Dit leek mij wel een eigen topic waard..quote:Rafael van der Vaart zou zich niet druk hoeven te maken om zijn huidige werkgever Real Madrid en zou de Spaanse hoofdstad gratis moeten kunnen verlaten. Dat stelt FIFPro-advocaat Wil van Megen. Omdat het contract van de Nederlander niet zou worden gerespecteerd, moet hij het recht hebben om transfervrij te mogen vertrekken. Van Megen laat tegenover VI.nl weten dat het eigenlijk niet kan dat Real Madrid een transfersom eist voor de overbodige middenvelder. "Het is duidelijk dat Real niet van plan is om Van der Vaart te laten spelen en dus geen gebruik wil maken van zijn diensten. Hij krijgt zelfs geen rugnummer voor komend seizoen, eigenlijk moeten ze hem dus voor niets laten gaan. Blijkbaar is Van der Vaart dus niets voor hen waard."
Daarom is een transfervrije status volgens Van Megen niet onredelijk. "Waarom zouden ze een transfersom vragen? De FIFA en de clubs praten altijd over spelers die hun contracten moeten respecteren. Maar in dit geval is Real degene die het contract niet respecteert. Real heeft Van der Vaart afgeschreven door te weigeren hem deel uit te laten maken van het team. Daarmee hebben ze hun recht verloren om geld te vragen voor hem."
Van der Vaart kwam afgelopen zomer met veel poespas over van Hamburger SV en moest bij Real Madrid het middenveld voorzien van creatieve, aanvallende impulsen. Vorig seizoen ging het niet al te best voor de international, maar in de voorbereiding op het huidige seizoen werd het van kwaad tot erger. Trainer Manuel Pellegrini besloot om hem zelfs definitief uit de selectie te zetten. Zo hoefde hij niet mee op een trainingstage naar Noord-Amerika.
We hebben het over een voetabller. Een voetballer wil doorgaans voetballenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:50 schreef Antaresje het volgende:
Hij krijgt toch nog gewoon vrolijk elke maand z'n ongetwijfeld riante salaris uitbetaald?
Ze moeten wel, hij staat daar onder contract.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:50 schreef Antaresje het volgende:
Hij krijgt toch nog gewoon vrolijk elke maand z'n ongetwijfeld riante salaris uitbetaald?
Dat snap ik. Maar als hij gewoon netjes z'n salaris betaald krijgt en er verder niets over speeltijd, mee mogen doen aan trainingen, etc in z'n contract staat, houdt z'n werkgever zich gewoon aan het contract. En dan kan de een of andere mediageile advocaat wel iets roepen, maar daar schiet je zo weinig mee op.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef Zjummie het volgende:
[..]
We hebben het over een voetabller. Een voetballer wil doorgaans voetballen
Elke maand dat hij niet speelt daalt zijn waarde op de markt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:50 schreef Antaresje het volgende:
Maar als Real zich niet aan het contract houd?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:58 schreef Rejected het volgende:
Real kan zelf kiezen: hem verkopen voor bijv 5 miljoen of hem houden en er niks voor krijgen.
Het is gewoon vraag en aanbod.
Ik neem aan dat er in staat dat je als SPELER bent aangetrokken.. Dan mag je toch verwachten dat je ook mag trainen enzo.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:59 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij gewoon netjes z'n salaris betaald krijgt en er verder niets over speeltijd, mee mogen doen aan trainingen, etc in z'n contract staat, houdt z'n werkgever zich gewoon aan het contract. En dan kan de een of andere mediageile advocaat wel iets roepen, maar daar schiet je zo weinig mee op.
Volgens mij mag hij wel trainen, maar niet met het eerste. Ik weet niet wat er in z'n contract staat, maar er zal niet iets in staan dat hij recht heeft om mee te trainen met het hoofdelftal.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er in staat dat je als SPELER bent aangetrokken.. Dan mag je toch verwachten dat je ook mag trainen enzo.
Ze gaan nu iig niet als speler met hem om...
Vakbondquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:02 schreef M0NTANA het volgende:
Wel heel interessant. FIFPro is overigens wel een serieus te nemen organisatie.
Ach so. Ik dacht dat je bedoelde dat vdv niet moest zeuren omdat ie toch wel zijn salaris krijgt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:59 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als hij gewoon netjes z'n salaris betaald krijgt en er verder niets over speeltijd, mee mogen doen aan trainingen, etc in z'n contract staat, houdt z'n werkgever zich gewoon aan het contract. En dan kan de een of andere mediageile advocaat wel iets roepen, maar daar schiet je zo weinig mee op.
Dat gaat wel lukken. Hij is voor een koopje vertrokken naar Real (10 miljoen dacht ik) en Real zal zich coulant opstellen, desnoods zonder tranfersom denk ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef Zjummie het volgende:
[..]
Ach so. Ik dacht dat je bedoelde dat vdv niet moest zeuren omdat ie toch wel zijn salaris krijgt.
Ik hoop voor hem dat ie gauw en zonder gezeur weg kan. Die jongen moet lekker voetballen
Risico van het vakquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:52 schreef VoreG het volgende:
Zit natuurlijk wel wat in, want wat er nu gebeurt is dat Real hem aan z'n contract houdt en dat VDV met de seconde z'n carriere meer naar de knoppen ziet gaan.
Dat is niet helemaal waar. Een bedrijf mag je normaal gesproken niet zomaar, zonder reden op non-actief stellen. En dat is wat hier volgens de FIFPro aan de hand is. De zaak Perez lag wel iets anders, want Perez had voor zover ik weet wel een rugnummer etc.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:03 schreef twi het volgende:
Ik vind het een beetje een mauwverhaal, waar ze snel mee mogen stoppen. Zolang ze hem betalen, mogen ze 'm wat mij betreft als cliniclown inzetten als ze denken dat dat z'n beste positie is.
Toen dit vorig jaar met Perez gebeurde, was er volgens Ajacieden weinig aan de hand. Hij speelde en trainde immers met het tweede, er stond nergens in zijn contract dat dat het eerste moest zijn. En nu is men het eens met een of andere pipo van FIFPro die transfervrijheid claimt?
Ik dacht ook dat FIFPro een professionele organistatie was, maar dit knappe staaltje eenrichtingsverkeer is gewoon triest. Kan een club dan ook geld claimen wanneer een speler niet presteert? En nee, dan heb ik het niet over een zaak als Mutu,wat ik overigens ook een achterlijke boete vind.
In dat hele verhaal met Perez is niet eens ter sprake gekomen of Ajax wel of geen bedrag mocht vragen.quote:
Kortom, het hele probleem is op te lossen door hem rugnummer 124 te geven en hem in Real Madrid B te stallen? Prima, dan moet Real dat gewoon doen. Hoeft die knuppel van een advocaat ook niet te mauwen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In dat hele verhaal met Perez is niet eens ter sprake gekomen of Ajax wel of geen bedrag mocht vragen.
De vraag was toen of je een speler wel alleen in het tweede mocht laten spelen. En dat mag gewoon.
Ajax wilde hem dus wel degelijk gebruiken, voor het tweede alleen.
Wat Real nu doet is net ff wat anders. Ze hebben niet tegen hem gezegd dat ie in het tweede moet spelen.
Het enige wat hij kreeg te horen is dat ie geen speeltijd krijgt en geen rugnummer.
Real mag maar 25 spelers registrerenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Wat een onzin allemaal.
Al moet ik wel zeggen dat Real ook belachelijk doet hem geen rugnummer te geven. Hij kan altijd ooit een kwartiertje van pas komen of zo.
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef Zjummie het volgende:
[..]
We hebben het over een voetabller. Een voetballer wil doorgaans voetballen
Was de kwestie Perez niet juist om het feit dat hij een plek bij het 1e van Ajax eiste?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:38 schreef twi het volgende:
[..]
Kortom, het hele probleem is op te lossen door hem rugnummer 124 te geven en hem in Real Madrid B te stallen? Prima, dan moet Real dat gewoon doen. Hoeft die knuppel van een advocaat ook niet te mauwen.
Hij is te oud voor het 2equote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:52 schreef DemonCleaner het volgende:
Zolang hij in het tweede terecht kan is dit gezeur. Mocht ie daar nou ook niet voor geregistreerd (kunnen) worden dan heb je wel een aparte situatie. Maar ik zie hem niet echt transfervrij weggaan.
Nee, dat kan dus niet....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:38 schreef twi het volgende:
[..]
Kortom, het hele probleem is op te lossen door hem rugnummer 124 te geven en hem in Real Madrid B te stallen?
Keep on dreamingquote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:00 schreef Prosac het volgende:
Als uit de eventuele rechtzaak een transfer zou komen, voor 0 euries en de uitspraak NA 1-9.. dan zou dat echt flinke impact kunnen hebben op het voetbal.
Het Rafael-arrest..
Als hij te oud is voor het 2e team van Real en hij wordt daardoor in het gelijk gesteld heeft het voor spelers in Spanje wel invloed ja, maar in de meeste andere landen (misschien wel alle andere landen) kunnen die spelers dan wel voor het 2e uitkomen. Maar misschien ziet Real wel waarde in hem omdat het een meerjarig contract betreft en hij misschien van pas kan komen zodra ze opnieuw die rugnummers kunnen inschrijven (blessures in de winer ofzo of volgend seizoen) en tussendoor betalen ze hem gewoon. Dan blijft de vraag over wat ze aan een speler hebben die dan nooit speelt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:00 schreef Prosac het volgende:
Als uit de eventuele rechtzaak een transfer zou komen, voor 0 euries en de uitspraak NA 1-9.. dan zou dat echt flinke impact kunnen hebben op het voetbal.
Het Rafael-arrest..
Ze kunnen hem bijvoorbeeld wel inschrijven voor de CL en hem dan daar laten spelen. Maar dan moet er wel een van de regulars niet geregistreerd worden. Als dan in de winterstop hij weg gaat heeft Real een extra speler om te wisselenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:10 schreef stefan92 het volgende:
[..]
Als hij te oud is voor het 2e team van Real en hij wordt daardoor in het gelijk gesteld heeft het voor spelers in Spanje wel invloed ja, maar in de meeste andere landen (misschien wel alle andere landen) kunnen die spelers dan wel voor het 2e uitkomen. Maar misschien ziet Real wel waarde in hem omdat het een meerjarig contract betreft en hij misschien van pas kan komen zodra ze opnieuw die rugnummers kunnen inschrijven (blessures in de winer ofzo of volgend seizoen) en tussendoor betalen ze hem gewoon. Dan blijft de vraag over wat ze aan een speler hebben die dan nooit speelt.![]()
Nou ja, denk dat de clubs nu ook wel even zullen wachten om te kijken of ze hem straks gratis kunnen halen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:12 schreef Prosac het volgende:
Het was maar wat speculatie van mijn kant.
Die rechtzaak gaat er toch nooit komen, Real is hem wel kwijt voor die tijd.
Ze zullen vast wel een amateurtak hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet.....
Tot 25 jaar kan dat.
Ik neem aan dat je tekent als profquote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:14 schreef twi het volgende:
[..]
Ze zullen vast wel een amateurtak hebben.
Zo gek is het dus niet, wat FIFpro zegt..quote:'Kans op gratis vertrek is reëel voor Van der Vaart'
Het is contractueel gezien niet onwaarschijnlijk dat Rafael van der Vaart gratis bij Real Madrid mag vertrekken. Een eerdere zaak in het Spaanse voetbal biedt hoop voor de middenvelder, die in de Spaanse hoofdstad in een uitzichtloze situatie is beland. Een jaar na zijn overgang van Hamburger SV moet hij uitkijken naar een andere club.
De 22-jarige Antonio Barragán kreeg een jaar geleden geen rugnummer bij Deportivo la Coruńa, daar hij op dat moment geblesseerd was. Toen de tegenwoordig verdediger van Real Valladolid weer was hersteld, werd hem echter nog steeds geen rugnummer gegeven. De oud-speler van Liverpool besloot hierop naar de rechter te stappen.
De advocaat van Barragán voerde als argument aan dat de Galiciërs contractbreuk hadden gepleegd door deze handelswijze. "Door hem voor het nieuwe seizoen niet in te schrijven bij de voetbalbond ontkende Deportivo dat er een arbeidsrelatie met de speler bestond." De rechter stelde de speler in het gelijk en oordeelde dat de contractuele samenwerking met onmiddellijke ingang moest worden ontbonden.
Bovendien diende Deportivo een schadevergoeding van 400.000 euro te betalen. Ook voor Van der Vaart ligt er komend seizoen geen rugnummer klaar. Manuel Pellegrini heeft zijn pupil laten weten dat er geen plaats voor hem is. Om de Oranje-international onder druk te zetten, werd hij niet geselecteerd voor recente oefenduels in Spanje en in de Verenigde Staten. Zijn contract in het Santiago Bernabéu loopt nog vier seizoenen door.
De wereldwijde vakbond voor voetballers (FIFPro) stelde afgelopen week al dat Real Madrid de oud-Ajacied transfervrij moest laten gaan. "De FIFA en de clubs praten altijd over spelers die hun contracten moeten respecteren. Maar in dit geval is Real degene die het contract niet respecteert. Naar mijn mening heeft Real op deze manier het recht verloren om een transfersom te vragen voor deze speler", luidde het oordeel
Nadeel is dat zo'n rechtzaak veel tijd in beslag neemt en mogelijk kwaad bloed zet bij Real Madrid. Als de club beseft dat Van der Vaart gelijk gaat krijgen, zullen ze een transfer de komende weken blokkeren om hem te frustreren. Tegen de tijd dat de uitspraak is, is het seizoen al redelijk onderweg en zijn er problemen met inschrijvingen (CL). Dus ik denk dat Van der Vaart niet naar de rechtbank stapt en een normale transfer afwacht.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zo gek is het dus niet, wat FIFpro zegt...
Ben benieuwd wat Raffie gaat doen nu.
Is het niet zo dat "free agents" nog iets meer tijd hebben om te tekenen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nadeel is dat zo'n rechtzaak veel tijd in beslag neemt en mogelijk kwaad bloed zet bij Real Madrid. Als de club beseft dat Van der Vaart gelijk gaat krijgen, zullen ze een transfer de komende weken blokkeren om hem te frustreren. Tegen de tijd dat de uitspraak is, is het seizoen al redelijk onderweg en zijn er problemen met inschrijvingen (CL). Dus ik denk dat Van der Vaart niet naar de rechtbank stapt en een normale transfer afwacht.
Tekenen wel, maar je hebt ook registratie-deadlines. Voor CL is dat meteen op 1 september, meen ik. Spaanse competitie (rugnummer-verhaal) ook meteen op 1 september. Andere competities weet ik niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Is het niet zo dat "free agents" nog iets meer tijd hebben om te tekenen?
Ach als je hem daardoor gratis kan halen, scheelt dat wel een slok op een borrel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Tekenen wel, maar je hebt ook registratie-deadlines. Voor CL is dat meteen op 1 september, meen ik. Spaanse competitie (rugnummer-verhaal) ook meteen op 1 september. Andere competities weet ik niet.
Dat is zeker waar, VDV wil zoveel mogelijk op een zo hoog mogelijk niveau spelen met oog op WK.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ach als je hem daardoor gratis kan halen, scheelt dat wel een slok op een borrel.
Denk dat Real toch wel minstens 10 miljoen vraagt.
Barca gaat niet komen. Alle tekenen wijzen op Bayern Munchen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:14 schreef FP128 het volgende:
Los van het feit dat ik denk dat RvV stiekum wacht op een aanbieding van zijn droomclub,Barcelona, denk ik dat hij minder geluk heeft dan Klaas Jan Huntelaar.
offtopic: Wat heeft Real Madrid eigenlijk gedaan in die twee oefenwedstrijden(United DC en...? )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |