Je voorbeelden zijn wat in t engels "irony" genoemd wordt, maar de nederlandse ironie is volgens t woordenboek bedekt & spottend het tegenovergestelde zeggen van wat je bedoelt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:31 schreef Sigmund666 het volgende:
Sarcasme is een vorm van spot.
"Jij ook altijd, en die vage "vriendinnetjes" van je."
Ironie is een wat cynischer gebruik.
Ironische dingen zijn bijv:
Alfred Nobel die sterft in een kruidexplosie, de uitvinder van de hartmassage die zelf door een hartstilstand wordt getroffen
Wat had Alfred met rozemarijn, thijm, bieslook en peterselie te maken?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:31 schreef Sigmund666 het volgende:
Alfred Nobel die sterft in een kruidexplosie,
Ik bedoelde eigenlijk buskruitquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:38 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Wat had Alfred met rozemarijn, thijm, bieslook en peterselie te maken?
Wel ironisch, bij een voorbeeld het verkeerde woord gebruiken
sar·cas·me het; o bittere, bijtende spotquote:
Dit is niet wat ik leerde op de middelbare school. Daar leerde men mij dat er 3 vormen waren, van 'mild' tot 'met de poten onderuit schoppen', in volgorde: ironisch, sarcastisch, cynisch.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:31 schreef Sigmund666 het volgende:
Sarcasme is een vorm van spot.
"Jij ook altijd, en die vage "vriendinnetjes" van je."
Ironie is een wat cynischer gebruik.
Ironische dingen zijn bijv:
Alfred Nobel die sterft in een kruidexplosie, de uitvinder van de hartmassage die zelf door een hartstilstand wordt getroffen
wat ben jij voor een spelbreker zegquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:28 schreef TedBundy het volgende:
Nog zo'n geweldig duidelijke topictitel.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:00 schreef TedBundy het volgende:
Ted Bundy is een psychopaat. Ted Bundy voelt geen spanning.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |