Daar zat ik ook meteen aan te denken iddquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Wat een onzin, uit een correlatie kan geen oorzakelijk verband worden afgeleid.
Jij kan beter blaffenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik had vroeger een onzichtbare hondtelt dat ook?
Waarom niet? Het is te testen, hoewel het dan wel alleen om verbale intelligentie gaat.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Omdat het net zo goed andersom kan zijn: "Slimmere kinderen bedenken vaker denkbeeldige vriendjes" of een derde factor als gemeenschappelijke oorzaak: "Veel fruit eten maakt kinderen slimmer en stimuleert het bedenken van denkbeeldige vriendjes".quote:Op zondag 16 augustus 2009 12:17 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is te testen, hoewel het dan wel alleen om verbale intelligentie gaat.
Ik kan me voorstellen dat men tot deze conclusie komt. Als je in je fantasiewereld oefent om denkbeelden duidelijk te verbaliseren zul je dat in het dagelijks leven ook beter kunnen.
quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:22 schreef Flurry het volgende:
[..]
Omdat het net zo goed andersom kan zijn: "Slimmere kinderen bedenken vaker denkbeeldige vriendjes" of een derde factor als gemeenschappelijke oorzaak: "Veel fruit eten maakt kinderen slimmer en stimuleert het bedenken van denkbeeldige vriendjes".
Dat er een samenhang wordt gevonden tussen slimme kinderen en het hebben van denkbeeldige vriendjes zegt niets over een eventuele oorzaak-gevolg relatie. Toch wordt zo'n conclusie in de OP getrokken. Die conclusie is dus onzin, de samenhang niet - die is immers onderzocht.
Ik ook!! Dat deed die ene van The A-Team en was best cool dus jeweets ik ging ook doenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik had vroeger een onzichtbare hondtelt dat ook?
Het valt wel mee hoor. Volgens mij gaat het om deze publicatie:quote:Op zondag 16 augustus 2009 14:27 schreef Kjerring het volgende:
[..]
dat dus.
Ik zou het ook eerder andersom zoeken, of eigenlijk wordt dat vaak zo gezegd zelfs.
Slimme kinderen hebben een levendige fantasie > hebben denkbeeldige vriendjes en vinden lezen leuk.
Hoe durven ze dit te publiceren
In de publicatie staat notabene ook expliciet:quote:A Good Story: Children With Imaginary Companions Create Richer Narratives
Gabriel Trionfi and Elaine Reese
Abstract
In line with theories that children's pretend play reflects and extends their narrative skills, children with imaginary companions were predicted to have better narrative skills than children without imaginary companions. Forty-eight 5-1/2-year-old children and their mothers participated in interviews about children=s imaginary companions. Children also completed language and narrative assessments. Twenty-three of the children (48%) were deemed to have engaged in imaginary companion play. Children with and without imaginary companions were similar in their vocabulary skills, but children with imaginary companions told richer narratives about a storybook and a personal experience compared to children without imaginary companions. This finding supports theories of a connection between pretend play and storytelling by the end of early childhood
quote:Because our main finding is limited to a concurrent correlation between children's imaginary companion play and their narrative skills, however, there is always the possibility that children with better language or narrative skills are driven to create an imaginary companion as an outlet for their verbal expression, or that a third variable can account for this relation.
Omdat het onderzoek slechts aantoont dat mensen met onzichtbare vrienden betere verhaaltjes kunnen vertellen en daar zijn religieuzen heel goed in.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zijn religieuze mensen dan zo dom?
quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zijn religieuze mensen dan zo dom?
Gelukkig maar dat jij er bent om het die onderzoekers te vertellen. Dat zullen ze zelf vast niet weten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:20 schreef Flurry het volgende:
Geweldigquote:
Lees eens wat artikelen uit de hoek van de sociale wetenschappen, dan sta je versteld hoe veel volstrekt incompetente onderzoekers daar rondlopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat jij er bent om het die onderzoekers te vertellen. Dat zullen ze zelf vast niet weten.
Lees anders eerst mijn eerdere post even.quote:Op maandag 17 augustus 2009 15:55 schreef Flurry het volgende:
[..]
Lees eens wat artikelen uit de hoek van de sociale wetenschappen, dan sta je versteld hoe veel volstrekt incompetente onderzoekers daar rondlopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |