Die specifieke regel komt uit 1998, maar ik vrees dat ze destijds gewoon de beslissing hadden genomen om mensen niet te lekker te maken door die hoge zinloze SPF getallen in de praktijk. Dat geldt nu anno 2009 ook, al heeft de EU bijvoorbeeld de grens gesteld op 50+. That's fine, 't gaat om het idee.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:11 schreef kwahgib het volgende:
[..]
Australie loopt achter wat sunscreens betreft tegenwoordig. Het idee van goede sunscreens uit Australie is nog uit de jaren 80 en 90.
Tja SPF 100 is misschien zinloos.. Maar het verschil 30-50 zeker niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Die specifieke regel komt uit 1998, maar ik vrees dat ze destijds gewoon de beslissing hadden genomen om mensen niet te lekker te maken door die hoge zinloze SPF getallen in de praktijk. Dat geldt nu anno 2009 ook, al heeft de EU bijvoorbeeld de grens gesteld op 50+. That's fine, 't gaat om het idee.
Heeft jouw fles LRP ook een star rating op de verpakking? Met een ppd van 28 zou ie een paar sterren minder hebben dan de RoC SPF 30, terwijl het wat dat betreft even veel bescherming biedt. Eigenlijk ook lichtjes misleidend voor de n00b consument.
- Octocrylenequote:Anthelios Fluid Extreme's Full list of ingredients: Aqua/Water, cycolpentasiloxane, isodonyl, sonanoate, octocrylene, alcohol denat, dicaprylyl carbonate, cyclohexasiloxane, titanium dioxyde, glycerin, butyl methoxydibenzoylmethane, polymethylsilsesquioxane, dimethicone, propylene glycol, peg-30 dipolyhydroxystearate, nylon-12, silica, drometrizole trisiloxane, ethylhexyl triazone, bis-ethylhexyloxyloxyphenol methoxyphenyl triazine, cassia alata leaf extract, diphenyl dimethicone, disteardimonium hectorite, dodecene, lauryl peg ppg-18 methicone, maltodextrin, pentasodium ethylenediamine tetramethylene phosphonate, phenoxyethanol, poloxamer 407, terephthalylidene dicamphor sulfonic acid, tocopherol, triethanolamine
http://store.skincarelab.com/laroanflexsp.html
Ik heb m'n doosje niet meer. En op de verpakking zelf staat het niet. Dus kan niet controleren of het precies klopt. Kan namelijk een USA-formule zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:32 schreef Stereotomy het volgende:
Zou je op de verpakking van de LRP willen kijken en de actieve ingredienten hier op willen schrijven? Ik ben wel benieuwd of er andere ingredienten in zitten dan de Garnier Invisi'Protect.
Dat het voor de Amerikaanse markt bedoeld zou zijn is zeer onwaarschijnlijk. Dan zou er SPF 60 i.p.v. 50+ op moeten staan. Zie hier.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:03 schreef kwahgib het volgende:
[..]
Ik heb m'n doosje niet meer. En op de verpakking zelf staat het niet. Dus kan niet controleren of het precies klopt. Kan namelijk een USA-formule zijn.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:46 schreef Orlistat het volgende:
[..]
Dat het voor de Amerikaanse markt bedoeld zou zijn is zeer onwaarschijnlijk. Dan zou er SPF 60 i.p.v. 50+ op moeten staan. Zie hier.
Brrr. Grappig dat je met dezelfde merknaam aan kunt komen zetten met zo'n inferieure formulering in de VS, met name qua UVA-protectie. Goed dat je de Europese versie bezit.quote:Key Ingredients
Avobenzone 3% (sunscreen)
Homosalate 15% (suncreen)
Octisalate 5% (sunscreen)
Octocrylene 5% (sunscreen)
Oxybenzone 6% (sunscreen)
Hoe bevalt die ROC nuquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:22 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
Brrr. Grappig dat je met dezelfde merknaam aan kunt komen zetten met zo'n inferieure formulering in de VS, met name qua UVA-protectie. Goed dat je de Europese versie bezit.
Heb je een voorbeeld? Kan daar niet zo 1-2-3 een product bij verzinnen. Zoals gezegd, het is met name bedoeld voor de rode vlekken in het gelaat als je gezicht uitdroogt.quote:Op maandag 21 september 2009 23:49 schreef Stereotomy het volgende:
@ Tobey: iets met salicylzuur proberen?
Ik ben geen dermatoloog, maar ik denk dat de rode vlekken kleine ontstekingen zijn (omdat je zegt dat acne in het spel is) en salicylzuur is ontstekingsremmend. Garnier Pure A in de smalle tube heeft bijvoorbeeld salicylzuur, veel huismerken hebben in hun 'youth'-lijn ook producten met salicylzuur.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:15 schreef Tobey het volgende:
[..]
Heb je een voorbeeld? Kan daar niet zo 1-2-3 een product bij verzinnen. Zoals gezegd, het is met name bedoeld voor de rode vlekken in het gelaat als je gezicht uitdroogt.
Garnier pure A is besteldquote:Op dinsdag 22 september 2009 13:21 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben geen dermatoloog, maar ik denk dat de rode vlekken kleine ontstekingen zijn (omdat je zegt dat acne in het spel is) en salicylzuur is ontstekingsremmend. Garnier Pure A in de smalle tube heeft bijvoorbeeld salicylzuur, veel huismerken hebben in hun 'youth'-lijn ook producten met salicylzuur.
Tevens als je vind dat je gezicht uitdroogt, kun je een wat vettere dagcreme proberen.
Hoop voor je dat het werkt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef Tobey het volgende:
[..]
Garnier pure A is besteld(de pads en de nachtcreme) bedankt!
![]()
Wat heb je al geprobeerd?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:07 schreef Bryan181 het volgende:
Weet iemand wat te doen tegen scheeruitslag, word er niet goed van en heb al wat dingetjes geprobeerd
Luie webwinkelaarquote:Op dinsdag 22 september 2009 14:50 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hoop voor je dat het werkt.En spul is ook bij Kruidvat en Etos te koop, of ben je gewoon een luie webwinkelaar?
En vergeet niet te moisturizen, als je gezicht uitdroogt en/of schilfers gaat vertonen. Kan zijn dat door de exfolierende werking van salicylzuur (een BHA) je aan het begin wat last van schilfers krijgt, maar dat gaat weg en je huid gaat er gaver uitzien.
Ik heb precies zelfde probleem als jou!quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:21 schreef Tobey het volgende:
[..]
Garnier pure A is besteld(de pads en de nachtcreme) bedankt!
![]()
Heb je rode plekken of echt bobbeltjes die irriteren? Bobbeltjes komen door ingegroeide haren, en daar is niet zoveel aan te doen, behalve niet zo 'close' scheren. Als je Mach 2873 gebruikt dan scheer je tot op de huid, met meer kans op ingroeiende haren.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:59 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Ja gezicht wassen met face wash enz en ik gebruik altijd after shave na het scheren
Het zijn voornamelijk bobbeltjes, wat moet ik onder 'niet close' verstaan?quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Heb je rode plekken of echt bobbeltjes die irriteren? Bobbeltjes komen door ingegroeide haren, en daar is niet zoveel aan te doen, behalve niet zo 'close' scheren. Als je Mach 2873 gebruikt dan scheer je tot op de huid, met meer kans op ingroeiende haren.
Rode plekken kun je denk ik verzorgen door bijvoorbeeld after shave balm (met spul als Aloe Vera, Vitamine E, Allantoine, Shea Butter etc.) te gebruiken ipv normale after shave op alcohol basis.
Niet alles eraf halen tot op de huid, want dan groeien ze in. Is lastig met scheerdingen die 3 of 5 mesjes hebben, want die doen dat vaak in één scheerbeweging. Misschien moet je eens naar klassieke krabbertjes met wegwerpmesjes kijken, hoor daar vaak goeie verhalen over. Maar ik heb daar weinig verstand van.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:11 schreef Bryan181 het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk bobbeltjes, wat moet ik onder 'niet close' verstaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |