abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71821242
quote:
Rafael van der Vaart zou zich niet druk hoeven te maken om zijn huidige werkgever Real Madrid en zou de Spaanse hoofdstad gratis moeten kunnen verlaten. Dat stelt FIFPro-advocaat Wil van Megen. Omdat het contract van de Nederlander niet zou worden gerespecteerd, moet hij het recht hebben om transfervrij te mogen vertrekken. Van Megen laat tegenover VI.nl weten dat het eigenlijk niet kan dat Real Madrid een transfersom eist voor de overbodige middenvelder. "Het is duidelijk dat Real niet van plan is om Van der Vaart te laten spelen en dus geen gebruik wil maken van zijn diensten. Hij krijgt zelfs geen rugnummer voor komend seizoen, eigenlijk moeten ze hem dus voor niets laten gaan. Blijkbaar is Van der Vaart dus niets voor hen waard."

Daarom is een transfervrije status volgens Van Megen niet onredelijk. "Waarom zouden ze een transfersom vragen? De FIFA en de clubs praten altijd over spelers die hun contracten moeten respecteren. Maar in dit geval is Real degene die het contract niet respecteert. Real heeft Van der Vaart afgeschreven door te weigeren hem deel uit te laten maken van het team. Daarmee hebben ze hun recht verloren om geld te vragen voor hem."

Van der Vaart kwam afgelopen zomer met veel poespas over van Hamburger SV en moest bij Real Madrid het middenveld voorzien van creatieve, aanvallende impulsen. Vorig seizoen ging het niet al te best voor de international, maar in de voorbereiding op het huidige seizoen werd het van kwaad tot erger. Trainer Manuel Pellegrini besloot om hem zelfs definitief uit de selectie te zetten. Zo hoefde hij niet mee op een trainingstage naar Noord-Amerika.
Dit leek mij wel een eigen topic waard..
Ben wel benieuwd wat men hier van vindt..

Ik vind het zelf niet eens zo'n heel gek idee.. Hij heeft een punt door te stellen dat Real zich niet aan het contract houdt.
Kijk, speeltijd is niet contractueel vastgelegd. Maar als je helemaal niets meer mag, ook niet meetrainen, verandert dat de zaak wel.
En niet geheel onbelangrijk, kan AC Milan nou met terugwerkende kracht z'n geld terug krijgen? .
-
pi_71821262
Lekker voor Real Madrid, hopelijk krijgen ze geen cent voor hem.
pi_71821310
Hij krijgt toch nog gewoon vrolijk elke maand z'n ongetwijfeld riante salaris uitbetaald?
pi_71821353
Zou een mooie ontwikkeling zijn als het ook echt zo zijn. Ik zeg nu niet dat het niet zo is, maar het is niet bekrachtigd door een rechtbank oid.
pi_71821494
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:50 schreef Antaresje het volgende:
Hij krijgt toch nog gewoon vrolijk elke maand z'n ongetwijfeld riante salaris uitbetaald?
We hebben het over een voetabller. Een voetballer wil doorgaans voetballen
pi_71821535
quote:
Ze moeten wel, hij staat daar onder contract.
Maar het contract is meer dan alleen salaris betalen, dat is nu juist het hele punt.
-
pi_71821541
Real kan zelf kiezen: hem verkopen voor bijv 5 miljoen of hem houden en er niks voor krijgen.
Het is gewoon vraag en aanbod.
pi_71821565
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef Zjummie het volgende:

[..]

We hebben het over een voetabller. Een voetballer wil doorgaans voetballen
Dat snap ik. Maar als hij gewoon netjes z'n salaris betaald krijgt en er verder niets over speeltijd, mee mogen doen aan trainingen, etc in z'n contract staat, houdt z'n werkgever zich gewoon aan het contract. En dan kan de een of andere mediageile advocaat wel iets roepen, maar daar schiet je zo weinig mee op.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:00:00 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_71821569
quote:
Elke maand dat hij niet speelt daalt zijn waarde op de markt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_71821575
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:58 schreef Rejected het volgende:
Real kan zelf kiezen: hem verkopen voor bijv 5 miljoen of hem houden en er niks voor krijgen.
Het is gewoon vraag en aanbod.
Maar als Real zich niet aan het contract houd?
We are living in a material world, and I am a material girl
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:02:51 #11
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_71821664
Wel heel interessant. FIFPro is overigens wel een serieus te nemen organisatie.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_71821716
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:59 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar als hij gewoon netjes z'n salaris betaald krijgt en er verder niets over speeltijd, mee mogen doen aan trainingen, etc in z'n contract staat, houdt z'n werkgever zich gewoon aan het contract. En dan kan de een of andere mediageile advocaat wel iets roepen, maar daar schiet je zo weinig mee op.
Ik neem aan dat er in staat dat je als SPELER bent aangetrokken.. Dan mag je toch verwachten dat je ook mag trainen enzo.
Ze gaan nu iig niet als speler met hem om...
-
pi_71821834
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:04 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er in staat dat je als SPELER bent aangetrokken.. Dan mag je toch verwachten dat je ook mag trainen enzo.
Ze gaan nu iig niet als speler met hem om...
Volgens mij mag hij wel trainen, maar niet met het eerste. Ik weet niet wat er in z'n contract staat, maar er zal niet iets in staan dat hij recht heeft om mee te trainen met het hoofdelftal.
pi_71821857
Hangt e rvanaf wat er i n zijn contract staat. Is Real verplicht om hem perspectief te geven op het eerste of is hij in dienst van Real. Verhaal met Perez een tijdje terug.
pi_71821885
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:02 schreef M0NTANA het volgende:
Wel heel interessant. FIFPro is overigens wel een serieus te nemen organisatie.
Vakbond
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71822542
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 15:59 schreef Antaresje het volgende:

[..]

Ach so. Ik dacht dat je bedoelde dat vdv niet moest zeuren omdat ie toch wel zijn salaris krijgt.

Ik hoop voor hem dat ie gauw en zonder gezeur weg kan. Die jongen moet lekker voetballen
pi_71822972
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:33 schreef Zjummie het volgende:

[..]

Ach so. Ik dacht dat je bedoelde dat vdv niet moest zeuren omdat ie toch wel zijn salaris krijgt.

Ik hoop voor hem dat ie gauw en zonder gezeur weg kan. Die jongen moet lekker voetballen
Dat gaat wel lukken. Hij is voor een koopje vertrokken naar Real (10 miljoen dacht ik) en Real zal zich coulant opstellen, desnoods zonder tranfersom denk ik.
Zou me niet verbazen als hij naar Bayern gaat.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_71823017
Zit natuurlijk wel wat in, want wat er nu gebeurt is dat Real hem aan z'n contract houdt en dat VDV met de seconde z'n carriere meer naar de knoppen ziet gaan.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:03:15 #19
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71823288
Ik vind het een beetje een mauwverhaal, waar ze snel mee mogen stoppen. Zolang ze hem betalen, mogen ze 'm wat mij betreft als cliniclown inzetten als ze denken dat dat z'n beste positie is.

Toen dit vorig jaar met Perez gebeurde, was er volgens Ajacieden weinig aan de hand. Hij speelde en trainde immers met het tweede, er stond nergens in zijn contract dat dat het eerste moest zijn. En nu is men het eens met een of andere pipo van FIFPro die transfervrijheid claimt?

Ik dacht ook dat FIFPro een professionele organistatie was, maar dit knappe staaltje eenrichtingsverkeer is gewoon triest. Kan een club dan ook geld claimen wanneer een speler niet presteert? En nee, dan heb ik het niet over een zaak als Mutu,wat ik overigens ook een achterlijke boete vind.
pi_71823307
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:52 schreef VoreG het volgende:
Zit natuurlijk wel wat in, want wat er nu gebeurt is dat Real hem aan z'n contract houdt en dat VDV met de seconde z'n carriere meer naar de knoppen ziet gaan.
Risico van het vak
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71823973
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:03 schreef twi het volgende:
Ik vind het een beetje een mauwverhaal, waar ze snel mee mogen stoppen. Zolang ze hem betalen, mogen ze 'm wat mij betreft als cliniclown inzetten als ze denken dat dat z'n beste positie is.

Toen dit vorig jaar met Perez gebeurde, was er volgens Ajacieden weinig aan de hand. Hij speelde en trainde immers met het tweede, er stond nergens in zijn contract dat dat het eerste moest zijn. En nu is men het eens met een of andere pipo van FIFPro die transfervrijheid claimt?

Ik dacht ook dat FIFPro een professionele organistatie was, maar dit knappe staaltje eenrichtingsverkeer is gewoon triest. Kan een club dan ook geld claimen wanneer een speler niet presteert? En nee, dan heb ik het niet over een zaak als Mutu,wat ik overigens ook een achterlijke boete vind.
Dat is niet helemaal waar. Een bedrijf mag je normaal gesproken niet zomaar, zonder reden op non-actief stellen. En dat is wat hier volgens de FIFPro aan de hand is. De zaak Perez lag wel iets anders, want Perez had voor zover ik weet wel een rugnummer etc.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71824042
Real geeft hem zo rugnummer 349
pi_71824060
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:03 schreef twi het volgende:
-knip-
In dat hele verhaal met Perez is niet eens ter sprake gekomen of Ajax wel of geen bedrag mocht vragen.
De vraag was toen of je een speler wel alleen in het tweede mocht laten spelen. En dat mag gewoon.
Ajax wilde hem dus wel degelijk gebruiken, voor het tweede alleen.

Wat Real nu doet is net ff wat anders. Ze hebben niet tegen hem gezegd dat ie in het tweede moet spelen.
Het enige wat hij kreeg te horen is dat ie geen speeltijd krijgt en geen rugnummer.
-
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:33:14 #24
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_71824090
Wat een onzin allemaal.

Al moet ik wel zeggen dat Real ook belachelijk doet hem geen rugnummer te geven. Hij kan altijd ooit een kwartiertje van pas komen of zo.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 17:38:34 #25
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_71824226
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

In dat hele verhaal met Perez is niet eens ter sprake gekomen of Ajax wel of geen bedrag mocht vragen.
De vraag was toen of je een speler wel alleen in het tweede mocht laten spelen. En dat mag gewoon.
Ajax wilde hem dus wel degelijk gebruiken, voor het tweede alleen.

Wat Real nu doet is net ff wat anders. Ze hebben niet tegen hem gezegd dat ie in het tweede moet spelen.
Het enige wat hij kreeg te horen is dat ie geen speeltijd krijgt en geen rugnummer.
Kortom, het hele probleem is op te lossen door hem rugnummer 124 te geven en hem in Real Madrid B te stallen? Prima, dan moet Real dat gewoon doen. Hoeft die knuppel van een advocaat ook niet te mauwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')