Dat klinkt als een idee Razzquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh Miss_S, dat ziet er goed uit! Wat je kan proberen de volgende keer als je wil dat ze groter worden: niet gaan mixen, maar alle droge en alle ingredienten eerst apart mengen en dan die twee mengsels alleen met een lepel wat door elkaar scheppen (dat je zeg maar nog wat klonten ziet), dan blijft 't beslag veel luchtiger en rijzen ze ook beter.
[crosspost uit F&F, even ter info]
Amor z'n pootje is niet gebroken, maar alles is wel zwaar verrekt overstrekt en gekneusd. Advies: rust. Een vriendin van me komt vanavond met een bench en dan gaan we eens zien of hij daar rustig in blijft. Maar de dierenarts zei wel - gelukkig, een mens met gezond verstand - dat als hij zich nou helemaal over z'n toeren uit die bench probeert te krabben, dat we hem dan maar eruit moeten laten en zelf een plekje moeten laten zoeken. En dan een beetje opletten dat hij niet te hoog springt e.d.
HIj krijgt pijnstilling mee, en er zijn dus foto's gemaakt. Ik ben benieuwd wat dat zo gaat kosten als ik hem vanmiddag weer ophaal maar goed, 't was nodig. (Volgens mijn moeder niet trouwens, die vond het maar debiel dat ik met hem naar de dierenarts ging. "Je had best een paar dagen het aan kunnen kijken" - Ja mam, en daardoor is jullie hond nu half mank...)
Dat klinkt wel heel erg langquote:Op donderdag 13 augustus 2009 12:57 schreef Mini_rulez het volgende:
Oeh, die tip van de muffins ga ik ook onthouden.
In mijn recept staat trouwens dat je iets voor het beslag (ik geloof eieren met suiker) 20 minuten moet mixen, is dat echt nodig?Ik krijg er een lamme arm van...
Razz, ik heb maar even in F&F gereageerd.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kloppen tot de suiker is opgelost kan ook wel even duren. Gaat sneller in een warmwaterbad.
En ik ben met zulke dingen superblij met m'n Kennie..
Het waren hele eieren, en met de mixer op de hoogste stand. Na een paar minuten verandert het volgens mij ook niet echt meer, hoe lang je ook doormixt.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh wacht, tenzij je alleen de eiwitten moet opkloppen tot een stevig schuim, dat kan wel even duren, zeker als je het met de hand klopt.
Dat wel, de textuur verandert naarmate je meer/alle lucht eruit klopt. Heb je ooit beslag voor biscuitdeeg gemaakt? Dat is een mooi voorbeeld van hoe de textuur verandert in 15-20 minuten kloppenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:08 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Het waren hele eieren, en met de mixer op de hoogste stand. Na een paar minuten verandert het volgens mij ook niet echt meer, hoe lang je ook doormixt.
Quinazoline: dat probleem heb ik ook ja. Plus dat vriendje tegenwoordig al niet meer wil dat ik iets bak omdat de hele keuken dan vol staat met afwas, en hij intussen wel weet dat ik hem alles laat opeten terwijl hij ook af wil vallen.
Kortom, het wordt tijd dat er weer iemand jarig is, da's tenminste een geldig excuus.
Toch? Dan moet ik het misschien toch nog maar eens proberen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:15 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat wel, de textuur verandert naarmate je meer/alle lucht eruit klopt. Heb je ooit beslag voor biscuitdeeg gemaakt? Dat is een mooi voorbeeld van hoe de textuur verandert in 15-20 minuten kloppen
Kun je eigenlijk ook volkorenmuffins maken met volkorenmeel, of zou dat vies zijn?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Voedingswaarde, Mini, voedingswaarde!Dan eet je het maar in plaats van euh... Euhhh. Zoete kwark?
Kun jij fitnessen op 2 eieren en 3 kleine muffins? Ik zou echt onderuit gaan als ik niks substanielers zou etenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:24 schreef Miss_S het volgende:
S: 2km wandelen
O: 2 gekookte eieren
L: 2 muffins
T: laatste muffin
S: uurtje fitness
D: macaroni
T: bessen
T: optimel yoghurt
S: buikspieroefeningen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |