abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71771426
Ik wil graag shingles leggen op m'n nieuwe tuinhuisje:

Het dak is echter, om wille van het dak van de buurman, 10 graden. Op het pak shingles staat dat te leggen is vanaf 15 graden. Nu is het maar een tuinhuisje, wat gaat me gebeuren als ik toch shingles leg?

Of moet ik toch uitwijken naar gewoon een rol dakbedekking (minder mooi en niet gezien in zwart)?
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_71772670
ik zou gewoon lekker shingles nemen. Desnoods het dak eerst goed in de verf zetten, en dan moet het geen probleem zijn.
die 15 graden is gedaan omdat ze anders de waterdichtheid niet kunnen garanderen. Maarja, dat maakt bij een tuinhuisje relatief weinig uit.
pi_71781708
Bij een te geringe dakhelling zal de shingle niet waterdicht afdichten doordat regenwater door capilaire werking onder de shingles kan komen. Shingles zijn sowieso een noodprodukt wat alleen functioneert met een goede waterdichte onderlaag. Dakbedekking is te krijgen in véle kleuren alleen het aanbrengen, zeker als het goed gedaan moet worden is werk voor een vakman. Shingles is meer geschikt voor de doe-het-zelver. Je kunt ook de rand verhogen, een wortelbestendige dakbedekking aanbrengen, vullen met substraat en sedums planten. Da's ook héél mooi. Het dakje op de foto is ook ca. 10 graden

Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_71783322
Ik ga morgen nog eens in de bouwmarkt kijken wat voor dakbedekking ze hebben, ik zag alleen maar zwart met groene stukjes. Kan ik meteen kijken wat een evt. onderlaag kost of dat ik toch alleen wat verf eroverheen haal.
pi_71784595
Je kunt beter bij een expert gaan kijken. Bouwmarkten verkopen een zooitje shit.

Zo te zien woon je in Utrecht, kijk eens bij:
Kelders Utrecht
Bezoekadres:
Tennesseedreef 28
3565 CJ Utrecht
Tel: 030 - 296 10 32
Fax: 030 - 296 28 30
bron: www.kelders.com

Het is weliswaar een groothandel, maar ze leveren ook aan particulieren.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:49:05 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71798147
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:06 schreef RoofingBurner het volgende:
Bij een te geringe dakhelling zal de shingle niet waterdicht afdichten doordat regenwater door capilaire werking onder de shingles kan komen. Shingles zijn sowieso een noodprodukt wat alleen functioneert met een goede waterdichte onderlaag. Dakbedekking is te krijgen in véle kleuren alleen het aanbrengen, zeker als het goed gedaan moet worden is werk voor een vakman. Shingles is meer geschikt voor de doe-het-zelver. Je kunt ook de rand verhogen, een wortelbestendige dakbedekking aanbrengen, vullen met substraat en sedums planten. Da's ook héél mooi. Het dakje op de foto is ook ca. 10 graden

[ afbeelding ]
Ziet er wel gaaf uit. Wat kost zo iets?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71809627
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ziet er wel gaaf uit. Wat kost zo iets?
Bedankt voor het compliment Dit systeem laten aanbrengen is alleen peperduur ben ik bang. Ik heb dit dakje zelf gemaakt met materiaal tegen inkoopprijs.

Normaal gesproken rekent een dakdekker ca. 30 euro per m2 voor het aanbrengen van de dakbedekking en ca. 85 euro voor het tuindak. Maar deze daken zijn zo klein dat deze bedragen waarschijnlijk niet opgaan. Het aanbrengen van een scheidingslaag, substraat en planten is trouwens heel makkelijk zelf te doen hoor.

Er zijn ook vele andere systemen waarbij je matten over dakbedekking kunt uitrollen die beginnen te groeien. Zoek hier maar eens naar. Het is wel zo dat als je een goede begroeiing wil de dikte van de substraatlaag zeer belangrijk is. Des te dikker de substraatlaag (=gemalen dakpannen + compost) des te mooier de planten kunnen groeien en des te diverser de soorten.
pi_71917406
Omdat ik het in één keer wilde doen heb ik de shingles omgeruild voor dakbedekking. En het mezelf makkelijk gemaakt met zelfklevende dakbedekking. Voor m'n tuinhuis vond ik gamma kwaliteit voldoende. Het resultaat:

Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 12:54:55 #9
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')