abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:41:28 #101
27648 Weakling
available in strong mint
pi_71793541
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:54 schreef Reya het volgende:
Wellicht wist ze haar boodschap gewoon niet goed over het voetlicht te brengen...
Zit iets in, maar dat is ook Margriet aan te rekenen die veel kritischer had mogen reageren op de stellingen die door Trudy geponeerd werden. Het is logisch dat Margiet niet dezelfde materiekennis bezit die de gast (hopelijk) wel heeft, maar dat neemt niet weg dat Margriet de gast het vuur aan de schenen mag leggen.

In de drie zomergasten is ze te terughoudend, te lief, voor de gasten geweest. Bij Victor en Rolf wist ze daardoor niet door de maskers heen te breken. Bij Prem leek het alsof ze hem niet durfde aan te pakken, omdat ze elkaar iets te veel mochten. Bij Trudy slikte ze de stellingen teveel als zoete koek en kwam er slechts sporadisch een aarzelende tegenwerping die meteen weer van tafel verdween.

Misschien ligt het simpelweg niet in de aard van het programma om de gast wat steviger aan te pakken en is het bedoelt als een gezellig knus keuvelavondje zonder scherpe randjes. Echter had ik Margriet ingeschat als een vrouw die zich niet het kaas van het brood laat eten en de gasten zou kunnen prikkelen om meer van zichzelf te laten zien dan ze vooraf bedacht hadden. Tot nu toe komt dat nog totaal niet uit de verf.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_71794447
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Had erg veel verwacht van haar, maar helaas...
pi_71794503
Carice heeft in ieder geval een prima keuzefilm doorgegeven:

http://www.imdb.com/title/tt0067328/
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:06:47 #104
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71802740
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:41 schreef Weakling het volgende:

[..]

Zit iets in, maar dat is ook Margriet aan te rekenen die veel kritischer had mogen reageren op de stellingen die door Trudy geponeerd werden. Het is logisch dat Margiet niet dezelfde materiekennis bezit die de gast (hopelijk) wel heeft, maar dat neemt niet weg dat Margriet de gast het vuur aan de schenen mag leggen.

In de drie zomergasten is ze te terughoudend, te lief, voor de gasten geweest. Bij Victor en Rolf wist ze daardoor niet door de maskers heen te breken. Bij Prem leek het alsof ze hem niet durfde aan te pakken, omdat ze elkaar iets te veel mochten. Bij Trudy slikte ze de stellingen teveel als zoete koek en kwam er slechts sporadisch een aarzelende tegenwerping die meteen weer van tafel verdween.

Misschien ligt het simpelweg niet in de aard van het programma om de gast wat steviger aan te pakken en is het bedoelt als een gezellig knus keuvelavondje zonder scherpe randjes. Echter had ik Margriet ingeschat als een vrouw die zich niet het kaas van het brood laat eten en de gasten zou kunnen prikkelen om meer van zichzelf te laten zien dan ze vooraf bedacht hadden. Tot nu toe komt dat nog totaal niet uit de verf.
Dat deed Margriet ook - toen ze mevr Dehue confronteerde met het feit dat bepaalde negatieve bijwerkingen ook niet aangetoon waren. Het verweer van mevr. Dehue was toen zeer mager, door op te merken dat niet alles ook aan te tonen valt ... Het was juist verre van het feit dat mevr te ver in details schoot. Ze had gewoon een mager verhaal te vertellen en ze vertelde het niet al te best. Maar het had inderdaad nog wel wat harder gekund.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 12 augustus 2009 @ 11:57:25 #105
27648 Weakling
available in strong mint
pi_71814340
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef Doc het volgende:
Dat deed Margriet ook - toen ze mevr Dehue confronteerde met het feit dat bepaalde negatieve bijwerkingen ook niet aangetoon waren. Het verweer van mevr. Dehue was toen zeer mager, door op te merken dat niet alles ook aan te tonen valt ... Het was juist verre van het feit dat mevr te ver in details schoot. Ze had gewoon een mager verhaal te vertellen en ze vertelde het niet al te best. Maar het had inderdaad nog wel wat harder gekund.
Dat was in mijn ogen een halfslachtige poging van Margriet om Trudy wat steviger aan te pakken. Margriet bracht haar punt niet overtuigend genoeg. Na de zwakke argumentatie van Trudy had ze een schot voor open doel om er verder op in te gaan, maar dat deed ze niet. Even later herhaalde Margriet nogmaals exact dezelfde stellingname met hetzelfde resultaat.

Voor een hele avond met tal van mogelijkheden om zaken verder uit te diepen en de motivaties van Dehue beter te duiden, is één keer tegenstand bieden aan de mening van je gast wel erg mager.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 augustus 2009 @ 23:17:11 #106
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_71834977
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:57 schreef Weakling het volgende:

[..]

Dat was in mijn ogen een halfslachtige poging van Margriet om Trudy wat steviger aan te pakken. Margriet bracht haar punt niet overtuigend genoeg. Na de zwakke argumentatie van Trudy had ze een schot voor open doel om er verder op in te gaan, maar dat deed ze niet. Even later herhaalde Margriet nogmaals exact dezelfde stellingname met hetzelfde resultaat.

Voor een hele avond met tal van mogelijkheden om zaken verder uit te diepen en de motivaties van Dehue beter te duiden, is één keer tegenstand bieden aan de mening van je gast wel erg mager.
Zoals je aangaf heeft ze twee pogingen gewaagd. Zonder veel resultaat. Kan je natuurlijk door blijven gaan, maar dat is ook niet echt helemaal de bedoeling. Het is ook natuurlijk geen debateer programma, waarbij de gast stevig aangepakt dient te worden. Het blijft een beetje een "In de hoofdrol" voor mensen die denken "intellectueel" te zijn Maar zoals ik zelf ook al aangaf ...
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:06 schreef Doc het volgende:
... het had inderdaad nog wel wat harder gekund.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:54:37 #107
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71875322
Nieuwsbrief VPRO over Carice van Houten:

Actrice Carice Anouk van Houten wordt in 1976 geboren in Leiderdorp. Ze groeit op in de bossen nabij Utrecht, waar ze woont bij haar moeder Margje Stassen, die hoofd personeelszaken is bij Teleac. Haar vader is de schrijver en musicoloog Theodore van Houten. Hij is het die Carice enthousiast maakt voor film door zijn dochter de Film 'Napoleon' van Abel Gance liet zien.

Carice werd in 1995 aangenomen aan de Academie voor Kleinkunst in Amsterdam, waar ze in haar derde jaar gecast werd door Hans Kemna voor een rol in de VPRO tv-serie 'Labyrint'. In 1999 ontving ze de Pisuisse Prijs voor meest veelbelovende eindexamenleerling en een jaar later mag ze de Top Naeff Prijs voor haar theaterwerk in ontvangst nemen. Carice Van Houten brak door bij een groter publiek in Nederland met haar rol in de telefilm 'Suzy Q', geregisseerd door Martin Koolhoven, waarvoor ze een Gouden Kalf ontving.

In 2000 sluit Van Houten zich aan bij het Noord Nederlands Toneel en speelt Polly in de 'Driestuiversopera' van Bertold Brecht. Hierna speelt ze in meerdere films waaronder 'Minoes', waarvoor haar werk opnieuw met een Gouden Kalf wordt bekroond, 'Lepel', 'Knetter' en 'De Passievrucht'. Internationaal breekt Carice van Houten door met de film 'Zwartboek', in de regie van Paul Verhoeven, waar ze haar derde Gouden Kalf mee in de wacht sleepte. In 'Alles is Liefde' (2007), liet ze zien ook over komisch talent te beschikken. Inmiddels wordt ze ook gevraagd voor internationale filmproducties zoals 'Dorothy Mills' (2008) van de Franse regisseur Agnès Merlet, daarnaast was ze samen met Tom Cruise te zien in 'Valkyrie' (2008) van Nina Schenk von Stauffenberg. Op dit moment werkt ze mee aan de verfilming van Kluuns boek 'Komt een vrouw bij de dokter'.

Als Zomergast heeft Carice een rijke, gevarieerde en originele televisie-avond samengesteld. Daarin laat ze een aantal actrices zien die ze bewondert. Eén van hen is Bette Davis, die glorieert in een interview in de Amerikaanse talkshow van Dick Cavett. Carice toont ook een paar vrijscènes, bijvoorbeeld tussen twee slakken in de film 'Microcosmos'. Uit haar jeugd komen Stan Laurel and Oliver Hardy in de klassieker 'Blotto'.

De keuzefilm van Carice van Houten is 'The Last Picture Show' uit 1971.De film van Peter Bogdanovich is een portret van een klein stadje in Texas rond 1955. We volgen de liefdesperikelen van enkele opgroeiende tieners, waarbij het café en de bioscoop centraal staan. Naast Jeff Bridges, Cybill Sheperd en Timothy Bottoms spelen Ben Johnson en Cloris Leachman die beide een Oscar kregen voor hun rol in de film.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71879682
Ik heb van de week Prem teruggekeken. Vond het erg leuk.

Ik vind het echt kut dat je dit niet op een livestream kan zien. Heb momenteel geen tv tot mijn beschikking op dat tijdstip en zaterdag ben ik nooit thuis. We leven in 2009 toch? Kan dat nou niet anders?
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:33:11 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71879718
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:31 schreef alors het volgende:
Ik heb van de week Prem teruggekeken. Vond het erg leuk.

We leven in 2009 toch? Kan dat nou niet anders?
Nee. Dat heeft te maken met copyrights die op enkele fragmenten zitten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_71879845
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Dat heeft te maken met copyrights die op enkele fragmenten zitten.
Op eredivisie zit toch ook rechten en dat kan ook. Trouwens alsof jatten van pc moeilijker is dan van tv. Plus het is publieke omroep, gefinancierd van belastinggeld. Waarom moet je daar een tv plus ontvanger voor kopen en kun je dat niet gewoon via internet zien?
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:43:00 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71880003
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:37 schreef alors het volgende:

Op eredivisie zit toch ook rechten en dat kan ook. Trouwens alsof jatten van pc moeilijker is dan van tv. Plus het is publieke omroep, gefinancierd van belastinggeld. Waarom moet je daar een tv plus ontvanger voor kopen en kun je dat niet gewoon via internet zien?
Ik heb het niet over fragmenten zoals van de eredivisie waar door een omroep veel geld voor betaald is. Ik heb het over buitenlandse fragmenten waar copyright op zit en die eenmalig tijdens de uitzending (tegen copyright-betaling door de VPRO) worden uitgezonden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71880104
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik heb het niet over fragmenten zoals van de eredivisie waar door een omroep veel geld voor betaald is. Ik heb het over buitenlandse fragmenten waar copyright op zit en die eenmalig tijdens de uitzending (tegen copyright-betaling door de VPRO) worden uitgezonden.
Die mogen blijkbaar ook nog eens worden herhaald. Dan kun je volgens mij ook wel afspreken dat ze ook op livestream eenmalig worden afgespeeld.
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:15:19 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71880739
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:47 schreef alors het volgende:

Die mogen blijkbaar ook nog eens worden herhaald.
Ook dat klopt niet. In de herhaling zitten sommige fragmenten niet. Dit is omdat de VPRO de uitzendrechten van de gekozen fragmenten maar voor één uitzending verkregen heeft.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71881031
Carice lijkt me echt een leuke uitzending te worden. Het lijkt me een goede mengeling van serieuze en minder serieuze zaken. Dat heeft het programma ook wel nodig, af en toe wat lichtere dingen.
pi_71915229
Moeilijke keuze vanavond. De Shawshank Redemption, schijnt een topfilm te zijn, die ik nog nooit heb gezien. Of Zomergasten.

Als ik naar de Shawshank Redemption ga kijken weet ik bij voorhand al dat het een top tv-avond gaat worden. Maar ben ook erg nieuwsgierig naar Carice van Houten, hoewel de fragmenten in de vooraankondiging me niet heel erg aanspreken.
pi_71915693
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:17 schreef hetzwartegat het volgende:
Moeilijke keuze vanavond. De Shawshank Redemption, schijnt een topfilm te zijn, die ik nog nooit heb gezien. Of Zomergasten.

Als ik naar de Shawshank Redemption ga kijken weet ik bij voorhand al dat het een top tv-avond gaat worden. Maar ben ook erg nieuwsgierig naar Carice van Houten, hoewel de fragmenten in de vooraankondiging me niet heel erg aanspreken.
Dan zou ik Zomergasten kijken. Shawshank Redemption wil je niet zien als ie 80 keer onderbroken wordt door de reclameblokken van rtl 4. Daar is ie veel te goed voor. Die kan dan beter een keer huren.
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:15:10 #117
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_71915983
The Last Picture Show
De Narcis van Gabon
pi_71916056

Carice

Jammer dat Minoes niet de keuzefilm is

[ Bericht 17% gewijzigd door qonmann op 16-08-2009 11:26:29 ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_71917150
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dan zou ik Zomergasten kijken. Shawshank Redemption wil je niet zien als ie 80 keer onderbroken wordt door de reclameblokken van rtl 4. Daar is ie veel te goed voor. Die kan dan beter een keer huren.
Ja, klopt. Bovendien schijn ik vanavond een barbecue te hebben en is het maar de vraag hoe laat ik terug ben. Het is dan beter neerploffen op de bank en Carice van Houten in beeld krijgen, dan ergens midden in een film vallen.

Maar ze gaat seksscènes laten zien; hopelijk ook van haarzelf.
Het lijkt allemaal heel licht, maar een belangrijk deel van haar vak en wat ze doet is het spelen van scènes waarin ze verliefd is. Want wie wil er in de film nou niet verliefd worden op iemand als haar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat aanpakt, hoe ze zich inleeft in haar rol en of ze een hele studie heeft gedaan naar het spelen van dat soort scènes.
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:01:11 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71923316
Ik ga Carice in ieder geval even rond 21:30 onderbreken voor de finale 100m. mannen bij het WK atletiek.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:35:04 #121
66825 Reya
Fier Wallon
pi_71924210
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:01 schreef golfer het volgende:
Ik ga Carice in ieder geval even rond 21:30 onderbreken voor de finale 100m. mannen bij het WK atletiek.
Daar ben je toch binnen tien seconden klaar mee
  zondag 16 augustus 2009 @ 15:38:00 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_71924275
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:35 schreef Reya het volgende:

Daar ben je toch binnen tien seconden klaar mee
Daarom.
Poef.....gone! ©golfer
pi_71928865
met het chinese fragment l ag ik eruit, ach ja,je hebtt wiinners en verlliezers Was de conclusie, pfff. Commercial\\9VANpfizer)N Wel interessant,voorALdie atice die eerst in de serie de SOPANO'S EEN SCHRINK PEELDE.sMERIGUITGEKIEND VAN DIE FABRIKANT.....
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:15:10 #124
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_71928964
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:09 schreef Suko het volgende:
met het chinese fragment l ag ik eruit, ach ja,je hebtt wiinners en verlliezers Was de conclusie, pfff. Commercial\\9VANpfizer)N Wel interessant,voorALdie atice die eerst in de serie de SOPANO'S EEN SCHRINK PEELDE.sMERIGUITGEKIEND VAN DIE FABRIKANT.....
Type jij met je ellebogen ofzo?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:18:39 #125
190236 JeanVe
Cloudbusting daddy....
pi_71929025
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 10:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Amen!

(of koop 'm gelijk! Deze film moet iedereen die maar een beetje filmliefhebber is in z'n collectie hebben!)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')