Das een goed adviesquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:17 schreef Californium het volgende:
[..]
als je het echt niet weet zou ik geen jaar studiefinanciering 'verneuken' ga lekker een jaartje werken...misschien krijg je creatieve ideeen o.i.d.... ga veel meeloopdagen doen dit jaarzodat je het in februari / volgend jaar wel weet
succes!
Per studie verschillend....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Das een goed adviesKan je bij elke studie in februari instromen eigenlijk? Of is dat per studie verschillend?
bij mij wel (soms)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
nee, zo erg was het ook weer niet.![]()
gewoon water uit de kraan.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik zal je eens wat anders te drinken geven....
Here we go again..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:34 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik zal je eens wat anders te drinken geven....
Zo begon ik ook in jaar 1, maar uiteindelijk redde ik het niet op die manier omdat ik bijvoorbeeld de helft van het college niet snapte of wat dan ookquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
ik heb mijn boeken ook nooit voor de les ingekeken.
Meestal deed ik mijn boeken voor het eerst open in de les.
oeh.. makkiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:38 schreef PieterBas het volgende:
Denk je tijdens BE opgedane kostprijsberekeningen verdrongen te hebben... moet je opeens iets met kostprijsberekeningen gaan doen..
Dan maar basisboek Economie uit de kast trekken
Hahahaquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:38 schreef PieterBas het volgende:
Denk je tijdens BE opgedane kostprijsberekeningen verdrongen te hebben... moet je opeens iets met kostprijsberekeningen gaan doen..
Dan maar basisboek Economie uit de kast trekken
quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:39 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Zo begon ik ook in jaar 1, maar uiteindelijk redde ik het niet op die manier omdat ik bijvoorbeeld de helft van het college niet snapte of wat dan ook. Het afgelopen jaar heb ik wel van te voren alles voorbereid en het beviel me toch een stuk beter om te weten waar de docent het nou eigenlijk over had. Moet zeggen dat ik volgens mij bij m'n vervolgstudie wel op m'n flikker krijg als ik m'n huiswerk niet gedaan heb
Trouwens het is Basisboek Bedrijfseconomie... (volgens mij verplichte kost voor alle School of Economics studenten)quote:
Zie mij post... de meeste theorie ben je gewoon vergeten als je eenmaal aan de bak ben.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:45 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik merk met CE dat ik mezelf toch aardig in moeilijkheden ga brengen. Het is een inzichtsstudie en ik heb die inzicht. Het probleem is alleen dat het allemaal zo makkelijk gaat dat ik te weinig de theorie doorneem. Als ik het ff lees dan denk ik, jezus, wat logisch. Maar vervolgens moet je het in de praktijk ook concreet kunnen maken. M'n docent zei het als volgt. Als je wilt zeggen 'stoel', zeg je toch ook niet: 'een voorwerp waarop je kunt zitten, het heeft vier poten etc. etc.'
Nu is dat natuurlijk wel aardig overdreven, maar het idee is duidelijk. Ik houd van kort maar krachtig en overzichtelijke rapporten, maar aangezien ik de theorie maar in beperkte mate ken wordt het soms toch iets te omslachtig. Het is natuurlijk wel zo dat ik er altijd theorie op kan naslaan wanneer ik dat nodig acht.
Jup, die ligt vakkundig in een bananendoos met studieboeken opgeborgenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:42 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Trouwens het is Basisboek Bedrijfseconomie... (volgens mij verplichte kost voor alle School of Economics studenten)
Bij lag het boek de ikea rolbakken onder mijn bedquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:56 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Jup, die ligt vakkundig in een bananendoos met studieboeken opgeborgen
Ik had dus precies hetzelfde, ook op het HBO, alleen dan bij IBL. Veradelijk....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:45 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik merk met CE dat ik mezelf toch aardig in moeilijkheden ga brengen. Het is een inzichtsstudie en ik heb die inzicht. Het probleem is alleen dat het allemaal zo makkelijk gaat dat ik te weinig de theorie doorneem. Als ik het ff lees dan denk ik, jezus, wat logisch. Maar vervolgens moet je het in de praktijk ook concreet kunnen maken. M'n docent zei het als volgt. Als je wilt zeggen 'stoel', zeg je toch ook niet: 'een voorwerp waarop je kunt zitten, het heeft vier poten etc. etc.'
Nu is dat natuurlijk wel aardig overdreven, maar het idee is duidelijk. Ik houd van kort maar krachtig en overzichtelijke rapporten, maar aangezien ik de theorie maar in beperkte mate ken wordt het soms toch iets te omslachtig. Het is natuurlijk wel zo dat ik er altijd theorie op kan naslaan wanneer ik dat nodig acht.
Naast je inburgeringscursustheorieboek Nederlands?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:58 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Bij lag het boek de ikea rolbakken onder mijn bed
Ik ga dan ook zeker een master doen en zien wat de verdere mogelijkheden op WO-niveau zijn. Met mijn projectgroepen heb ik soms rapporten ingeleverd waarvan ik dacht, 'wat een drama'. Echt zo slecht, om vervolgens een redelijke voldoende te halen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:03 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Ik had dus precies hetzelfde, ook op het HBO, alleen dan bij IBL. Veradelijk....
HBO viel mij kwa niveau wel tegen hoor... aan de ene kant wel chill, maar aan de andere kant..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |