Eindelijk weer eens goed nieuws voor jullie mannen.
quote:
AMSTERDAM - Make-up voor mannen gaat het helemaal worden. Hun uiterlijke verzorging blijft tegenwoordig niet meer bij een lekker luchtje en een verzorgende crème. Ook eyeliners, nagellak en mascara kun je binnenkort in de toilettas van je man of vriend tegenkomen, als hij tenminste met zijn tijd wil meegaan.
rendwatchers waren er al een tijdje over uit: make-up voor mannen is helemaal hot. Make-upfabrikanten gingen in op deze nieuwe trend. Zo werd er een ’guyliner’ (eyeliner) van Taxi Man op de markt gebracht, lanceerde ontwerper Jean Paul Gaultier een uitgebreide mannenmake-up lijn op de markt en dat deed ook het merk Mac.
Eisen
Toch zien we de Nederlandse man nog niet zo snel naar een mascara grijpen in de winkels. Ze moeten toch nog een bepaalde drempel nemen. Volgens Martin Graaman van het merk Ego Cosmetics moet mannenmake-up aan bepaalde eisen voldoen. Zo moet een goede foundation ”absoluut onzichtbaar, lichtgewicht, matterend en neutraal van geur zijn.”
Heel normaal
In de wereld van mode en entertainment is het heel normaal dat mannen worden opgemaakt. Acteurs, presentatoren...allen worden bijgewerkt voor de camera. Ook in de muziekwereld zie je dat mannen gebruik make-up niet schuwen. Denk maar eens aan de band Tokio Hotel die hun gezichten goed in de schmink zetten en Chris Martin, de zanger van Coldplay, die met roze en rode nagellak is gespot.
bronWat vind jij van make-up voor mannen? Zou jij er bezwaar tegen hebben als jouw man of vriend gebruik maakt van foundation, mascara of een eyeliner?
TS begint, kennelijk is de huidverzorging voor de mannen een gat in de markt. Het heeft zo'n beetje overal een plekje veroverd in de drogisterijen. Dus wat dat de cosmeticabranche, die proberen nu hetzelfde met make-up speciaal voor mannen. Het zal dan wel niet meer lang duren voordat het Kruidvat ook met make-up speciaal voor mannen komt. En mijn man is echte man, die zou zoiets überhaupt niet in zijn hoofd halen.
Toch vind ik eyeliner, ik zal wel weer de enige zijn, bij Brandon van The Killers wel sexy staan. Hij draagt het echter niet meer. Oude foto's van hem:
![]()