Thx ja, sowieso wil ik niet te veel ballast van het vorige jaar meenemen.
Maar lezen is een vak apart ja... zo vandaag weer:
We moesten een opdracht inleveren, een berekening van 5 constructies.
Met de computer en een
handberekeing.
Wat denkt je? leveren ze zo de log in van de berekening van de pc of de matrixtabel...
Voor de duidelijkheid, het is dus met het handje op lossen met behulp van een rekenmachine.
Of eerder met een tentamen: links staat Variabele=waarde, vervolgens A= waarde B,C,D= andere waarde
Erboven stond bereken... dus iedereen liep te rekenen en rekenen, maar hij kwam niet exact uit op een of andere manier. Letterlijk iedereen is dus voor B/C of D gegaan... elke waarde boven de 40% was sowieso onmogelijk dus C en D konden al niet, en B was verdacht hoog...
Tentamen van vandaag: Staat bereken de kwel in de onderstaande
lagenVervolgens staat er bij een zandlaag nog vermeld freatische laag, ofwel een laag waar een waterstroming is... een kwel. Wat doet iedereen? alleen de onderste laag berekenen... omdat de bovenste laag ook enorm veel stroming was... maar dat kan ook makkelijk door zand. Ofwel er stond letterlijk lagen, en nog een hint, nouja eigenlijk geen hint maar gewoon het stond er ook letterlijk.
Er is zeer dichte mist, kun je nu nog een gps meting doen? Lees: er is geen zicht maar die GPS werkt op radiogolven van de satelliet en niet met een laser op direct zicht

A: Altijd
B: Soms
C: Alleen overdag
D: Nooit
of iets in die geest de laatste 3 antwoorden...
Iedereen die ooit met een tomtom heeft (bediend) weet dat het onzin is, zelfs met logisch nadenken.
Wat doet 3/4? antwoord D XD
Dit bedoel ik nu met lezen, daar kun je al bijna de helft van de punten mee verdienen vaak.
Zo kan ik nog talloze voorbeelden noemen van het afgelopen jaar