Het gaat erom dat ze het standaard afschaffen, laat die tjappies die dingen niet willen dat maar aangeven.quote:
Het is wel handig hoor, voor je eigen administratie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Papieren afschriften, omg![]()
Leef je nog in 1990 of zo?
Als Mijn ING nou een archief had. Voor de fiscus wil je zelf tot 5 jaar terug kunnen kijken, en op Mijn ING lukt dat maar tot een jaar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoezo om te zien wat je betaald hebt? Je logt in en je kan het zo opzoeken. Per maand, op naam etc ideaalquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het is wel handig hoor, voor je eigen administratie.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:40 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hoezo om te zien wat je betaald hebt? Je logt in en je kan het zo opzoeken. Per maand, op naam etc ideaal
Precies, en het hele principe van afschaffen omdat die hippies dat willen slaat nergens op naar mijn mening. Boomknuffelen is oké, maar val mij er niet lastig mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als Mijn ING nou een archief had. Voor de fiscus wil je zelf tot 5 jaar terug kunnen kijken, en op Mijn ING lukt dat maar tot een jaar.
Ik weet het. Maar ik vind het soms fijner om zonder computer één en ander uit te zoeken voor de administratie. Makkelijk doorbladeren. Je kan ver in het verleden je afschriften nog bekijken. Daarnaast heb je ook iets tastbaars, dan ben ik niet van een computer/internet afhankelijk als ik wat wil inzien daarvoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:40 schreef justmattie het volgende:
[..]
Hoezo om te zien wat je betaald hebt? Je logt in en je kan het zo opzoeken. Per maand, op naam etc ideaal
Klinkt inderdaad als de doorsnee internetbankierderquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Panzerknacker666 het volgende:een half miljoen links stemmende, sandalen met sokkende dragende boomknuffelaars
Bij de ABN weet ik niet tot hoever je terug kan kijken. Zal de volgende keer eens kijkenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef voetballeh het volgende:
[..]
volgens mij maar tot 18 maanden in't verleden toch?
soms is't wel noodzakelijk (voor je belastingaangifte bv.) om 2 of soms 3 jaar terug te kunnen zoeken....stel ze komen met een naheffing of iets wat niet klopt.
Inderdaad voor het ''in je eigen bezit'' hebben zijn de afschriften nog wel handigquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar ik vind het soms fijner om zonder computer één en ander uit te zoeken voor de administratie. Makkelijk doorbladeren. Je kan ver in het verleden je afschriften nog bekijken. Daarnaast heb je ook iets tastbaars, dan ben ik niet van een computer/internet afhankelijk als ik wat wil inzien daarvoor.
Ben het wel eens dat je het op internet ook in kan zien en kan opzoeken, maar de papieren versie verwelkom ik nog altijd.
Nee lul, hij heeft het over die groen links figuren die dat papier niet meer willen ontvangen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:44 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als de doorsnee internetbankierder
Daarom werken de meeste bedrijven er nog mee als het om correspondentie gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:55 schreef jitzzzze het volgende:
Papieren afschriften zijn achterhaald. Net als brieven.
Als het inderdaad tot maar zover terug is...quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:42 schreef voetballeh het volgende:
[..]
volgens mij maar tot 18 maanden in't verleden toch?
soms is't wel noodzakelijk (voor je belastingaangifte bv.) om 2 of soms 3 jaar terug te kunnen zoeken....stel ze komen met een naheffing of iets wat niet klopt.
Aangetekende brief ?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:55 schreef jitzzzze het volgende:
Bij mij staat dit gelukkig nog gewoon op "maandelijks"quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:35 schreef voetballeh het volgende:
Wil je toch afschriften blijven ontvangen? Dat kan. Log dan in op Mijn ING en ga naar ‘Service en instellingen’. Bij ‘Instellingen’ en ‘Stopzetten afschrift’ kun je aangeven dat je afschriften wilt blijven ontvangen. Doe dit voor 1 september 2009 als je geen afschriften wilt missen.
^^ Dat dus!quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als Mijn ING nou een archief had. Voor de fiscus wil je zelf tot 5 jaar terug kunnen kijken, en op Mijn ING lukt dat maar tot een jaar.
Ik denk dat het eerder de digitalen zijn dan de groenen die geen papier willen ontvangen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:53 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee lul, hij heeft het over die groen links figuren die dat papier niet meer willen ontvangen.
guttegut, jij loopt ook met je envelopje en een PAPIEREN overschrijving naar de brievenbus?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:53 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Nee lul, hij heeft het over die groen links figuren die dat papier niet meer willen ontvangen.
Dat laatste zit er gewoon. "Afdrukken" en dan kun je als het goed is tot 16 maanden alles afdrukken op een afschrift (nou ja, een aantal afschriften).quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Dat dus!
Van mijn part mogen ze de afschriften eens per jaar sturen, in een hele dikke envelop. Of een "print alle afschriften van het afgelopen jaar" button toevoegen. Maar elke maand apart moeten printen schiet niet op.
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:55 schreef jitzzzze het volgende:
Beetje jammer dat ze dat moeten beperken... Ze zouden prima "vanaf nu houden we het onbeperkt bij" kunnen doen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Dat laatste zit er gewoon. "Afdrukken" en dan kun je als het goed is tot 16 maanden alles afdrukken op een afschrift (nou ja, een aantal afschriften).
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Daarom werken de meeste bedrijven er nog mee als het om correspondentie gaat.
Als je later groot bent, zullen wellicht de schellen van je ogen vallen.
quote:
quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:03 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
, ik had je toch wel iets slimmer verwacht.
Eens. Misschien komt dat nog en wordt het 16 maanden steeds langer. Maar je kunt nu in ieder geval 1 keer per jaar een staatje printen. Nu niet gaan zeuren hequote:Op maandag 10 augustus 2009 14:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Beetje jammer dat ze dat moeten beperken... Ze zouden prima "vanaf nu houden we het onbeperkt bij" kunnen doen.
Nee, heul niet. Op deze manier probeer je je er gewoon uit te lullen.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Succesfull troll
die poppetjes heb ik ook nog ergens!, met van dat groen haar enoz, op een skateboard, dikke nostalgiequote:Op maandag 10 augustus 2009 14:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Succesfull troll
Dat zou je wel willen hé?quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nee, heul niet. Op deze manier probeer je je er gewoon uit te lullen.
Heb je ook die enorme troll die in het midden ligt?quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:16 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
die poppetjes heb ik ook nog ergens!, met van dat groen haar enoz, op een skateboard, dikke nostalgie
omgquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Succesfull troll
Je zal zo op de foto staanquote:
Inderdaad. Of een heel flauw grapje van haar vriendjequote:Op maandag 10 augustus 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik hoop dat hij in scene is gezet, want dan zou het wel briljant zijn
Door dit soort uitspraken, die totaal onterecht zijn, hebben woorden als "briljant" en "geniaal" totaal geen waarde meer. Holle woorden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
ik hoop dat hij in scene is gezet, want dan zou het wel briljant zijn
Ik zou haar doen hoor.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heb je ook die enorme troll die in het midden ligt?
Nee, die heb ik helaas niet. Jij wel?quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:24 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dat was niet de vraag die ik je stelde.
Wat een onzin. Tegenwoordig heb je digitale handtekeningen en zijn hierdoor uitermate rechtsgeldigquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zou je wel willen hé?
Maar helaas weet ik best dat zolang e-mails niet rechtsgeldig zijn, er gewoon brieven blijven bestaan.
Nee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:28 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Nee, die heb ik helaas niet. Jij wel?
Ja, dan wel ja. Maar wie heeft dat al?quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:29 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat een onzin. Tegenwoordig heb je digitale handtekeningen en zijn hierdoor uitermate rechtsgeldig![]()
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2829
Als bedrijven echt kosten willen besparen zouden ze hierin kunnen investeren. De techniek is er, en derhalve zouden b2b/b2g organisaties hiermee kunnen beginnen. Daarnaast kunnen ze ook veel brieven gewoon faxen. Grote bedrijven werken toch ook al met EDI.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, dan wel ja. Maar wie heeft dat al?
Komt het niet omdat consumenten deze investering niet willen/kunnen maken? Het lijkt mij een dure aangelegenheid.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:40 schreef damsco het volgende:
[..]
Als bedrijven echt kosten willen besparen zouden ze hierin kunnen investeren. De techniek is er, en derhalve zouden b2b/b2g organisaties hiermee kunnen beginnen. Daarnaast kunnen ze ook veel brieven gewoon faxen. Grote bedrijven werken toch ook al met EDI.
Brieven zijn gewoon gigantisch ouderwets, en enkel omdat er fossielen op deze wereld rondlopen die bang voor verandering zijn gaat nog gigantisch veel per post.
Gevalletje lezen, onderaan de mail staat namelijk, en ik copy past:quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Waar halen ze het lef vandaan om daar zomaar mee te stoppen.
Zie hier:
Op dit moment ontvang je maandelijks per post een afschrift. Al ruim 500.000 klanten die Mijn ING gebruiken, geven aan dit niet meer nodig te vinden. Daarom krijg je vanaf september geen papieren afschriften meer.
Dus omdat een half miljoen links stemmende, sandalen met sokkende dragende boomknuffelaars geen papieren afschriften willen krijg ik ze opeens ook niet meer? Wat slaat dat op, als ik een half miljoen mensen achter mij heb staan dat het koningshuis word afgeschafd word dat toch ook niet gedaan?
quote:Wilt u toch papieren afschriften blijven ontvangen?
Dat kan.
Heb je dat als e-mail ontvangen of..? Ik heb namelijk nog niksquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Zie hier:
Op dit moment ontvang je maandelijks per post een afschrift. Al ruim 500.000 klanten die Mijn ING gebruiken, geven aan dit niet meer nodig te vinden. Daarom krijg je vanaf september geen papieren afschriften meer.
Dus omdat een half miljoen links stemmende, sandalen met sokkende dragende boomknuffelaars geen papieren afschriften willen krijg ik ze opeens ook niet meer? Wat slaat dat op, als ik een half miljoen mensen achter mij heb staan dat het koningshuis word afgeschafd word dat toch ook niet gedaan?
Waar heb je dat vandaan?quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:33 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Zie hier:
Dat vind ik heul niet lief!, maar omdat jij geen sokken-in-sandalen-dragende hippie bent vergeef ik het je.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:34 schreef Breathtaking het volgende:
BWHEHEHEHE, ik ben 1 van die 500 000 mensen die jou je afschriften ontnemen!
Wat ook al eerder genoemd is.. je moet soms ook wel eens verder dan een jaar terug kunnen zoeken. En dat lukt online niet. (tenminste, bij de Rabo niet)quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:34 schreef Breathtaking het volgende:
BWHEHEHEHE, ik ben 1 van die 500 000 mensen die jou je afschriften ontnemen!
Wat barmhartig van je.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:44 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Dat vind ik heul niet lief!, maar omdat jij geen sokken-in-sandalen-dragende hippie bent vergeef ik het je.
Wtf moet ik met afschrijvingen van een jaar terug?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:48 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat ook al eerder genoemd is.. je moet soms ook wel eens verder dan een jaar terug kunnen zoeken. En dat lukt online niet. (tenminste, bij de Rabo niet)
Ik kan met ING tot april 2008quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:48 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Wat ook al eerder genoemd is.. je moet soms ook wel eens verder dan een jaar terug kunnen zoeken. En dat lukt online niet. (tenminste, bij de Rabo niet)
Dat ben ik soms, niet vaak.quote:
Zien hoeveel oma Truus overgemaakt heeft, of hoeveel je kwijt was aan het inkopen van een pallet wc-papier.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Wtf moet ik met afschrijvingen van een jaar terug?
Tard. Dat is dus gewoon heel fijn om je eigen administratie bij te houden.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Ja, daar heb ik dus ook al om gevraagd, maar dat kan dan natuurlijk niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Van mijn part mogen ze de afschriften eens per jaar sturen, in een hele dikke envelop. Of een "print alle afschriften van het afgelopen jaar" button toevoegen. Maar elke maand apart moeten printen schiet niet op.
Mooi? Op internet kun je niks terugvinden en die excelfiles zijn onleesbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef wise het volgende:
Mooi. Via internet heb je een mooi overzicht.
Zeven jaar zelfs als je een geschil hebt.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:39 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
ah, dus postpubers die nog nooit met bijvoorbeeld de belastingdienst te maken hebben gehad zijn degenen die gepolst worden over het nut van papieren afschriften. Goede klantgerichtheid van de INGquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb een zakelijke rekening. Dan wil moet je, onder andere voor de belastingdienst, of voor je boekhouding, wel eens iets terug moeten zoeken.quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ga weg.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:16 schreef Zeven7 het volgende:
[..]
ah, dus postpubers die nog nooit met bijvoorbeeld de belastingdienst te maken hebben gehad zijn degenen die gepolst worden over het nut van papieren afschriften. Goede klantgerichtheid van de ING
Bij de meeste banken kun je niet makkelijk 2-3 jaar terugkijken in je gegevens. Met papier is dat zo gedaan.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:37 schreef SuperwormJim het volgende:
Hoeveel kost je dat per afschrift? En tot hoe ver kunnen zij direct terugkijken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:15 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ga weg.
Ik heb de hele kilometer al bewandeld, tot aan het kopen van een woning aan toe.
Ik heb nog nooit een bankafschrift nodig gehad.
Die ene keer dat ik wat moet nagaan kan ik ook wel even mijn bank vragen een uitdraai te maken van een bepaalde periode.
Ik heb geen idee, dit heeft o.a. te maken met het feit dat ik het nog nooit nodig heb gehad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Hoeveel kost je dat per afschrift? En tot hoe ver kunnen zij direct terugkijken?
Volgens mij komen daar nogal wat kosten bij kijken. Een aantal banken vragen zomaar 5 euro per afschrift. Als je ineens een jaar nodig hebt is dat toch weer zonde.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, dit heeft o.a. te maken met het feit dat ik het nog nooit nodig heb gehad.
Ik heb even gekeken op de ing website en kan er zo niets vinden over prijs, wel het volgende:quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Volgens mij komen daar nogal wat kosten bij kijken. Een aantal banken vragen zomaar 5 euro per afschrift. Als je ineens een jaar nodig hebt is dat toch weer zonde.
Ik heb niet echt het idee dat hier een prijs aan vast zit.quote:Bewaart de ING de (niet verstuurde) afschriften als ik de verzending van de papieren afschriften heb stopgezet?
Ja. De ING archiveert alle (niet verstuurde) afschriften voor een periode van 7 jaar. Deze kunt u aanvragen via Klantenservice 0900 0933 (10 cent/minuut) op werkdagen van 8.00 uur tot 21.00 uur en zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
OOOH NEEEE! Misschien kost het je dan wel 50 cent om aan die afschriften te komen!!!!!!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:26 schreef wijbro het volgende:
ehh...om te beginnen dus al 10 (euro-)cent per minuut
Plus dat je maar moet hopen dat ze bereikbaar zijn. Als je een goede administratie hebt, heb je ze binnen een minuut in je handen. Per telefoon moet je ze dan bestellen, wat dan ook weer dagen duurt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:33 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
OOOH NEEEE! Misschien kost het je dan wel 50 cent om aan die afschriften te komen!!!!!!!!
