Oh, welke bedoel ik dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:32 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja, ik ken die onderzoeken en die klopten helemaal niet qua opzet.
Als jij je er in verdiept hebt dan weet jij dat natuurlijk ook.
Als jij een uitspraak maakt dat je weet welke hij bedoeld en dat die niet kloppen zou je ook die onderzoeken moeten tonen, aan de andere kant begrijp ik wel dat elk onderzoek die iets aantoont wat niet mogelijk zou moeten zijn in een newtoniaans universum uiteraard bij voorbaat niet klopt. Volgens sommige.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Diegenen die niet klopten
Kom op, je kunt zelf een beetje research doen hoor.
Zolang hij een uitspraak doet als "er is wel serieus onderzoek gedaan" zonder te vermelden welk onderzoek is zijn post een beetje nutteloos en niet meer dan een sneer, hij had net zo goed "Welles!" in kunnen typen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Als jij een uitspraak maakt dat je weet welke hij bedoeld en dat die niet kloppen zou je ook die onderzoeken moeten tonen, aan de andere kant begrijp ik wel dat elk onderzoek die iets aantoont wat niet mogelijk zou moeten zijn in een newtoniaans universum uiteraard bij voorbaat niet klopt. Volgens sommige.
Dat dacht ik dus al.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zolang hij een uitspraak doet als "er is wel serieus onderzoek gedaan" zonder te vermelden welk onderzoek is zijn post een beetje nutteloos en niet meer dan een sneer, hij had net zo goed "Welles!" in kunnen typen.
Excuses dat ik me uitgelokt voelde om in stijl te reageren, ik zal me weer een beetje inhouden nu.
We hebben het over serieus onderzoek he, dus reproduceerbaar en peer-reviewed.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:49 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus al.
Ik zal vanavond eens kijken of ik wat meer over die onderzoeken kan uitbreiden.
Hier een voorbeeld van wat voor verbazingwekkende dingen er werkelijk bestaan:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:46 schreef Flammie het volgende:
Ik wil ook eigenlijk wel nalezen waarin randi zich misdraagt en onmogelijk opstelt tijdens zijn onderzoeken en tests... Randi wordt hier sowieso te makkelijk door het slijk getrokken imo en altijd zonder onderbouwingen of bronnen. Gewoon omdat de mensen het hier willen horen ofzo denk ik
Oh ik dacht een wc eend onderzoek.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
We hebben het over serieus onderzoek he, dus reproduceerbaar en peer-reviewed.
Ok laat komenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:53 schreef Ticker het volgende:
Ik moet Randi zijn onderzoek er eens bij pakken, die kwam volgens mij bij dit meisje, zodanig met een conclusie dat het niet klopte, puur om het in zijn straatje uit te laten komen.
zonder bewijs blijft deze post gewoon een aanname.. net als je randi post overigensquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Ticker het volgende:
Skepsis, geweldig hoe die gasten werken.
We beginnen bij punt a, dat is een aan name, we eindigen bij punt b, dat is de standaard skepsis kijk op hoe de wereld in hun realiteit zou moeten zijn.
En vervolgens schrijven ze een artikelen waarin mensen op al hun fouten worden gewezen zodat de lezer aan het einde zo goed als een hekel krijgt aan de persoon in kwesie.
Uhm, maar als die fouten er ook daadwerkelijk zijn dan klopt het gewoonquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Ticker het volgende:
Skepsis, geweldig hoe die gasten werken.
We beginnen bij punt a, dat is een aan name, we eindigen bij punt b, dat is de standaard skepsis kijk op hoe de wereld in hun realiteit zou moeten zijn.
En vervolgens schrijven ze een artikelen waarin mensen op al hun fouten worden gewezen zodat de lezer aan het einde zo goed als een hekel krijgt aan de persoon in kwesie.
Wat een slecht geschreven artikel is dat...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier een voorbeeld van wat voor verbazingwekkende dingen er werkelijk bestaan:
http://english.pravda.ru/science/19/94/377/14551_XRay.html
Ik moet Randi zijn onderzoek er eens bij pakken, die kwam volgens mij bij dit meisje, zodanig met een conclusie dat het niet klopte, puur om het in zijn straatje uit te laten komen.
Precies, kijk naar mij.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op, iemand kan ook een zuurpruim zijn en gelijk hebben.
Nou ja, ik zeg het maar even, voordat er weer een link geplaatst wordt naar een of andere vage site van een new-age-koekebakker die niet eens weet wat 'peer-reviewed' inhoudtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:53 schreef Ticker het volgende:
[..]
Oh ik dacht een wc eend onderzoek.
En hier het hele artikel met een compleet verslag van de test:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een slecht geschreven artikel is dat...
Hier een ander artikel over die zaak : http://www.livescience.com/strangenews/reason_demkina_050128.html
Het lijkt er dus op dat ze gewoon getest is en gefaald heeft, wat iemand in dat artikel van jou probeert goed te praten.
klopt hierbij wel.quote:Wel is aangetoond dat tweelingen die niet bij elkaar opgroeien een grotere kans hebben om toch dezelfde voorkeuren, hobbies en gewoontes te hebben.
"geloof" ? Met alle respect maar je kunt lastig spreken van een geloof. Ik zeg het nog maar een keer. Ik ben best bereid iets aan te nemen met voldoende bewijs maar telkens als je om meer vraagt, krabbelt men "opeens" terug en/of "werkt het opeens niet zo".quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Verdomt leuk topic zo.
Laten we maar accepteren dat er nooit enige vorm van consensus komt tussen gelovigen en ongelovigen. Onafhankelijk van welk geloof zij aanhangen. Dit is ook een vorm van geloof.
Mooi hequote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Verdomt leuk topic zo.
Laten we maar accepteren dat er nooit enige vorm van consensus komt tussen gelovigen en ongelovigen. Onafhankelijk van welk geloof zij aanhangen. Dit is ook een vorm van geloof.
Pssst, verpest het nou niet, dit is onze bezigheidstherapie !quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Verdomt leuk topic zo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |