abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:16:09 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_71753447
Ceterum censeo Veluwe esse delendam.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71753470
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:16 schreef speknek het volgende:
Ceterum censeo Veluwe esse delendam.
En de wilde zwijnen dan?
pi_71753492
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Conformeren aan vrijheid? Postmodernisten .
Het staat er wat krom, maar het is natuurlijk een valide punt. Zaken als 'vrijheid' en 'kapitalisme' leiden wel eens tot de paradoxale conclusie dat mensen bepaald gedrag zouden moeten mijden of juist moeten vertonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71753501
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:02 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een prachtige serie.

En ik herinner me ook zoiets. Nou is de doodstraf wat overdreven, maar ik kan me voorstellen dat men er aanstoot aan neemt.
Het is genoeg om ze te vervolgen. Dat vind ik niet echt aanstoot aan nemen hoor. Dit gaat wel wat verder.

Egyptian Islamic Lawyers Urge Death Sentence For Convert

Ik weet niet of het precies de bovenstaande zaak, maar er is ook een groep door het Egyptisch Hoge Gerechtshof vrijsgeproken, maar moeten op een document wel aangeven dat ze Moslim zijn geweest.

Egypte: converts win cause but may face discrimination
"High court ruling requires Christian converts to note former faith on documents."
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:19:04 #230
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_71753506
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 09:51 schreef Leevancleef het volgende:
Wat een bullshit. Juist de mogelijkheid om moslim (of wat dan ook) te worden is een Nederlandse verworvenheid.
Maar als je dan vervolgens diezelfde verworvenheid gebruikt om jezelf weer terug in een onderdanige positie te plaatsen, ben je wel heel erg contra-productief bezig.

Ja, het mag. Maar ik blijf het respectloos vinden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_71753585
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:19 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Maar als je dan vervolgens diezelfde verworvenheid gebruikt om jezelf weer terug in een onderdanige positie te plaatsen, ben je wel heel erg contra-productief bezig.

Ja, het mag. Maar ik blijf het respectloos vinden.
Deze vrouw zat al in die onderdanige positie want ze behoorde tot een strenge christelijke gemeenschap.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:24:36 #232
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_71753636
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:22 schreef SCH het volgende:
Deze vrouw zat al in die onderdanige positie want ze behoorde tot een strenge christelijke gemeenschap.
Meet the new boss, same as the old boss
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:33:12 #233
8369 speknek
Another day another slay
pi_71753824
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:18 schreef Monolith het volgende:
Het staat er wat krom, maar het is natuurlijk een valide punt. Zaken als 'vrijheid' en 'kapitalisme' leiden wel eens tot de paradoxale conclusie dat mensen bepaald gedrag zouden moeten mijden of juist moeten vertonen.
Valide punt, valide punt, net zoiets als wanneer je de EVRM ratificeert, dan dwing je mensen iets te doen, terwijl de EVRM overheidsdwang zou moeten weghalen. Het is een beetje besmuikt glimlachen om een liberaal die een wet invoert.

Pseudofilosofische borrelpraat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:40:20 #234
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71753993
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:18 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is prima in vrijheid te kiezen voor het opnieuw invoeren van de slavernij.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_71754025
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Valide punt, valide punt, net zoiets als wanneer je de EVRM ratificeert, dan dwing je mensen iets te doen, terwijl de EVRM overheidsdwang zou moeten weghalen. Het is een beetje besmuikt glimlachen om een liberaal die een wet invoert.

Pseudofilosofische borrelpraat.
Dat is het punt niet. De vrijheid om je onderdanig te gedragen is natuurlijk ook gewoon een onderdeel van vrijheid. Net als het verworven recht van vrouwen op een carrière niet inhoudt dat een vrouw geen huismoeder zou mogen zijn.
pi_71754071
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:40 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Het is prima in vrijheid te kiezen voor het opnieuw invoeren van de slavernij.
Nee het is niet prima om anderen te dwingen natuurlijk. Als mensen opgewonden worden van een of andere meester-slaaf relatie, dan moeten ze dat lekker zelf weten.
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:46:15 #237
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71754139
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee het is niet prima om anderen te dwingen natuurlijk. Als mensen opgewonden worden van een of andere meester-slaaf relatie, dan moeten ze dat lekker zelf weten.
Nou nee hoor, dit is een leuk standpunt aan de borreltafel, maar het zal de facto leiden tot het opnieuw invoeren van de slavernij (de vrije keuze zal immers meestal niet zo 'vrij' zijn), met veel leed etc. Laten we het daarom maar gewoon blijven verbieden.
pi_71754231
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:46 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nou nee hoor, dit is een leuk standpunt aan de borreltafel, maar het zal de facto leiden tot het opnieuw invoeren van de slavernij (de vrije keuze zal immers meestal niet zo 'vrij' zijn), met veel leed etc. Laten we het daarom maar gewoon blijven verbieden.
Nee dat is geen 'leuk standpunt' aan de borreltafel, maar een fundamenteel principe van het liberalisme. Het idee dat je vrijheid kunt opleggen door verboden, dat lijkt mij nou een prima voorbeeld van borrelpraat. Zeker wanneer het allerlei symptoombestrijding betreft.
pi_71754421
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En als een meisje van 17 besluit de Bijbel te verruilen voor de Koran, dan ga je haar hatemails sturen. Dat is wat elk geciviliseerd Christen zou moeten doen.

Gast...
Dat meisje pleegt verraad door het christendom te laten vallen en te kiezen voor de islam. Of je dan hatemails moet sturen is een tweede hoewel dat nog meevalt als je bedenkt wat moslims doen als iemand zich bekeerd tot het christendom.
pi_71754484
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat meisje pleegt verraad door het christendom te laten vallen en te kiezen voor de islam. Of je dan hatemails moet sturen is een tweede hoewel dat nog meevalt als je bedenkt wat moslims doen als iemand zich bekeerd tot het christendom.
Ik heb die 'argument' dus echt nooit begrepen, je wordt beoordeeld op basis van je eigen moreel te verantwoorden daden, niet op die van een groep die nog ergere dingen raadpleegt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 11:03:35 ]
pi_71754595
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat meisje pleegt verraad door het christendom te laten vallen en te kiezen voor de islam.
Verraad? Aan wie.
Je slaat erg door. Het meisje maakt een keuze. Niet de jouwe, niet de mijne en niet die van haar ouders. Maar het staat haar vrij haar eigen keuzes te maken. Waarom zou dat verraad zijn?
pi_71754650
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Verraad? Aan wie.
Je slaat erg door. Het meisje maakt een keuze. Niet de jouwe, niet de mijne en niet die van haar ouders. Maar het staat haar vrij haar eigen keuzes te maken. Waarom zou dat verraad zijn?
Verraad in de ogen van de christelijke gemeenschap in Elspeet.
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:15:29 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_71754827
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:41 schreef Monolith het volgende:
Dat is het punt niet. De vrijheid om je onderdanig te gedragen is natuurlijk ook gewoon een onderdeel van vrijheid. Net als het verworven recht van vrouwen op een carrière niet inhoudt dat een vrouw geen huismoeder zou mogen zijn.
Het heeft geen punt want het is een simpele definitie. Natuurlijk betekent vrijheid dat je vrij bent om dingen te doen. Is het 'een valide punt' dat de vrijheid om een bom te maken ook onderdeel is van vrijheid? Het is een morele uitspraak die gedaan wordt, geen linguistische.
pi_71754843
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 00:44 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

En als een meisje van 17 besluit de Bijbel te verruilen voor de Koran, dan ga je haar hatemails sturen. Dat is wat elk geciviliseerd Christen zou moeten doen.

Gast...
Ik weet niet of het christenen waren waar ze die haatmails van zou hebben gehad, maar mocht ik een dominee zijn zou ik de verzender echt wel aanspreken op zijn gedrag...en dan liet ik het niet bij een foei.

Je als christen verlagen tot haatmails en een kind uitschelden gaat veel te ver. Zou je als dominee in ieder geval wat van moeten zeggen aan je gemeente.

Voor de rest heb ik er niet echt een mening over. Mijn buurmeisje is ook moslim geworden. Ze is er gelukkig mee...laat haar lekker. Zolang ze geen extremistisch gedachtegoed aan gaat hangen is het mij best. vind haar als persoon een waardevol mens, en dat is me meer waard dan een haar een etiket op te gaan plakken.

Veroordeel dus wel degelijk die haatmails etc en het is werkelijk niet normaal.

Maar veroordeel net zo hard deze
quote:
Dat meisje uit A'dam kan er over mee praten. Aldus de mensen die vonden ze er kennelijk om vroeg omdat ze schaars gekleed zou zijn.

Vrouw mishandeld op het Leidseplein #4
Niet normaal wat ook in dat topic door sommige users werd goedgepraat of wel soms?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:17:06 #245
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_71754873
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee dat is geen 'leuk standpunt' aan de borreltafel, maar een fundamenteel principe van het liberalisme. Het idee dat je vrijheid kunt opleggen door verboden, dat lijkt mij nou een prima voorbeeld van borrelpraat. Zeker wanneer het allerlei symptoombestrijding betreft.
Ik denk dat je het liberalisme niet begrijpt. Hét kernpunt van het liberalisme is dat eenieder vrij is te doen en laten wat hij wil. Die vrijheid is er niet als je toestaat dat mensen onder druk zichzelf tot slaaf maken. Daarom is het ook zeer liberaal om bepaalde onacceptabele zaken te verbieden. Simpel inzicht in de menselijke natuur, mijn waarde.
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:18:45 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_71754917
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:51 schreef Monolith het volgende:
Nee.

Het liberalisme beschermt het individu. Eventueel met keiharde (grond)wetten (verboden). Zeggen dat 'een fundamenteel principe van het liberalisme' is dat iedereen zomaar alles kan doen, dat is borrelpraat.
pi_71755046
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:09 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Verraad in de ogen van de christelijke gemeenschap in Elspeet.
Ik snap dat werkelijk niet. Snap ook niet dat mensen door bedreigingen denken het hart van deze persoon te kunnen winnen (terug winnen)

Snap wel dat je het als ouder er moeilijk mee hebt, maar God staat voor dat meisje nog steeds centraal. Ook al ben je als ouder het niet eens met de uitvoering van het geloof. Ze gelooft toch eigenlijk in Allah/God dus zou je als streng gelovige toch ook troost uit moeten halen?

Snap niet dat ze het op die manier doen. Werkt volgens mij alleen maar averechts.

Maar weet iemand al iets meer over die haatmails?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:42:41 #248
262650 kitao
prikplaatje
pi_71755629
Allah/God ?
Dat is juist het punt van de gelovigen lijkt me.
Het is God Allah of God Jaweh. Allah/Jaweh is onverenigbaar in vele ogen.
megalomaniac
pi_71755871
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 11:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee.

Het liberalisme beschermt het individu. Eventueel met keiharde (grond)wetten (verboden). Zeggen dat 'een fundamenteel principe van het liberalisme' is dat iedereen zomaar alles kan doen, dat is borrelpraat.
Ik zeg ook helemaal niet dat 'iedereen alles maar kan doen' volgens het liberalisme. Wanneer er sprake is van dwang door derden, dan dient er ingegrepen te worden. Wanneer er echter vrijwillig keuzes worden gemaakt, die wij als 'onderdrukking' ervaren, dan valt dat gewoon onder de liberale verworvenheden.
pi_71756042
Kind is rijp voor het gesticht. Gestoord op haar 15de nu moslim denk dat de AIVD haar maar even moet volgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')