abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71784857
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet hoor. Ik heb het artikel van de Telegraaf overgenomen, niet van de Pers.
Ok, dan quote de Telegraaf dus selectief. Wat een verrassing.
pi_71784916
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Vertel
Kijk eens naar de berichtgeving in de media, gaat alleen maar over allochtonen die asociaal zijn. Terecht dat men er onderhand klaar mee is. Spijker in een plank en lekker het land uit rammen wordt uiteindelijk het gevolg.
pi_71784918
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:37 schreef MrX1982 het volgende:

Misschien moeten die honkbalknuppels maar eens opgepakt worden. Het kan toch niet zo zijn dat een stel snotapen je leefomgeving verpesten .
Ja, het Amsterdamse uitgaansleven wordt ook verpest door bepaalde Marokkaanse jongeren die vinden dat ze het recht hebben om vrouwen rakelings met hun handen te betasten. Als je ze negeert kan je in elkaar gebeukt worden. Het vreemde is dat je dan te horen krijgt dat je je niet provocerend moet kleden. Kortom, dat jij je maar moet aanpassen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:43:36 #24
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71784994
quote:
‘Dat ze zich zorgen maken over allochtonen. Ik vind dat vaak te kort door de bocht, beoordelen op uiterlijk. In Oost merk ik dat de verhoudingen soms hard zijn. Dat bepaalde groepen open tegen mij praten over ‘die klotemarokkanen’. Dan zeg ik: ja jongen, dat kun je nou wel roepen, maar weet je ook waarover je het hebt? Ik heb in Oost iets van 19.000 Marokkaanse mensen wonen. Als die allemaal één misdrijf per jaar zouden plegen, had ik nooit de cijfers die ik nu had. Dus dat is onzin. Ze vallen meer op, die Marokkaanse groepen. Ze clusteren bij elkaar op straat. Om zich sterker te maken. En dat ziet men gewoon voor z’n ogen gebeuren. Maar dat zijn er twintig of dertig en niet die duizenden die gewoon aan het werk zijn.’

‘Ook op buurtbijeenkomsten hebben mensen het over ‘kut-Marokkanen’. En ze roepen het op straat, naar de Marokkanen zelf. En bij opstootjes. Dat ze tegen ons schreeuwen vanaf de zijlijn: als je nou niet ingrijpt, dan doen we het zelf wel, op een andere manier, dan komen de honkbalknuppels tevoorschijn. Dat heb ik zelf geconstateerd, mijn oren zijn nog goed. En dat accepteren we niet hè, dat is eigenrichting. Tot op heden hebben we het weten te regelen, te beëindigen. Begin dit jaar heb ik de korpsleiding op de hoogte gesteld: de reactie van autochtonen op Marokkanen is heftig, er moet wat worden gedaan. Nou, daar hebben we ook fors op ingegrepen. We hebben tientallen van die rovers aangehouden. En intussen hebben we extra opgelet – vooral de buurtregisseurs – of het met die autochtonen niet echt uit de hand liep. Maar als je het probleem wegneemt, zie je hun reacties ook wegebben.’

Briljant hoor. De politie gaat eens handhaven als de autochtonen 'racistische' neigingen gaan krijgen.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_71785084
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:40 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, het Amsterdamse uitgaansleven wordt ook verpest door bepaalde Marokkaanse jongeren die vinden dat ze het recht hebben om vrouwen rakelings met hun handen te betasten. Als je ze negeert kan je in elkaar gebeukt worden. Het vreemde is dat je dan te horen krijgt dat je je niet provocerend moet kleden. Kortom, dat jij je maar moet aanpassen.
Ja dat is de omgekeerde wereld en wat je aan al die wijkagenten, buurtregisseurs, jeugdhonken, snoepreisjes etc hebt is me een raadsel want tot een oplossing van de problemen lijkt het ook niet te leiden.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:55:15 #26
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71785341
Mensen nemen het recht in eigen hand en zijn dan nog verbaasd ook dat de politie je dan oppakt. Mijn god,wat een land is dit aan het worden als we geweld goed gaan keuren "want ze verdienen het".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:57:28 #27
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_71785412
Amsterdam is de hoofdstad van Marokko toch?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_71785564
Ik kan maar conclusie komen en dat is tuig zoekt tuig
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_71785638
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:25 schreef Mylene het volgende:
Uit dat artikel van De Pers:
[..]

Natuurlijk kun je er eskimo's van maken; gewoon deporteren naar Groenland.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:09:45 #30
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71785777
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen nemen het recht in eigen hand en zijn dan nog verbaasd ook dat de politie je dan oppakt. Mijn god,wat een land is dit aan het worden als we geweld goed gaan keuren "want ze verdienen het".
Waarom kan de politie wel optreden als de autochtoon het recht in eigen hand neemt, maar niet als de allochtoon het recht in eigen hand neemt? Dat staat er namelijk. Of is dat positieve discriminatie, dus toegestaan?
pi_71785787
politie grijpt niet in.
burger grijpt zelf in.
politie straft burger.

Wat was ook weer de rol van de politie? Beschermen van de burger?
Ik geloof dat hun salaris door de burger betaald wordt om in die behoefte te voorzien?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_71785801
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:09 schreef Sachertorte het volgende:
Waarom kan de politie wel optreden als de autochtoon het recht in eigen hand neemt, maar niet als de allochtoon het recht in eigen hand neemt? Dat staat er namelijk.
Dat staat er niet, dat maak jij er van.
pi_71785841
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:10 schreef Mr.Spock het volgende:
politie grijpt in.
burger grijpt zelf in.
politie straft burger.
A.d.h.v. bovenstaand artikel komt dit beter overeen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:12:50 #34
3542 Gia
User under construction
pi_71785870
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:55 schreef ethiraseth het volgende:
Een grote groep allochtonen veroorzaakt overlast. Er wordt thee gedronken, gepraat, buurthuizen gebouwd, nog meer thee en nog meer praten. Dan komen er buurtvaders, maar de problemen blijven. De overlast blijft.
De autochtone bevolking wordt gesust met beloftes dat aan oplossingen wordt gewerkt. Nog meer gepraat, nog meer thee en vooral veel begrip, want ze hebben het zo moeilijk.

Maar de overlast blijft.

Tot de autochtone bevolking het zat wordt dat de overlast veroorzakende allochtonen niet worden aangepakt en zelf gaan optreden. En die worden dan direct vastgezet, want je mag het recht niet in eigen hand nemen!

Waarom worden de overlast veroorzakers niet gewoon vastgezet? Waarom geen heropvoedingsinstituten voor dat tuig? Is het dan zo raar dat de autochtone bevolking het op een bepaald moment spuugzat is?
pi_71785886
Ik begrijp de reacties niet zo goed op dit artikel. Die gast gast heeft een genuanceerde mening over de onvrede die wordt geuit.
Wat hij bedoeld met dat Marrokaanse crimimelen meer opvallen is dat het gevoel van onvrede niet gebasseerd is op cijfers die hij wel heeft.

Bijv, vrouwtje 65+ babbeld met ander vrouwtje heeft het over een overval vorige week, luisterend vrouwtje verteld het weer verder die buuv, roept "o ja, en er was er al 1tje geweest" terwijl het dezelfde is. De onvrede stijgt exponentieel en is niet op cijfers gebasseerd.

Kijk, de Nederlander zit liever voor het raam waar allochtone Nederlanders graag buiten op straat zijn, daarbij een andere taal horend lijkt het vaak aso. Ik vind het wel gezellig.
Staat buiten kijf dat je met je fikken af hebt te blijven van annemans bezit en berovingen zijn al helemaal not done natuurlijk maar ik denk dat het linker is om knokploegen te gedogen. Die groepen handelen op basis van voorordelen ipv bewijs.
Dus, hard aanpakken van ciminelen maar behandel die per geval of op basis van het crimineel groepsgedrag niet op basis van bevolkings groep!
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_71785933
quote:
"Autochtonen zijn het wangedrag van Marokkaanse jongeren zo zat dat ze dreigen naar de honkbalknuppel te grijpen."
Maar niet op zondag want dan hebben ze vrij.
Het moet ook niet regenen.

Nederlanders en in actie komen

Het is altijd praten praten praten praten maar als puntje bij paaltje komt is er niemand te bekennen...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:16:34 #37
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71785973
Ach, het is eigenlijk hetzelfde als met die Roemeense inbrekers die hier het ene huis na het andere leeghalen. Als ze al een keer ogepakt worden staan ze dezelfde dag weer op straat. En gaan door met hun praktijken, want uitzetten mag van Europa niet.

Als je dan om je gezin en spullen te verdedigen zo'n Roemeen een tik geeft als hij met een knuppel in je woonkamer staat, wordt je aangeklaagd. En reken dan maar niet dat je zelf binnen een dag weer naar huis kunt. Want eigen rechter spelen, daar heeft de Nederlandse "rechtstaat" pas écht een hekel aan. Dan tast je hun macht namelijk aan.
The End Times are wild
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:17:25 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_71785996
Tsja de veroorzakers van de problemen aanpakken kunnen/willen ze niet dus dan maar de gewone Nederlanders aanpakken. Die reageren doorgaans wel beter op corrigerende maatregelen en/of laten zich beter afschrikken.

Steeds hoor je weer dat het maar om een kleine groep Marokkanen gaat die zich zo misdraagt. Dat we ze daarom niet allemaal over één kam mogen scheren. Het is me een raadsel waarom ze die * kleine groep * dan niet kunnen opsluiten/aanpakken

Moet toch doodeenvoudig zijn als het alleen maar om een * paar * gaat !

En wat LXIV hierboven zegt, is ook al zo iets. Een fatsoenlijke burger krijgt een douw van heb ik jou daar en een crimineel komt overal mee weg....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:19:50 #39
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71786063
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:10 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Dat staat er niet, dat maak jij er van.
Dat staat er wel:
quote:
‘Dat ze zich zorgen maken over allochtonen. Ik vind dat vaak te kort door de bocht, beoordelen op uiterlijk. In Oost merk ik dat de verhoudingen soms hard zijn. Dat bepaalde groepen open tegen mij praten over ‘die klotemarokkanen’. Dan zeg ik: ja jongen, dat kun je nou wel roepen, maar weet je ook waarover je het hebt? Ik heb in Oost iets van 19.000 Marokkaanse mensen wonen. Als die allemaal één misdrijf per jaar zouden plegen, had ik nooit de cijfers die ik nu had. Dus dat is onzin. Ze vallen meer op, die Marokkaanse groepen. Ze clusteren bij elkaar op straat. Om zich sterker te maken. En dat ziet men gewoon voor z’n ogen gebeuren. Maar dat zijn er twintig of dertig en niet die duizenden die gewoon aan het werk zijn.’

‘Ook op buurtbijeenkomsten hebben mensen het over ‘kut-Marokkanen’. En ze roepen het op straat, naar de Marokkanen zelf. En bij opstootjes. Dat ze tegen ons schreeuwen vanaf de zijlijn: als je nou niet ingrijpt, dan doen we het zelf wel, op een andere manier, dan komen de honkbalknuppels tevoorschijn. Dat heb ik zelf geconstateerd, mijn oren zijn nog goed. En dat accepteren we niet hè, dat is eigenrichting. Tot op heden hebben we het weten te regelen, te beëindigen. Begin dit jaar heb ik de korpsleiding op de hoogte gesteld: de reactie van autochtonen op Marokkanen is heftig, er moet wat worden gedaan. Nou, daar hebben we ook fors op ingegrepen. We hebben tientallen van die rovers aangehouden. En intussen hebben we extra opgelet – vooral de buurtregisseurs – of het met die autochtonen niet echt uit de hand liep. Maar als je het probleem wegneemt, zie je hun reacties ook wegebben.’

Daat staat dat de politie ging handhaven nadat onze commissaris had geconstateerd dat de autochtonen het recht in eigen hand wilden nemen nu de allochtonen zonder tegenwerking van de sterke arm zelf hun eigen regels op straat hanteerden (tasjesdiefstal enz). Waarom werd er niet meteen tegen de tasjesdiefstal opgetreden? Voor zover ik weet is dat namelijk nog altijd strafbaar in Nederland, en dan was er nooit sprake geweest van een dreigende escalatie dmv eigenrichting. Deze meneer verstaat zijn vak duidelijk niet.
pi_71786094
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:17 schreef deedeetee het volgende:
Tsja de veroorzakers van de problemen aanpakken kunnen/willen ze niet dus dan maar de gewone Nederlanders aanpakken. Die reageren doorgaans wel beter op corrigerende maatregelen en/of laten zich beter afschrikken.

Steeds hoor je weer dat het maar om een kleine groep Marokkanen gaat die zich zo misdraagt. Dat we ze daarom niet allemaal over één kam mogen scheren. Het is me een raadsel waarom ze die * kleine groep * dan niet kunnen opsluiten/aanpakken

Moet toch doodeenvoudig zijn als het alleen maar om een * paar * gaat !
Lees het artikel eens. En dan niet de 'samengevatte' versie van de Telegraaf, maar het interview in de Pers zelf. Dan zie je dat je een dikke streep door je reactie kunt halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')