Game on.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:44 schreef teknomist het volgende:
Dat is alles behalve minimal. Oldschooldetroitpianotechno? Wel een hele vette plaat nog steeds...
Typische minimal? Dat bestaat niet; het is echt een verzamelnaam voor subgenres zoals minimal techno, clickhouse, microhouse, dubtechno en neotrance.
Ik zou zeggen als: ga eens op onderzoek uit op last.fm door op tags en similar artists te zoeken.
Bronquote:We miss you Nathan Fake. You've left us with this bright paint-splotch hole in our spirit. It's been over a year; we've got to replace you. Enter early 2009's first stand-in, young UK producer Max Cooper—a University student, too, no less. His debut release on Traum, Harmonisch Serie, features some of the vibrant day-journey layouts we'd come to expect from Fake or like-minded artists like Dominik Eulberg. The kind of music that might play out beneath a lush Border Community windmill tableaux, unraveling warm Easter morning narratives in time to misty, still-cold temps. The title track on the A is almost too slippery to hold onto for the way it ascends so simply and directly, slowly gaining speed on warbling, gently corroded noises as Cooper layers in wave after wave of contorted melody. Another English newcomer, Kanio, turns in the remix, keeping the original's pulpy vocal whispers but winding the track more tightly around its central rhythms, removing Cooper's flair for expansion in favor of stickier, more instantaneous pleasures.
(...)
Nee, hij is niet dood voor zover ik weet neequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:26 schreef teknomist het volgende:
Nathan Fake is toch niet dood? Hij heeft pas geleden nog een album uitgebracht...
Precies, ik word ook schijtziek van die hokjesgeest. De grenzen vervagen steeds meer en zolang iets maar lekker klinkt, dat is het belangrijkste.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef BJB het volgende:
Nee. Duidelijk (neo)progressivetechno ditMaar eh dude.. maakt het wat uit?
Men roept al 20 jaar dat de grenzen vervangen, maar ik vind het nog niet minder geworden. Het is zelfs erger geworden. Omdat onder minimal tegenwoordig veel verschillende stijlen vallen zoals bijvoorbeeld minimal techno van Robert Hood en neotrance van Paul Kalkbrenner, vind ik het het wel handig als je weet waar het over hebt. De twee voorbeelden lijken echt qua sound echt niet op elkaar.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Precies, ik word ook schijtziek van die hokjesgeest. De grenzen vervagen steeds meer en zolang iets maar lekker klinkt, dat is het belangrijkste.
Maar als je ze maar lekker vind, dat is het belangrijkste. Ik word een beetje gek van al die nieuwe stijlen, ik heb ondertussen al meer dan 20 verschillende mappen voor al die stijlen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ze zeggen al 20 jaar dat de grenzen vervangen, ik vind het nog niet minder geworden. Omdat onder minimal tegenwoordig veel verschillende stijlen vallen zoals bijvoorbeeld minimal techno van Robert Hood en neotrance van Paul Kalkbrenner dat het wel handig als je weet waar het over hebt. De twee voorbeelden lijken echt qua sound echt niet op elkaar.
Dat liep bij mij ook de spuigaten uit. Nu heb ik alles alfabetisch gesorteerd op artiestennaam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Maar als je ze maar lekker vind, dat is het belangrijkste. Ik word een beetje gek van al die nieuwe stijlen, ik heb ondertussen al meer dan 20 verschillende mappen voor al die stijlen en word er een beetje gek van.
Hoe doe jij dat als er 2 of meer artiesten samenwerken? Dat ook sorteren op alfabetische volgorde in de titel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:23 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat liep bij mij ook de spuigaten uit. Nu heb ik alles alfabetisch gesorteerd op artiestennaam.
maar dat valt wel onder minimal toch?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef BJB het volgende:
Nee. Duidelijk (neo)progressivetechno ditMaar eh dude.. maakt het wat uit?
Voorbeeld?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:25 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Hoe doe jij dat als er 2 of meer artiesten samenwerken? Dat ook sorteren op alfabetische volgorde in de titel?
quote:The film focuses in long interviews with Villalobos on how he thinks, how he hears and how he produces his music.
Vet. In de Panoramabar ookquote:
quote:Bart Skils is set to mix VOLTT Vol. 1, the first release from the new 100% Pure subsidiary imprint VOLTT.
If you've spent any time near the Dutch club scene over the course of the last ten years, the name VOLTT will undoubtedly have featured in your thinking at one point or another. In addition to their ongoing quest to regularly bring top-tier house and techno talent to Amsterdam's Paradiso venue, VOLTT are also responsible for the annual VOLTT Loves Summer festival, of which resident DJ and promoter Bart Skils is the ringleader.
On his first official mix Skils-who is most famed internationally for his production work alongside Anton Pieete under their own and District One names-blends sixteen cuts of largely Dutch house and techno. Compatriots Lauhaus, Julien Chaptal, Joris Voorn and DJ Madskillz all surface at various points in the mix and are placed alongside similarly veined numbers from Spencer Parker, Alex Celler and Salvatore Freda & Volta.
Tracklist
01. Shakedown Intro
02. David Labeij - Shakedown
03. Lauhaus - Give It Up
04. Simon Baker - Way Out Of My Head (Julien Chaptal's Remix)
05. Salvatore Freda & Volta - Tiramisu (DJ Madskillz Remix)
06. Spencer Parker - Zanzibar (Nick Curly RMX)
07. Anton Pieete - Encore
08. Bart Skils - Catwalk
09. Size - Yeah
10. Julien Chaptal - Mamdaye
11. Carlo Lio - No Booth
12. District One - Dubcrystal
13. Alex Celler - La Palma
14. Joris Voorn - Empty Trash (Dub Mix)
15. Pitto - The Feeling (District One's Feelin'Techno Remix)
16. Jug (feat. Mark Henning) - The Difficult Word (District One Remix)
Neoprogressive van Petter, James Holden en Nathan Fake vind ik ook wel een subgenre op zich.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:13 schreef jimjim1983 het volgende:
neotrance vind ik wel een subgenre met bestaansrecht. ook al is t heel kut
De charts van RA is tegenwoordig ook alleen maar cliché minimal house.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:15 schreef Prosac het volgende:
Dat is wel waar hoor. Er is niet zo heel veel minimal die ik leuk vind, dus vind ik het vaak echt een hel om BP te doorzoeken.
Als ik wat House nummers zoek, dan is het veel eenvoudiger zoeken op een subgenre inderdaad.
Maar er is tegenwoordig zoveel overlap, dat je een topnummer mist omdat hij onder hardstyle geschaard werd, terwijl het uitstekend in de climax van een trance-setje kon.
wat een prachtige speakers heeft iequote:Op donderdag 24 september 2009 11:25 schreef BJB het volgende:
Villalobos in de docu 24h Berlin - als zoethoudertje voor de echte Ricardofilm
(aan het eind doorklikken naar deel 2 t/m 4)
bronquote:TO ALL THE PRODUCERS WHO CHANGED THEIR SOUND TO MATCH CURRENT TRENDS AND ‘HOPEFULLY’ SELL UNITS. WHERE’S YOUR HEART? FUCK YOU!
TO ALL THE DJ’S THAT ‘JUMPED SHIP’ TO MINIMAL FOR FINANCIAL REASONS OR EGO ISSUES, WHERE’S YOUR IDENTITY? WHO ARE YOU REALLY? A JUKEBOX, A WEDDING DJ? DO YOU EVEN KNOW? DO YOU PLAY MUSIC JUST BECAUSE IT’S POPULAR? IF COUNTRY AND WESTERN WAS THE NEXT ‘BIG THING’ WOULD YOU PLAY THAT TOO? FUCK YOU!
TO ALL THE NON HARDWORKING, NON SWEATING DJ’S THAT DON’T REALLY MIX, SCARED TO UP THE INTENSITY AND ENERGY LEVELS, WHO OCCASIONALLY PUNCH THE AIR WITH A SMILE LESS CONVINCING THAN AN AIR STEWARDESS, THAT HAVE 50 ‘FRIENDS’ IN THE DJ BOOTH, DRINKING CHAMPAGNE ‘MINCING’ LIKE FOOTBALLERS WIVES, TAKING MORE DRUGS THAN THE CROWD AND THINKING YOU’RE ‘UBER COOL’, HAVE YOU GOT ANY RESPECT AT ALL FOR THE DANCEFLOOR PAYING YOUR WAGES? FUCK YOU!
TO ALL THE PEOPLE WHO FORGOT THE RAW STRIPPED TO THE ESSENTIAL BARE BONES MACHINE FUNK OF HOOD, MILLS ETC.. AND DECIDED TO CALL THIS NEW WEAK ASSED MINDLESS, SOULLESS, GROOVELESS SHIT ‘MINIMAL’. FUCK YOU!
DERRICK MAY ONCE FAMOUSLY SAID THAT TECHNO WAS LIKE ‘GEORGE CLINTON AND KRAFTWERK TRAPPED IN AN ELEVATOR’, A PERFECT COMBINATION OF FUNK AND ELECTRONICS , HOW DID THE BULK OF NEW SCHOOL ‘MINIMAL TECHNO’ GET IT SOOO WRONG?? THEY DELETED EVERYTHING BUT THE ELEVATOR. EMPTY, LIFELESS AND NO FUN AT ALL.
FUCK YOU AND FUCK ‘YOUR’ MINIMAL!
Aantal nummers die ik erg dik vind en veel luister:quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:47 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Minimal
te lang er uit geweest tho, moet maar het net weer eens afspeuren naar leuke releases. Iemand nog tips? M_nus hoek (ja) en Bpitch doen het altijd goed hier.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:29 schreef Sjoewe het volgende:
Beste Minimal-DJ's, Ben Sims is boos op jullie.
[..]
bron
Ja ben ik met je eens, de techno van toen was ook rete-commercieel. Ik bedoel ID&T (quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:42 schreef jimjim1983 het volgende:
hehe thankser zijn ook gewoon zoveel releases dat er ook veel troep bij zit. geldt voor de techno van 'toen' ook denk ik, al ben ik daar maar globaal bekend mee. maar ik heb soms ook hele weken dat ik alleen maar troep hoor. en ik vind het ook erg jammer dat de scene teveel in het wat commercielere gedeelte van de minimal blijft hangen, op grote feesten wordt vaak veel te safe geprogrammeerd vind ik.
Je weet het gewoon nooit met hem. Op SMS vond ik het maar ruk. 20 seconden van een plaat draaien en dan met heel veel effecten en bombarie naar de volgende 20 seconden.quote:maar Hawtin kan nog steeds een baas zijn, dat heeft hij me dit jaar op 5 days off wel bewezen.
Ik vind zijn eigen werk ook maar matig en als dj ook niet perse heel bijzonder. Leukste set die ik hem heb zien draaien was een acidspecial.quote:en van Ben Sims kan je aan de andere kant ook wel zeggen dat ie, hoewel t wel altijd vet is, wat vernieuwender mag zijn.
God, laat we zeggen dat hij ergens voor staat danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:43 schreef teknomist het volgende:
Ben Sims is alles behalve een purist.
oja tis van die raveshit. wel grappig om op te dansen op zn tijd maar vind t t over t algemeen te makkelijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:52 schreef teknomist het volgende:
Lange tonen in psytrance? Ik vind het allemaal redelijk arpeggio!
ja ik trok t op sms ook helemaal niet. vond t ook veel te kil en klinisch. denk sowieso dat je m in een club moet zien en niet op een festival (geldt eigenlijk voor bijna elke dj).quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:55 schreef Sjoewe het volgende:
Je weet het gewoon nooit met hem. Op SMS vond ik het maar ruk. 20 seconden van een plaat draaien en dan met heel veel effecten en bombarie naar de volgende 20 seconden.
Ik hoop hard op de Plastikmantour, dat is wel zeker.
Hij keek zelf ook weinig vrolijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:58 schreef jimjim1983 het volgende:
ja ik trok t op sms ook helemaal niet. vond t ook veel te kil en klinisch. denk sowieso dat je m in een club moet zien en niet op een festival (geldt eigenlijk voor bijna elke dj).
boris en lau waren echt heel vetquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:00 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Hij keek zelf ook weinig vrolijk.
Ik heb me wel uitstekend vermaakt bij Lauhaus en Werner, maar goed dat was qua formaat ook het kindertentje.
Ik vind de huidige progressive eigenlijk alleen geschikt om je tafel mee recht te zettenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:02 schreef teknomist het volgende:
Ik vind alleen progressive eigenlijk geschikt outdoor.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
vette plaat: Boo Williams - make some noise
tracklistquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:23 schreef jimjim1983 het volgende:
http://soundcloud.com/hangmat/hangmats-keigave-set
niet bijgehouden helaas, maar noem maar een minuut.quote:
Ik ben er "slechts" 3 keer geweest, maar Berghain is echt heel smerig; heel erg goed.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:46 schreef JopJuh het volgende:
http://www.residentadvisor.net/feature.aspx?1117
Boekpresentatie was tof, maar die Innervissions nacht gister
ik vond zijn Fabric mix anders best leuk, niet zo zeer om te dansen maar de platenkeuze wasquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:52 schreef jimjim1983 het volgende:
viel me heel erg mee. had weinig hoop gezien zn laatste producties (it's getting late) maar vooral t eerste deel is goed te doen.
ik geef het een 7,5.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef teknomist het volgende:
En wat zijn de meningen over het nieuwe album van Luciano?
serieus? zitten echt schandalig veel hitjes in en die tools gebruikt ie ook al jaren. vond m erg matig.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:51 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik vond zijn Fabric mix anders best leuk, niet zo zeer om te dansen maar de platenkeuze was
Maar ik luister niet iedere cd alsof ik in een of andere jury zit JJquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:31 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
serieus? zitten echt schandalig veel hitjes in en die tools gebruikt ie ook al jaren. vond m erg matig.
misschien was de platenzaak dicht?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:38 schreef jimjim1983 het volgende:
nooouuu foef, van de 16 tracks & tools in die mix heeft ie er 11 al meer dan een jaar in zijn sets lopen draaien. dat vind ik erg makkelijk.
quote:Matias Aguyao is one of those rare musical characters who has set musical parameters from his own textbook. 'Ay Ay Ay' is his second album after '05's 'Are You Really Lost', following his winding path further into a dancefloor of hip-wiggling Latin-rhythmic house and hypnotic disco-pop sounding quite unlike anybody else out there. If you want to dig a little deeper into his background, we'd recommend checking the 14 tracks feature from a few weeks back, but right now it's all about this immediately seductive new album. The magic of Aguayo's sound lies in that blackest of arts with dance music; creating the catchiest few bars of melody and rhythm that can be looped to near infinity. On tracks like recent single 'Rollerskate' his vocal incantations meander over the circular bassline and simple drum shuffles in the truest sense of Cologne minimalism, but displays a grinning pop soul that separates him from much of that clique, while 'Ritmo Juarez' again shows that intuitive knack for a killer groove, crafting the sort of effortless pattern that essentially does very little but keeps listeners involved with the subtlest of tweaks. 'Koro Koro' expands on this with delicious Afro-Latin rhythm syncopations and delicately pitching timbres that really lock into the current underground fixation with all things African, while the mesmerizing 'Ay Shit - The Master' crafts a mesmerizing groove sonically situated between Chicago, Chile and Cologne. For precedents to Aguayo's sound we could pull up everyone from David Byrne to Ricardo Villalobos, but most wonderfully he's his own man and really deserves to be regarded as such, giving us a beautifully happy and rewarding music that should be at the top of your current wishlist. A hugely entertaining, totally peerless album from this singular talent in modern music - a very big recommendation.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |