abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71745690
Voor sommigen misschien oud nieuws, maar toch de moeite waard om te posten denk ik. Al Quaeda is niet wat ons verteld is, volgens de BBC.
quote:
Tim Osman (Ossman) has recently become better known as Osama Bin Ladin. "Tim Osman" was the name assigned to him by the CIA for his tour of the U.S. and U.S. military bases, in search of political support and armaments. [...] There is some evidence that Tim Osman ... visited the White House. There is certainty that Tim Osman toured some U.S. military bases, even receiving special demonstrations of the latest equipment. Why hasn't this been reported in the major media?

Nu is dat dus wel gerapporteerd door de BBC. Zie:

The idea which is critical to the FBI's prosecution, that Bin Laden will act like a .... organisation, with operatives and cells all over the world, of which you could be a member, is a myth. There is no Al Qaeda organisation, there is no international network with a leader, with .... who will unquestionably obey orders, with tentacles that stretch out to sleeper cells in Africa, in America, in Europe. That idea of a coherent, structured terrorist network with organised capabilities simply does not exist. (bij ... versta ik niet wat de man in het filmpje zegt).

[ Bericht 9% gewijzigd door Ali_Kannibali op 09-08-2009 22:43:52 ]
pi_71745854
No shit sherlock.

Om nog maar te zwijgen over de dreigende terreur dreiging die maandelijks opdoemt in nieuwsberichten
De angst moet er natuurlijk wel ingehouden worden bij de bevolking.
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:39:57 #3
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_71745863
-> BNW
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_71745930
Okee.. is er ook bewijs dat dit filmpje BBC is. Want het ziet er niet echt als BBC uit.
pi_71745932
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef MacorgaZ het volgende:
-> BNW
Waarom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71745962
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef MacorgaZ het volgende:
-> BNW
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:45:03 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_71746042
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom?
Waarom denk je?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_71746097
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Waarom denk je?
Zeggen dat Al-Qaeda een soort georganiseerde misdaad club is, is eerder rijp voor BNW
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_71746098
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Waarom denk je?
Je kunt je het niet voorstellen?
pi_71746105
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:39 schreef Revolution-NL het volgende:
No shit sherlock.

Om nog maar te zwijgen over de dreigende terreur dreiging die maandelijks opdoemt in nieuwsberichten
De angst moet er natuurlijk wel ingehouden worden bij de bevolking.
Inderdaad. Als al die domme schapen niet bang genoeg zijn krijgen ze al die privacybeperkende regels en wetten er niet zonder meer doorheen geduwd.

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_71746170
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef Tja..1986 het volgende:
Okee.. is er ook bewijs dat dit filmpje BBC is. Want het ziet er niet echt als BBC uit.
Ik denk dat het uit de docu 'THe power of nightmares' komt, die idd van de BBC is.

Die docu is al wat ouder dus ik begrijp niet waarom dit nu ineens op veel verschillende websites gepromoot wordt.

Ben aan het nazoeken voor definitieve bron. Maar je kan denk ik wel aannemen dat het idd BBC is.

Zie http://video.google.com/videosearch?q=the+power+of+nightmares&emb=0&aq=f#q=the+power+of+nightmares+bbc&emb=0
  zondag 9 augustus 2009 @ 22:48:58 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_71746189
Power of Nightmares

Ook BBC, maar dan uit 2004 van de geniale Adam Curtis
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 22:52:24 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71746323
oud nieuws idd

en de man is geen woordvoerder van de BBC
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_71746423
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 22:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik denk dat het uit de docu 'THe power of nightmares' komt, die idd van de BBC is.

Die docu is al wat ouder dus ik begrijp niet waarom dit nu ineens op veel verschillende websites gepromoot wordt.

Ben aan het nazoeken voor definitieve bron. Maar je kan denk ik wel aannemen dat het idd BBC is.

Zie http://video.google.com/videosearch?q=the+power+of+nightmares&emb=0&aq=f#q=the+power+of+nightmares+bbc&emb=0
Ja, dat maakt het nog BBC standpunt (als de BBC al standpunten heeft).
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:27:28 #15
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_71747593
quote:
That idea of a coherent, structured terrorist network with organised capabilities simply does not exist.
Door een Bijbelfanaat verbasterd tot: Al Quada is nep, aldus BBC.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71748475
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:27 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Door een Bijbelfanaat verbasterd tot: Al Quada is nep, aldus BBC.
Nou ja., Al Quada als zodanig bestaat ook niet, het is een term die het westen eraan heeft gegeven. Het is een verzamelnaam voor islamitische terroristische groeperingen met dezelfde kenmerken. Bush heeft er vervolgens een vijandsbeeld van gemaakt al zou het een enkele groepering betreffen. Dat verkoopt wat makkelijker aan het publiek. Want het is nooit te verslaan natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2009 23:59:50 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 09:38:44 #17
235357 TitusPullo
pi_71752852
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 23:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou ja., Al Quada als zodanig bestaat ook niet, het is een term die het westen eraan heeft gegeven. Het is een verzamelnaam voor islamitische terroristische groeperingen met dezelfde kenmerken. Bush heeft er vervolgens een vijandsbeeld van gemaakt al zou het een enkele groepering betreffen. Dat verkoopt wat makkelijker aan het publiek. Want het is nooit te verslaan natuurlijk.
Dat is precies de bewering van The power of nightmares, inderdaad: en wat mij betreft een plausibele bewering. Maar die bewering wordt stelselmatig verhaspeld.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_71753139
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:38 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat is precies de bewering van The power of nightmares, inderdaad: en wat mij betreft een plausibele bewering. Maar die bewering wordt stelselmatig verhaspeld.
Ik denk dat de volgende vergelijking wel op z'n plaats is.. Al quada is evenmin een georganiseerde organisatie als dat de AEX dat is. Het zijn allemaal verschillende organisatie met soms dezelfde financiers en bepaalde personen hebben een link met de verschillende organisaties.

Maar een terreurfirma waar Bin Laden de CEO is bestaat niet.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:04:36 #19
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_71753247
Het was toch al langer bekend dat de verschillende afdelingen niet zo nauw met elkaar zijn verbonden dat ze door '1 man' konden worden geleid? Er bestaat dan ook niet zoiets als 1 al quada, maar dat betekent niet dat het niet in zijn geheel bestaat.

Door de 'serieuze' media is dit al een aantal jaar geleden belicht. Elke grote krant heeft er wel eens een verdiepingsartikel over gepubliceerd. Daarom is het toch wel handig om ook de 'oude media' aan te houden en niet al je informatie van het www te plukken. Op die manier komt niet elk oppervlakkig youtube filmpje als 'een complete verrassing'.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:09:34 #20
235357 TitusPullo
pi_71753338
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat de volgende vergelijking wel op z'n plaats is.. Al quada is evenmin een georganiseerde organisatie als dat de AEX dat is. Het zijn allemaal verschillende organisatie met soms dezelfde financiers en bepaalde personen hebben een link met de verschillende organisaties.

Dat denk ik ook. De verhaspeling bestaat dan ook meestal uit de mededeling dat ''moslimterrorisme niet bestaat'', wat ongeveer even dom is als ''iedere Moslim is uit op bloedvergieten''.
pi_71753530
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:09 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. De verhaspeling bestaat dan ook meestal uit de mededeling dat ''moslimterrorisme niet bestaat'', wat ongeveer even dom is als ''iedere Moslim is uit op bloedvergieten''.
De aanleiding is zelden het geloof, dus in die zin bestaat moslimterrorisme idd niet, of iig, het is zelden de motivatie voor het plegen van aanslagen. Die hebben meestal een politieke of sociale achtergrond. Beetje het verhaal van de IRA, het is niet alsof ze uit zijn op bekering van Engeland tot het katholicisme, noch zijn geloofsverschillen de oorzaak van het conflict.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:45:25 #22
235357 TitusPullo
pi_71754123
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:20 schreef gelly het volgende:

[..]

De aanleiding is zelden het geloof, dus in die zin bestaat moslimterrorisme idd niet, of iig, het is zelden de motivatie voor het plegen van aanslagen. Die hebben meestal een politieke of sociale achtergrond. Beetje het verhaal van de IRA, het is niet alsof ze uit zijn op bekering van Engeland tot het katholicisme, noch zijn geloofsverschillen de oorzaak van het conflict.
Ik mis nogal wat variabelen in die vergelijking: en dat religie in het Noord-Ierse conflict geen kapitale factor is, betwijfel ik. Daarbij maken fundamentalisten in hun denken geen gebruik van segmenten als ''religie'' en ''politiek'': zie alleen al de opdringerigheid van ongewapende Christelijke politici in Nederland.
pi_71754406
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:58 schreef gelly het volgende:

Als je het zelf maar gelooft.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:02:10 #24
235357 TitusPullo
pi_71754465
Daar is de andere malloot.
pi_71754524
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:02 schreef TitusPullo het volgende:
Daar is de andere malloot.
Laten we eerlijk wezen, wat voor officiële tegen beweringen zijn de revu gepasseerd:
1. het was geen vliegtuig die het wtc was ingevlogen maar een ufo.
2. het was geen vliegtuig die het wtc in vloog maar het was een raket, waar over heen een hologram van een vliegtuig was geplakt.
3. de kapers blijken nog te leven.

etc etc

Dit kan je toch allemaal niet serieus nemen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')