Dat verschijnsel is nou juist waar haar boek o.a. over gaat.quote:
Het is ook geen wetenschappelijk programma; haar wetenschappelijke oeuvre is wellicht des te indrukwekkender.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:26 schreef qonmann het volgende:
wetenschappelijk is het allemaal niet veel..beetje Mona weet raad
Ja.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:27 schreef Mylene het volgende:
Is die presentatrice nou die geit van Opzij?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:27 schreef Mylene het volgende:
BEEEH.. (ja)quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:27 schreef Mylene het volgende:
geit?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:27 schreef Mylene het volgende:
http://www.cinema.nl/films/407188/mephistoquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet nu al dat ik die film weer niet ga redden. Best jammer weer want ik wil hem graag zien.
Kun je 'm niet opnemen?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik weet nu al dat ik die film weer niet ga redden. Best jammer weer want ik wil hem graag zien.
En waarom ga je het niet redden? Omdat de aflevering te saai is?quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
Reportage op SBS6 wordt ook leukquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:32 schreef Toad het volgende:
Ik weet dat ik het einde van de uitzending weer niet ga redden.
straks studio voetbal
Al vanaf 1995 bekend dat er dit soort bijwerkingen zijn, alleen werd en wordt het door de pharma-industrie onder tafel geveegd en gehouden en blijft men het voorschrijven.quote:
Ik heb ook 50/50 Top Gear zitten kijken. Ongetwijfeld een vakvrouw maar als je er zo invalt kan het net zo goed de 5 Uur-show zijn.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:32 schreef shmoopy het volgende:
Ik merk dat ik een beetje wegdwaal naar andere dingen, het kan me niet boeien, terwijl de onderwerpen toch heel interessant zijn.
Hmhm, maar dat wil niet zeggen dat het niet saai is om weeer een fragment in dit straatje te laten zienquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Al vanaf 1995 bekend dat er dit soort bijwerkingen zijn, alleen werd en wordt het door de pharma-industrie onder tafel geveegd en gehouden en blijft men het voorschrijven.
Helaas blijft het vrijwel deze hele uitzending beperkt tot maar 1 onderwerp.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:41 schreef Reya het volgende:
De lengte kan juist een voordeel zijn, omdat je een punt rustig kan opbouwen, en verscheidene invalshoeken kan laten zien. Vanavond vindt er veel te weinig ontwikkeling plaats, echter.
Het zit hem ook in de fragmenten.. het is gewoon een depressief avondjequote:Op zondag 9 augustus 2009 22:38 schreef Iblis het volgende:
Ik heb ook het gevoel dat deze uitzending net nergens heen gaat. Dehue neemt een heel beschrijvende positie in van het probleem. Er zit niet echt een punt in dat ze verdedigt of dat ze aandraagt. Het voelt wat stuurloos aan. En dat zo lang is wel een nadeel.
Ik zie anders nog genoeg punten voor verbeteringquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:44 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het zit hem ook in de fragmenten.. het is gewoon een depressief avondje
Zou wel een hele naieve vraag zijn hequote:Op zondag 9 augustus 2009 22:44 schreef Iblis het volgende:
Ik dacht even verheugd "Gaat het nu over de vraag: Wat is wetenschap?"
Het zou mooi zijn om weer terug te komen bij Poppers opmerking dat we met onzekerheid moeten leren leven, en dat dat ook iets ziet wat je algemeen in de wetenschapgeschiedenis ziet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:48 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Zou wel een hele naieve vraag zijn heAls ergens veel over geschreven is.
(dit is trouwens een fragment uit seizoen 2)
Kijk je al sinds het begin? Het onderwerp is niet inherent saai. Maar het wordt mij wat te veel uitgesmeerd met te veel herhaling.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:53 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ben ik dan de enige die deze uitzending wel interessant vind?
Nee, het heeft zeker zn momenten. Alleen, zoals bij de twee eerdere afleveringen, was er volgensmij meer uit te halen...quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:53 schreef AardappelAnders. het volgende:
Maar ze hadden ook wat andere aardappels aan kunnen snijden om het een béétje uit het diepe dal te trekkenquote:Op zondag 9 augustus 2009 22:53 schreef AardappelAnders. het volgende:
Ja, vanaf het begin. Ik vind Margriet te veel doorgaan op sommige onderwerpen, zoals de definitie wat nu depressiviteit is. Trudy begon zichzelf toen alleen maar te herhalen. Meer wetenschappelijke diepgang is altijd welkom.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Kijk je al sinds het begin? Het onderwerp is niet inherent saai. Maar het wordt mij wat te veel uitgesmeerd met te veel herhaling.
Ja ze is Hoogleraar..ze wekt geen moment die indruk..quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:58 schreef Reya het volgende:
Aan de andere kant, Trudie heeft enkel fragmenten rondom depressie geselecteerd; van een wetenschapsfilosofe verwacht ik wel een wat breder spectrum aan onderwerpen.
Misschien is dat toch het nadeel van wetenschappers bij Zomergasten? Ze weten heel veel over 1 onderwerp en zijn daarom misschien toch een beetje beperkt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Maar ze hadden ook wat andere aardappels aan kunnen snijden om het een béétje uit het diepe dal te trekken![]()
Ik vind het ook heel interessant, maar het duurt me iets te lang. Rond 22 uur had ik het gehad, en dat komt niet door Trudy.
Haha bedanktquote:(Leuke naam trouwens)
Dat valt volgens mij reuze mee.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:02 schreef waxmask het volgende:
En volgende week weer zemelen , keuvelen en giechelen met Carice...
Meestal wel, maar juist een wetenschapsfilosoof zou nou juist wel die brede visie moeten hebben. Bovendien was de aflevering met Robbert Dijkgraaf, die als natuurkundige in principe een veel nauwer vakgebied kent, wel erg interessant.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:01 schreef AardappelAnders. het volgende:
[..]
Misschien is dat toch het nadeel van wetenschappers bij Zomergasten? Ze weten heel veel over 1 onderwerp en zijn daarom misschien toch een beetje beperkt.
Dit interview kon veel inhoudelijker zijn, best spijtig inderdaad. Ik ben wel blij dat zij duidelijk maakte dat anno 2009 men bij depressie continu kijkt naar het individu voor een oplossing (het slikken van pillen), maar daarbij vergeten wordt dat het ook ligt aan de maatschappelijke omstandigheden (meer druk op bijvoorbeeld vrouwen om op meer gebieden 'perfect' te zijn, bejaarden die massaal pillen slikken om hun eenzaamheid tegen te gaan etc.).quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:21 schreef servus_universitas het volgende:
Hmmm, ik had er wat meer van verwacht om eerlijk te zijn. Het is te beperkt en ik vond Dehue niet heel erg sterk haar punten maken. Wel vind ik het een warme persoonlijkheid. Ook was het goed dat werd aangekaart dat de wetenschap met meer onzekerheid te maken heeft dan wat men over het algemeen denkt.
Spijtig dat deze mens ook een podium bij de VPRO krijgt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:02 schreef waxmask het volgende:
En volgende week weer zemelen , keuvelen en giechelen met Carice...
![]()
quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:34 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Dit interview kon veel inhoudelijker zijn, best spijtig inderdaad. Ik ben wel blij dat zij duidelijk maakte dat anno 2009 men bij depressie continu kijkt naar het individu voor een oplossing (het slikken van pillen), maar daarbij vergeten wordt dat het ook ligt aan de maatschappelijke omstandigheden (meer druk op bijvoorbeeld vrouwen om op meer gebieden 'perfect' te zijn, bejaarden die massaal pillen slikken om eenzaamheid tegen te gaan etc.).
Labeltjes (homoseksualiteit, psychische 'aandoeningen'), best gevaarlijk voor het individu.
Ik ben helaas niet echt inhoudelijk bevredigd.
Bevredig mij eens.quote:Op zondag 9 augustus 2009 23:34 schreef Verlicht het volgende:
[..]
Dit interview kon veel inhoudelijker zijn, best spijtig inderdaad. Ik ben wel blij dat zij duidelijk maakte dat anno 2009 men bij depressie continu kijkt naar het individu voor een oplossing (het slikken van pillen), maar daarbij vergeten wordt dat het ook ligt aan de maatschappelijke omstandigheden (meer druk op bijvoorbeeld vrouwen om op meer gebieden 'perfect' te zijn, bejaarden die massaal pillen slikken om hun eenzaamheid tegen te gaan etc.).
Labeltjes (homoseksualiteit, psychische 'aandoeningen'), best gevaarlijk voor het individu.
Ik ben helaas niet echt inhoudelijk bevredigd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |