zeg mij dan eens zonder te liegen en zonder omzwaai, dat de vrouw van de koran VERPLICHT IS om een hoofddoek te dragen, laat staan een burka? In noord afrikaanse landen was het heel normaal om als vrouw geen hoofddoek te dragen niet zo heel lang geleden. Tot dat er een beweging kwam die het zogenaamd "Aanraadde" ongeveer als in the godfather "ill make you an offer you cant refuse"quote:Op maandag 10 augustus 2009 03:54 schreef TheOriginal het volgende:
Eén van de belangrijkste motieven voor bedekking is volgens de traditionele visie om de natuurlijke seksuele aantrekkelijkheid van vrouwen (het sieraad) te verbergen, aldus Sattar (1993: 90). Waarom moet die verborgen worden? Volgens haar (1993: 89, 93) moet seksuele prikkeling vermeden worden, wanneer die tot buitenechtelijke zwangerschap kan leiden. Dit zou betekenen dat het alleen voor vruchtbare vrouwen nodig is en alleen ten opzichte van vreemde mannen. Daarom noemt het Koranvers dus die uitzonderingen. Dit motief wordt inderdaad genoemd voor moslimlanden als Marokko. Said 4 vertelt dat de hoofddoek in de stad dient als bescherming tegen onbekenden. In dorpen waar immers iedereen elkaar kent, heeft het een andere functie. Hier dient het als bescherming tegen de zon en er worden ook wel hoeden gedragen en ook mannen dragen iets, aldus Said. Arlene MacLeod (1991: 536, 552) schrijft hetzelfde. In het huidige Egypte worden na de urbanisatie meer hoofddoeken gedragen. Dit voorkomt dat de vrouwen op straat lastig gevallen worden. En over Egypte rond 1900 schrijft Beth Baron (1989: 375) dat elitevrouwen zich sluierden 1 , omdat het een nieuw verschijnsel was dat ze meer buiten kwamen.
De redenen, dus.
Ik mag van mn vriendje nooit in mijn blote tieten naar buiten lopenquote:Op maandag 10 augustus 2009 04:06 schreef IndridKoud het volgende:
[..]
zeg mij dan eens zonder te liegen en zonder omzwaai, dat de vrouw van de koran VERPLICHT IS om een hoofddoek te dragen, laat staan een burka? In noord afrikaanse landen was het heel normaal om als vrouw geen hoofddoek te dragen niet zo heel lang geleden. Tot dat er een beweging kwam die het zogenaamd "Aanraadde" ongeveer als in the godfather "ill make you an offer you cant refuse"
is het feitelijk niet zo dat hoofddoeken alleen de mannelijke reproductie beschermen in evolutie, door hun vrouwen zo veel mogelijk af te schermen van mogelijke indringers op hun territorium, die hun vrouwtje wel eens zouden kunnen gaan bevruchten? houdt de vrouw klein en onopzichtig, dan is jouw penis de enige in de omtrek die haar baarmoeder kan raken. Dat is het toch..of niet? Onzekere moslims. Vind je het gek dat moslim vrouwen allah liefhebben, maar hun eigen man achterlijk noemen?
Wat bedoel je?quote:Op maandag 10 augustus 2009 04:25 schreef IndridKoud het volgende:
mooi en toch lelijk.
schoonheid en de troost
Waar woon je? In de achterhoek ofzoquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:55 schreef Buschetta het volgende:
Ik woon gelukkig in een land waar men actief hoofdoeken aftrekt van meisjes in de tram en andere openbare plekken.
Zouden ze in NL ook een moeten proberen. Maar daar hebben ze de ballen niet voor
Hoe pakt een traditie waar vrouwen zichzelf compleet bedekken goed uit voor mannen?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:39 schreef IndridKoud het volgende:
Het erge aan landen als Saudie arabie is dat mannen daar de broek aan hebben en moedwillig tradities met religie mengen. En laat het nou toevallig zo zijn dat die tradities heel erg goed uit pakken voor mannen. Zal vast toeval zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |