abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71838843
Volk dat in "intelligent design" ((Engels, afgekort als ID, wordt vertaald als intelligent ontwerp) is een creationistische beweging die de opvatting verbreidt dat bepaalde karakteristieken van het heelal en organismen het best worden verklaard als het werk van een intelligente "ontwerper".) gelooft verpest weer eens mijn dag.
Ze lullen maar raak, maar praten mooi om de vraag naar bewijs heen.
Waarom verlagen "mensen" zich tot het blind geloven in zooi waar 0,0 bewijs voor is anno 2009.
Het argument waar dit slag mensen mee aan komt zetten bevat vrijwel altijd alleen of "de evolutietheorie klopt niehiet!" of "het is allemaal te ingewikkeld om uit zichzelf voor te zijn gekomen!".

De centrale stelling van Intelligent Design is de volgende:
"Er bestaan natuurlijke systemen die niet voldoende kunnen worden verklaard in termen van ongeleide natuurlijke krachten en die eigenschappen hebben die we in elke andere omstandigheid aan intelligentie zouden toeschrijven."

De grote aanwijzingen voor "tekenen van intelligentie" wijzen allemaal op dingen die door alle mogelijke soorten wetenschap al lang verklaard zijn.

Ik kan er niet bij dat mensen in zoiets kunnen geloven.

TLDR versie
Klacht: Domme mensen
Subklacht: Scientology
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_71838856
m keey wazig hoor.....en wat vind je er zelf nu eigenlijk van dan?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71838949
Ik had andere reacties verwacht
"What do you think? Is he seizing or dancing?"
pi_71838966
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 02:59 schreef Laertes het volgende:
Ik had andere reacties verwacht
Jij zou naar bed toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_71839115
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 02:46 schreef Laertes het volgende:
"Er bestaan natuurlijke systemen die niet voldoende kunnen worden verklaard in termen van ongeleide natuurlijke krachten en die eigenschappen hebben die we in elke andere omstandigheid aan intelligentie zouden toeschrijven."

De grote aanwijzingen voor "tekenen van intelligentie" wijzen allemaal op dingen die door alle mogelijke soorten wetenschap al lang verklaard zijn.
Je bedoelt dat sommigen van die krachten al lang ontdekt zijn, niet verklaard.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 03:17:53 #6
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71839119
Volk dat in "Evolution Theory" ((Engels, afgekort als ET, wordt vertaald als evolutie theorie) is een atheistische beweging die de opvatting verbreidt dat bepaalde karakteristieken van het heelal en organismen het best worden verklaard als het werk van een combinatie van puur toeval en evolutie.) gelooft verpest weer eens mijn dag.
Ze lullen maar raak, maar praten mooi om de vraag naar bewijs heen.
Waarom verlagen "mensen" zich tot het blind geloven in zooi waar 0,0 bewijs voor is anno 2009.
Het argument waar dit slag mensen mee aan komt zetten bevat vrijwel altijd alleen of "intelligent design klopt niehiet!" of "het is allemaal te ingewikkeld om door iemand geschapen te zijn!".

De centrale stelling van de evolutie theorie is de volgende:
"Er bestaan geen natuurlijke systemen die niet voldoende kunnen worden verklaard in termen van ongeleide natuurlijke krachten en die eigenschappen hebben die we in elke andere omstandigheid aan intelligentie zouden toeschrijven."

De grote aanwijzingen voor "tekenen van evolutie" wijzen allemaal op dingen die door alle mogelijke soorten profeten al lang verklaard zijn.

Ik kan er niet bij dat mensen in zoiets kunnen geloven.

TLDR versie
Klacht: Domme mensen
Subklacht: Humanisme
Ook geen sig dus
  donderdag 13 augustus 2009 @ 04:00:19 #7
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_71839413
Bagger verwijderd.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 04:05:07 #8
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_71839443
Ach mensen, wat je ook gelooft, het is als je het goed bekijkt toch wel belachelijk. Als je gelooft dat het hele bestaan door pure willekeur vanuit het niets zomaar geėvolueerd is, zit er net zo goed een steekje los, objectief gezien.

Laten we er allemaal maar eens gewoon vanuit gaan dat we niks weten. Als als we ondanks dat toch iets willen geloven, of niet, moet iedereen maar zelf weten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_71839531
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 04:05 schreef Strani het volgende:
Ach mensen, wat je ook gelooft, het is als je het goed bekijkt toch wel belachelijk. Als je gelooft dat het hele bestaan door pure willekeur vanuit het niets zomaar geėvolueerd is, zit er net zo goed een steekje los, objectief gezien.
Welke theorie is dat dan?
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
  donderdag 13 augustus 2009 @ 05:10:45 #10
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_71839562
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 04:36 schreef intraxz het volgende:

[..]

Welke theorie is dat dan?
Is dat niet waar zo'n beetje iedereen in gelooft die verder nergens anders in gelooft?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  donderdag 13 augustus 2009 @ 05:39:12 #11
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_71839587
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 05:10 schreef Strani het volgende:

[..]

Is dat niet waar zo'n beetje iedereen in gelooft die verder nergens anders in gelooft?
Weinig willekeur in de evolutie theorie.
Ook geen sig dus
pi_71840198
quote:

Laten we er allemaal maar eens gewoon vanuit gaan dat we niks weten. Als als we ondanks dat toch iets willen geloven, of niet, moet iedereen maar zelf weten.
Maar het is wel de meest aannemelijke theorie. Pure willekeur, meer toeval, dat bepaalde dieren op een bepaalde manier evolueren. De enige beinvloedende "krachten van boven" zijn meteorieten e.d.

Dat mensen willen geloven in een verhaaltje over iemand die over water liep, of een zee doormidden liet buigen zodat zijn volk erdoorheen kon wandelen, DAAR zit een steekje los.

Straks gelooft men over 2000 jaar dat harrie potter de heerser van de aarde was...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:07:23 #13
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_71840641
quote:
Behalve dan dat we niet 'geloven' dat alles 'zomaar' uit het 'niets' ontstaan is, maar dat soorten ontstaan door natuurlijke selectie en dat dat een sluitende verklaring geeft voor de diversiteit in organismen op deze planeet.
quote:
Ben je helemaal besodemieterd? We hebben enorme hoeveelheden kennis opgedaan over hoe we hier gekomen zijn. Er is een gigantische hoeveelheid bewijs verzameld. BBT tot aan evolutie en alles wat daar tussenin zit, zijn gewoon feitelijk aangetoond. De gaten die onze kennis nog heeft dienen, voor zover dat menselijk mogelijk is, sluitend worden opgevuld.

Natuurlijk moet je zelf weten wat je wilt geloven, maar stel dat niet gelijk aan de feitelijke kennis die we hebben opgedaan en verwacht zeker niet dat ik respect heb voor jouw persoonlijke overtuiging als die niet overeenkomt met de toetsbare werkelijkheid.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_71840745
En dan zullen we het nog wel niet hebben over wat voor impact die mensen op de maatschappij hebben. En hoe zij met hun hippie geloof het leven van anderen moeilijk maken en ze kunnen bijna overal een probleem van maken waardoor er weer nieuwe regeltjes komen die dat tuig nog extra beschermd ook
pi_71840967
Terechte klacht.

Het werk van ID bestaat enkel uit het trachten de evolutietheorie te ontkrachten i.p.v. het zelf opperen van falsifieerbare hypotheses. Ook is er theologisch nog wat op aan te merken, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ze een punt hebben w.b. de natuurconstanten van het universum, daar is duidelijk ogenschijnlijk 'Intelligent Design'. De vraag is alleen of dat nog verklaard kan worden met de Big Bounce (onwaarschijnlijk) of multiversum (nog puur speculatief).
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:36:34 #16
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_71841041
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:31 schreef koningdavid het volgende:
Terechte klacht.

Het werk van ID bestaat enkel uit het trachten de evolutietheorie te ontkrachten i.p.v. het zelf opperen van falsifieerbare hypotheses. Ook is er theologisch nog wat op aan te merken, maar daar zal ik jullie niet mee vermoeien.

Eerlijkheid gebied wel te zeggen dat ze een punt hebben w.b. de natuurconstanten van het universum, daar is duidelijk ogenschijnlijk 'Intelligent Design'. De vraag is alleen of dat nog verklaard kan worden met de Big Bounce (onwaarschijnlijk) of multiversum (nog puur speculatief).
Hmm ik had min of meer verwacht dat jij ID zou steunen Aan de andere kant het Vaticaan heeft in 2004 aangegeven dat de evolutietheorie een goede theorie is. Aan de andere kant sluit de evolutie theorie en de big bang theorie een eventuele god weer niet uit.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_71841115
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Hmm ik had min of meer verwacht dat jij ID zou steunen
ID is psuedo-wetenschap in mijn opinie. Ook vind ik dat er theologisch het een en ander aan te merken is op een God die af en toe een klein beetje bijsleutelt aan de schepping, maar dat is een lang verhaal.
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:36 schreef Ps2K het volgende:Aan de andere kant sluit de evolutie theorie en de big bang theorie een eventuele god weer niet uit.
Daarom. Ik vind het 'compatible' met het christelijk geloof.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:41:47 #18
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71841128
WINDOWS IS SOOO INGEWIKKEELDDD DE SOURCE CODE IS NIET OPENBAARRRR DUS HET SAL FAST WEL DOOOR GOOOOODDDDDD GEMEAAAKT ZIJN OPEN JE OGEEEEEE!!
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:42:13 #19
248844 Bowlingbal
pi_71841143
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:41 schreef Bowlingbal het volgende:
WINDOWS IS SOOO INGEWIKKEELDDD DE SOURCE CODE IS NIET OPENBAARRRR DUS HET SAL FAST WEL DOOOR GOOOOODDDDDD GEMEAAAKT ZIJN OPEN JE OGEEEEEE!!
Serieus, Intelligent Design is niet veel meer dan dat.

Als het zo intelligent zou zijn, waarom heb ik dan tepels? Of een blinde darm?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71841525
Wat bowlingbal zegt. Overal in de natuur zie je bewijs van evolutie, en juist niet van intelligent design.

Denk ook aan de restanten van poten in het skelet van de walvis, het feit dat menselijke embryo's in een vroeg stadium een staart hebben, enz enz.

Ik ben recentelijk een site tegen gekomen met een heleboel voorbeelden van dit soort foutjes in de natuur die aantonen dat de 'designer' toch wel erg heeft zitten slapen, zal kijken of ik die nog kan vinden.
pi_71841741
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Je tepels geven aan of het buiten warm of koud is.
pi_71841761
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 09:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Tepels: Je bent als vrouw begonnen in de baarmoeder. Mannen zijn mutaties tijdens de groei van de foetus, sorry.
Blinde darm: da's een goede. Voor zover ik weet is daar nog geen verklaring voor.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 10:14:32 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71841796
Er is genoeg bewijs dat er geen ID is. Kijk naar hoe de mens POEPT! Waarom zou een Intelligent Designer zo'n smerige, stinkende smurrie laten produceren? En waarom moet het dan vaak zo moeilijk eruit komen? En waarom moet je soms 300x vegen????

EEN BEETJE GOD HAD HET ONS WAT MAKKELIJKER GEMAAKT!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 10:15:36 #25
248844 Bowlingbal
pi_71841808
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Tepels: Je bent als vrouw begonnen in de baarmoeder. Mannen zijn mutaties tijdens de groei van de foetus, sorry.
Blinde darm: da's een goede. Voor zover ik weet is daar nog geen verklaring voor.
Ja, leuk, maar wat is daar Intelligent aan?
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')