Dat heb ik toch echt liever dan dat m'n hele huis vol ligt met afschriften.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:34 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Plus dat je maar moet hopen dat ze bereikbaar zijn. Als je een goede administratie hebt, heb je ze binnen een minuut in je handen. Per telefoon moet je ze dan bestellen, wat dan ook weer dagen duurt.
Ok, het is eigenlijk alleen voor de incrowd, maar vooruit. Je kunt deze dingen ook aanschaffen:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:39 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat heb ik toch echt liever dan dat m'n hele huis vol ligt met afschriften.
Het is dan ook spreekwoordelijk.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:59 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ok, het is eigenlijk alleen voor de incrowd, maar vooruit. Je kunt deze dingen ook aanschaffen:
[ afbeelding ]
Vanavond even instellen, ik betaal al genoeg aan die eikels dus en aangezien het nog "gratis" is pak ik het mee.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:35 schreef voetballeh het volgende:
van de ing website:
Toch papieren afschriften ontvangen?
Wil je toch afschriften blijven ontvangen? Dat kan. Log dan in op Mijn ING en ga naar ‘Service en instellingen’. Bij ‘Instellingen’ en ‘Stopzetten afschrift’ kun je aangeven dat je afschriften wilt blijven ontvangen. Doe dit voor 1 september 2009 als je geen afschriften wilt missen.
Vertel mij eens hoe ik de informatie leesbaar krijg. Je kan maar 16 maanden terug en als je het download is het wekrelijk onleesbaar. Als ze het nu gewoon eens in pdf zouden opsturen dan zou het probleem weg zijn. Kennelijk zit er niemand in dat bedrijf die dit kan bedenken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 15:25 schreef hetizmij het volgende:
Snap niet dat mensen tegen dit initiatief zijn. Zodra ik zo'n afschrift krijgt gaat dit in een klapper in de la. Verder gebeurt er niets mee. Online is precies dezelfde informatie beschikbaar en over een tijd zijn de afschriften tot 4 jaar terug op te vragen.
De download functie is inderdaad waardeloos. Helemaal mee eens dat ze het beter netjes in een pdf kunnen zetten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe ik de informatie leesbaar krijg. Je kan maar 16 maanden terug en als je het download is het wekrelijk onleesbaar. Als ze het nu gewoon eens in pdf zouden opsturen dan zou het probleem weg zijn. Kennelijk zit er niemand in dat bedrijf die dit kan bedenken.
Hoppatee. Ook dat weer klaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:15 schreef hetizmij het volgende:
Het is nu inderdaad 16 maanden beschikbaar, maar er staat op de website dat ze het binnenkort gaan uitbreiden naar 4 jaar.
Als je in Mijn ING voor de optie 'Afdrukken' kiest kan je custom afschriften maken. Dat afschrift kan je printen maar je kan het ook copy-pasten naar bijvoorbeeld Word en het vanaf daar opslaan als PDF.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vertel mij eens hoe ik de informatie leesbaar krijg. Je kan maar 16 maanden terug en als je het download is het wekrelijk onleesbaar. Als ze het nu gewoon eens in pdf zouden opsturen dan zou het probleem weg zijn. Kennelijk zit er niemand in dat bedrijf die dit kan bedenken.
Zo makkelijkquote:Op maandag 24 augustus 2009 18:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Als je in Mijn ING voor de optie 'Afdrukken' kiest kan je custom afschriften maken. Dat afschrift kan je printen maar je kan het ook copy-pasten naar bijvoorbeeld Word en het vanaf daar opslaan als PDF.
hey das cool. Wist ik nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zo makkelijk
In 5 seconden een afschrift van het hele jaar in een pdf-je![]()
Maar ik wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:43 schreef zwartemarktplaats het volgende:
Sukkel het is juist een goed initiatief.
Wil je toch zo graag zien dat je bijstand is bijgeschreven dan vraag je het papiertje aan, klaar.
Ik hoef die zooi niet.
En dat kan ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |