quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:27 schreef Resistor het volgende:
Als eerste een klein huisje met een grote schuur/loods waar ik lekker in kan hobbieën, en ruimte om auto's binnen te zetten
Ik zou het niet bij 1 auto houden, maar meerdere auto's met meerdere doelen.
Wel de meest complete uitvoering.
Geen idee welk merk/type, over 5 jaar (als ik de prijs echt win) zijn de huidige modellen al verouderd. Eerst uitgebreid kijken, vergelijken en proefrijden.
Luxe stationwagon, voor lange ritten Klein, zuinig stadsautootje, voor in de stad Klein bestelautootje, als ik wat spullen wil ophalen/wegbrengen Grote bestelauto, als ik wat grotere spullen wil ophalen/wegbrengen Klein sportautootje, soort straatkart, model wat je weinig ziet Grote sportauto, Amerikaanse V8 ronk onder de motorkap
Verder zal het een komen en gaan zijn van auto's, oud wrak kopen, opknappen, verkopen. Als ik iets unieks tegenkom (pantserwagen lijkt mij wel wat, zo'n 6-wielig geval) zal ik het niet nalaten.
Gast de inflatie...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leuk, maar je vergeet inflatie. Trekt van die 3% eens inflatie 2,5% en 1,2% vermogensrendementsheffing af en je wordt zonder een cent uit te geven al jaarlijks 0,7% armer.
Misschien heb je gemist dat in het voorbeeld werd uitgegaan van geld op de bank zetten en rente trekken...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:12 schreef ScarFace- het volgende:
Gast de inflatie...
Koop je er huizen van(afgezien van de huizen <1miljoen) gaat je geld juist lekker omhoog.
33 - 15 = 18jaar. Dus jij gaat zeggen dat je vanaf dag 1 dat je 18 bent, een rijbewijs hebt gehaald, een auto kocht, verzekerd bent en Nooit 1 schade geclaimed hebt??? Sure ik heb mn 1e auto gekocht op mn 21e, en ben 27, en toch maar 4 schadevrijejaren en nog nooit 1 ding geclaimd. Hoe doe jij dat dan??? ( dan kom je nog op een 4.126,56euro per auto per jaar uit aan alleen verzekering )quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tenzij je bank op zijn bek gaat hou je je geld gewoon hoor, ben jij geld kwijtgeraakt van je spaarrekening dan ?
Mensen die hun geld kwijtraakten deden dat door beleggingen, niet door een spaarrekening.
(Nou ja, alleen die paar lutsers die bij icesave zaten)
[..]
Ik denk dat je weer niet snapt hoe het werkt.
Je krijgt 27.5miljoen netto op je rekening.
Na een jaar krijg je rente, laten we zeggen 3%.
Je krijgt dus 825000 euro, maar daar gaat 1.2% rendementsheffing over ( = 330k ).
Je krijgt dus netto 495000 euro per jaar aan rente om mee te spelen, en dan gaat er helemaal niks af van die 27.5 miljoen euro die je op je rekening hebt staan.
[..]
Uhm, we hebben het over 5 ton aanschafprijs, niet 5 ton gewicht.
Dus je bent net zo veel kwijt als aan 5 KIA's van 1400 kilo.
[..]
Och, 33 jaar en 15 schadevrije jaren, prima te doen
Zeker met een inkomen van bijna 5 ton netto dan.
Nadeel: belastingparadijzen liggen niet dicht genoeg bij de Ring. Maar je auto's op NL kenteken zetten... ach, dat dien je wel zoveel mogelijk te voorkomen.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:55 schreef fathank het volgende:
Zodra ik zoveel geld win ga ik eerst in een belastingparadijs wonen en vervolgens ga ik pas een auto kopen.
België betaal je al geen vermogensbelasting dus dat is al een goed beginquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nadeel: belastingparadijzen liggen niet dicht genoeg bij de Ring. Maar je auto's op NL kenteken zetten... ach, dat dien je wel zoveel mogelijk te voorkomen.
IB is daar vrij hoog. En ze schijnen lastig te zijn als je je auto een beetje wenst aan te passen voor diezelfde Ring.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:07 schreef fathank het volgende:
België betaal je al geen vermogensbelasting dus dat is al een goed begin
onrechtstreeks wel. Je moet je intrest opgeven bij je inkomen, en je wordt via je persoonsbelasting belast over je intrest (dus als je een normale job hebt gaat er zo'n 35% van je intrest af, nadat je eerst al RV van 15% over je intrest betaalt hebt). Je kan dit vergeten (wat zowat alle belgen doen) en daar kom je eigenlijk ook vlot mee weg, maar ik vrees bij dergelijke bedragen dat de kans op controle door de fiscus wel groot is.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:07 schreef fathank het volgende:
[..]
België betaal je al geen vermogensbelasting dus dat is al een goed begin
Blauwe platen? Ga je een taxibedrijf beginnen dan?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:44 schreef Geqxon het volgende:
En als je al je wagens op blauwe garageplaten gaat rijden?
Je hebt voor TF een kenteken nodig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:13 schreef fathank het volgende:
Op de autoambulance achter je M5 naar de ring karren en blazen maar.
Blauw-groenig. Garageplaten. Je weet.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef D. het volgende:
[..]
Blauwe platen? Ga je een taxibedrijf beginnen dan?
Wow! jij hebt iig niet de wiskunde uitgevondenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:33 schreef Estolan het volgende:
4126,56 x 10 = 416.265,60 euro per jaar verzekering voor 10 auto's
416.265,60 x ( 90-33=57jaar ) = 23.727.139,20 euro aan verzekeringen alleen
wegenbelasting gem = 1200euro per jaar x 10 = 12.000 per jaar
12.000 x 57 = 684.000euro
684.000 + 23.727.139,20 = 24.411.139,20 euro
Dus alleen de verzekering en wegenbelasting ( bij 15 schadevrijejaren ) = 24.411.139,20 euro tot je 90e levensjaar. Dat is dus nog zonder aanschaf ( met BPM ), onderhoud / slijtage / benzine / onderdak
27,5miljoen is niet genoeg daarvoor als je dit, zoals hierboven, allemaal wilt doen met daarnaast een aantal woningen, lekker reizen en een chill leventje hebben zonder baan.
Good Luck
and better yet
DREAM ON!
Boeie, voor boodschappen doen heb je een andere auto en touren met de camper daar doen we niet aan. Als je toch zat geld hebt, elke dag naar het hotel, elke dag uit eten.. wat heb je nou nodig naast een koffertje met kleren en een wegenkaart?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 13:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Geen van die auto's is erg praktisch als je lekker door europa gaat touren of boodschappen doet.
Dan is een Aston toch een stuk fijner
heb je enig idee wat voor woning je koopt voor 5 miljoen? dat is niet gewoon 'leuk' hoor. daarnaast is het maar net wat je wil. je kan ook je huis van 2ton afbetalen een loods kopen voor 5 ton. voor 2 ton aanpassen, en zelf genieten/hobbyen van\met je auto's.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 16:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, maar je rekent nu vanuit gebruik. Een verzameling staat stil. Af en toe zul je er een stukkie mee rijden, maar iha staat de boel stil. Om dat goed te doen moet je een auto prepareren. Iedere keer weer even verzetten (anders zijn de banden snel onrond). Wil je er mee gaan rijden moet de auto weer klaargemaakt worden om er mee te kunnen rijden. De auto's moeten steeds schoongemaakt worden (ook al is het alleen maar stof).
Je hebt al snel 1 iemand in dienst nodig om die dingen voor je te regelen en die bruggen aan huis dus ook. Ook het pand heeft onderhoud nodig, net als de grond er omheen. Je moet de boel verzekeren. Zo'n verzameling vereist wel een bijzondere beveiliging.
Nogmaals: het kan. Maar als je zoiets wil ben je snel geneigd om andere dingen te willen. Zeg een leuke woning a 5 mio. Inrichten komt er dan nog bij, tuin aanleggen ook. Leuke vakanties. Leuke auto's voor dagelijks gebruik. Fatsoenlijke kleding. Enz. enz. Als je dat allemaal vol wil houden is 27,5 mio ineens niet zo veel meer.
Daarom: niet heel realistisch.
http://www.funda.nl/koop/heel-nederland/5000000+/quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
heb je enig idee wat voor woning je koopt voor 5 miljoen? dat is niet gewoon 'leuk' hoor. daarnaast is het maar net wat je wil. je kan ook je huis van 2ton afbetalen een loods kopen voor 5 ton. voor 2 ton aanpassen, en zelf genieten/hobbyen van\met je auto's.
maar goed. het blijft gelul in de ruimte natuurlijk.
Ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:47 schreef bleiblei het volgende:
heb je enig idee wat voor woning je koopt voor 5 miljoen?
Kennelijk leggen wij andere normen neer. Dat mag.quote:dat is niet gewoon 'leuk' hoor.
Er staat toch dat het KAN, maar dat het logisch is dat als je jezelf zoiets wil veroorloven je ook de rest van je wensen op dat niveau zet... Je moet wel lezen wat er staat!quote:daarnaast is het maar net wat je wil. je kan ook je huis van 2ton afbetalen een loods kopen voor 5 ton. voor 2 ton aanpassen, en zelf genieten/hobbyen van\met je auto's.
Ik noem ook een VoorBeeld! ik heb geen idee welke maatschappij je dan moet nemen die stukken goedkoper zou zijnquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wow! jij hebt iig niet de wiskunde uitgevonden. daarnaast ben je geschift als je dergelijke auto's bij een reguliere verzekeringmaatschappij verzekerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |