Dus mensen veel positief zijn en minder Pvv stemmen.Ook ik Slappy blijf altijd positief en voel me nog steeds jongquote:AMSTERDAM - Vrouwen die een optimistische instelling hebben, lopen minder kans op een hartziekte en vroegtijdig overlijden. Pessimisten hebben vaker last van een hoge bloeddruk en cholesterolgehalte.
Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek onder bijna 100.000 vrouwen.
Optimistische vrouwen lopen 9 procent minder kans op een hartziekte en 14 procent minder kans op overlijden door een andere oorzaak.
Een van de redenen zou kunnen zijn dat optimisten beter kunnen omgaan met jaloezie en beter voor zichzelf zorgen al ze ziek zijn. Opvallend is dat de optimistische vrouwen die meededen aan het onderzoek slanker zijn dan de pessimistische deelnemers.
Een woordvoerster van de Britse hartstichting zegt: ”We weten dat bij vijandige emoties bepaalde chemische stoffen in je lichaam vrij komen waardoor de kans op een hartziekte groter wordt. Maar we begrijpen nog niet helemaal hoe dat precies gaat en waarom dat zo is. Daarvoor is nog meer onderzoek nodig.”
Ik leef heel gezond zie mij maar als groot voorbeeldquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Misschien hebben gezonde mensen gewoon meer reden om positief te zijn...
Of er is een factor C die beide beïnvloedt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Misschien hebben gezonde mensen gewoon meer reden om positief te zijn...
BLOEMEN voor Slappy en Coquote:Mensen houden van bloemen
Dat bloemen een positief effect hebben op de mens wordt vaak gezegd, maar het is nu ook wetenschappelijk bewezen.
In opdracht van het Productschap Tuinbouw heeft de Wageningen Universiteit onderzoek gedaan naar de positieve effecten van bloemen.
Daaruit is gebleken dat mensen je bijvoorbeeld vrolijk, aardig, warm en ondernemend vinden als je een bloemetje meebrengt. Mensen komen dan niet arrogant, verlegen of achterdochtig over.
Restaurants
Ook gaan gasten van restaurants die bloemen op hun tafels hebben staan ervan uit dat zij door de restauranthouder in de watten worden gelegd.
Ook bij vergaderingen doen bloemen onbewust hun positieve werk, zo concludeert de Wageningen Universiteit.
Dat is hoogst opmerkelijk! Een lagere kans op overlijden. Ik dacht dat die voor iedereen 100% was!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:17 schreef Slappy het volgende:
Optimistische vrouwen lopen 9 procent minder kans op een hartziekte en 14 procent minder kans op overlijden door een andere oorzaak.
quote:
Je snapt het bericht niet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:53 schreef teknomist het volgende:
Dus we zijn nog lang niet van Emiel Ratelband af?
(bron)quote:Het team, geleid door Dr. Hilary Tindle, keek ook naar vrouwen die erg wantrouwend tegenover andere mensen zijn - een groep die ze "cynisch vijandig" noemen - en vergeleek hen met vrouwen die meer vertrouwen in anderen hebben.
Vrouwen in de cynisch-vijandige groep zijn het vaak eens met stellingen als "Ik heb vaak orders moeten opvolgen van mensen met minder verstand van zaken dan ik" en "Je kunt maar beter niemand vertrouwen", vertelde Tindle in een telefonisch interview.
"Deze stellingen bewijzen een algemeen wantrouwen tegenover andere mensen", zei Tindle, die haar studie donderdag op de American Psychosomatic Society's jaarbijeenkomst in Chicago presenteerde.
Deze manier van denken eist zijn tol.
"Cynisch-vijandige vrouwen hadden 16 procent meer kans om tijdens het onderzoek te sterven dan de vrouwen die het minst cynisch-vijandig waren"
Ook bleek de kans 23 procent groter om aan kanker te sterven.
Het gaat dus om de kans te sterven gedurende de looptijd van het onderzoek, dat geloof ik 8 jaar duurde. En de kans om binnen 8 jaar te overlijden is natuurlijk minder dan 100%.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is hoogst opmerkelijk! Een lagere kans op overlijden. Ik dacht dat die voor iedereen 100% was!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |