abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71865311
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies, want alleen dan kun je de vergelijking maken
Dat was dan ook precies het punt. Hoeveel parallellen moeten er te trekken zijn voordat de vergelijking opeens wel te maken is? Maar nee, Wilders is een good guy en Hitler was een bad guy, zoals iedereen weet, dus die vergelijking is natuurlijk fout; en dat is dat, blijkbaar. Voor de rest geen enkele inhoudelijke tegenwerping te vinden.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:53:14 #277
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_71865336
Big deal. Iedereen vergelijkt de man met Hitler. Nieuwswaarde nul komma nul.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_71865412
quote:
“Hitler was ook democratisch gekozen. Dat vergeten we soms.
Spreek voor je zelf dom varken.
Iets wat we nooit geleerd hebben kunnen we ook niet vergeten.

[ Bericht 18% gewijzigd door badwurm op 14-08-2009 01:09:14 ]
Het gebruik van de omschrijving "Joodse kolonisten" zoals algemeen het gebruik is in de Nederlandse pers is van het zelfde walgelijk lage niveau als het gebruik van de term "Gastarbeiders" voor de vijfde generatie van immigranten in Nederland.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:37:45 #279
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_71865849
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Doe niet zo dom .. het beleid dat (liefst) wil uitvoeren natuurlijk, waar die op gekozen wordt .. of breng jij je stem uit op een politicus/partij zonder te weten welk beleid die wil gaan voeren ?
Hij kan zoveel willen, het is dom om te denken dat hij *aan de macht* komt en continu in een stuip te schieten als hij uitspraken doet.
Hij gáát geen beleid voeren dus men moet niet zo janken.
pi_71866028
30 kamerzetels houdt in dat hij er 120 niet heeft, toch?
en als de andere partijen er nou met standvastig beleid voor zorgen dat schurken achter de tralies komen en blijven, ongeacht afkomst of geloof, houdt hij er nog maar heel weinig over.
toch/
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 01:56:47 #281
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_71866045
Dat wijf met die hoofddoek
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_71866060
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hij kan zoveel willen, het is dom om te denken dat hij *aan de macht* komt en continu in een stuip te schieten als hij uitspraken doet.
Hij gáát geen beleid voeren dus men moet niet zo janken.
het gaat om het beleid dat hij voorstaat en het gedachtegoed wat daaraan ten grondslag ligt .. wat die man zit te propageren is best wel beangstigend mi en doet in essentie weinig onder voor de fundamentalistische gelovige die niets moet hebben van andersdenkenden .. nog beangstigender is dat er zo veel mensen in mee gaan

En tja .. mijn moeder (van 1911) heeft dat toen meegemaakt, en die kon mij dus uit eerste hand vertellen dat er toen ook aardig wat mensen waren die dachten dat je die man niet serieus hoeft te nemen .. en toen was die ineens wel aan de macht
pleased to meet you
pi_71867110
Wilders: Elatik is superdomme gans

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Geert Wilders maakt gehakt van de Amsterdamse PvdA-stadsdeelvoorzitster Fatima Elatik, die de politiek van de PVV'er vergelijkt met die van Adolf Hitler. "Wat een superdomme gans", reageerde Wilders gisteren.

De Marokkaans-Nederlandse Elatik windt zich op over de Kamervragen van de PVV, die wil weten hoe het moslimdeel van de bevolking in ons land zich de komende decennia ontwikkelt. "Nog even en ze gaan ons dna analyseren om aan te tonen dat we niet deugen", twitterde Elatik. "Volgens mij was er een andere politicus in Europa, zo'n 60 jaar geleden, die dat ook deed bij een ander semitisch volk."

Wilders reageert gebeten: "De demonisering door de PvdA gaat maar door. Ik hoop dat ze zich realiseren waar dit toe kan leiden."

Fotootje van het domme gansje:
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71867275
Ik moet altijd glimlachen als Wilders anderen demonisering verwijt
pi_71867303
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Zo'n bericht heeft trouwens alleen in Nederland nog nieuwswaarde. De BBC beschrijft Wilders al jaren als far-right Dutch MP Geert Wilders, Le Monde heeft het over député néerlandais d'extrême droite Geert Wilders, enz.
Viel me in Duitsland ook weer op. Daar zijn ze veel duidelijker en minder politiek correct over dit soort politici. Daar ligt de geschiedenis misschien nog wat beter in het geheugen. Hier regeert de angst en de ontkenning.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:09:51 #286
137949 Disana
pi_71867898
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Viel me in Duitsland ook weer op. Daar zijn ze veel duidelijker en minder politiek correct over dit soort politici. Daar ligt de geschiedenis misschien nog wat beter in het geheugen. Hier regeert de angst en de ontkenning.
We zijn hier terecht bang voor polarisatie. Wilders maakt daar dankbaar gebruik van door te polariseren dat het een lust is.
pi_71867956
Maar goed, ik denk dat het niet slim is om die jaren 30 vergelijkingen te maken, hoe terecht ze ook zijn. Op dat gebied is er gewoon een taboe en heerst de censuur en wordt je kop afgehakt. Dus het is weinig zinvol en efficient.
pi_71868091
Dit vind ik wel heel erg hysterisch, 'kop afhakken'. Ik vind deze vergelijkingen populisme en demagogie en een beetje van hetzelfde niveau waartegen men ageert.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:20:48 #289
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71868114
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 01:58 schreef moussie het volgende:
en toen was die ineens wel aan de macht
Democratisch gekozen, volgens Elatik.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71868127
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:19 schreef damian5700 het volgende:
Dit vind ik wel heel erg hysterisch, 'kop afhakken'. Ik vind deze vergelijkingen populisme en demagogie en een beetje van hetzelfde niveau waartegen men ageert.
Misschien is het wat populistisch maar ik denk dat het een oprechte zorg en angst is. Waarom zouden we de angsten en zorgen van de Wilders-aanhangers wel serieus moeten nemen en van de mensen bij wie deze islamofobie tegen de borst stuit, niet?
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:27:22 #291
137949 Disana
pi_71868231
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien is het wat populistisch maar ik denk dat het een oprechte zorg en angst is. Waarom zouden we de angsten en zorgen van de Wilders-aanhangers wel serieus moeten nemen en van de mensen bij wie deze islamofobie tegen de borst stuit, niet?
Ik vind het gemak en de heftigheid waarmee de laatsten worden weggezet als PvdA'ers en linkschmensen nogal stuitend.
pi_71868248
Ik heb telkens de neiging om te denken dat mensen die zulke zaken bezigen ervan overtuigd zijn dat zij hiermee een beter mens worden. Dat ze tegen de buurvrouw kunnen zeggen; 'Ik heb vandaag een goede daad verricht. Ik heb Geert Adolf genoemd op de Twitter.Ik ben goed en Geert is nazi.'

En natuurlijk moet dit vooral onder media-aandacht wereldkundig gemaakt worden om nog eens te benadrukken dat men aan de goede (lees: moreel superieure) kant staat.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:30:12 #293
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_71868302
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik vind het gemak en de heftigheid waarmee de laatsten worden weggezet als PvdA'ers en linkschmensen nogal stuitend.
inderdaad.

Ik vind het best eng, als je al kinderen die net geboren zijn gewoon op basis van hun naam, dus etnische achtergrond, al als gevaar voor de maatschappij gaat beschouwen. En des te enger dat een groot deel dit niet als abnormaal beschouwt.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:31:03 #294
137949 Disana
pi_71868323
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:28 schreef damian5700 het volgende:
Ik heb telkens de neiging om te denken dat mensen die zulke zaken bezigen ervan overtuigd zijn dat zij hiermee een beter mens worden. Dat ze tegen de buurvrouw kunnen zeggen; 'Ik heb vandaag een goede daad verricht. Ik heb Geert Adolf genoemd op de Twitter.Ik ben goed en Geert is nazi.'

En natuurlijk moet dit vooral onder media-aandacht wereldkundig gemaakt worden om nog eens te benadrukken dat men aan de goede (lees: moreel superieure) kant staat.
Ze zei het op Twitter en de Telegraaf heeft het watertandend opgepikt.
pi_71868352
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:31 schreef Disana het volgende:

[..]

Ze zei het op Twitter en de Telegraaf heeft het watertandend opgepikt.
Twitter is dan ook een openbaar medium en bovendien is Elatik een Amsterdamse bestuurder.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:32:53 #296
137949 Disana
pi_71868359
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:30 schreef Beregd het volgende:

[..]

inderdaad.

Ik vind het best eng, als je al kinderen die net geboren zijn gewoon op basis van hun naam, dus etnische achtergrond, al als gevaar voor de maatschappij gaat beschouwen. En des te enger dat een groot deel dit niet als abnormaal beschouwt.
Na de moord op Pim Fortuyn weten we niet goed wat we met Wilders aan moeten. We staan erbij en kijken ernaar. Daar kunnen we wel eens spijt van krijgen.

Een ander punt is dat zijn aanhang ongemeen mondig en kwaad is. Als je iets van Wilders' zegt, zeg je iets van je buurman of je collega. En dat praat niet zo lekker.
  † In Memoriam † vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:34:02 #297
137949 Disana
pi_71868381
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:32 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Twitter is dan ook een openbaar medium en bovendien is Elatik een Amsterdamse bestuurder.
Ik keur haar vergelijking niet goed (alhoewel ze gelijk heeft). Maar zo wereldkundig maakte ze het niet. Het was juist de krant van de Wilders-stemmer die het aan de grote klok hing.
pi_71868429
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:28 schreef damian5700 het volgende:

Je denkt dat mensen niet oprecht bezorgd zijn over Wilders c.s. ?
pi_71868444
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Je denkt dat mensen niet oprecht bezorgd zijn over Wilders c.s. ?
Mensen? Die kan het weinig interesseren. Politici kan het interesseren; immers, elke stem die naar Wilders gaat is er 1 minder voor hun eigen zetel op het pluche.
pi_71868457
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:34 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik keur haar vergelijking niet goed (alhoewel ze gelijk heeft). Maar zo wereldkundig maakte ze het niet. Het was juist de krant van de Wilders-stemmer die het aan de grote klok hing.
Als bestuurder heb je een publieke functie en ben je niet alleen voor gelijkgestemden, bijvoorbeeld de eigen geloofsgemeenschap, maar het hele stadsdeel.
Dat betekent onverkort dat alle mening en uitspraken extra gewogen worden en men er meer belang aan hecht dan dat ik hier duizend maal Geert is Adolf tik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')