En toen verlengde je de regeerperiode naar 80 jaar, waarna je nooit meer bent weggestemd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
Het mooie van een spel is dat je zelf zaken kunt veranderen. Ik heb toen de regeerperiode verlengd naar 10 jaar. Een soort van Chavez move dus. Nu lukte het wel om genoeg kiezers achter me te krijgen, want zodra de economie weer aantrok kon ik geld gaan uittrekken voor projecten om vervuiling tegen te gaan, wat in het spel invloed heeft op de gezondheid van mensen. Uiteindelijk (tegen mijn zin) nog wat geld uitgegeven aan healthcare en het lukte me om 30 jaar lang in de regering te blijven, terwijl 90% van de kiezers achter me stonden.
Een aanrader.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
En toen verlengde je de regeerperiode naar 80 jaar, waarna je nooit meer bent weggestemd.
Als ik de kritieken goed begrijp, is het spel een beetje geupdate, maar is er qua spelvreugde en opties weinig veranderd.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:22 schreef -skippybal- het volgende:
Hmm, het eerste deel wel een paar keer gedaan.
Is het nog steeds turn-based en dat je drie moves per maand (ofzo) mag maken of is het allemaal wat interessanter geworden?
eens naar kijken dan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Als ik de kritieken goed begrijp, is het spel een beetje geupdate, maar is er qua spelvreugde en opties weinig veranderd.
Even om een misverstand uit de weg te helpen: een presidentstermijn duurt in Venezuela 6 jaar. Daarna kun je herkozen wordenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:15 schreef Lyrebird het volgende:Het mooie van een spel is dat je zelf zaken kunt veranderen. Ik heb toen de regeerperiode verlengd naar 10 jaar. Een soort van Chavez move dus.
Klinkt erg gaaf. Weet je wellicht hoe het spelletje heet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
eens naar kijken dan.
je had toch een soortgelijk spel maar dan moest jej ezelf eerst van een dictatuur ontdoen en een revolutie organiseren
dankjequote:Op woensdag 12 augustus 2009 04:26 schreef reem het volgende:
Republic volgens mij.
Ik zie niet in hoe het een goed model kan zijn als de wil van de campagnefinanciers er niet in zit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:15 schreef Lyrebird het volgende:
Het is een uitermate interessant spel, dat goed laat zien hoe complex onze / de Amerikaanse democratie in elkaar zit. Het spel is namelijk gebaseerd op een twee-partijenstelsel. Je zit als regering tussen twee vuren: doen wat goed is voor het land, en doen wat de kiezers willen.
In het spel zitten modellen die misschien niet helemaal kloppen, maar desondanks geeft het MI toch best een redelijk beeld van de problematiek.
Dan is Tropico meer wat voor jouquote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef SeventhWave het volgende:
Het probleem van deze simulaties is dat ze zo politiek correct als de neten zijn.
Ik kom iedere keer na een jaar of 8 op een sociaal paradijs uit, dus dat kan wel kloppen. De modellen in het programma kloppen MI niet helemaal, maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het is meer de complexiteit van de politiek, waarbij wat goed voor het land is, niet meteen als goed door de kiezer wordt beoordeeld. En andersom precies hetzelfde.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 15:56 schreef SeventhWave het volgende:
Het probleem van deze simulaties is dat ze zo politiek correct als de neten zijn.
Wat bedoel je ?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:59 schreef SeventhWave het volgende:
Ik bedoel voornamelijk dat een op genetica gericht beleid geen optie is.
Goh heel apart ook. Heeft overigens weinig of niets met links of rechts te maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 18:59 schreef SeventhWave het volgende:
Ik bedoel voornamelijk dat een op genetica gericht beleid geen optie is.
Moet toch kunnen in een spelletje? Kan je ook Zimbabwe spelen en alle blanken uitmoorden, voor de verandering.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:20 schreef Bluesdude het volgende:
Wat bedoel je ?
Een staatsbeleid met sociaaldarwinistische beginselen: vermoord de zwakkeren
Inclusief racisme: vermoord en deporteer de niet-blanken.
Massamoord in een spelletje.... Als dat niet mogelijk is in dit spel dan is er voor jou geen lol meer an ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:25 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Moet toch kunnen in een spelletje? Kan je ook Zimbabwe spelen en alle blanken uitmoorden, voor de verandering.
Is het ook massa moord als je in een spelletje abortus legaliseert? De doodstraf invoert? Of de publieke gezondheidszorg afschaft?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef Bluesdude het volgende:
Massamoord in een spelletje.... Als dat niet mogelijk is in dit spel dan is er voor jou geen lol meer an ?
Nou ja.. je maakt de indruk dat je het ook serieus bedoelde ..
"Boehoehoe ik kan mijn eigen minderwaardigheid niet doen verdwijnen doordat ik in een spelletje niet alle zwarten mag uitroeien."quote:Op donderdag 13 augustus 2009 05:19 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Is het ook massa moord als je in een spelletje abortus legaliseert? De doodstraf invoert? Of de publieke gezondheidszorg afschaft?
Linkse huilie.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 05:19 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Is het ook massa moord als je in een spelletje abortus legaliseert? De doodstraf invoert? Of de publieke gezondheidszorg afschaft?
Linkse huilie.
In strategy games kies jij ook altijd de meest politiek correcte optie omdat je dat in het echt ook zou willen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:12 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat noemt men geen massamoorden.. maar je mag van mij -afhankelijk van de situatie- bepaalde gevolgen wel massamoord noemen....
onderwijl ga je een duidelijke uitleg uit de weg...
wat is je geneticabeleid die je wilt uitvoeren als spel? en wil je dat ook in de realiteit ?
waarom suggereer je dat daar massamoord in voorkomt en dat je daar een kick van krijgt?
idd in shooters schiet ik ook vaak de civillians mee dood omdatz e vaak toch alleen maar in de weg lopenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:30 schreef Chewie het volgende:
[..]
In strategy games kies jij ook altijd de meest politiek correcte optie omdat je dat in het echt ook zou willen?
Bij zulke games kies ik er toch regelmatig voor om bijvoorbeeld een hele stad uit te moorden omdat mij dat in het spel financieel beter uitkomt of voor de stabiliteit van mijn empire vanwege de religie in die stad maar dat hoeft van mij geen realiteit te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |