Waarom zouden de 'gewone man en vrouw' geen racist kunnen zijn? Misschien heb je de definitie niet helemaal duidelijk, maar je hoeft niet luidkeels op de barricaden te staan om vreemdelingenhaat te koesteren. En die mensen hoeven ook helemaal niet in geterroriseerde buurten te wonen. Op het platteland is juist veel op Wilders gestemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Zoals ik al vaker heb gezegd. Het gros van de PVV stemmer is helemaal geen racist of neonazi of whatever. Het zijn de gewone man en vrouw uit de straat wier buurten en leefomgeving geterroriseerd wordt door relbelust en crimineel tuig (en dan helaas idd van allochtone komaf). En dat zijn ze spuugzat. En door Wilders hun stem te geven kunnen ze hun onvrede uiten over de situatie. Een wanhopige schreeuw om hulp wellicht.
Het zegt eerder iets over het genetische defect van Marokkanen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:26 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het zegt eerder iets over Marokkanen.
Er is gewoon als "normale" inwoner weinig te doen om de Marokkaanse reljeugd tegen te gaan, en 't idee heerst gewoon dat de politie te weinig doet. En dat is niet geheel onterecht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom zouden de 'gewone man en vrouw' geen racist kunnen zijn? Misschien heb je de definitie niet helemaal duidelijk, maar je hoeft niet luidkeels op de barricaden te staan om vreemdelingenhaat te koesteren. En die mensen hoeven ook helemaal niet in geterroriseerde buurten te wonen. Op het platteland is juist veel op Wilders gestemd.
Je zoekt het wel echt op he?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom zouden de 'gewone man en vrouw' geen racist kunnen zijn? Misschien heb je de definitie niet helemaal duidelijk, maar je hoeft niet luidkeels op de barricaden te staan om vreemdelingenhaat te koesteren. En die mensen hoeven ook helemaal niet in geterroriseerde buurten te wonen. Op het platteland is juist veel op Wilders gestemd.
Je hebt reljeugd en mensen die daar last van hebben, en mensen die PVV stemmen vanuit racisme of xenofobie.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:53 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Er is gewoon als "normale" inwoner weinig te doen om de Marokkaanse reljeugd tegen te gaan, en 't idee heerst gewoon dat de politie te weinig doet. En dat is niet geheel onterecht.
Ofwel, wat moet een mens dan doen? De enige optie om 'legaal' iets te doen aan dit probleem is om de PVV te stemmen, of VVD als je genuanceerder bent.
Wat begrijp je niet aan mijn weerlegging van de volgende stellingquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:54 schreef huhggh het volgende:
[..]
Je zoekt het wel echt op he?
Overal komen racisten voor, in alle gelederen van de bevolking.
Wat wil je nou eigenlijk met dit alles zeggen?
Als je mensen die op de PVV stemmen racisten vindt, zeg dat dan gewoon.
Ik word echt schijtziek dat elke keer weer dit erbij wordt gehaald, om zo doende een goede inhoudelijke discussie in de weg te staan.
Wat een vooringenomenheid weer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt reljeugd en mensen die daar last van hebben, en mensen die PVV stemmen vanuit racisme of xenofobie.
Die laatste mensen zie je geregeld op de tv zoals laatst weer dat eiland waar een opvangcentrum had gezeten waarmee nooit problemen waren; toch keken de geïnterviewde PVV stemmers daar nukkig in de camera: uhhh, buitenlanders enzo.
Van de mensen die direct (!) last ondervinden van Marokkaanse reljeugd kan ik me de frustratie zonder meer voorstellen, en ook de vlucht naar Wilders. Van het gros van de stemmers echter niet, dat zijn volgevreten goed-gesitueerde Hollanders die niet eten wat ze niet kennen.
En toch moet je elke keer weer dat woord in de mond nemen.....mmmm, typisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan mijn weerlegging van de volgende stelling
"Het gros van de PVV stemmer is helemaal geen racist of neonazi of whatever."
Zolang er een serieus alternatief is en de persoon in kwestie ook liever een andere keuze had gemaakt (dat besef komt meestal achteraf pas), dan is die persoon nog te redden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:27 schreef Harlon het volgende:
[..]
Ik heb het niet over hangjongeren en rel marocs die al te ver heen zijn, kleine schoffies die nog te redden zijn. Tuig wat jij omschrijft, wat geen enkele vorm van norm noch waarde erkent, dat is niet meer een kwestie van aanspreken op wangedrag. Wat je daar wel mee moet, dan sluit ik me bij Pool aan. Geen idee, ik ben geen deskundige op dat gebied.
Beetje een rare statement, want ik denk dat ook niet iedere Nederlander die op de PvdA stemt een fabrieksarbeider is, of iedere PvdD stemmer een nertsenfokkerij naast de deur heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Van het gros van de stemmers echter niet, dat zijn volgevreten goed-gesitueerde Hollanders die niet eten wat ze niet kennen.
Het staat gewoon vast dat het gros van de PVV stemmers zelf geen reden tot klagen heeft. Als dat wel zo was, zou Nederland tot de nok toe vol zitten met relmarokkaantjesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Beetje een rare statement, want ik denk dat ook niet iedere Nederlander die op de PvdA stemt een fabrieksarbeider is, of iedere PvdD stemmer een nertsenfokkerij naast de deur heeft.
Je kan je toch wel zorgen maken en je inleven in de rest van je land? Ik snap niet waarom of je per se zelf je gezicht in elkaar getimmerd moet hebben om je zorgen te maken over het immigratiebeleid.
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de reden voor hun stem ongegrond is. Zoals ik al eerder zei is het vreemd om alleen stemmen te rechtvaardigen waar een persoonlijke ervaring of situatie aan vast zit. Stemmen heeft namelijk ook veel te maken met overeenkomst in ideeën tussen jou en de partij. PVV'ers afdoen als angstig, bang, en wereldvreemd vind ik dan ook niet opgaan (niet dat jij dit doet, maar ik zie 't vaak voorbij komen).quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Het staat gewoon vast dat het gros van de PVV stemmers zelf geen reden tot klagen heeft. Als dat wel zo was, zou Nederland tot de nok toe vol zitten met relmarokkaantjes
Ja mij mening daarover ken je, ik ben 't niet altijd eens met hem, maar wél dat er wat moet gebeuren op immigratiegebied. Gelukkig dat de VVD er ook steeds meer aandacht aan gaat schenken, want eigenlijk is de PVV de enige die tot nu toe hard wou optreden, en dat lokt stemmen.quote:Vanaf je tweede alinea verschillen we van mening zoals je weet. Wilders hitst de mensen op en maakt ze ongerust, hij wakkert xenofobie en racisme aan. Wilders zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op en hij wordt niet gedreven door de angst voor relmarokkaantjes maar door een diepe afkeer van de islam.
Ja, dat klopt ik maak me ook wel zorgen over dat zogenaamde Marokkanenprobleem; ik zie dezelfde problemen bij de Westbrabantse jeugd nl. Het is wrs gewoon een onderdeel van de verloedering van onze Westerse cultuur. Het God noch verbod kennen, eerst schelden en trappen, en de algehele doorgeslagen 'alles voor 't jong'-mentaliteit, die er wrs debet aan is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Beetje een rare statement, want ik denk dat ook niet iedere Nederlander die op de PvdA stemt een fabrieksarbeider is, of iedere PvdD stemmer een nertsenfokkerij naast de deur heeft.
Je kan je toch wel zorgen maken en je inleven in de rest van je land? Ik snap niet waarom of je per se zelf je gezicht in elkaar getimmerd moet hebben om je zorgen te maken over het immigratiebeleid.
Ik zou dat van harte toejuichen, mits het op een normale toon gebeurd en de ander er ook daadwerkelijk wat mee doet.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:37 schreef opgebaarde het volgende:
Kan hier uit afgeleid worden dat we elkaar op straat weer gaan aanspreken op elkaars gedrag? Zoals kinda normaal was tot 30 jaar geleden en we eiegnlijk tegenwoordig missen?
Precies, volgende keer let je wel op dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:46 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik zou dat van harte toejuichen, mits het op een normale toon gebeurd en de ander er ook daadwerkelijk wat mee doet.
En over dat laatste heb ik nog een hard hoofd over in.
Ik heb dat wel eens gedaan in een tram, ergens in Den Haag op een beschaafde toon, maar toch ging dat nog maar net goed.
1) dit artikel in de op is uit televaag, nogal wiedes dat het tendentieus is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef simmu het volgende:
2 opmerkingen.
1) op nu.nl staat ook een artikel, ook op basis van het interview. toch heeft dat artikel een wel heel andere toon.
2) wat een gezeik toch allemaal weer. mijn (leef)ervaringen in den haag zuid west (jaja, een prachtwijk!) waren prima. ik weet niet waar al die kutmarokkanen zijn, maar daar waren ze iig niet.
Ik reageerde op de stelling dat lang niet alle PVV-stemmers racisten zijn; ik denk dat de meesten wel degelijk op zijn minst xenofoob zijn. Verder is de stemmingmakerij tegen allochtonen/Marokkanen/islam al heel lang bezig en ik denk werkelijk dat dit de voornaamste motieven zijn om PVV te stemmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:43 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat de reden voor hun stem ongegrond is. Zoals ik al eerder zei is het vreemd om alleen stemmen te rechtvaardigen waar een persoonlijke ervaring of situatie aan vast zit. Stemmen heeft namelijk ook veel te maken met overeenkomst in ideeën tussen jou en de partij. PVV'ers afdoen als angstig, bang, en wereldvreemd vind ik dan ook niet opgaan (niet dat jij dit doet, maar ik zie 't vaak voorbij komen).
[..]
Ja mij mening daarover ken je, ik ben 't niet altijd eens met hem, maar wél dat er wat moet gebeuren op immigratiegebied. Gelukkig dat de VVD er ook steeds meer aandacht aan gaat schenken, want eigenlijk is de PVV de enige die tot nu toe hard wou optreden, en dat lokt stemmen.
Ik persoonlijk stel weinig waarde aan z'n uitlatingen, maar wel aan de generale gedachte achter hoe immigratie hier in Nederland aangepakt dient te worden, evenals probleemwijken. Ik zie dat gewoon niet gebeuren met het CDA, SP, GL, PvdA of CU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |