Jij zou naar bed toch?quote:
Je bedoelt dat sommigen van die krachten al lang ontdekt zijn, niet verklaard.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 02:46 schreef Laertes het volgende:
"Er bestaan natuurlijke systemen die niet voldoende kunnen worden verklaard in termen van ongeleide natuurlijke krachten en die eigenschappen hebben die we in elke andere omstandigheid aan intelligentie zouden toeschrijven."
De grote aanwijzingen voor "tekenen van intelligentie" wijzen allemaal op dingen die door alle mogelijke soorten wetenschap al lang verklaard zijn.
Welke theorie is dat dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 04:05 schreef Strani het volgende:
Ach mensen, wat je ook gelooft, het is als je het goed bekijkt toch wel belachelijk. Als je gelooft dat het hele bestaan door pure willekeur vanuit het niets zomaar geėvolueerd is, zit er net zo goed een steekje los, objectief gezien.
Weinig willekeur in de evolutie theorie.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 05:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Is dat niet waar zo'n beetje iedereen in gelooft die verder nergens anders in gelooft?
Maar het is wel de meest aannemelijke theorie. Pure willekeur, meer toeval, dat bepaalde dieren op een bepaalde manier evolueren. De enige beinvloedende "krachten van boven" zijn meteorieten e.d.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 04:05 schreef Strani het volgende:
Ach mensen, wat je ook gelooft, het is als je het goed bekijkt toch wel belachelijk. Als je gelooft dat het hele bestaan door pure willekeur vanuit het niets zomaar geėvolueerd is, zit er net zo goed een steekje los, objectief gezien.
Laten we er allemaal maar eens gewoon vanuit gaan dat we niks weten. Als als we ondanks dat toch iets willen geloven, of niet, moet iedereen maar zelf weten.
Behalve dan dat we niet 'geloven' dat alles 'zomaar' uit het 'niets' ontstaan is, maar dat soorten ontstaan door natuurlijke selectie en dat dat een sluitende verklaring geeft voor de diversiteit in organismen op deze planeet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 04:05 schreef Strani het volgende:
Ben je helemaal besodemieterd? We hebben enorme hoeveelheden kennis opgedaan over hoe we hier gekomen zijn. Er is een gigantische hoeveelheid bewijs verzameld. BBT tot aan evolutie en alles wat daar tussenin zit, zijn gewoon feitelijk aangetoond. De gaten die onze kennis nog heeft dienen, voor zover dat menselijk mogelijk is, sluitend worden opgevuld.quote:Laten we er allemaal maar eens gewoon vanuit gaan dat we niks weten. Als als we ondanks dat toch iets willen geloven, of niet, moet iedereen maar zelf weten.
Hmm ik had min of meer verwacht dat jij ID zou steunenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:31 schreef koningdavid het volgende:
Terechte klacht.
Het werk van ID bestaat enkel uit het trachten de evolutietheorie te ontkrachten i.p.v. het zelf opperen van falsifieerbare hypotheses. Ook is er theologisch nog wat op aan te merken, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.
Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ze een punt hebben w.b. de natuurconstanten van het universum, daar is duidelijk ogenschijnlijk 'Intelligent Design'. De vraag is alleen of dat nog verklaard kan worden met de Big Bounce (onwaarschijnlijk) of multiversum (nog puur speculatief).
ID is psuedo-wetenschap in mijn opinie. Ook vind ik dat er theologisch het een en ander aan te merken is op een God die af en toe een klein beetje bijsleutelt aan de schepping, maar dat is een lang verhaal.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Hmm ik had min of meer verwacht dat jij ID zou steunen![]()
Daarom. Ik vind het 'compatible' met het christelijk geloof.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef Ps2K het volgende:Aan de andere kant sluit de evolutie theorie en de big bang theorie een eventuele god weer niet uit.
Serieus, Intelligent Design is niet veel meer dan dat.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:41 schreef Bowlingbal het volgende:
WINDOWS IS SOOO INGEWIKKEELDDD DE SOURCE CODE IS NIET OPENBAARRRR DUS HET SAL FAST WEL DOOOR GOOOOODDDDDD GEMEAAAKT ZIJN OPEN JE OGEEEEEE!!
Je tepels geven aan of het buiten warm of koud is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Serieus, Intelligent Design is niet veel meer dan dat.
Als het zo intelligent zou zijn, waarom heb ik dan tepels? Of een blinde darm?
Tepels: Je bent als vrouw begonnen in de baarmoeder. Mannen zijn mutaties tijdens de groei van de foetus, sorry.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Serieus, Intelligent Design is niet veel meer dan dat.
Als het zo intelligent zou zijn, waarom heb ik dan tepels? Of een blinde darm?
Ja, leuk, maar wat is daar Intelligent aan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Tepels: Je bent als vrouw begonnen in de baarmoeder. Mannen zijn mutaties tijdens de groei van de foetus, sorry.
Blinde darm: da's een goede. Voor zover ik weet is daar nog geen verklaring voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |