Nee, eerwraak is een cultureel iets.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Chill, ik dacht dat eerwraak voortkwam uit dat verzonnen geloof maar dat is dus iets cultureels...
Begrijpelijk, toch zie ik de hoofddoek als een vorm van onderdrukkingquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen dragen de hoofddoek graag, omdat ze de Schepper willen welbehagen. De invloed van cultuur op het dragen van de hoofddoek is zeer marginaal en dus te verwaarlozen.
Nogmaals dank.²
Was al niet eerder gezegd dat men twee mannen weg zag rennen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:41 schreef IkBenOzan het volgende:
Er zijn meerdere filmpjes gemaakt door buurtbewoners en één van de getuigen, een moeder die haar kind ophaalde heeft heel dichtbij de dader gestaan. Daarna is de man van deze vrouw nog achter de dader aan gerend, zonder succes.
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, dit is echt een geloofs entourage.²
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?
En laat die vriendin dat zomaar gebeuren?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:01 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Begrijpelijk, toch zie ik de hoofddoek als een vorm van onderdrukking
Mannen & vrouwen zijn gelijk, ik heb een Marokkaanse vriendin die binnenkort wordt uitgehuwelijkt naar België dus ik hoop dat je je kan inleven in m'n verbijstering over het geloof & de cultuur
Ik ga weer ontopic, respect...
Ik denk dat ze vaak weinig keuze hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:19 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
En laat die vriendin dat zomaar gebeuren?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:59 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Bedoel je niet geloofs decoratie i.p.v entourage?
Het komt toch gauw neer op 'alle schepen achter je verbranden', en dat is best moeilijk als je bent opgegroeid in een cultuur met veel hechtere familiebanden als de onze ..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze vaak weinig keuze hebben.
Ja, je hebt dan ineens geen familie meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Het komt toch gauw neer op 'alle schepen achter je verbranden', en dat is best moeilijk als je bent opgegroeid in een cultuur met veel hechtere familiebanden als de onze ..
Dat was de dag ervoor, 2 personen op een scooter .. en ja, die zouden er evtl mee te maken kunnen hebben, omgeving checken oid, maar voor hetzelfde geld waren het 2 jeugdige criminelen op zoek naar buit, maw, nog meer speculaasiesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Was al niet eerder gezegd dat men twee mannen weg zag rennen?
Dat kan dan kloppen: De dader en daarachter de man van deze vrouw.
quote:Belangrijke getuigen steekpartij melden zich
AMSTERDAM - Drie belangrijke getuigen van de moord op de eigenaresse van een kinderdagverblijf in Amsterdam hebben zich dinsdagavond gemeld bij de politie.
Het zijn twee jongens en een meisje die op het moment van het misdrijf in een nabijgelegen parkje waren. Zij hebben de dader mogelijk gezien, voordat hij de vrouw neerstak of toen hij erna vluchtte. De drie meldden zich, nadat de politie hen daar in de media toe had opgeroepen.
Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt. Een nog onbekende persoon stak de 32-jarige Arzu Ebras maandagavond neer op de parkeerplaats voor kinderdagverblijf Moeders Schoot in Amsterdam-West.
Ze had het gebouw net op slot gedaan. Het slachtoffer overleed in het ziekenhuis.
Getuigen
Naast de twee jongens en het meisje hebben zich nog enkele personen gemeld die mogelijk iets hebben gezien. Ook heeft de politie het vermoedelijke steekwapen gevonden. Zij gaat dat onderzoeken op sporen. Een woordvoerder weigerde te zeggen wat voor wapen het precies is.
Een woordvoerster van het Amsterdamse stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer, waar Moeders Schoot ligt, laat weten dat er woensdagavond een bijeenkomst is voor ouders en werknemers op het stadsdeelkantoor.
Zij kunnen daar informatie krijgen over wat er is gebeurd. Er zijn vertegenwoordigers van het stadsdeel, de politie en Slachtofferhulp bij.
Turkije
Ebras was van Turkse afkomst en wordt dus binnenkort in Turkije begraven. Er zijn plannen voor een herdenkingsbijeenkomst in Amsterdam, maar het is nog onduidelijk of en wanneer die zal plaatshebben
http://www.nu.nl/algemeen(...)erd-al-bedreigd.htmlquote:'Vermoorde eigenares crèche werd al bedreigd'
Uitgegeven: 12 augustus 2009 15:26
Laatst gewijzigd: 12 augustus 2009 15:26
AMSTERDAM - De eigenares van het kinderdagverblijf Moeders Schoot in Amsterdam-West is eerder al bedreigd door een boze vader die zijn kind niet meer mocht zien.
Dit meldt het Parool op basis van verklaringen van medewerkers van kinderdagverblijven in de buurt en vrienden van het 33-jarige slachtoffer.
De boze vader zou mogelijk de dader kunnen zijn van de moord, die maandag gepleegd werd op een parkeerplaats op de Dr. H. Colijnstraat in Geuzenveld.
''Het was een Turkse man die van de rechter te horen had gekregen dat hij zijn kind niet meer mocht zien", stellen de bronnen in de krant. "Hij was gescheiden van zijn vrouw en het kind verbleef overdag bij het kinderdagverblijf."
De man zou al een paar keer zijn langsgekomen op de crèche, maar had zijn kind niet meegekregen. Volgens de betrokkenen zou hij de vrouw hebben doodgestoken, zo schrijft het Parool.
Moordwapen
Het moordwapen is inmiddels gevonden, meldde de politie woensdagochtend. Ook de drie ooggetuigen van de moord, naar wie de politie op zoek was, hebben zich gemeld, net als andere getuigen. Het onderzoek is nog bezig.
Inderdaad wat je zegt, afgelopen maanden was de mode dat de gescheiden man in kwestie zijn kinderen (+ evt de vrouw) en zichzelf van het leven beroofde.....het houdt niet op.quote:
Ja, vervelend. En wat heeft dat te maken met deze doodgestoken vrouw?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:59 schreef AndreaW het volgende:
Ik woonde ook naast een chreche, men vooral in de zomer gekrijs de hele dag, En dan kom je uit de nachtdienst en dan is slapen er niet bij. Ik moest van ellende bij mijn broer gaan slapen daar was het rustig .. De nachtmerrie.
Niks, gewoon lekker zeiken om te zeikenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, vervelend. En wat heeft dat te maken met deze doodgestoken vrouw?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |