- Nummer 18 is het gekozen (winnende) getalquote:
Thanks, zo bedoelde ik het preciesquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:34 schreef Ravage het volgende:
[..]
- Nummer 18 is het gekozen (winnende) getal
- Uit zo'n bingomolen komt 17 gerold: helaas niks gewonnen dus
- Er wordt opgewonden op de radio gezegd: je had bijna gewonnen, dat scheelde weinig!!
- TS stoort zich hieraan.. de kans dat 17 er uitrolde is net zo groot als dat 1, 2, 3, enz.. er uitrolde, en voor al die getallen geldt hetzelfde: je wint niks.
TS vind de Staatsloterij ook oplichtingquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:40 schreef Trannellius het volgende:
TS snapt het principe van een loterij niet
TS meld zich nu aan bij stichting loterijverlies.nlquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
TS vind de Staatsloterij ook oplichting
TS is hermafrodiet en neukt grizzlyberen in het bijzijn van zijn partnerquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
TS meld zich nu aan bij stichting loterijverlies.nl
Uhm, nee...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef Trannellius het volgende:
Ter uwer informatie:
Bij 100 getallen is de kans dat je een bal pakt die 1 hoger is dan je vorige 1%.
Dus, als je 17 pakt, is er 1% kans dat je keer erop 18 pakt (wat zijn doel was).
Wanneer je 1 had gepakt, had je een kans van 0.01^17 kans dat je 18 zou pakken de volgende keer.
Dus, is het beter om 17 te pakken dan 1.
Elementaire kansbereking.
'Reclame Staatsloterij is misleidend'quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
TS meld zich nu aan bij stichting loterijverlies.nl
Wat is dat voor een onzinquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:42 schreef Trannellius het volgende:
Ter uwer informatie:
Bij 100 getallen is de kans dat je een bal pakt die 1 hoger is dan je vorige 1%.
Dus, als je 17 pakt, is er 1% kans dat je keer erop 18 pakt (wat zijn doel was).
Wanneer je 1 had gepakt, had je een kans van 0.01^17 kans dat je 18 zou pakken de volgende keer.
Dus, is het beter om 17 te pakken dan 1.
Elementaire kansbereking.
Ik pak liever Lucille's ballen, dan maar geen prijs.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:44 schreef Szura het volgende:
Lucille met d'r Lingo-ballen![]()
"Nummer 23 heb je nodig het is je laatste bal"
-kandidaat pakt bal
"Oooow en het is nummer drrrrieeeeee en veertig
Anders lees je mijn uitleg erbijquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:47 schreef Champy het volgende:
[..]
Uhm, nee...
Als je 30 ballen hebt, en je mag er 1 kiezen is de kans dat je de juiste kiest 3,33%.
Dus of je nou 1 of 17 of 18 kiest maakt niet uit, de kans blijft 3,33%.
De ballen gaan iedere keer weer terug, dus het maakt geen reet uit of je 17 of 1 pakt.
Elementaire kansberekening
Ik snap het nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:34 schreef Ravage het volgende:
[..]
- Nummer 18 is het gekozen (winnende) getal
- Uit zo'n bingomolen komt 17 gerold: helaas niks gewonnen dus
- Er wordt opgewonden op de radio gezegd: je had bijna gewonnen, dat scheelde weinig!!
- TS stoort zich hieraan.. de kans dat 17 er uitrolde is net zo groot als dat 1, 2, 3, enz.. er uitrolde, en voor al die getallen geldt hetzelfde: je wint niks.
Wat bazel je nou toch allemaal?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:53 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Anders lees je mijn uitleg erbij
Inderdaad, eveng rote kans dat je 1 of 17 pakt. Maar van 1 naar 18 is de kans (1/29)^17, en van 17 naar 18 is (1/29).
Duh
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |