die zijn niet interessant .. dat je als zakenman met schulden kan blijven zitten waardoor je ver onder het bestaansminimum moet leven is geen nieuws dat het SBS6 publiek wil zien .. die willen 2 dikke dames die roken als sloten
Dan denk ik dat je verkeerde risico's neemt als je op die manier ten onder gaat.
Een faillissement is er namelijk o.a. om je te helpen niet een schuldenput te worden als je bedrijf over de kop gaat.

Daarnaast is het een risico dat je accepteert als je gaat ondernemen. Je weet het dus.
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:12 schreef Fockker het volgende:

[..]

Dat wordt het tijd dat je je oogkleppen eens afzet en eens om je heen kijkt.
Ik vind het prima dat je zo'n opmerking tegen me aanflikkert, maar dan verwacht ik ook voorbeelden.
pi_71883186
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:16 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Qua inkomen is een uitkering absoluut minder dan een salaris, is ook geen twistpunt.
Daarnaast heeft iemand met een uitkering meestal recht op de maximale subsidie's e.d.
terwijl mensen die werken slechts minimaal daarvan kunnen profiteren, zoals gebleken is. (dank Gia)
Ik blijf erbij dat de verhouding scheef is als je per saldo nagenoeg hetzelfde overhoudt

Het komt er op neer, gechargeerd, dat je 40 uur p/w moet werken om een paar tientjes meer te hebben
we hebben het hier over besteedbaar inkomen he. een paar tientjes per week doet dan al heel veel. en ja. een stratenmaker verdient nu eenmaal heel wat minder dan een arts. het klopt dat tussen ongeschoolde arbeid en uitkering weinig verschil zit (maar nog altijd wel iets). je kan dus dan voor hetzelfde geld stellen dat het oneerlijk is dat ongeschoolde arbeid zo laag betaalt tov geschoolde arbeid. beter nog: geschoolde arbeid moet eerst in geinvesteerd worden eer dat die persoon gaat werken. beiden zijn heus noodzakelijk in de maatschappij, dus wie dient dan voorrang te krijgen?

en pfff; al die mensen die roepen dat ze best rond kunne n komen van een uitkering: ik daag jullie uit om het 3 maanden te doen. kijken of jullie er dan nog zo over denken
pi_71883228
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je verkeerde risico's neemt als je op die manier ten onder gaat.
Een faillissement is er namelijk o.a. om je te helpen niet een schuldenput te worden als je bedrijf over de kop gaat.

Daarnaast is het een risico dat je accepteert als je gaat ondernemen. Je weet het dus.
[..]

Ik vind het prima dat je zo'n opmerking tegen me aanflikkert, maar dan verwacht ik ook voorbeelden.
het ligt er maar aan wat voor onderneming je draait hoor. er zijn zat voorbeelden te bedenken waarin de ondernemer er waarlijk niets aan kan doen. ondernemen is netwerken. jij handelt in spullen en/of diensten. wat als je opdrachtgevers niet meer kunnen betalen? kijk daarover maar eens in het BB&B topic!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:14:50 #95
3542 Gia
User under construction
pi_71884333
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:16 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Je kunt die mensen toch ook niet dood laten gaan, door nog minder uitkering.... Niet iedereen kan er iets aan doen dat hij/zij in de bijstand zit.

Verder krijgen mensen die een uitkering hebben, die gelijk staan aan de laagste inkomens geen voedsel van de voedselbank. Die kunnen dat namelijk over het algemeen nog prima zelf betalen.

En tja, er zullen altijd mensen zijn die voor dat tientje meer niet gaan werken en liever thuis zitten, maar geloof maar niet dat het makkelijk is om in de bijstand te zitten.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:28:27 #96
3542 Gia
User under construction
pi_71884717
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:30 schreef simmu het volgende:

[..]

het ligt er maar aan wat voor onderneming je draait hoor. er zijn zat voorbeelden te bedenken waarin de ondernemer er waarlijk niets aan kan doen. ondernemen is netwerken. jij handelt in spullen en/of diensten. wat als je opdrachtgevers niet meer kunnen betalen? kijk daarover maar eens in het BB&B topic!
Inderdaad. Mijn vader was vroeger zelfstandige en is failliet gegaan door de opkomst van de supermarkten. Nu had hij natuurlijk hard kunnen zijn en het erop aan laten komen, oftewel, failliet verklaren en niemand betalen, maar zo steekt hij niet in elkaar. Hij heeft dus een persoonlijke lening bij de bank gesloten om al zijn leveranciers nog te kunnen betalen. Tja, en dan heb je dus toch schuld over.

Hij is nu bijna 70, mijn moeder ook en behalve hun AOW'tje hebben ze helemaal niks.
En geloof me maar, die hebben nog teveel om gebruik te kunnen maken van zoiets als een voedselbank.
Oftewel, wil je zo'n pakket krijgen, dan moet je nog minder dan niks hebben.

Mensen met 2 inkomens hebben zeker meer.
pi_71885581
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:28 schreef simmu het volgende:

[..]

en pfff; al die mensen die roepen dat ze best rond kunne n komen van een uitkering: ik daag jullie uit om het 3 maanden te doen. kijken of jullie er dan nog zo over denken

Mijn moeder had jarenlang een uitkering en ik ben in die tijd niks tekort gekomen. We dronken water en Z merk cola. We aten ¤0,30 brood. Mijn moeder kocht haar spullen bij de aldi en de lidl en ook ging ze naar de markt om daar onze groenten en fruit goedkoop te scoren. voor kip ging ze rechtstreeks naan de slager omdat dat het voordeligst is. Ja, je moet dan zelf die darmen en ingewanden eruit halen maar voor het bedrag dat je daarmee bespaart is dat het waard.

Soms gingen we zondags na de kerk (- 10% inkomen ) naar de rommelmarkt daar mocht ik me met een tientje uitleven. We hadden een playstation 1 terwijl de tweede al uit was helemaal geweldig was dat omdat we dan met ons tientje onze spellen goedkoop konden halen.
Wij gingen trouwens bijna elk jaar op vakantie. Of we gingen logeren bij een tante aan de andere kant van Nederland of ze boekte samen met een werkende tante een last minute bij een bungalow park.

Toen de wasmachine stuk was, liet ze zo'n junk het onder strenge bewaking repareren, hij was er erg goed in

Rondkomen met een uitkering kan dus wel, je moet gewoon prioriteiten stellen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_71885666
tuurlijk kan het wel! maar vraag je moeder ook eens hoeveel zorgen ze heeft gehad, hulde voor haar trouwens hoor!

en het is altijd een kwestie van prioriteiten stellen, je kan ook als gezin op 1 inkomen genoegen nemen met huren en sparen tot je wel een huis kan kopen tenslotte

maar laten we terugkomen op het onderwerp. zagen jullie het linkje nog at ik postte over dat de minister laatst europese hulp voor voedselbanken mede wegstemde?
pi_71885976
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 19:19 schreef McKillem het volgende:

[..]

En als je werkt weet je dat je werkeloos kan raken, als je trouwt en kinderen krijgt weet je ook niet van tevoren wat er gaat gebeuren, en als je nu nog gezond bent, knijp dan in je handen en geniet ervan, want zelfs al leef je nog zo bewust en verantwoord, ook jij kan morgen ziek en afhankelijk worden .. aan alles wat je doet zit risico.

En ja leuk zo'n faillietverklaring, maar zover ik weet probeert een curator dan wel de schuld op je te verhalen, en wat je inkomen dan ook is op zo'n moment, daar wordt beslag op gelegd .. dus daar zit je dan met je ¤ 150 per maand om van te leven
pleased to meet you
pi_71886458
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 21:01 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Mijn moeder had jarenlang een uitkering en ik ben in die tijd niks tekort gekomen. We dronken water en Z merk cola. We aten ¤0,30 brood. Mijn moeder kocht haar spullen bij de aldi en de lidl en ook ging ze naar de markt om daar onze groenten en fruit goedkoop te scoren. voor kip ging ze rechtstreeks naan de slager omdat dat het voordeligst is. Ja, je moet dan zelf die darmen en ingewanden eruit halen maar voor het bedrag dat je daarmee bespaart is dat het waard.

Soms gingen we zondags na de kerk (- 10% inkomen ) naar de rommelmarkt daar mocht ik me met een tientje uitleven. We hadden een playstation 1 terwijl de tweede al uit was helemaal geweldig was dat omdat we dan met ons tientje onze spellen goedkoop konden halen.
Wij gingen trouwens bijna elk jaar op vakantie. Of we gingen logeren bij een tante aan de andere kant van Nederland of ze boekte samen met een werkende tante een last minute bij een bungalow park.

Toen de wasmachine stuk was, liet ze zo'n junk het onder strenge bewaking repareren, hij was er erg goed in

Rondkomen met een uitkering kan dus wel, je moet gewoon prioriteiten stellen.
Dat is wat ik eerder al zei, je moet je prioriteiten kunnen stellen .. het is beslist geen luxe leven, je kan er net van rondkomen als je verstandig bent .. maar spontaan iets kopen, die jurk voor een tientje, of met je vrienden naar de bios, uitgaan waar je entree moet betalen, een leuk concert bezoeken, of te wel, even ontspannen, stoom afblazen, iets leuks doen voor jezelf, dat zit er niet in ..

Maar ja, probeer dat maar aan het verstand te krijgen van mensen die hun wijsheid bij SBS6 vandaan halen, die denken dat iedereen in de bijstand een tokkie is die bier zuipend en kettingrokend voor de TV hangt
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')