Counter Strikequote:Op maandag 10 augustus 2009 20:07 schreef dopy14 het volgende:
Hoe heet nou een gewone eenheid bij de landmacht. Geen pantser of luchtmobiele brigade of dat soort dingen. gewoon een eenheid van een aantal mensen een scherpschutter en een hospik en overige.
Dat is gewoon volk te voet, niet specifiek een poppetje met sniper, m16, shotgun etc.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:22 schreef dopy14 het volgende:
juist een infanterie eenheid. Lekker dom weer.
Thanks
Ook jij speelt te veel videogamesquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef Pakspul het volgende:
schepschutter en medic in 1 team
Snipers zijn meestal lonewolfs of in counter-terrorisme situatie hebben hun een ondersteunde rol. Meestal soort eye-in-the-sky, zitten vaak op locaties waar ze groot overzicht hebben. Ze hebben niks aan een assault team want die schieten niet vanaf 1KM+
en wat heeft dat er mee te maken?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:34 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Ook jij speelt te veel videogames
Het beeld dat je van een scherpschutter schetst gelijkt niet bepaald aan dat van het Nederlandse leger, en de bewoording die je gebruikt doet denken aan Chris Ryan met een te groot pistool in z'n klauwen. Uiteindelijk praat je een beetje poep, want een hospik en schutter kunnen wel degelijk in één team of eenheid dienen, zowel bij de reguliere landmacht als het KCT.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
en wat heeft dat er mee te maken?
Snipers werken met z'n 2en. Niet alleen. Je hebt de schutter, en je hebt de waarnemer.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef Pakspul het volgende:
Snipers zijn meestal lonewolfs of in counter-terrorisme situatie hebben hun een ondersteunde rol. Meestal soort eye-in-the-sky, zitten vaak op locaties waar ze groot overzicht hebben. Ze hebben niks aan een assault team want die schieten niet vanaf 1KM+
Shit wat ik van de schutters heb gezien is dat ze veelal voor lone-wolf missie worden klaar gemaakt. Maar ze zullen uiteraad allebei de dingen kunnen doen, misschien dat jullie meer in een team zien dan ik. Ik zie daar ala 8 man die room-entries uitvoert etc.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:45 schreef Arkaneor het volgende:
[..]
Het beeld dat je van een scherpschutter schetst gelijkt niet bepaald aan dat van het Nederlandse leger, en de bewoording die je gebruikt doet denken aan Chris Ryan met een te groot pistool in z'n klauwen. Uiteindelijk praat je een beetje poep, want een hospik en schutter kunnen wel degelijk in één team of eenheid dienen, zowel bij de reguliere landmacht als het KCT.
Klopt, een geweergroep telt 8 man.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik denk btw dat TS een "groep" bedoeld. Een peloton is nl. weer opgedeeld in diverse groepen bestaande uit pak hem beet 7 a 9 man.
Bij de mariniers heet dit een geweergroep dacht ik.
Een groep bij het KCT heeft oa 2 medics en 2 SLA's, dus ja, dat is zo.quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:32 schreef Pakspul het volgende:
klopt, maar dat is geen "gewone eenheid" waar TS om vraagtquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:54 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Een groep bij het KCT heeft oa 2 medics en 2 SLA's, dus ja, dat is zo.
Klopt, bij ons hebben we ook gewoon bij de pantserinfanterie 1 of 2 SLA schutters met een Accuracy.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:06 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
klopt, maar dat is geen "gewone eenheid" waar TS om vraagt
ja op welk niveau? pel/cie/bri?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 20:14 schreef cw2cu het volgende:
[..]
Klopt, bij ons hebben we ook gewoon bij de pantserinfanterie 1 of 2 SLA schutters met een Accuracy.
Bij de KL is dat op Cie niveau. Bij ons had men in elk peloton toen 2 sla-schutters met elk een FAL en Nedinsco richtkijker. Hoe dat nu zit weet ik niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |