abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 22:19:29 #176
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72857385
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:11 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Australie loopt achter wat sunscreens betreft tegenwoordig. Het idee van goede sunscreens uit Australie is nog uit de jaren 80 en 90.
Die specifieke regel komt uit 1998, maar ik vrees dat ze destijds gewoon de beslissing hadden genomen om mensen niet te lekker te maken door die hoge zinloze SPF getallen in de praktijk. Dat geldt nu anno 2009 ook, al heeft de EU bijvoorbeeld de grens gesteld op 50+. That's fine, 't gaat om het idee.

Heeft jouw fles LRP ook een star rating op de verpakking? Met een ppd van 28 zou ie een paar sterren minder hebben dan de RoC SPF 30, terwijl het wat dat betreft even veel bescherming biedt. Eigenlijk ook lichtjes misleidend voor de n00b consument.
Confidence through competence
pi_72860574
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die specifieke regel komt uit 1998, maar ik vrees dat ze destijds gewoon de beslissing hadden genomen om mensen niet te lekker te maken door die hoge zinloze SPF getallen in de praktijk. Dat geldt nu anno 2009 ook, al heeft de EU bijvoorbeeld de grens gesteld op 50+. That's fine, 't gaat om het idee.

Heeft jouw fles LRP ook een star rating op de verpakking? Met een ppd van 28 zou ie een paar sterren minder hebben dan de RoC SPF 30, terwijl het wat dat betreft even veel bescherming biedt. Eigenlijk ook lichtjes misleidend voor de n00b consument.
Tja SPF 100 is misschien zinloos.. Maar het verschil 30-50 zeker niet.

Maar er staat geen star rating op. Ik vind hem trouwens wel fijn. Het is even wennen met aanbrengen (is beetje lastig), tis inderdaad extreem vloeibaar en droogt super snel op. Maar hij is wel heel erg mat, en licht.

Enige nadeel is dat die op alcohol basis is.
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:32:55 #178
55709 Stereotomy
pi_72872961
Klinkt een beetje als de consistentie van de Non-greasy SPF 45 van Paula. Daar kan de Garnier en de RoC niet aan tippen.

In mijn Garnier SPF 30 wordt alcohol ook na glycerine genoemd als 7e ingredient, en in de Normaderm creme van Vichy zit bijvoorbeeld ook alcohol. Denk dat het wel meevalt allemaal als alcohol wat lager op de lijst staat.

Zou je op de verpakking van de LRP willen kijken en de actieve ingredienten hier op willen schrijven? Ik ben wel benieuwd of er andere ingredienten in zitten dan de Garnier Invisi'Protect.

- edit - Heb je de Face Fluide Extreme SPF 50+ ?
quote:
Anthelios Fluid Extreme's Full list of ingredients: Aqua/Water, cycolpentasiloxane, isodonyl, sonanoate, octocrylene, alcohol denat, dicaprylyl carbonate, cyclohexasiloxane, titanium dioxyde, glycerin, butyl methoxydibenzoylmethane, polymethylsilsesquioxane, dimethicone, propylene glycol, peg-30 dipolyhydroxystearate, nylon-12, silica, drometrizole trisiloxane, ethylhexyl triazone, bis-ethylhexyloxyloxyphenol methoxyphenyl triazine, cassia alata leaf extract, diphenyl dimethicone, disteardimonium hectorite, dodecene, lauryl peg ppg-18 methicone, maltodextrin, pentasodium ethylenediamine tetramethylene phosphonate, phenoxyethanol, poloxamer 407, terephthalylidene dicamphor sulfonic acid, tocopherol, triethanolamine

http://store.skincarelab.com/laroanflexsp.html
- Octocrylene
- Titanium Dioxide
- Avobenzone
- Mexoryl XL
- Uvinul T 150
- Tinosorb S
- Mexoryl SX

Fijne set

[ Bericht 20% gewijzigd door Stereotomy op 18-09-2009 14:05:44 ]
pi_72883332
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:32 schreef Stereotomy het volgende:

Zou je op de verpakking van de LRP willen kijken en de actieve ingredienten hier op willen schrijven? Ik ben wel benieuwd of er andere ingredienten in zitten dan de Garnier Invisi'Protect.
Ik heb m'n doosje niet meer. En op de verpakking zelf staat het niet. Dus kan niet controleren of het precies klopt. Kan namelijk een USA-formule zijn.
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:46:08 #180
232329 Orlistat
I see fat people
pi_72905081
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Ik heb m'n doosje niet meer. En op de verpakking zelf staat het niet. Dus kan niet controleren of het precies klopt. Kan namelijk een USA-formule zijn.
Dat het voor de Amerikaanse markt bedoeld zou zijn is zeer onwaarschijnlijk. Dan zou er SPF 60 i.p.v. 50+ op moeten staan. Zie hier.
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:22:13 #181
55709 Stereotomy
pi_72905880
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:46 schreef Orlistat het volgende:

[..]

Dat het voor de Amerikaanse markt bedoeld zou zijn is zeer onwaarschijnlijk. Dan zou er SPF 60 i.p.v. 50+ op moeten staan. Zie hier.
quote:
Key Ingredients
Avobenzone 3% (sunscreen)
Homosalate 15% (suncreen)
Octisalate 5% (sunscreen)
Octocrylene 5% (sunscreen)
Oxybenzone 6% (sunscreen)
Brrr. Grappig dat je met dezelfde merknaam aan kunt komen zetten met zo'n inferieure formulering in de VS, met name qua UVA-protectie. Goed dat je de Europese versie bezit.
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:30:45 #182
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72907629
Ik vroeg me af wat jullie vooral gebruiken om rode vlekken wat achterblijft na acne op het gelaat te verbergen/coveren? Ik weet dat sommige dat doen met make up daar doe ik liever niet aan. Tis niet heel erg ofzo, maar zou leuk gaan als het roodheid wat kan beschermen. Vooral na een dag werken, en je zweet wat om daarna te merken dat je gezicht uitdroogt, zijn de vlekken gewoon echt rood en dat is niet bepaald 'mooi'.

Komt nog een keer bij dat als ik mn gezicht niet onderhoud, op die rode plekken na een stressige week weer acne kan terugkomen. Wat kan ik het beste gebruiken ?
  maandag 21 september 2009 @ 09:43:51 #183
271029 timstr
Oude wijn in nieuwe zak
pi_72958903
Ik gebruik momenteel de Reti-Fill dagcrème van Vichy Homme, maar ben daar niet helemaal tevreden over. Het resultaat is nogal glimmend, en daarbij is de zonbescherming verre van optimaal.

Nu lees ik hier dat veel mensen alleen een SPF-crème gebruiken, en verder geen dag-/anti-rimpel crème. Mis je dan niet een belangrijk stukje werking? En is de hierboven besproken RoC Minesol Anti Shine Fluid Cream SPF30 in dat geval een goede optie?
pi_72982507
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:22 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[..]

Brrr. Grappig dat je met dezelfde merknaam aan kunt komen zetten met zo'n inferieure formulering in de VS, met name qua UVA-protectie. Goed dat je de Europese versie bezit.
Hoe bevalt die ROC nu

En is het in een spray vorm? Kan er op google niet zo heel veel over terug vinden.
BlaBlaBla
pi_72985947
Godver wat zijn de verpakkingen van Paula's Choice toch klote af en toe! Net een halve fles toner op de grond laten stromen omdat het plastic stukje dat als druppelaar fungeert in de dop was blijven zitten tijdens het openschroeven en ik dat niet had gezien omdat ik m'n bril had afgezet om m'n gezicht te kunnen schoonmaken...

"The sunshine bores the daylights outta me!"
  maandag 21 september 2009 @ 23:46:10 #186
55709 Stereotomy
pi_72987802
De rubberen seal in de dop is er bij mij ook afgevallen, al een tijdje Dus dat kan ook losraken.

Ik decant trouwens elke keer 8 ml in een 8 ml sally atomizer.
  maandag 21 september 2009 @ 23:49:22 #187
55709 Stereotomy
pi_72987908
@ Tobey: iets met salicylzuur proberen?

@ timstr: er zijn geen voordelen voor retinoids overdag. Ze degraderen in zonlicht (SPF in je formulering vermindert de snelheid, maar sluit het niet uit) en maken je huid gevoeliger voor UV straling. 1x opdoen per etmaal, 's nachts, is meer dan genoeg. Dus waarom retinoids overdag gebruiken?

Tevens, tenzij je een superdroge huid hebt, bevat de lotion in een zonnebrandcreme exact dezelfde ingredienten als een moisturizer. Dus dat hoef ik niet dubbelop te doen (heb vette huid). Als ik een superdroge huid had, zou ik wel eerst mijn huid met een iets vettere, dikkere moisturizen voordat ik zonnebrandcreme eroverheen zou smeren.

@soldier2000: De ROC Minesol Triple Defense SPF 30 is bij mij glimmender/dikker dan verwacht bij het dik opdoen. Nog ff doorexperimenteren, kan ook die paar dagen van mijn huid liggen. Ik prefereer vooralsnog andere consistenties.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 22-09-2009 00:05:19 ]
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:15:23 #188
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_72998567
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
@ Tobey: iets met salicylzuur proberen?
Heb je een voorbeeld? Kan daar niet zo 1-2-3 een product bij verzinnen. Zoals gezegd, het is met name bedoeld voor de rode vlekken in het gelaat als je gezicht uitdroogt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:21:15 #189
55709 Stereotomy
pi_72998755
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:15 schreef Tobey het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld? Kan daar niet zo 1-2-3 een product bij verzinnen. Zoals gezegd, het is met name bedoeld voor de rode vlekken in het gelaat als je gezicht uitdroogt.
Ik ben geen dermatoloog, maar ik denk dat de rode vlekken kleine ontstekingen zijn (omdat je zegt dat acne in het spel is) en salicylzuur is ontstekingsremmend. Garnier Pure A in de smalle tube heeft bijvoorbeeld salicylzuur, veel huismerken hebben in hun 'youth'-lijn ook producten met salicylzuur.

Tevens als je vind dat je gezicht uitdroogt, kun je een wat vettere dagcreme proberen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:21:27 #190
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_73000670
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:21 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik ben geen dermatoloog, maar ik denk dat de rode vlekken kleine ontstekingen zijn (omdat je zegt dat acne in het spel is) en salicylzuur is ontstekingsremmend. Garnier Pure A in de smalle tube heeft bijvoorbeeld salicylzuur, veel huismerken hebben in hun 'youth'-lijn ook producten met salicylzuur.

Tevens als je vind dat je gezicht uitdroogt, kun je een wat vettere dagcreme proberen.
Garnier pure A is besteld (de pads en de nachtcreme) bedankt!
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:50:01 #191
55709 Stereotomy
pi_73001652
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef Tobey het volgende:

[..]

Hoop voor je dat het werkt. En spul is ook bij Kruidvat en Etos te koop, of ben je gewoon een luie webwinkelaar?

En vergeet niet te moisturizen, als je gezicht uitdroogt en/of schilfers gaat vertonen. Kan zijn dat door de exfolierende werking van salicylzuur (een BHA) je aan het begin wat last van schilfers krijgt, maar dat gaat weg en je huid gaat er gaver uitzien.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stereotomy op 22-09-2009 14:55:06 ]
pi_73002253
Weet iemand wat te doen tegen scheeruitslag, word er niet goed van en heb al wat dingetjes geprobeerd
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:08:54 #193
55709 Stereotomy
pi_73002291
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:07 schreef Bryan181 het volgende:
Weet iemand wat te doen tegen scheeruitslag, word er niet goed van en heb al wat dingetjes geprobeerd
Wat heb je al geprobeerd?
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:16:13 #194
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_73002579
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Hoop voor je dat het werkt. En spul is ook bij Kruidvat en Etos te koop, of ben je gewoon een luie webwinkelaar?

En vergeet niet te moisturizen, als je gezicht uitdroogt en/of schilfers gaat vertonen. Kan zijn dat door de exfolierende werking van salicylzuur (een BHA) je aan het begin wat last van schilfers krijgt, maar dat gaat weg en je huid gaat er gaver uitzien.

Luie webwinkelaar besteld bij de 'de online drogist'. Volgens hun heb ik het spul morgen binnen, das maar goed ook want mn huid ziet er atm. gaar uit.
pi_73005047
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Wat heb je al geprobeerd?
Ja gezicht wassen met face wash enz en ik gebruik altijd after shave na het scheren
pi_73005058
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef Tobey het volgende:

[..]

Ik heb precies zelfde probleem als jou!
Heb ook Pura A werkt super goed,
ik droog voorderest super veel me huid uit, met niveau face fash (stay clean)
en heb ook meteen de Garnier Active Scrub bestelt
wel veel maar merk het verschil! (vooral door de Garnier Active Scrub)
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:07:55 #197
55709 Stereotomy
pi_73005507
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Ja gezicht wassen met face wash enz en ik gebruik altijd after shave na het scheren
Heb je rode plekken of echt bobbeltjes die irriteren? Bobbeltjes komen door ingegroeide haren, en daar is niet zoveel aan te doen, behalve niet zo 'close' scheren. Als je Mach 2873 gebruikt dan scheer je tot op de huid, met meer kans op ingroeiende haren.

Rode plekken kun je denk ik verzorgen door bijvoorbeeld after shave balm (met spul als Aloe Vera, Vitamine E, Allantoine, Shea Butter etc.) te gebruiken ipv normale after shave op alcohol basis.
pi_73005746
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heb je rode plekken of echt bobbeltjes die irriteren? Bobbeltjes komen door ingegroeide haren, en daar is niet zoveel aan te doen, behalve niet zo 'close' scheren. Als je Mach 2873 gebruikt dan scheer je tot op de huid, met meer kans op ingroeiende haren.

Rode plekken kun je denk ik verzorgen door bijvoorbeeld after shave balm (met spul als Aloe Vera, Vitamine E, Allantoine, Shea Butter etc.) te gebruiken ipv normale after shave op alcohol basis.
Het zijn voornamelijk bobbeltjes, wat moet ik onder 'niet close' verstaan?
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:13:22 #199
55709 Stereotomy
pi_73005828
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef Bryan181 het volgende:

[..]

Het zijn voornamelijk bobbeltjes, wat moet ik onder 'niet close' verstaan?
Niet alles eraf halen tot op de huid, want dan groeien ze in. Is lastig met scheerdingen die 3 of 5 mesjes hebben, want die doen dat vaak in één scheerbeweging. Misschien moet je eens naar klassieke krabbertjes met wegwerpmesjes kijken, hoor daar vaak goeie verhalen over. Maar ik heb daar weinig verstand van.
  donderdag 24 september 2009 @ 00:11:44 #200
130081 manou
me love me boyfriend
pi_73057846
Natuurlijke huidverzorgingsproducten met een minimum aan schadelijke stoffen:
DERMALOGICA staat er niet tussen!! geen gifstoffen staat op goede lijst bij greenpeace! is halal, organic noem het maar op, top spul!

mijn vriend gebruikt alles van Dermalogica, ze hebben zelfs een scheerlijn!!

zelfs behandelingen voor de man van dermalogica vind mijn vriend fijn!

-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 20% gewijzigd door Mylene op 24-09-2009 07:17:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')