abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71818084
Vandaag is het nieuws naar buiten gekomen dat ING 71 miljoen winst heeft gemaakt. Toch vindt topman Ben Hommen het niet genoeg, hij praat met Bos over een soepelere aflossingsregeling van de 20 miljard staatsteun (in feite dus het geld van de belastingbetaler) omdat hij de winst "te weinig vindt". Op de vraag wanneer de ING weer denkt aan haar aflossingsverplichting te kunnen voldoen, bleef Ben Hommen het antwoord schuldig. Hij wilde niet aangeven wanneer hij denkt weer de lening te willen aflossen.

Wanneer is het eindelijk eens genoeg? Wanneer wordt er eens ingegrepen tegen dit soort instituten die in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de crisis? Datzelfde instituut dat 20 miljard staatsteun heeft ontvangen van ons belastinggeld, is nu niet genegen om dat conform de afspraak terug te betalen.

Meneer Hommen, het komt mij op dit moment ook even niet zo goed uit om mijn hypotheek te betalen. Kan ik met u ook even praten over een soepelere aflossingsregeling, waarbij ik nog niet precies weet wanneer ik weer ga aflossen?

En onze fijne minister Bos kennende, zal hij zijn elastieken ruggegraat ook wel weer laten meebuigen met het verzoek tot uitstel van betaling.

Klacht: Zie TT
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71818131
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Meneer Hommen, het komt mij op dit moment ook even niet zo goed uit om mijn hypotheek te betalen. Kan ik met u ook even praten over een soepelere aflossingsregeling, waarbij ik nog niet precies weet wanneer ik weer ga aflossen?
, mee eens. Zat me vanochtend in de auto ook al te ergeren toen ik een interview met hem hoorde.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_71818161
Het is al lang bekend dat de grootste dieven zich binnen de bankensector bevinden. Oprotpremies van miljoenen euro's en dergelijke Allemaal over de rug van de belastingbetaler.
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_71818168
Dit viel natuurlijk te verwachten
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 14:01:47 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71818208
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 13:57 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat dus
pi_71818213
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Dit viel natuurlijk te verwachten
En is ook helemaal niets mis mee. Uiteindelijk krijgen wij het geld met rente terug. Geweldig toch. Hoe langer het afbetalen duurt, hoe meer rente. Wat willen we nog meer.
pi_71818232
cash geld.
Wie sjoen os Limburg is
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:06:41 #8
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_71818329
Waar is Wim Kok eigenlijk gebleven? Daar hoor je tegenwoordig ook nooit meer iets van terwijl hij een paar jaar geleden nog dagelijks in het nieuws kwam
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_71818335
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

En is ook helemaal niets mis mee. Uiteindelijk krijgen wij het geld met rente terug. Geweldig toch. Hoe langer het afbetalen duurt, hoe meer rente. Wat willen we nog meer.
Nou, daar ben ik nog niet zo zeker van...
pi_71818506
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:01 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Behalve dan dat de hele lening uit onze eigen zakken betaald is, circa 1250 euro per lid van de bevolking. Wat dus wil zeggen dat die hele terugbetalingsregeling met rente een grote sigaar uit eigen doos is, omdat de ING dat weer terugbetaalt uit de winsten die zij maakt van ONS geld.

En denk je nu echt dat de man op straat ook maar iets terug ziet van die rente? Hahaha!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_71818519
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:06 schreef Rosbief het volgende:
Waar is Wim Kok eigenlijk gebleven? Daar hoor je tegenwoordig ook nooit meer iets van terwijl hij een paar jaar geleden nog dagelijks in het nieuws kwam
Waar slaat dat nou weer op. Die man is 70 en rustig van zijn oude dag aan het genieten.
pi_71818554
Belachelijk inderdaad.
pi_71818578
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Behalve dan dat de hele lening uit onze eigen zakken betaald is, circa 4000 euro per hoofd van de bevolking. Wat dus wil zeggen dat die hele terugbetalingsregeling met rente een grote sigaar uit eigen doos is, omdat de ING dat weer terugbetaalt uit de winsten die zij maakt van ONS geld.

En denk je nu echt dat de man op straat ook maar iets terug ziet van die rente? Hahaha!
Ja, en alles is de schuld van de politiek en belasting is diefstal..
En volgens die beredenering is alles altijd een sigaar uit eigen doos. Immers al het geld komt altijd van de burgers. Maar wat is nu het punt? Bank is gered, geld komt weer terug bij de overheid.
pi_71818595
Zou het niet beter zijn als er hoogstens 1 staatsbank is? Niet meer van die klootzakken die over onze rug geld willen verdienen... Ik weet wel dat ABN Amro nu in feite een staatsbank is, maar daar heb ik het niet over
Ik ben illegaal!
Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef honkeytonk het volgende:Ik denk zelfs dat ze achter de schermen een fantopic over mij hebben geopend :Y
pi_71818625
71 miljoen winst / 20 miljard schuld

71 is helemaal niet zoveel...
pi_71818745
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
.... ONS geld.
Hoho, de Staat leent dit geld ook weer ergens hoor, Bos trekt niet de knip, maar de Staats Creditcard. Dus uiteindelijk betaal je ook nog eens rente over het geld wat je uitleent.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_71818812
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:06 schreef Rosbief het volgende:

Kok is zo slim om zich maar niet meer geassocieerd te zien worden met de ING als ex-premier.
Volgens mij heeft hij ook zijn commissariaat neergelegd maar zeker weet ik het niet.
75 topics = FIN
pi_71818842
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:16 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja, en alles is de schuld van de politiek en belasting is diefstal..
En volgens die beredenering is alles altijd een sigaar uit eigen doos. Immers al het geld komt altijd van de burgers. Maar wat is nu het punt? Bank is gered, geld komt weer terug bij de overheid.
Het punt is dat diezelfde bank die wij met ons allen overeid hebben gehouden, eenzijdig weer de spelregels verandert waardoor ze weer onder de afspraken uit probeert te komen. Straks zal je zien dat de ING een groot deel van die 20 miljard gewoon geschonken krijgt onder het mom van "goed voor de economie".
Het tweede punt is dat ONS geld aan dat soort klootzakken, dat in de eerste plaats verantwoordelijk is voor het onststaan van de crisis, continu verkwanseld wordt. Als ze verstandig waren omgesprongen met ons geld, zaten ze nu niet in de problemen.

En ondertussen maar gouden handdrukken meegeven. En maar bonussen uitkeren. Doe maar jongens! Kan allemaal, de man op de straat bloedt wel!

Beter was het inderdaad geweest als we een nieuwe bank waren begonnen voor en door het volk. Zodat er op een eerlijke manier geld verdiend wordt, zonder dat er over de ruggen van duizen ontslagen medewerkers en miljoenen belastingbetalers flink gegraaid wordt.
pi_71818844
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:20 schreef elcastel het volgende:

[..]

Hoho, de Staat leent dit geld ook weer ergens hoor, Bos trekt niet de knip, maar de Staats Creditcard. Dus uiteindelijk betaal je ook nog eens rente over het geld wat je uitleent.
Maar gelukkig hebben we zelf ook weer leningen uitstaan waar we rente over ontvangen. Ja, zo houdt de hele wereld elkaar in balans (tot het een keertje echt fout gaat).
pi_71818872
quote:

[..]

...en wie betaalt die staatsleningen?
pi_71818874
71 miljoen is geen drol. Waarschijnlijk was het gewoon een verlies dat net genoeg opgepoetst is om een winst te laten zien.
  Moderator woensdag 12 augustus 2009 @ 14:25:41 #22
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_71818897
quote:

[..]

En dat geld komt zeker uit de lucht vallen?
pi_71818967
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:23 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Het punt is dat diezelfde bank die wij met ons allen overeid hebben gehouden, eenzijdig weer de spelregels verandert waardoor ze weer onder de afspraken uit probeert te komen. Straks zal je zien dat de ING een groot deel van die 20 miljard gewoon geschonken krijgt onder het mom van "goed voor de economie".
Het tweede punt is dat ONS geld aan dat soort klootzakken, dat in de eerste plaats verantwoordelijk is voor het onststaan van de crisis, continu verkwanseld wordt. Als ze verstandig waren omgesprongen met ons geld, zaten ze nu niet in de problemen.

En ondertussen maar gouden handdrukken meegeven. En maar bonussen uitkeren. Doe maar jongens! Kan allemaal, de man op de straat bloedt wel!

Beter was het inderdaad geweest als we een nieuwe bank waren begonnen voor en door het volk. Zodat er op een eerlijke manier geld verdiend wordt, zonder dat er over de ruggen van duizen ontslagen medewerkers en miljoenen belastingbetalers flink gegraaid wordt.
Dat er geld geschonken gaat worden is een aanname die je nergens op kan baseren en ook zeer onwaarschijnlijk. Verder zetten heel veel mensen hun geld op de bank bij die 'klootzakken'. Dat hoeft niet, er zijn tientalle andere opties. Kleine banken, al je geld van je rekening halen iedere keer als je salaris gestort wordt. We kunnen als we willen die bankjes zo laten instorten. Maar blijkbaar willen we dat niet. Dus iedereen zeikt over iets waar hij zelf onderdeel van is. Op welke bank heb jij trouwens je geld staan?

Edit: niemand houdt jou trouwens tegen een bank voor en door het volk te beginnen. En dan kijken of mensen te vreden zijn met die enorm lage rente die je dan kan bieden of toch voor de ING kiezen.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 14:28:05 #24
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71818975
leuk, we gaan weer discussieren over dingen waar we geen verstand van hebben

-----71.000.000 winst
21.000.000.000 schuld

staat niet echt in verhouding he...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71819038
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:24 schreef NightH4wk het volgende:
71 miljoen is geen drol. Waarschijnlijk was het gewoon een verlies dat net genoeg opgepoetst is om een winst te laten zien.
Ten opzichte van bedrijven en andere banken die verlies maken is het een heel mooi signaal. Voor dat geld hadden ze die 2700 medewerkers in dienst kunnen houden.

Ik snap niet dat een bank niet gewoon doet wat iedere gezonde geest doet: geld opzij leggen voor als het minder gaat. Want je weet dat het een keer minder gaat. Waarom reserveer je dan geen geld voor die mindere perioden? Waarom moet maar alles worden uitgegeven? Of reken je er maar al bij voorbaat op dat je wel weer wat mensen op straat gaat zetten en dat je toch wel bij die slappeling Bos terecht kan voor een paar miljard belastinggeld?

Nu krijg ik het idee dat het zelfs allemaal vooropgezet spel is geweest, en dat ze nooit van plan zijn geweest om die 20 miljard terug te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')