Ik ben er dus niet geweest aan gezien ik MBO4 heb.quote:Beste opvangouders,
Zoals u in de nieuwsbrief heeft kunnen lezen moeten alle opvangouders professioneel worden. Uiteraard zijn alle opvangouders van KinOP professioneel. Maar onder de nieuwe wet moeten wij aan kunnen tonen dat een opvangouder professioneel is. Dat moet met een diploma (zorggerelateerd) op minimaal mbo niveau 2.
Voor alle opvangouders die dit diploma niet kunnen overleggen hebben wij in samenwerking met Friese Poort en Friesland College de opleiding gastouder gerealiseerd. Alle opvangouder kunnen nu in hun vakgebied het diploma halen dat gericht is op werk dat ze nu doen. De eigen bijdrage voor de opleiding is ¤ 500,-. Er wordt nog gezocht naar subsidiemogelijkheden om deze eigen bijdrage te verlagen. Als de opleiding gehaald wordt krijgt u
¤ 100,- retour van deze kosten van KinOP Drachten. Daarnaast kunt de opleidingskosten aftrekken van de belasting wat u een voordeel van circa
¤ 150,- oplevert. Per saldo kost de opleiding u dus ¤ 250,-.
Op 2 juni is er een informatieavond bij de Friese Poort in Drachten, locatie Alferhof om 19.30 uur en op 4 juni is een informatieavond bij het Friesland College in Heerenveen om 19.30 uur. Wij nodigen u uit om naar één van deze bijeenkomsten te komen en meer informatie te krijgen over de opleiding en mogelijke vrijstellingen.
Om een beeld te krijgen van mogelijke toestroom in de opleiding willen wij graag het volgende weten van alle opvangouders:
1. vooropleiding (diploma behaald ja of nee)
2. werkervaring (waar en hoe lang ook opvangouder KinOP of andere bureaus)
Wilt u deze vragen per omgaande beantwoorden? Bij voorbaat dank voor de medewerking en we zien u graag bij een van de informatie bijeenkomsten!
Team van KinOP Drachten!
Dat lijken mij toch vrij standaard zaken die je geregeld moet hebben voordat je dit werk gaat doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:18 schreef Vlindur het volgende:
deurstoppers moeten er komen, de contactdozen afgesloten, de stopcontacten hebben een blokkertje nodig en achter in de tuin zal een hek moeten komen. (je kan hier zo de sloot in lopen)
voornamelijk geld trekken, onterecht gebruik van het belastinggeld van de Nederlanders. Zie deze uitzending voor alle info:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik begreep dat je dus ook gastouder kan zijn bij de kinderen zelf thuis... wat is dan het verschil met een gewone oppas?
Ik paste dus eerst op bij de kinderen thuis. Ik vond dat fijner omdat de kinderen in hun eigen omgeving waren en ze dus niet hoefden te wennen aan een nieuwe omgeving. En ik wilde ze toen niet in mijn huis.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:43 schreef Pyttpytt het volgende:
Ik begreep dat je dus ook gastouder kan zijn bij de kinderen zelf thuis... wat is dan het verschil met een gewone oppas?
Hierquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:32 schreef Troel het volgende:
MBO 2, waar staat dat aan gelijk? Zijn daar toevallig overzichten van?
Dat is ook wel heel eenzijdig!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:46 schreef willempjewever het volgende:
[..]
voornamelijk geld trekken, onterecht gebruik van het belastinggeld van de Nederlanders. Zie deze uitzending voor alle info:
http://www.novatv.nl/page(...)dreigt+te+verdwijnen
Controle is er uberhaupt weinig tot niet, zie bijvoorbeeld dit: http://www.novatv.nl/page(...)stouders+in+Randstad
Dat vind ik ook het probleem, iedereen zonder opleiding kan gewoon aan de slag. Een kind opvangen is niet alleen zorgen voor een goede omgeving, maar heeft ook met educatieve vaardigheden, pedagogie etc. te maken en daar wringt de schoen bij gastouders.
Mijn kinderen gaan naar een professioneel kinderdagverblijf en ik ben lid van de oudercommissie. Zeer goede controle, iedereen heeft diploma's, ehbo etc. en ze huren docenten in voor bijv. muziekles e.d. , de meeste gastouders hebben niet eens een ehbo diploma of weten niet hoe ze een baby moeten reanimeren, dat zegt toch al genoeg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |